Aihe: 7-kielisen "ihanuus?"
1 2 3 4 5 6
Conrad Lant
08.03.2006 18:35:25

Aina voi kokeilla 6-kielistä baritonikitaraa, jos halua munien tärisevän.

Toissapäivänä juuri tuli äänitettyä Fenderin baritonia. Hyvien bassokamojen läpi, tottakai. Ei sellaista munaa saa mistään seiskakielisestä.
No one prayed for Sodom
askomiko
08.03.2006 19:12:11
Hehe, niin sitä sittenkin päädyttiin kuuteen kieleen. Roch!
Tahdon bändiisi soittamaan.
Lyyhyssä kulkeva laiska pitkätukka, joka asuu äitinsä luona ja on luotettavista tahoilta kuultuna ja tilastollisista syistä myös liimanhaistelija, varas, narkomaani, eläimiinsekaantuja, pyromaani ja homo.
januszian
08.03.2006 20:01:25

Hehe, niin sitä sittenkin päädyttiin kuuteen kieleen. Roch!

No näin tehtiin. Ku biisit on jo sävelletty 6-kielisellä... Ja muutenki kun keikalle lähtee ja seiskasta katkee B niin mitäs sitten teet... Pitäs ostaa samantien tuplana.

Eikä siitä ala-B:stä niin paljon iloa ole sitten loppupeleissä.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Jesus_Plastica
08.03.2006 20:10:12
Liian kallis leluksi... Ostan mieluummin 6-kielisen ja viritän sen B:hen tai jotain. Saanpa nyt sen floikankin sitten jos sellaisen ehdottomasti tarviin.

Kannattais varmaan mielummin ostaa kiinteätallanen jos sitä lähdet alaspäin viritteleen, säästyy turhalta vaivalta...
januszian
08.03.2006 20:11:05

Kannattais varmaan mielummin ostaa kiinteätallanen jos sitä lähdet alaspäin viritteleen, säästyy turhalta vaivalta...

Jos noin ajattelisin, jättäisin ostamatta koko vehkeen... Mulla on jo 2 kitaraa. :)
Kapane
08.03.2006 21:07:51

No en mä baritoniinkaan paljoa 13settiä pienempää laittaisi. "Baritonissa" on kyllä paljon parempi fiilis kuin lyhytskaalaisessa samassa vireessä.

12 setti mulla on ainakin 28 skaalaisessa.
Skenehuora jo 4 vuotta.
Kapane
08.03.2006 21:08:36

Jos noin ajattelisin, jättäisin ostamatta koko vehkeen... Mulla on jo 2 kitaraa. :)

Myy toinen;)
Skenehuora jo 4 vuotta.
saamaton123
08.03.2006 21:09:00 (muokattu 08.03.2006 21:13:29)
Ibanez 1527 prestige on myös hakitsemisen arvoinen jos seiskakielistä meinaa..mutta miinuspuolena on, että siihen ei ilman toimenpiteitä mahdu esim emg-707, että se kannattaa tosiaan ottaa huomioon.

Hyvä pointti aikaisemmissa on, että 6 kielisillä esim. 10-60 setti, vähemmän säröä ja omaa soittotatsia tiukemmaksi, niin sillä se muna tulee ei matalilla vireillä.

Mutta hyvä väritys ja lisä se seitemäs kieli on jos sitä käyttää oikein, eli ei missään nimessä omasta mielestäni kokoajan matalaa murinaa soittaen. Se ei enää edes kuullosta raskaalta, vaan ihan tehokeinona....no, makuasia.

Jos schecteriin päädyt, niin kerro ihmeessä kokemuksia..

E: en huomannut, muut olikin jo paremmin kirjoittanut ibasta. Ja muuten kyllä siihen seiskaan viikossa tottuu kun innostuneena rimputtaa kokoajan. Olen soittanu lähes yhtä kauan kuin sä ja vuoden nyt ollu seiska. Tyytyväinen olen, mutta perus kuuskielinen ei silti sen myötä käynyt turhaksi missään nimessä!
Werde
08.03.2006 22:50:57 (muokattu 08.03.2006 22:53:16)
Nonniin.Nyt pätekää. Eli mitkä on merkittävimmät erot Floyd Rose Lo-Trs7 ja EdgePro-7 välillä?Tämä apina kun nyt päätti hankkia seiskan ja uusi kitara on enää tallan valinnasta kiinni.
Ja muistakaa, vain perusteltuja mielipiteitä.
Kiitos jo etukäteen.

EdgePro7 = aika lähelle parasta mitä rahalla saa. Tuo toinen on halvempi, pehmeästä seoksesta valmistettu killutin.

edit: ja tosiaan, tämä ei ole perusteltu mielipide vaan fakta.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Alexi69
08.03.2006 22:52:42
EdgePro7 = aika lähelle parasta mitä rahalla saa. Tuo toinen on halvempi, pehmeästä seoksesta valmistettu killutin.

Niin jo vähän arvelinkin....Lo-Trs taitaa olla pitkälti yleisimpien lisenssifloikkien tasoa vai?
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
nakedzen
08.03.2006 23:24:05
En periaatteessa näe tuossa seitsemänkielisessä mitään hienoa. Liian alhainen vire menee vain mössöksi mielestäni ja usein ollaan jo niin matalilla taajuuksilla, että basisti alkaa valittamaan.

Bassoa vaan pois vahvarista. Ja kyllä ne kitarakaiuttimet toistaa edelleen vain sinne 100Hz tienoille asti, jonka jälkeen on jyrkkä pudotus, vireestä riippumatta.
"Only dead fish go with the flow" Framus Cobra ääninäytteitä
januszian
09.03.2006 06:23:55

Schecterin Hellraiser C-1 FR:ssä on aito Floikkakin! Mahonki runko, EMG 81/85 ja kaiken lisäks vielä hieno kitarakin! GAS GAS GAS GAS GAS... Miksei niitä jo tuu? :)
Alexi69
09.03.2006 10:52:16
Osaakos kukaan vielä sanoa että mitä eroa on Ibanezin Wizard7 ja Wizard7 prestige kauloilla?
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
rosberg
09.03.2006 13:25:07
Legendahan kertoo että Kornin tyypit hommasivat Ibanezin 7-kieliset, koska niitä sai halvalla käytettynä shreddaamisen mentyä 90-alkupuolella pois muodista (kiitos grungen yms.).

7-kielisiä on siis käytetty jazzailuun ja muuhun tiluun paljon pidempään kuin alaviremättöön. Tilutuksessa 1 kieli lisää antaa enemmän mahdollisuuksia vaihtoehtoisille sormituksille, mutta samalla lailla noilla voi soittaa mitä vaan kuin muillakin kitaroilla.

ei mennyt näin. oisko kolmanneksi uusin gw (kun uusimmassa on laihon haastis), jossa kerrotaan faktat siitä ibanezin hommaamisestsa.
seiska avaa uudet ovet riffittelyyn ja sormitukset voi vetää uusiksi. mitä huonoa on siinä, että soittokamat kehittyy? hyvä että kaikille löytyy jotain. ongelmat tulee mun mielestä vahvistinpuolella vastaan. alapäätä tulee niin paljon, että tavallinen 12"-kaappi ei pysy perässä ja etuastekin saa olla aika moderni että se kaikki tulee ulos. vai tykkääkö joku vetää 7-kielisellä kornia microcubeen?
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
ballfish
09.03.2006 14:03:42
ei mennyt näin. oisko kolmanneksi uusin gw (kun uusimmassa on laihon haastis), jossa kerrotaan faktat siitä ibanezin hommaamisestsa.
seiska avaa uudet ovet riffittelyyn ja sormitukset voi vetää uusiksi. mitä huonoa on siinä, että soittokamat kehittyy? hyvä että kaikille löytyy jotain. ongelmat tulee mun mielestä vahvistinpuolella vastaan. alapäätä tulee niin paljon, että tavallinen 12"-kaappi ei pysy perässä ja etuastekin saa olla aika moderni että se kaikki tulee ulos. vai tykkääkö joku vetää 7-kielisellä kornia microcubeen?

Milläs kornin jätkät vetelee??
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
rokettirollari
09.03.2006 14:41:53
Milläs kornin jätkät vetelee??

Villinä arvauksena, olisikohan siellä Mesan Rectot?
Ronsto
09.03.2006 14:55:34

Aikas mörkö säröt niillä pojilla.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
ballfish
09.03.2006 15:00:19

Omaperäistä. :)
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
Antti
09.03.2006 15:02:01

Tässä on yksi kuvaus kornin kitaristin rigistä: http://guitargeek.com/rigview/519/
Flaxwoodista lähtee Rujo soundi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)