askomiko 08.03.2006 18:52:29 | |
---|
Hmm, tuo Blackmorehan on periaatteessa edullinen... Entinen minäni ostaisi sen samantien heräteostoksena. Nykyinen minäni on muuten sama mutta rahaton. :) Tahdon bändiisi soittamaan.
Lyyhyssä kulkeva laiska pitkätukka, joka asuu äitinsä luona ja on luotettavista tahoilta kuultuna ja tilastollisista syistä myös liimanhaistelija, varas, narkomaani, eläimiinsekaantuja, pyromaani ja homo. |
Antti1 08.03.2006 18:57:11 (muokattu 08.03.2006 18:58:00) | |
---|
On sulla Askomiko rankkaa... Mulla taas on sellanen sun muinoista antigasia (vai oliko se fortune sittenkin?) hieman sivuava ilmiö: mä haluisin myydä lähestulkoon koko arsenaalini pois ja ostaa jäljelle jääneillä varoilla + säästöillä muutama hyvä, kompakti, mobiili ja laadukas laite. Typeräksi homman tekee se, ettei ole nyt edes rahasta kiinni. Mieli vaan jumittaa ja sanoo, että on olemassa järkevämpääkin käyttöä niille rahoille. Kuinka lähellä toi Richie sitten on Savagea? Ois meinaan aika muikea peli, jos ois Savagen soundimaailmaa huokeampaan hintaan. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
askomiko 08.03.2006 18:58:52 (muokattu 08.03.2006 19:02:50) | |
---|
Kyllähän se antigas minua aika äkäisesti silloin puraisi, nykyinen arsenaali on vain rupinen 2x12" ja Screamer. Nyt olisi taas semmoista pientä normaalia gasia, muttei rahaa. Noo, kyllä se jollain todennäköisyydellä vielä 10 vuoden sisään vähän paranee tuo rahapuoli. Toivottavasti. E: heh, löyty vielä se threadikin, 2003. Kyllä sitä o jo wanha. Tahdon bändiisi soittamaan.
Lyyhyssä kulkeva laiska pitkätukka, joka asuu äitinsä luona ja on luotettavista tahoilta kuultuna ja tilastollisista syistä myös liimanhaistelija, varas, narkomaani, eläimiinsekaantuja, pyromaani ja homo. |
mhaarala 08.03.2006 19:40:18 | |
---|
Hehe, mulla on kestoGAS ollut jo vähän aikaa, tosin Charvelin valmistuminen on vienyt sitä enemmän vahvistinpuolelle. Sille kun on toistaiseksi isompi tarve kuin toiselle kitaralle... :) En tiedä minkälainen Savage on, mutta Blackmore oli mielestäni selkeästi munakkaampi ja rouheampi kuin Fireball, joka ei sekään missään nimessä ollut huono. Joten jos huomisessa työhaistattelussa natsaa tarpeeksi hyvin niin voipi olla että tuossa loppukeväästä voipi olla moinen laite tuossa huoneen nurkassa... :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
hirvijo 09.03.2006 10:57:33 | |
---|
Tuossa tulikin hyviä vinkkejä lisää. ja se pointti etten ole vielä päässyt volumea yli puolen välin kääntämään. Eli ei luukustusta. Se demppisoundin pelkkä putkipärinä kyllä vähän tökkii myös. Auttaisikohan siihen joku buusti tai EQ? Tuossa kun oli mainintaa noista EL34-pääteputkista, niin voiko sellaiset vaihtaa minun peavey 60 -päättäriin? Kiitos jo tähän mennessä tulleista vastauksista! Ps. Jotenkin tuota askomikon Soita molemmilla! -vastausta osasinkin odottaa. ;) |
Spike 09.03.2006 11:34:22 | |
---|
Auttaisikohan siihen joku buusti tai EQ? Uraltonen modilla varustettu Bossin SD-1 ainakin tiukentaa saundia ja sillä saa yläpäätä aika rutkasti lisää. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
pekurides 09.03.2006 11:58:30 | |
---|
Tuossa tulikin hyviä vinkkejä lisää. ja se pointti etten ole vielä päässyt volumea yli puolen välin kääntämään. Eli ei luukustusta. Se demppisoundin pelkkä putkipärinä kyllä vähän tökkii myös. Auttaisikohan siihen joku buusti tai EQ? Hmm. kyllä se että olet jo puoleen väliin asti päässy pitäisi kyllä riittää jo monesti yli puolen välin alkaa saundit sitten puuroutua... (oliko etunen ja pääte puolessa VAI PELKKÄ ETUINEN JA pääte melkein täböllä.. aja päätettä kunnolla!) EQ vois auttaa, saat ainakin keskiääniä boostattua(parantaa demppiä) Tuossa kun oli mainintaa noista EL34-pääteputkista, niin voiko sellaiset vaihtaa minun peavey 60 -päättäriin? En tiiä mitkä tuossa oli mutta yleisesti EL34 on enempi sellainen kirkas Brittihevi/rokkiputki että tui 6l6gc tummempi ja "mesamaisempi" jylhä metallimiesten suosiossa... Tosin itellä nyt framus cobra jj:n E34L :lla ja on kyllä niin tuima sointi että HUHUHUh! :) ( mulla semmonen fiilis että 6l6 vehkeiden demppaus "tiukempi" ku el34 löysempi "pörinä" en varmaksi mee sanomaan...) Kiitos jo tähän mennessä tulleista vastauksista! Ps. Jotenkin tuota askomikon Soita molemmilla! -vastausta osasinkin odottaa. ;) |
En tiiä mitkä tuossa oli mutta yleisesti EL34 on enempi sellainen kirkas Brittihevi/rokkiputki että tui 6l6gc tummempi ja "mesamaisempi" jylhä metallimiesten suosiossa... Tosin itellä nyt framus cobra jj:n E34L :lla ja on kyllä niin tuima sointi että HUHUHUh! :) ( mulla semmonen fiilis että 6l6 vehkeiden demppaus "tiukempi" ku el34 löysempi "pörinä" en varmaksi mee sanomaan...) Tämä on varmaankin sitten vahvarikohtaista mutta kyllä se 6L6GC putki on ihan oikeesti löysempi kun EL34 putki. EL34 on keskiäänisempi ja sen takia ehkä britimpi? Siinä on sitä crunchia joka myös siihen maailmaan yhdistetään. Mutta ei mun Mesa Dual Recto ollut YHTÄÄN TIPPAA brittiläinen EL34 putkilla, päin vastoin. Kyllä se Mesa sen Mesan tekee ja muissa vahvareissa varmaan muullalailla. Hevihommissa jos on vaan hevi vahvari niin EL34 tiukka ja middlekäs ja 6L6 bassovoittosempi ja middlettömämpi eli löysemmän kuulonen. VHT sanoo sivuillaan että "6L6 Punch ja EL34 crunch." VHT:n vedin siksi tähän että se on tiukinta mitä oon kuullu ja useimmissa niiden vehkeissä on juuri EL34 päättäriputket. Mut joo, tuo lopullinen tiukka/löysä on vahvarikohtasta. ENGL ei ollut sitten millään löysä vaikka oli 6L6GC putket ja taas Mesa ei ollut millään tiukka kun ole EL34 putket. Kaikkee kandee kokeilla mutta se ei aina ratkaise ongelmaa. (on meinaan tyyriitä nuo päättäripuikot...) Ja joo, jos sulla on bias säädin vahvarissa niin voit tökätä EL34 putkia sisään, kunhan vain se bias säädetään kohdilleen. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
pekurides 09.03.2006 18:18:03 | |
---|
jUU. PAHA MENNÄ oikeesti sanoo mikä nyt sitte on tiukka ja mikä ei:) ENGLiä pidetään yleisesti tiukkana , voipi johtua siitä treblekkäästä siränästä... Itellä ollu/on pari VHT:n tuotetta :(eikä kummassakaan el34putkia:)50w pittbull nuppi missö oli el84 tuubit ja tiukkuudesta en kyllä menis puhumaan enempi purevan raju saundi ja helevetin lämmin ja paksu ote. Ja sitten on tuo VHT2150 Pääte!!! KT88 POWERIA ja järjetöntä mättövoimaa ilman pienintäkään "tiukkuutta"ainoastaan valtavaa JUNTTAA!! (tuo kt88 tuntuu myös olevan VHT:n suosikkiputkia) Vähän tuntuu jos on valtavaa alapää ni silloin on "löysä" ja kun alapää puuttuu ja yläpäätä taas riittää ni "kiree" tiedä nyt noista.... Minä tarkoitin aikasemmin lähinnä tuota demppaus-saundia ja EL34 putkilla olevista vehkeistä mitä olen päässy tyyppää en ole semmoista kunnon junttaus metallidemppausta saanu aikaseksi mitä parhaimmillaa tuosta VHT2150 KT88 mörssöristä olen tuutannut!! ..semmottia liian säröytynyttä rokkipörinäntapasta lähinnä:) elekää ihmiset huutako:) |
Ben_D 09.03.2006 18:21:30 | |
---|
ENGLiä pidetään yleisesti tiukkana , voipi johtua siitä treblekkäästä siränästä... ? |
januszian 09.03.2006 18:26:45 (muokattu 09.03.2006 18:27:01) | |
---|
? Treblekäs sirinä (Ehkä) = ylämiddlekkyys jota ei voi kieltää olemasta ENGL vahvareiden signature saundi? :) Joskus noita tutkiessani oli juttua että ENGL on ylämiddlekäs kun taas Diezel on Alamiddlekäs. Ainaki Hetfieldin James vetää Diezelillä ja se on mesamainen eli alamiddlekäs. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Ben_D 09.03.2006 18:35:13 (muokattu 09.03.2006 18:35:38) | |
---|
Treblekäs sirinä (Ehkä) = ylämiddlekkyys jota ei voi kieltää olemasta ENGL vahvareiden signature saundi? :) Ei ymmärrä. |
pekurides 09.03.2006 18:54:22 | |
---|
ehkä savagessa sitte toisenlainen eq:) Mutta yleensä nuista englistä saanu kääntää treblen melkein nollille että saundi ns."normalisoituu" emmätiiä,semmottia vaan:) (sellai piikikäs treble joka ottaa korviin) |
Ben_D 09.03.2006 18:55:29 | |
---|
ehkä savagessa sitte toisenlainen eq:) Mutta yleensä nuista englistä saanu kääntää treblen melkein nollille että saundi ns."normalisoituu" emmätiiä,semmottia vaan:) (sellai piikikäs treble joka ottaa korviin) No ehkä Savagessa sitten on erilainen...mulla ei tarvi kääntää treblee nollille. |
pekurides 09.03.2006 18:55:49 | |
---|
ainaskin niillä orkkisputkilla , mitä lie sovtekia ovat ta eh kai? :) |
pekurides 09.03.2006 18:56:58 | |
---|
No ehkä Savagessa sitten on erilainen...mulla ei tarvi kääntää treblee nollille. No ehkä vähän liiottelin.. mutta kuiteskin. |
Ben_D 09.03.2006 18:58:24 | |
---|
ainaskin niillä orkkisputkilla , mitä lie sovtekia ovat ta eh kai? :) En tiedä niin..jotain 6550:n halkoja siellä päätteessä jököttää. Ja edessä ECC83:sia. |
pekurides 09.03.2006 18:59:26 | |
---|
Vähän sama hommeli oli tuon framun cobran kanssa ennenkuin heitin JJ:t ja tung-solit päätteeseen ja etuseen, nyt kireys poissa ja tilalla paksua ja tuimaa murinaa:) (eh:T helvettiin:) |
pekurides 09.03.2006 19:01:37 | |
---|
En tiedä niin..jotain 6550:n halkoja siellä päätteessä jököttää. Ja edessä ECC83:sia. Jep, ei nuista liikaa sirinää pitäs saada.. itellä kanssa VHT2150 KT88/6550 ja kyllä pölkyllä päähän:) |
hirvijo 11.03.2006 12:12:24 | |
---|
Pääsin eilen luukuttamaan vehjettä oikein kunnolla. Se löysyys ei enää tunnukaan vaikuttavan niin paljon soittamiseen kun pienillä volumeilla. Ongelmaksi nousi vain se että volume riittää juuri ja juuri. Oli käännettävä nupit kaakkoon joka vehkeestä että ääntä riitti bändisoittoon. Basisti ei edes ollu paikalla. Ihmettelen kyllä kuinka 60 wattia putkivehkeessä noin vain loppuu kesken. Kaappina on siis toki vain 1x12 vintage 30 kaappi. |