hollmi-5 26.02.2006 13:28:43 | |
---|
Palloa olen käyttänyt. Puristuksen saa tasaiseksi. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
hollmi-5 26.02.2006 13:28:43 (muokattu 26.02.2006 13:29:26) | |
---|
tuplat... http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
LumPus 26.02.2006 13:40:51 | |
---|
Mulla on akryylioktot rautaa vaille valmiina. Osat on, kun saisi vain kiinnitettyä. paahan kuvia kun valmiit. ite oon noi tehny kanssa, yllättävän hyvän kuuloset niistäkin tuli. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
srgi 05.03.2006 20:27:48 | |
---|
Palloa olen käyttänyt. Puristuksen saa tasaiseksi. Minkälaista palloa? Elämä on ihmisen parasta aikaa. |
hollmi-5 05.03.2006 20:39:47 | |
---|
Minkälaista palloa? Pieniin kokoihin lentopalloa ja sitten aina isompaa tarpeen mukaan. Urheiluvälinekaupoissa on monenkokoisia. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
ToMi88 06.03.2006 17:17:41 | |
---|
Räkki on nyt valmis. Tuli yksisivuinen ja tällähetkellä vaan etutomit siinä kiinni. Tarkoitus hommata lisää kiinnikkeitä ja saada ainakin ride siihen kiinni. Loppuviikosta kuvia. |
Hulfok 06.03.2006 18:45:53 | |
---|
Jos tekee lehmänkellon, ni kannattaako se karkasta... Siis kuumentaa ja jäähdyttää samantien. Mitenhän se vaikuttaa soundiin=? |
joravuo 06.03.2006 18:58:50 (muokattu 06.03.2006 18:59:37) | |
---|
Jos tekee lehmänkellon, ni kannattaako se karkasta... Siis kuumentaa ja jäähdyttää samantien. Mitenhän se vaikuttaa soundiin=? joo upota nestemäiseen typpeen! sit ku sitä vähä täräytät se murenee käsii! rokkenrollejea!! anteeksi! kannattaa varmaa karkaista ei mee niin helposti mutkalle. en mä tiiä... Rohkea rotan syö! |
Hulfok 06.03.2006 19:02:18 | |
---|
kannattaa varmaa karkaista ei mee niin helposti mutkalle. en mä tiiä... Tätä mäkin funtsin, mut entä miten se vaikuttaa soundiin.... Tai vaikuttaako hitsaaminen saundiin=? |
srgi 08.03.2006 18:53:29 | |
---|
Tätä mäkin funtsin, mut entä miten se vaikuttaa soundiin.... Tai vaikuttaako hitsaaminen saundiin=? Viekkaan että kaikki vaikuttaa soundiin. Elämä on ihmisen parasta aikaa. |
Hulfok 08.03.2006 19:58:15 | |
---|
Viekkaan että kaikki vaikuttaa soundiin. Ääh... Täältä ei selvää vastausta saa, joten menen ja kokeilen... |
rm_wispila 09.03.2006 10:36:50 | |
---|
Enemmän lehmänkellon soundiin vaikuttaa ainevahvuus ja mittasuhteet. Viimeksi värkkäsin LP:n kellosta kopion, suurensin vain kaikkia mittoja hieman ja tein parimillisestä plootusta. Äänestä tuli korkeampi kuin ohuempiseinäisestä. Saumat "hitsasin" migillä reilusti koko matkalta kiinni (jälki on ruma kuin mikä mutta toimii). Noissa tehdastekoisissa näkyy olevan vain nöölit joilla puoliskot yhdistetty. Korjasin myös yhden niittaamalla tehdyn kellon, edelleen siis migillä koko sauman kiinni räkimällä. Hyvin toimii... puoli-irtonaiset niitit vain demppasivat. Karkaisu tuskin vaikuttaa soundiin, luultavasti karkaisu ei edes onnistu kunnolla. Enemmän kapulankestoa lisää se, että muotoilee posket hieman kuperiksi. Ideaali soinnin kannalta olisi täysin kartiomallinen kello. Tämä mallli on suunnitelmissa... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
joravuo 09.03.2006 13:50:14 (muokattu 09.03.2006 13:53:57) | |
---|
noniin... Olen saanut jo kaks octoputkee sahattua! ja viisteetki on ihan ookoot. vielä kaks putkee pitäis sahata, nii olis vaa hw:tä vaille valmiit. mikä olis hyvä ja halpa ständiratkaisu? E: ja ne putket on nähtävillä omakuvassa. kamera ehkä vähän vääristää viisteet on kyllä ihan suorat. Rohkea rotan syö! |
noniin... Olen saanut jo kaks octoputkee sahattua! ja viisteetki on ihan ookoot. vielä kaks putkee pitäis sahata, nii olis vaa hw:tä vaille valmiit. mikä olis hyvä ja halpa ständiratkaisu? E: ja ne putket on nähtävillä omakuvassa. kamera ehkä vähän vääristää viisteet on kyllä ihan suorat. Kyllä on äärimmäisen ryppyisen näköiset viisteet, että aikapaljon saa kyllä vääristää. |
joravuo 09.03.2006 15:56:55 | |
---|
Kyllä on äärimmäisen ryppyisen näköiset viisteet, että aikapaljon saa kyllä vääristää. ainakin tuo kohta mihin kalvo osuu on ihan "jus eikä melkeen suora". loput on sit kosmeettisia seikkoja, joita pitää vielä vähän hioo.. Rohkea rotan syö! |
rm_wispila 09.03.2006 17:40:02 | |
---|
noniin... Olen saanut jo kaks octoputkee sahattua! ja viisteetki on ihan ookoot. vielä kaks putkee pitäis sahata, nii olis vaa hw:tä vaille valmiit. mikä olis hyvä ja halpa ständiratkaisu? E: ja ne putket on nähtävillä omakuvassa. kamera ehkä vähän vääristää viisteet on kyllä ihan suorat. Tee sellainen kiinnike, ts. oktonipun keskelle putkenpätkä, joka sopii suoraan symbaalistandin yläosan tilalle. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
miän vain 09.03.2006 18:07:49 | |
---|
Itsehän laitoin tällä tavalla: http://www.kolumbus.fi/voitto.katti … semisuper/ohjeet/kuva/octo_asen.gif Eli kaksi kiinnitetään päällekkäin ja sitten tuplatomiständiin. Jonka sävelsin tavallisesta ständistä, halvasta tomipidikkeestä ja clampista. Laittaa sen kiinnikkeen sitten aika kauas reunasta, tulee muuten ikävä aseteltava. Suunnilleen puoliväliin lyhyintä putkea. Toinen idea, joka tuli juuri: kaikki putket nippuun ja keskelle kiinni putki, joka sopii puomiständiin puomin paikalle. Tai miksei kiinnike, johon puomi käy suoraan. Helppo tehdä, kätevä asetella. Olis tämäkin pitänyt keksiä jo silloin. |
Niq 27.03.2006 13:55:03 | |
---|
Onko kukaan tehnyt metallivirvelin runkoa? Kun noita puisia nyt on joka toinen tehnyt, niin luulisi jonkun sorvanneen alumiinistakin? "I have a cunning plan" -Baldrick |
rm_wispila 27.03.2006 15:17:24 | |
---|
(1) Ohuesta rosterista olen 14X6,5 kehän tehnyt. Pistehitsaamalla sauma kiinni. Tämän rinkulan jäykistyksen tein lasikuiduttamalla sisäpuolelta. Jäänyt kuidutustyön karkean laadun vuoksi "projekti-asteelle". Samalla kyllä mietin tuota pelkkää metallirunkoa, mutta ongelmaksi muodostuu sen jäykistäminen. Metallirungon reunaviiste jäykistää muuten ohuen rungon. Vasarapakotuksena voisi alkuun pokattua viistettä koittaa muodostaa, mutta sen säännölliseksi saaminen tuntuu lähes mahdottomalta. Samoin kylkeen tehtävät jäykisteurat eivät käytössä olevalla pienen pienellä kanttivehkeellä kyllä onnistu. Nämä tekniset puutteet ovat siis jarruttaneet metalliprojektiin ryhtymistä. (2) Toisaalta, olen kyllä romiksella vieraillessa etsinyt sopivan kokoista, valmista messinki- tai alumiiniputkea, joka sopisi sellaisenaan rummuntekoon. Näissä vaan olen törmännyt väärään ulkomittaan, yleisesti putkien sisämitta olisi rummulle sopiva (siis ulkomitaksi). Riittävän paksuseinäinen putki toimisi sellaisenaan runkona. Jos siis sellaisen sattuu löytämään käsiinsä... Olen kyllä miettinyt sellaisen (3) hammered-rungon tekoa yhdestä varaosiksi hankitusta. Soundi ei ainakaan huonone takomisesta, kunhan vain ei hukkaa rungon pyöreyttä... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Niq 28.03.2006 21:42:31 | |
---|
Onkos tuo vasarointi tarkoitettu jollekin hienommille materiaaleille kuin teräs? Vai vetelenkö rockstarin rungon samantein kuopille... ;) "I have a cunning plan" -Baldrick |