Aihe: Cubase Sx3 ongelma!
1 2
Pop Corn
08.03.2006 01:42:21 (muokattu 08.03.2006 01:43:10)
Kommenttini:

Mä en ihan oikeasti jaksa (kun se todennäköisesti kuitenkin käyttää cräkättyä SX:ää :)
Eikä ton tason probleemat oikein nyt muutenkaan sytytä.

olivat ironiaa, mutta sen Aki varmaan ymmärsitkin.

Puolestaan sinun ilmauksesi:

Kun myös sinä kasvat hieman aikuisemmaksi, saatat myös huomata että on tilanteita joista pystyy rivien välistä lukemaan hieman enemmänkin kuin mitä nuorempana luulit.

ovat provokaatiota provokaation vuoksi ja siksi jätän ne omaan arvoonsa.

(Tai itse asiassa otin ne suurena kohteliaisuutena, kiitos :=), on mukavaa
tuntea itsensä välillä nuoreksi, kapinalliseksi rockariksi, ou jee)

Mutta haluan kiinnittää huomion "rivien välistä lukemiseen" ilmiönä yleensä.
Tämähän toimii elävässä elämässä melko hyvin, kun ollaan kasvokkain. Valitettavasti pelkästään tekstiin perustuvassa kommunikaatiossa rivien välit ovat huomattavasti ahtaammat ja väärinkäsitykset syntyvät helposti. Varsinkin näillä keskutelupalstoilla.

No niin, eiköhän tämä threadi ole minun osaltani puitu.

Jahas, septimistihän tuohon edelliseen kirjoitukseen kiteyttikin asiat melko mukavasti.

Öitä minunkin puolestani.
No mut ei se mitn.
Mohla
08.03.2006 02:07:32

En jaksa kommentoida mitään mihinkään tässä ketjussa sanottuihin asioihin. Sen sijaan vastaan sen verran tuohon aloitusviestiin, että itse olen törmännyt samaiseen viestiin SX3:sen (alkuperäisen) ja hyvän äänikortin kanssa.

Oireet ovat, että ensin SX3 sekoaa jonka jälkeen tulee tuo kyseinen virhe-ilmo. Luultavasti tässä ongelma johtui kuitenkin liian raskaasta sessiosta (orkesterimusaa). Veikkaan (tai ainakin toivon) että SX3:een tulee vielä päivityksiä, jotka tekevät siitä hieman vakaamman softan.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Klezberg
08.03.2006 08:58:26

En jaksa kommentoida mitään mihinkään tässä ketjussa sanottuihin asioihin. Sen sijaan vastaan sen verran tuohon aloitusviestiin, että itse olen törmännyt samaiseen viestiin SX3:sen (alkuperäisen) ja hyvän äänikortin kanssa.

Vanhalla koneellani SX2:n kanssa tuommoiset viestit olivat liki päivittäisiä. Uudellakin koneella, jossa ei ole mitään vanhan koneen osia, Cubasen donglea lukuunottamatta, tuota tulee toisinaan.

Lakkasin muuten aikoinaan lukemasta usenetin cubase-palstaa, kun keskustelu kulki kaavamaisesti mallilla: kysymys > lue manuaali, täällä ei kräkättyjä versioita tueta.
Der bester fidler fun ale poikers iz Yankl der tsimbler.
mhelin
08.03.2006 09:43:46
Muuten mulla oli joskus Asrockin emo jolla tapahtui tuota, se on erittäin kranttu muisteille, ja muutenkin Asrockin laadunvalvonta on heikohkoa. Stabiilimpi emolevy auttaisi varmaan asiaa, esim. DFI -emot ovat laadukkaita (ja kalliita), ASUS on käsittääkseni myös hyvä (ainakin parempi kuin Asrock). Itselläni on MSI (AMD:n prossulle tosin) eikä siinäkään ole ilmennyt muuta vikaa kuin vähän puutteellinen BIOS (siis kellottamiseen).
cubasisti
08.03.2006 10:23:37
Olen sitä mieltä, että uuden Cubase-käyttäjän kannattaisi ensin hankkia joku mahdollisimman yksinkertainen versio aiheesta, kuten esim. Cubase LE tai SE ja mielellään vielä versiota 1. Cubase SX3 on aivan tajuttoman laaja softa, ja ruudulla olevan kaman määrä suorastaan hyökkää päälle.

Sitten kun se SX tai Nuendo pitää saada, niin kannattaa ostaa se jostain oikeasta musiikkiliikkeestä ja kysellä asioita siellä. Henkilökohtaisesta "live"-tuesta kannattaa maksaa, jotta ohjelmasta saisi kaiken (tai edes jotain) irti. Ja kannattaa vaikka ostaa joku opetus-DVD. Tai mennä kurssille.
Deadline tekee mestarin.
sormunen
08.03.2006 10:27:32

"Hei kato tolla on romaani" - Lähetään äkkiä karkuun ennenkuin se puukottaa meitä.

"Hei kato tolla on somali" - Viedään äkkiä tyttöystävät piiloon ennenkuin se raiskaa ne"

Mitä sä oikein selität? Jos sä jotenkin yrität sanoa, että pyrkimys toimia oikein, eettisesti kestävästi sekä toisia ja toisten työtä kunnioittaen on sukua rasistisille ennakkoluuloille, niin minusta puolestani asia on jokseenkin päinvastoin.
Mohla
08.03.2006 13:43:49

Kone on Athlon64 3500+, Emo on Asus A8v tai joku semmonen ja äänikortti on RME 9636.

Päättelimme, että ongelmat johtuukin Kontakt 2:sta, joita on kyseisessä projektissa kaksin kappalein...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
sami_sumea
08.03.2006 13:49:59

Kone on Athlon64 3500+, Emo on Asus A8v tai joku semmonen ja äänikortti on RME 9636. Päättelimme, että ongelmat johtuukin Kontakt 2:sta, joita on kyseisessä projektissa kaksin kappalein...

Jep, sen verran vielä lisäisin, että ko. setti on toiminut useammassa isommassa bändiproggiksessa kaatumatta kertaakaan ziljoonalla plugarilla ja yli 90% prossukuormalla, kun taas Kontakt2 pistää esmes mun läppärin nurin harva se päivä jos vahingossa räplää vääriä parametreja..

Ärsyttävin "bugi" SX3:ssa on se, että external FX-konfiguraatio ei ole projektikohtainen vaan globaali asetus, ja ainakin vanhemmat versiot räjäyttivät external fx-connectionit projektien välillä tämän takia. Uudella päivityksellä en ole vielä ehtinyt testata olisiko tuo jo fiksattu.

...
Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3
Klezberg
08.03.2006 14:12:19

Olen sitä mieltä, että uuden Cubase-käyttäjän kannattaisi ensin hankkia joku mahdollisimman yksinkertainen versio aiheesta, kuten esim. Cubase LE tai SE ja mielellään vielä versiota 1. Cubase SX3 on aivan tajuttoman laaja softa, ja ruudulla olevan kaman määrä suorastaan hyökkää päälle.

No tuskin näin voi yleistää, kyllä se riippuu mitä on taustalla. Itse käytin vuosia Logic Audiota kunnes PC-tuen poistuttua siirryin Cubaseen. En ole nähnyt tarvetta aloittaa simppelillä versiolla, mutta silti tulee aina välillä mieleen juttuja että mitenkäs tämä nyt tekisi. Niinkuin nyt se, että LA:lla sai laitettua pari tahtia rumpuja raidalle ja loopattua sen soimaan loputtomasti ja sitten alkanut soittaa muita raitoja sen tahtiin. Cubasessa olen sitten vain käyttänyt repeattia, mutta se ei ole aina yhtä kätevä. Ja kun ei voi sitä manuaalia ottaa iltalukemisiksi sänkyyn... A4-tulosteina se on niin jumalattoman iso ja painava.
cubasisti
08.03.2006 15:39:31
Minä teen pikarumpuraidan niin, että ensin parin tahdin looppi valmiiksi, MIDI-part täsmälleen kahden tahdin mittaiseksi, valitse tahti, paina Ctrl-D ja pidä pohjassa.
Deadline tekee mestarin.
Pop Corn
08.03.2006 20:12:48 (muokattu 08.03.2006 20:13:27)
Jahas, jahas mukavaa nähdä porukka itse asiasta keskustelemassa.

Joo, tolla copy/paste (CTRL-D) jutulla saa simppelin rumpuraidan
nopeasti. Toinen vaihtoehto on käyttää esim. Groove Agenttia, jonka saa
käynnistymään välilyöntinäppäimellä ja pois samalla. Löytyy paljon eri tyylilajeja
ja fillejä sun muuta. Seuraa kiltisti projektin tempoa ja tahtilajia. Soundit ovat
tosin aika elottomat ja värittömät, mikä toisaalta on hyvä - saa muokattua mie-
leisikseen. Hintaa yli 200 euroa. Ei mikään Cozy Powell mutta aika hyvä kuiten-
kin.

Mitä tulee raudan ja softan suhteeseen, itse olen noudattunut uusia hankintoja
tehdessäni seuraavaa periaatetta:
-ostan vain Intelin prossuja, Asuksen emoja, Kingstonin RAMmeja ja Western
Digitalin kovalevyjä. (en tarkoita mainostaa!)

Ei ole vielä tullut minkäänlaisia raudasta johtuvia ongelmia! No, ehkä olen ollut
vain onnekas. Mutta aika laajasti hyväksi todettuja nuo merkit ovat, suosittelen.

Valitettavasti joudun tässä nyt palaamaan vielä meidän "arvokeskusteluumme".
(...odottakaas, haen rautalankaa autotallista :)

Sormunen kirjoitti:

Mitä sä oikein selität? Jos sä jotenkin yrität sanoa, että pyrkimys toimia oikein, eettisesti kestävästi sekä toisia ja toisten työtä kunnioittaen on sukua rasistisille ennakkoluuloille, niin minusta puolestani asia on jokseenkin päinvastoin.

- pyrkimys toimia oiken, eettisesti jne. jne. ei ole sukua rasistisille ennakkoluu-
loille!!!

- Aloittelijan leimaaminen varkaaksi MUTU-periaatteella sen sijaan täyttää kaikki
rasistisen ajattelun merkit. Kuin myös kunnianloukkauksen merkit.
No mut ei se mitn.
Klezberg
08.03.2006 20:40:27

Jahas, jahas mukavaa nähdä porukka itse asiasta keskustelemassa.

Joo, tolla copy/paste (CTRL-D) jutulla saa simppelin rumpuraidan
nopeasti. Toinen vaihtoehto on käyttää esim. Groove Agenttia, jonka saa
käynnistymään välilyöntinäppäimellä ja pois samalla. Löytyy paljon eri tyylilajeja
ja fillejä sun muuta. Seuraa kiltisti projektin tempoa ja tahtilajia. Soundit ovat
tosin aika elottomat ja värittömät, mikä toisaalta on hyvä - saa muokattua mie-
leisikseen. Hintaa yli 200 euroa. Ei mikään Cozy Powell mutta aika hyvä kuiten-
kin.

Kyllä Groove Agentti kuuluu varustukseen täällä, tosin vain ykkösversio. Alkuun pidin siitä kovasti, mutta sitten kun huomasin että omaan tyyliin siitä sopii vain muutama, niin alkaa kuulostaa yksitoikkoiselta.

Kokeilin tuota ctrl-deetä. Ovatkos ne kopiot erillisiä vai linkattuja siihen alkuperäiseen. LA:n looppauksessa oli se puoli (etu ja haitta riippuen mitä on tekemässä) että tehdyt muutokset monistuivat mukana. Pitääkös tässä nyt vielä mennä käynnistämään tuo musiikintekokone...
Pop Corn
08.03.2006 22:44:45 (muokattu 08.03.2006 22:47:11)
Alkuun pidin siitä kovasti, mutta sitten kun huomasin että omaan tyyliin siitä sopii vain muutama, niin alkaa kuulostaa yksitoikkoiselta.

Niin totta tuo hyvin pitkälti. Itse vaihtelen yleensä automaation avulla tyylejä, patterneja, fillejä ja kittejä maun mukaan biisissä, jolloin saa vaihtelua. Aika työlästä tosin, saa sählätä noiden automaatio-käyrien kanssa. Tietystihän voi nauhoittaa GA:n midin ja muokkailla tahti ja lyönti kerralla ihan sydämensä kyllyydestä. Tuolle linjalle en ole kuitenkaan lähtenyt; Olen vain yksinkertainen kitaristi joka ei rummuista paljoakaan tajua. Mutta ken osaa ja viitsii saa varmasti
tehtyä laadukasta jälkeä. Täytyy myöntää, että noin 80 % :sti käytän valmiita
toisten tekemiä midi-rumpu-kuvioita, joista kokoan palapelin tapaan kokonaisen
rumpuraidan. No, rummut ovat sitten produktioissani vähän sinne
päin :)

Ovatkos ne kopiot erillisiä vai linkattuja siihen alkuperäiseen.

Ovat aivan itsenäisiä paloja, eli muutokset yhteen eivät vaikuta toiseen. Tosin kaikille osille tulee sama nimi.
No mut ei se mitn.
cubasisti
09.03.2006 00:12:58 (muokattu 09.03.2006 00:15:28)
Kokeilin tuota ctrl-deetä. Ovatkos ne kopiot erillisiä vai linkattuja siihen alkuperäiseen. LA:n looppauksessa oli se puoli (etu ja haitta riippuen mitä on tekemässä) että tehdyt muutokset monistuivat mukana.

Monistus eli Ctrl-D tekee kopioita. Mutta onneksi myös linkatun partin pystyy monistamaan samalla komennolla... Eli ensin teet yhden linkatun kopion, sitten valitset sen ja Ctrl-D:tä perään. Linkattu kopio (shared copy vai mikä lie viralliselta nimeltään) tehdään kuten tavallinenkin kopio, mutta pidetään Altin lisäksi Shiftiä pohjassa. Eli klik - Alt+Shift - drag - drop.

Edit: sanoin ehkä epäselvästi. Tosta siis on lopputuloksena raita täynnä linkattuja partteja.
Deadline tekee mestarin.
sormunen
09.03.2006 11:57:29 (muokattu 09.03.2006 12:17:02)
-
Aloittelijan leimaaminen varkaaksi MUTU-periaatteella sen sijaan täyttää kaikki
rasistisen ajattelun merkit. Kuin myös kunnianloukkauksen merkit.

Koita nyt jo uskoa, että ihmiselämä ei ole mikään oikeuslaitos. Se asia ei ole ollut tässä ketjussa epäselvä kenellekään muulle kuin sulle. Siihen mä puutuin ja teen sen nyt vielä kerran. Asiahan meni niin, että kaveri tuli tänne kysyyn neuvoa crackattuun ja siis varastettuun softaansa ja ihmiset vastasivat hänelle hyvin asiallisesti kunnes sä saavuit paikalle jeesusteleen todistusaineistoinesi.

Ihmiselämässä tehdään koko ajan päätöksiä vaihtoehdoista oikea / väärä ja niistä sitten muodostuu kirjo. Oikea ja väärä eivät ole mitään mielipidekysymyksiä vaikka niistä koko ajan keskustellaankin. Laki on periaatteessa vain pienin yhteinen nimittäjä ja jos moraalia mitataan lailla, niin heikosti menee.

Siksipä lain noudattaminen ei riitä vaan pitää tehdä oikein. Tässä tapauksessa on kyse luovasta työstä ja sen aivan tavanomaisesta arvostamisesta.

Lapsi alkaa tiedostaa itsensä yhteisön jäsenenä eli ihmisenä vissiin siinä kolmen vuoden huitteilla ja siitä lähtien sitä voi ja pitää opettaa tekemään oikeita valintoja.
Tämä kaveri oli kirjoittanut ihan itse viestinsä ja niin ollen on varmaan siinä iässä että on jo vastuussa teoistaan.

Samoin sinä olet usko tai älä vastuussa teoistasi. Tähän mennessä sinun panoksesi tähän koko ketjuun on ollut se, että
(1) rupesit saivarteleen jostain Bodomin järvistä ja näytön puutteista
(2) Bush -analogiallasi syytit ihmisiä todistusaineiston väärentämisestä ja sillä perusteella ylimitoitetuista toimenpiteistä. Puhuit pommituksista.
(3) syytit waretuksen vastustajia rasistisista asenteista ja puhuit raiskauksista ja puukotuksista
(4) väitit mun kirjoitusteni täyttävän kunnianloukkauksen merkit. Jos näin on ja sulla on vähänkään kunniantuntoa, niin ryhdy toimenpiteisiin.

Mutta koska kaiken kaikkiaan näyttää siltä, että sä olet taas yksi noita nettikapinallisia ja kohtapuoliin täällä on taas "kapitalismin vastustamiset Behringeriä ostamalla" ja "suurilla on rahaa" -argumentit käytössä, niin mä selvästi vain ja ainoastaan pitäydyn siinä, mitä sä kirjoitit ja mihin mä vastasin. Tossa se on selvästi sanottuna että eipä siitä sen enempää.

PS. Joku valitti, että muillakin foorumeilla tavataan vastata joihinkin cubasekyselyihin "lue manuaali". Eipä ihme. Kaikki ihmisten teot kun ovat sellaisia, että ne vaikuttavat muihinkin eikä vain itseensä. Kun jengi tekee väärin, siitä kärsivät aina muut. Niin se vain on.

PS2. Mulla on koulusta kulunut jo joku aika, niin kysynpä siksi tässä yhteydessä. Mistähän johtuu, että jengi on nykyään niin kärkkäästi ihan tavallisissa asioissa vetoamassa asianajajiin ja oikeuslaitoksiin? Opetetaanko sitä jossain vai onko kyse vain liiallisesta amerikkalaisten oikeussarjojejn katsomisesta? Tää on ihan oikeesti kiinnostava juttu, koska se on musta viimeisen viiden-kuuden vuoden aikana lisääntynyt huimasti.
Klezberg
09.03.2006 12:53:24 (muokattu 09.03.2006 12:53:43)

Mielipiteeni on, että suurimpaan osaan Cubasen toimintoja ei _kuuluisi_ tarvita manuaalia. Jotenkin ihmeellisesti käyttäjät vaan alistuvat siihen, että ohjelmat saavat toimia ihan miten tahansa. Se on ammattilaisten työkalu, joten ei sen väliä, vaikka se ei opasta käyttäjää? Ei sen väliä, että pitää ulkoa tietää, mitä pikseliä kuuluu kaksoisklikata shift ja alt pohjassa?

Totta puhut. Ohjelmistojen määrittelyn kanssa töitä tehneenä tiedän, että sille joka käyttää jotain ohjelmaa joka työpäivä kahdeksan tuntia, kymmenen näppäinyhdistelmät säästävät todella paljon aikaa. Kuitenkin jokainen on ensin sen käytön alkuvaiheessa.

Ehkä hirvein esimerkki on score-editori. Siitä ei ole mahdollista saada pienintäkään tolkkua, jos ei lue manuaalia moneen kertaan läpi. Kokeiltu on.

Näin on. Vaikka Logic Audion aloituskynnys oli muuten korkea, niin siinä nuotinnuksen oletusarvot olivat paremmin kohdallaan. Ei hypännyt ensimmäisenä 32-osanuotteja näytölle kun avasi nuottinäkymän.
Pop Corn
11.03.2006 02:48:01
Siksipä lain noudattaminen ei riitä vaan pitää tehdä oikein.

Olen nyt valaistunut! Tajuan vihdoin kaiken, kiitos Sormuselle ja ylläpidolle.

Aion toimia tuon Sormusen jalon mietelmän mukaan.
No mut ei se mitn.
samic
11.03.2006 11:30:49

Ärsyttävin "bugi" SX3:ssa on se, että external FX-konfiguraatio ei ole projektikohtainen vaan globaali asetus, ja ainakin vanhemmat versiot räjäyttivät external fx-connectionit projektien välillä tämän takia. Uudella päivityksellä en ole vielä ehtinyt testata olisiko tuo jo fiksattu.

entäs se kun soolotat kanavan...30 prossaa nousee tehovaatimukset.
ei ole
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)