Aihe: miksi?
1 2 3 4 5 6
freeze
09.03.2006 00:04:23
kertokaa tyhmälle, että miksi kaikki haluavat soittaa aina kitaraa?
koska luulen että maailman muusikoista 50% soittaa kitaraa tai rumpuja??

WHY??
Jonttu
09.03.2006 00:10:12

Eiköhän tua Laiho aloittanut jonkunlaisen kitaransoittovillityksen Suomen
nuorisossa? Miksi kaikki soittaa kitaraa... Miksei?
Härski
09.03.2006 00:32:18 (muokattu 09.03.2006 00:33:25)
Eiköhän tua Laiho aloittanut jonkunlaisen kitaransoittovillityksen Suomen
nuorisossa?

Hoho? Saattaa ehkä nykysin olla näitä Akseli Laihia tiluttajia paljon, mutta kyllähän tuo "kitarabuumi" on lähteny liikkeelle jo helvetin kauan sitten. Väitän, että viimeistään Kurt oli se, joka sai kitaran joka pojan käteen jopa Suomessa. Laihio on lähinnä edistänyt hevikitarismia Suomessa.

Miksi kaikki soittaa kitaraa... Miksei?

Nimen omaan. Halpa, suht helppo oppia ja kompakti. Kulkee mukana kuin peräpukama ja tytökin tykkää. Tai ainakin niin on kerrottu.
pahala
09.03.2006 00:38:38
ko se on cool
8)
Volume
09.03.2006 00:42:15 (muokattu 09.03.2006 00:42:29)
Laihio on lähinnä edistänyt hevikitaristmia Suomessa, joka on sääli.

Jotenkin mua taas alko vituttamaan tää.

Mikähän tekee hevikitarismista moisen rikkaruohon monen silmissä? Mä oon melkeinpä sitä mieltä, että ennemmin kuuntelen sitä miljoonista sekunnissa sviipatuista sävelistä muodostuvaa kakofoniaa ja alavireistä E-kielen murahtelua kuin näitä juppiperheiden erilaisiksi kitarsteiksi itsensä julistavia kitaristeja jotka soittaa bluussia pentatonisesta paskalla tatsilla kun ei opittukaan koskaan soittamaan ynkan juttuja.

Soittohommissa on kysymys siitä että pidetään helvetin hauskaa, ja se varmasti toteutuu parhaiten soittamalla sitä mistä ite tykkää. Hyvä jos Laiho on saanut sen kipinän monissa nuorissa syttymään ja tarttumaan siihen Jacksonin teräväkulmaiseen hevikirveeseen.

Muuten kyllä olen ton sun kirjotuksen kanssa samaa mieltä.

EDIT: jaa, sä menit sitten muokkaamaan kirjotustas.
Tämä viesti oli 100 % totuus.
BigPapa
09.03.2006 00:48:57

Mikä sai Djangon tai Robert Johnsonin tarttumaan kitaraan?Tuskin mikään Laiho tai muukaan metal-lurputtaja.Eh...; /
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Rocco_Longfella
09.03.2006 00:58:02
Nimen omaan. Halpa, suht helppo oppia ja kompakti. Kulkee mukana kuin peräpukama ja tytökin tykkää. Tai ainakin niin on kerrottu.

Lisäksi toimii hyvin yksinään ja monessa musiikkityylissä. Kummasta on enemmän iloa leirinuotiolla, saksofonistilla vai kitaristilla?
Opetustakin löytyy hyvin netistä ja oikeasta elämästä ja alkukynnys on hinnankin puolesta suht hyvä.

Kitara vain on järkevä ratkaisu.

Niin ja Oikeasti uskon kitaran suosion johtuvan sen maineesta.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Härski
09.03.2006 01:00:15 (muokattu 09.03.2006 01:06:56)
EDIT: jaa, sä menit sitten muokkaamaan kirjotustas.

Kyllä, koska tiesin, että siitä tullaan ottamaan hernettä. Eihän sitä tarvitse sanoa.

EDIT: Ja tarkennettakoot nyt sitten vielä tuota "sääli"- juttuakin, jottei jäisi epäselväksi.

Katsokaapa wanted- palstaa. Siellä haetaan hevi-sitä ja hevi-tätä. Tuntuu, ettei kitaralla nykyisin soiteta juuri muuta, kuin heviä. Tai ainakin aloittelevat soittajat tuntuvat tiedoiltaan ja mieltymyksiltää rajoittuvan vain heviin. Se on sääli, koska se kylän ainoa rokkari tai rautalankamies joutuu ostamaan Mesan ja 7- kielisen Ibanezin omien kamojensa sijaan, jotta pääsisi edes kerran elämässään soittamaan bändiin. Ei kai siinä, jokainen soittaa, mistä tykkää, mutta ite kyllä näkisin, että ne lähtökohdat soittamiseen olisi muualla, kuin GrindCoressa tai jossain DeathKillPlasmaDemonFuckerissa.

Että se siittä.
BigPapa
09.03.2006 01:04:25

Emmätiiä, ihan paska harrastus.

Mutta niin antoisa....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Volume
09.03.2006 01:06:04 (muokattu 09.03.2006 01:20:00)
Kyllä, koska tiesin, että siitä tullaan ottamaan hernettä. Eihän sitä tarvitse sanoa.

No, ihan tehokkaasti sivuutit paskapuheen jonka suolsit. :-)

EDIT: Ja tarkennettakoot nyt sitten vielä tuota "sääli"- juttuakin, jottei jäisi epäselväksi.

Katsokaapa wanted- palstaa. Siellä haetaan hevi-sitä ja hevi-tätä. Tuntuu, ettei kitaralla nykyisin soiteta juuri muuta, kuin heviä. Tai ainakin aloittelevat soittajat tuntuvat tiedoiltaan ja mieltymyksiltää rajoittuvan vain heviin. Se on sääli, koska se kylä ainoa rokkari joutuu ostamaan Mesan ja 7- kielisen Ibanezin kamojensa sijaan, jotta pääsisi edes kerran elämässään soittamaan bändiin. Ei kai siinä, jokainen soittaa, mistä tykkää, mutta ite kyllä näkisin, että ne lähtökohdat soittamiseen olisi muualla, kuin GrindCoressa tai jossain DeathKillPlasmaDemonFuckerissa.

Että se siittä.

Musiikillinen trendi nyt vaan tällä hetkellä on aika hevipainotteinen, ei siitä mihinkään päästä. Nää nykyiset hevimiehet tulevat valittamaan vuonna 2020 ihan samalla tavalla kuin sä nyt.

Se kylän ainoa rokkari on kylän suurin luuseri jos ei pidä siitä kiinni mistä diggaa. En näe että se olisi jollakin tavalla Aleksi Laihon syy että tän kaverin on vaikea perustaa bändiä, joten tuo vertaus oli aika idioottimainen. Eiköhän ne Ibanez-tyypit tekis sitten jotain ihan muuta kuin soittais kitaraa jos Aleksi Laiho on kerta niiden ainoa innoittaja. On mullakin vähän hankaluuksia ollut hakeutua sellaseen bändiin joka vastaa mun kiinnostuksia, mutta ei oo kertaakaan tullut mieleen että menisin siitä mistä aita on matalin ja alkaisin soittamaan sellasta musiikkia sen tyylisillä vehkeillä mikä on milloinkin eniten pop.

Wanted-palstalla haetaan sitä mitä halutaan soittaa, ja siitä sen nimikin mun käsittääkseni tulee. Innostushan siinä kuolee jos ostetaan Epiphonen ES335-kopio ja vedetään Claptonin covereita kun mieli halajaa jotakin muuta.
Tämä viesti oli 100 % totuus.
ogre
09.03.2006 01:11:16
koska kitaristit ja laulajat saa eniten tussua... huomioi 80-luku. Veikkaan että Slashin groupiekerroin on jotain neljän luokkaa verrattuna McKaganiin.
Ja kovat jätkät ei laula, eikä tanssi, niin kai se on pakko kitaraa soittaa.

Veikkaisin ihan oikeasti kyllä tuota kompaktiutta. Hankit rummut kerrostaloon niin katsellaan kauanko vuokrasoppari on voimassa :)
Eikä mulla ikinä bassoa ole ollut ...kehtaisin kyllä arvioida että kitara on kivempi soitin ränkytellä yksin himassa.
Härski
09.03.2006 01:12:54
No, ihan tehokkaasti sivuutit paskapuheen jonka suolsit. :-)

Laitoin juuuuri tän takia hiukan perustelua, olkoon paska millaista hyvänsä, hoho.
sus
09.03.2006 01:25:52
Mä valitsin kitaran siksi että löysin isän soittamattoman siskolta ostaman paska-sähkiksen huoneen nurkasta :)
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Mörkö
09.03.2006 01:26:27
Itse ainakin aloitin kitaransoiton koska se oli aikalailla halvinta ja helpointa aloittaa. Ostin sukulaiseltani akustisen kitaran ja siinähän se oli. Rumpujakin harkitsin mutta olisi ollut sen verran isompi investointi että jäi sitten sen takia.

Ja kyllä. Nykyisin olen itsekkin siirtynyt tähän muusikoiden.netissäkin niin suosittuun metalliin. Se on vain niin hienoa vedellä kunnon ärjyviä riffejä. Kyllähän tuota muutakin tulee soiteltua mutta meteliä pääasiassa. Ehkäpä sitten eläkeiässä (jos sinneasti selvitään) voisi siirtyä kokopäiväisesti tuolle jazz/blues osastolle kun ei enää kunto meteliin riitä.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
JR
09.03.2006 01:41:55

koska luulen että maailman muusikoista 50% soittaa kitaraa tai rumpuja??

WHY??

Kitara on halpa. Vertaa pianoon ja rumpuihin tms. Pianolla ei voi vetää niinkuxx heviä..
Basisteista on tehty vitsejä.
Parin sidukan hinnalla saa jo harley bentonin.
Piano tai rummut selässä on vaikeempii polkea päin punaisia.
Kitaristin ei tarvi osata nuotteja, eikä rokin soittoon tarvi opettajaa tai koulutusta.

...Joo ihan pirun hyvä vaan että on paljon kitaranomistajia, pysyy kama valikoima laajana ja hinnat järkevinä..
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Mörkö
09.03.2006 01:45:58 (muokattu 09.03.2006 01:46:21)
Pianolla ei voi vetää niinkuxx heviä...

Kylläpäs voi! Yrität vain narrata.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
npk
09.03.2006 07:51:24

Melkeinpä kaikki musiikki, jota kuuntelen, on jonkin sortin kitaramusiikkia --> looginen valinta.
Pande
09.03.2006 09:01:15

Suurimmat syyt:

- Ilmaisuvoimaisin soitin (esim. pianolla on vaikeaa tai mahdotonta mm. eri vibratot, slidet, legato, bendit, osittainen kuoletus (=mute), keinohuiluäänet jne.)
- Halpa, kompakti ja helposti kaikille saatavilla kuten sanottu

Itse kiinnostuin enemmän koskettimista lapsena, mutta soittimiin ei ollut vanhemmilla mielenkiintoa, niinpä kun sitten soittimen ostin niin olin jo 17-vee ja kitara oli halvin (monet kaverit soittivat myös kitaraa vieläpä erittäin hyvin joten "inspiraatiopohjaa" oli sikälikin).
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Humu
09.03.2006 09:21:55
Hoho? Saattaa ehkä nykysin olla näitä Akseli Laihia tiluttajia paljon, mutta kyllähän tuo "kitarabuumi" on lähteny liikkeelle jo helvetin kauan sitten. Väitän, että viimeistään Kurt oli se, joka sai kitaran joka pojan käteen jopa Suomessa.

Metallica!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)