Aihe: Kokemuksia M-Audion Projectmix I/O:sta?
1
SBII
09.03.2006 14:40:43
Eli löytyykö käyttökokemuksia kyseisestä laitteesta? Onko toimiva peli, vai kannattaako ennemmin investoida digi002:seen? Minkälaiset mikkietuset? Entä yleisolemus yleensä (jämäkkä vai lelu)? Toimiiko ProToolsin kanssa ongelmitta? Laite houkuttelee, mutta hieman epäilyttää.. :)
Rml
09.03.2006 18:29:04

ON. Ostin omani joulukuussa ja olen enemmän kuin tyytyväinen laitteeseen. Monipuolinen, helppokäyttöinen, sopivan kokoinen ja kaikin puolin seksikäs laite! Toimii niin sonarissa kuin protarissa aivan loistavasti. Googleta arvoisteluita, pelkkää hyvää kerrotaan. Luotettava vaihtoehto digi002:n tilalle. Mikkietuset on todella hyvät tämän hintatason laitteeseen, ainoa huonopuoli että hinta nousee jatkuvasti. Itse ostin laitteen sen ollessa halvimmillaan, nyt hinta on kohonnut n.300€:lla...Tuo digi on loistokas laite myös. Eipä siitäkään huonoa kerrottavaa ole.
Rml
09.03.2006 21:21:33

Jasso. TeaKin pienempään studioon hommattiin toi kuukausi sitten ja nyt on kaupan purku käynnissä. Jo asennusvaiheessa tuli ongelmia, ja aluksi laite suostui äänittämään vain puolen minuutin pätkiä kerrallaan. Kun hommiakin piti päästä tekemään, asennettiin Motu 828 ja Nuendo 3. Asennuksessa kesti puoli tuntia ja toimi heti. Myös M-Audion asiakaspalvelu on ollut koko ajan varsin jähmeää.
Uudelleenasennuksen myötä laite alkoi toimia jo hiukan paremmin, mutta etuasteet ovat melko ala-arvioiset. Käytämme ulkoisia Amekin 9098:a, joista linjatasoisena Projectmixiin, mutta ilmeisesti siinä signaali kulkee jonkun piirin läpi jo ennen gain-potikkaa ja pääsee yliohjautumaan, koska koko ajan soundissa on pienenpieni särö. Myös nuo potikat eivät ole mistään kotoisin, kun Projectmixissä laittaa panoroinnin keskelle, onkin se ProToolsissa -30! Myös kun PT:n sulkee, jää Projectmixiin ihme jämiä: feidereitä ylös ja näyttöihin tekstejä, aivan kuin se ei tajuaisi softan lähteneen alta.
Kaiken huippu, kun äänitimme monoraitaa ilman ainuttakaan plugaria: ilmoitus "running low cpu" ja tööt! Järjestelmän boottauksen paikka, ja kyseessä tosiaan on G5 dualcore. Helsingin musiikki ei ollut kaupan purkua vastaan, ja onhan M-Audiolla pitkä historia asioiden salailusta.

Huh! Pistäkää kone vaihtoon tahi puis kokonaan jos ei uutta haluta. Itselläni ei ole mitään kokemuksia tuollaisista. Enkä ole kyllä foorumeiltakaan vastaavaa löytänyt. Sunnuntaikipale taisi olla. Ja tuosta asiakaspalvelusta: Itse olin oston jälkeen yhteydessä erinäköisten käyttötarkoitusten/tapojen merkeissä ja sain kyllä kiitettävää palvelua, toki taisi olla päivä viivettä, mutta ei sen enempää. Ja noita mikkietusia on kyllä kehuttu muustakin kuin omasta puolestani alan arvostetuissa lehdissä, joten ei siitä sen enempää (makuasia). Ja potikat on aiheeseen viitaten melkolailla TÄYSIN samanmoisella touchilla kuin tuossa digi002:ssa. Ja panorointi on kyllä itselläni 0:lla jos ledi näyttökin näin näyttää, eli kyllä vika on nyt laitteessa tai sen asennuksessa...
steven
17.03.2006 21:19:44 (muokattu 17.03.2006 21:29:34)
Hankin laitteen muutama kk sitten ja olen todella tyytyväinen - kunhan vain ehtisi käyttämään. Käytän yhdessä Cubase 3.1 SL kanssa ja toimivat yhteen täydellisesti. Sain omani vielä alle tonnin, nykyään tosiaan hintavampia.

Etusten laadusta ei moittimista, ei myöskään potikoiden. Steinbergin kanssa futaa hyvin yhteen, saa säädettyä sendit ja efektitkin. Muuta DAW:ia en ole edes kokeillut mutta 100% pitäisi pelata Steibergin ja PT:n kanssa, sekä hyvin myös näiden pienempien kuten propellerien kanssa.

Mm. FutureMusic Feb 2006 testasi laitteen ja totesi arviossaan todella laadukkaaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)