Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 528 29 30 31 32121 122 123 124 125
mab_
08.03.2006 21:19:20
kaupungissa on toimiva toinen liike (Salpauselän Soitin), Helsinki lähellä etc.

Tuosta Saulpausselän soittimesta, ihan hyvä liike ja pari kitaraa olen sieltä ostanut. Vähän ylimielinen asenne vaan sillä "pomolla". Joskus aloittelijana vein kitaraa säädettäväksi niin kutsui oikein toisen myyjän ja (ilmeisesti tutun) asiakkaankin katsomaan kuinka hölmösti ja huonosti olin kielet laittanut virittimiin. Siinä sitten porukalla naureskelivat.. Todella voittajafiilis oli n.3kk soittaneena.

Sanotaan nyt vastapainoksi että myöhemmin olen sieltä hyvää palvelua saanut.
Da Make
08.03.2006 22:11:35
Tuosta Saulpausselän soittimesta, ihan hyvä liike ja pari kitaraa olen sieltä ostanut. Vähän ylimielinen asenne vaan sillä "pomolla". Joskus aloittelijana vein kitaraa säädettäväksi niin kutsui oikein toisen myyjän ja (ilmeisesti tutun) asiakkaankin katsomaan kuinka hölmösti ja huonosti olin kielet laittanut virittimiin. Siinä sitten porukalla naureskelivat.. Todella voittajafiilis oli n.3kk soittaneena.

Sanotaan nyt vastapainoksi että myöhemmin olen sieltä hyvää palvelua saanut.

"Tulikaste". Naurettavaa touhua tosiaan.
Chips
09.03.2006 18:11:28
Hämeenlinnan TV-Sävelessä on kyllä mukavaa porukkaa myymässä. Olin uutta kitaraa katselemassa (en siis ostamassa vielä sillä kertaa), ja sattui silmääni tuo Ibanezin RG1570. En siinä sitten kummemmin uskaltanut koskea kun en tiennyt miten myyjät siihen suhtautuisivat (olen aivan aloittelija, ensimmäistä kertaa kyseisessä liikkeessä) ja eräs näistä myyjistä tuli sanomaan että kyllä niitä kokeilla saa. Toinen myyjä taisi jonkun sortin bluesia jamitella takahuoneessa.

En ole paljon Hämeenlinnan Musiikissa sen jälkeen käynyt. Siellä se vanha patu esitteli ESP:n F10-aloittelijapakettia ja kehui maasta taivaasen :D
koponen
09.03.2006 20:05:26 (muokattu 09.03.2006 20:05:35)
Juu, näin meille kauppakoulussa just opetettiin. Ja ilmeisesti siellä opetetaan sitä samaa vieläkin.

"Tiukka, mutta voitollinen hinta ja siihen päälle 10 - 20 %:n tinkimisvara". Noin se muistaakseni meni.

Nykysin jos saa 20% katteen niin hyvä on. Se niistä kauppakoulun opeista.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
DaKiller
09.03.2006 20:10:18

Nykysin jos saa 20% katteen niin hyvä on. Se niistä kauppakoulun opeista.

Ah, mutta toista se oli ennen muinoin, kun riistettiin oikein olan takaa. Vanhan ajan kusetus kunniaan.
Markus Y
11.03.2006 18:55:19 (muokattu 11.03.2006 19:10:47)

Menee nyt vähän off-topiciksi, mutta tänään kun käytiin veljen kanssa Hämeenlinnassa katselemassa vahvistimia niin kyllä oli TV-sävelessä noin 100 kertaa parempaa asiakaspalvelua kuin 200 metrin päässä sijaitsevassa Hämeenlinnan musiikissa, ja tämän lisäksi TV-sävelessä hinnat olivat edullisempia ja muutenkin valikoima oli parempi.

TV-säveleen asteltuamme kerroimme budjettimme ja minkälaisen vahvistimen haluaisimme, ja samantien myyjä (nimeä en tiedä) roudasi nokan eteen kasan budjettiin soveltuvia vahvistimia, pisti piuhat kiinni, ja esitteli vahvistimien ominaisuuksia. Lisäksi saimme kaikessa rauhassa kokeilla vahvistimia, vaikka liikkeessä oli paljon muitakin asiakkaita.

Emme kuitenkaan löytäneet täysin sopivaa vahvistinta, joten siirryimme Hämeenlinnan Musiikkiin ja esitimme jälleen budjettimme ja kerroimme minkälaiseen vahvistimen haluaisimme. Myyjä totesi suurinpiirtein, että "ei ole mitään sopivaa tuohon hintaluokkaan" ja lykkäsi jonkun esitteen käteen ja siirtyi palvelemaan seuraavia asiakkaita sen enempää kyselemättä.

Ei nyt mikään henkilökohtainen katastrofi tämä episodi ollut, mutta kyllä tuolla TV-sävelessä ensikerralla asioin kun Hämeenlinnaan ostoksille menen, niin paljon parempi kuva tuosta puljusta jäi.

edit: jollain tuossa aiemmin näköjään samantapaisia kokemuksia.
www.mikseri.net/jpriest
Kaake
11.03.2006 20:19:29 (muokattu 11.03.2006 20:19:43)
"Onkos kiirettä pitäny?"

"No ei ihmeempiä, täs muusikoiden.netissä pörrään"

Täytyy olla kyl aika daiju myyjä hei jos täälä pyörii.
No väärinhän se meni
Tre Kronor Basar Klubb, medlem #2
trent
12.03.2006 11:24:48
Tapahtui jotain 10v sitten: menin erääseen musaliikkeeseen katsomaan floikkakitaraa. Liikkeessä ei ollut yhtään sellaista, ajattelin jos tilaisin ja kyselin sitten jonkun, en nyt muista oliko Jacksonin vai Ibanezin hintaa, myyjä totesi "Eihän ne oo enää muodissa, ne oli joskus 80-luvulla". Just joo.
hoffe
12.03.2006 13:45:01
En ole itse ainakaan vielä törmännyt kauppaan missä pikkuhilppeen hinta olisi sama yksittäin kuin suuremmissakin määrin.

Helsingin f-musiikissa en saanut paljousalennusta vaikka olin valmis ostamaan tukkupussillisen plekuja. Myyjä laski plekun kappalehinnan mukaan. En ostanut. Nauroin.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Stalkah
12.03.2006 14:18:50

toi ahosen musiikki kuulostaa ihan joutsenossa saitsevalta kasasen varaosamyymälä/korjaamolta, vaikka siellä nyt myydäänkii autojen varaosia eikä soittimia ni asiakaspalvelu on aika samanlaista. sillä vaa on hinnat 50 % korkeemmat ku muualla
Iron Maiden 4ever!
Speed of light
12.03.2006 14:19:23
En tiedä onko nää niin tyhmiä kommentteja, mutta paskoja kokemuksia kumminkin.

Eli olin tossa ensimmäistä jacksonia ostamassa n. pari vuotta sitten ja yhden kiinnostuksen kohteen löysin erään musiikkiliikkeen nettisivuilta. Oli Jackson RR3 ilman kuvaa, joten en tienny miltä se näyttää!
No liikkessä sitten kysyin,että onko teillä semmosta vielä? Myyjä siihen, "No onhan meillä tuolla" No en silloin sen tarkemmin tienny noista jacksoneista ja vedin muutamat tyypit ja ostin kitaran 750e.

No se ei sittenkään miellyttäny mua ja aloin melkein heti myymään sitä pois.
No siinä sitten joku mulle kirjotti, että eikös tuo ole rx10d? No asian tarkistettuani, niin sehän se oli. Vittu kyllä vähän söi miestä, kun tajusin, että multa oli velotettu 750e 450e kitarasta joka ei edes ollu sama malli, kun miksä sitä luulin!

Ja eikun liikkeeseen takas.. Minä ainoana asiakkaana kaupassa ja menin tiskin viereen, että "moi"? Ei mitään vastausta! Olin kuin pelkkää ilmaa" Sit piti vähän korottaa ääntä ja rupes jotain liikehdintää tapahtumaan. "Mitä"!? sanoo myyjä oikein vittumaisella äänensävyllä!
No sanoin sitten miten asia on ja myyjä siihen, et "Miten niin"? Sanoin, et eikös tää ole rx10d? Myyyjä, "En mä tiedä" Voi TERVE! No sit kun näytin kuitin niin se usko ja tuli kattomaan kitaraa ja sano, et "Voi vittu eihän tätä voi uutena enää myydä". No minä siihen, että ihan sama mulle, mut haluun rahat takas tai uuden kitaran. No se kävi vielä varmistamassa asian pomoltaan ja sit rupes äänensävy muuttumaan kummasti :) Sen jälkeen mulla oli hauskaa, kun kiersin ympäri kauppaa valitsemassa mitä haluan tilalle ja tietenkin extraa kanssa! :P

Toinen tarina samaisesta liikkeestä.

Uutta kitaravahvistinta etsin tossa taannoin, tai itseasiassa vieläkin :)
No saman kaupan nettisivuita sitten löysin sellaisen minkä haluasin ja hinta oli 1500e... Menin sitten kauppaan ja kysyin, että löytyykö sitä?

Myyjä "Ei löydy"
Minä "No voiko tilata"?
Myyjä "Voi varmaan"
Minä "No, jos voi tilata mitä maksaa"?
Myyjä "1300e"
Minä "No minäpä tietenkin, että tilataan heti, kun 200e halvemmalla saa"!
Myyjä "Soittelen sit, kun se tulee"

No myyjä sitten soitteli, että "nyt olis vahvari tulossa". No siinä sitten innostuneena olin ja kysyin vielä varmuuden vuoksi että olihan se nyt se 1300e?
No myyjä siihen, että "Ei! 1850e" Vähän aikaan mietin siinä ja sit kysyin et eikös me sovittu 1300e? "No niinhän me sovittiin, mut se oli listahinta" Hä?
Sanoi sit et joo, katellaan taas joskus uudestaan...

Samalla reissulla, kun kävin vahvistinta kyselemässä ostin kitarapiuhan ja himaan päästyäni katoin verkkopankista, että se oli velotettu 2 kertaa ja vittu että alko palaa käämit!

No voitte vaan arvata olenko enää ikinä menossa siihen liikkeeseen!?
Silppuri
12.03.2006 17:37:26 (muokattu 12.03.2006 17:38:04)

Yks esimerkki musakauppiaan ääliömäisyydestä oli tampereen musiikissa. Menin sisään tarkoituksenani testata kitaroita.
Siinä molemmat kauppiaat soitteli jotain bluesia keskenänsä.
Mä siihen menin sanoon että "tota... saisinko testata kitaroita?"
nää vastaa: turpa kiinni meillä on kiireitä nyt.
No, venailin siinä 10 min. että nää sai soitettua bluesinsa loppuun.
Kysyinpä sitten uudestaan että voinko testata kitaroita. Vastaus: "aiotko ostaa sitten jonkun?"
Mä sanoin että kuule en tiedä kun en oo testannu.
Vastaus: "ei tarvi tulla tänne mitään viisasteleen. Lähe kakara meneen.!"
No, mä lähdin meneen ja esittelin kansainvälistä käsimerkkiä...

Ohhoh. Mä en kyllä jaksais uskoa tästä paikasta tätä! Ite kävin siellä kyseleen 6505:sta ja ei ollu sillon. Myyjä pyys multa puhelinnumeron, et soittaa ku tulee. Mä siinä sanoinki, ettei opiskelijan tuloilla sitä osteta, mutta testaisin mielelläni. Se otti silti numeron ylös. Nyt ku kävin testaan niin se kanto nupin 4x12 kaapin johonki takahuoneeseen, jossa sain rauhassa kokeilla. Voin kyllä nyt tunnustaa, että oon jo alottanu kerään kolikoita kyseistä nuppia varten, eikä tarvi yhtään miettiä, että tilaanko saksasta vai haenko täältä. Varsinki ku se on Tampereella paljon halvempi!
"I haven´t slept since I woke up."
Runar
13.03.2006 11:06:03
Niin siis et vieläkään ole ymmärtänyt sitä, että mihinkään musiikkiliikkeessä olevaan hintalappuun ei oikeasti kannata uskoa?
Ei todellakaan kannata uskoa , ainakaan Malmin DLX:ssä, Ostin sieltä kasan kaikenlaista kitara-sälää; piuhoja, virityskammen, plekuja... ja nahkaisen kitarahihnan. Kotona huomasin, hihnaa jo käytettyäni, että hihnasta oli peritty huomattavasti korkeampi hinta, kuin mitä hintalapussa luki. Soitin liikkeeseen jossa oltiin pahoillaan ja luvattiin palauttaa liikaa perityt rahat. Menin liikkeeseen ja esitin asiani tiskin takna seisovalle "kitara-asiantuntijalle". Tämä "asiantuntija" kertoi: " Kyllä sulta on peritty ihan oikee hinta, meillä on ollu noita harjottelijoita, jotka on lätkiny hintalappuja ihan väärin joten ei voi mitään". Yritin selittää tälle "kitara-asiantuntijalle", että liike on velvollinen myymään tuotteen ilmoittamallaan hinnalla, mutta tämä vain pyöritteli silmiään ja sanoi, ettei voi mitään, eikä suostunut palauttamaan erotusta, vaikka puhelimessa toinen myyjä oli sen minulle jo luvannut. Loppujen lopuksi sain kuluttajansuokalautakunnalla, Hannu Karpolla yms uhkailtuani purettua koko kaupan ja sain koko summan takaisin vaikka "kitara-asiantuntija" nurisi, että hihnaahan on käytetty. Kyse ei todellakaan ollut suuresta summasta, vaan periaatteesta, enkä tuon tapahtuman jälkeen ko. liikkeessä ole asioinut.
Da Make
13.03.2006 14:50:40
Ei todellakaan kannata uskoa , ainakaan Malmin DLX:ssä. Löydettyäsii jotain mielenkiintoista ja kutsut myyjän paikalle, hintalapussa lukee vaikka 200€, kysyt "niin, minkäs hintainen tää olikaan?" johon myyjä "Se on 180€.", otat tuotteen ja kävelet tiskille, "Eikös tässä saisi jotain kanta-asiakas ,hehhheh, alennusta?" johon myyjä: "No sovitaan että se on 160euroa sulle."

Noin se menee YLEENSÄ ainakin.
hanu767
16.03.2006 13:51:01
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
oiva tumpeloinen
16.03.2006 14:14:13
Ei todellakaan kannata uskoa , ainakaan Malmin DLX:ssä. Löydettyäsii jotain mielenkiintoista ja kutsut myyjän paikalle, hintalapussa lukee vaikka 200€, kysyt "niin, minkäs hintainen tää olikaan?" johon myyjä "Se on 180€.", otat tuotteen ja kävelet tiskille, "Eikös tässä saisi jotain kanta-asiakas ,hehhheh, alennusta?" johon myyjä: "No sovitaan että se on 160euroa sulle."

Noin se menee YLEENSÄ ainakin.

DLX on sinänsä jännä tapaus, että musta on aina tuntunut sieltä siltä, että sieltä on vain helvetin nopeasti ostettava jotain ja lähdettävä. Ikkunaostosten teko ei ole jotenkin koskaan sujunut siellä.

Pitkästä aikaa siellä käydessäni siellä rupesin sitten miettimään, että mistä moinen voi johtua. Sitten mä tajusin, että se yksi myyjä, joka katsoo aina (ainakin mua) nenänvarttansa pitkin. Sen sällin kanssa ei multa ainakaan koskaan ole onnistunut minkäänlainen hintakeskustelu eikä vastaava. Se vaan kertoo kylmästi tavaroiden listahinnan ja jo sen mulkoilusta näkee, että on ihan turha edes alkaa tinkimään mitään (tai varmaankin sekin tinkais, jos sille pienen nipun 5satasia työntäis tiskille, mutta ei muuten). Muiden myyjien kanssa siellä kyllä saa hyvin keskusteltua hinnoista, vaihtoehdoista ja kaikesta asiaan kuuluvasta ja kuulumattomasta.
Jonte
17.03.2006 21:34:03
Mitäs hauskoja "myyjiä" teillä on tullu vastaan?

Nytpä on tullut vähemmän käytyä itse paikan päällä. Vähät soittopelit ja tilpehöörit tilataan näemmä ulkomailta. Odotetaan viikko tai kaksi, jos on hyvä niin pidetään, jos on paska niin palautetaan ja tarvittaessa pannaan uusi tilaus.

Kyllä tähän on sittemmin menty. -Jonte
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
cadabra
17.03.2006 22:05:26
Tuossa käväsin pari päivää sitte Oulun Musiikki Kullaksessa ostamassa kitarakassia ni se pitempihiuksinen vanahempi äijän ketale oli heti tervehtimässä ja minä luulin että tästähän tullee hyvät kaupat.

Sitte kun sanoin että kitarakassia tarvisin niin se äijä heti että "Täällähän on sulle just sopiva, viiskymppiä". Siihen minä sitten että eikös teillä ois halvelmpaa mallia, niin sitten se myyjä korotti ääntään ja sano "Tuossa on kolmekymppiä". Siihen sitten vielä kysyin että sekös on teidän halvin malli, niin se äijä korotti vielä ääntään ja sano että "Tuolla on 25€".

Katsoin sitä halvimpaa mallia ja kysyin että eikai tuonne taija ees mahtua meikäläisen js-30 jaska, niin äijä tempas saman näkösen jaskan siitä vierestä ja alko survomaan sitä sinne

Aikasa siinä puserrettuaan se myyjä melkee huusi että "Ei tämä tänne mahu, vie tuo kitara takasin telineeseen". Tuossa vaiheessa alko tympiä koko myyjä ihan kunnolla, koska tuntu että se ei muuta kuin huutaa ja puhisee. Sitte vielä mulla juoksuttaa kitaraansa.

Ostin loppujen lopuksi sen 30€ kassin ja kauon tingattuani sain hintaa tiputettua 3€. Eihän tämä mikään maailman huonoin kauppatilanne ehkä ollut, mutta ite opiskelen asiakaspalvelua ja markkinointia ja huomasin kyllä että kyseisellä myyjällä opiskelu on jääny vähemmälle.
Meehän kämpille.
Räbbänä
17.03.2006 22:18:06
Tuossa käväsin pari päivää sitte Oulun Musiikki Kullaksessa ostamassa kitarakassia ni se pitempihiuksinen vanahempi äijän ketale oli heti tervehtimässä ja minä luulin että tästähän tullee hyvät kaupat.

Sitte kun sanoin että kitarakassia tarvisin niin se äijä heti että "Täällähän on sulle just sopiva, viiskymppiä". Siihen minä sitten että eikös teillä ois halvelmpaa mallia, niin sitten se myyjä korotti ääntään ja sano "Tuossa on kolmekymppiä". Siihen sitten vielä kysyin että sekös on teidän halvin malli, niin se äijä korotti vielä ääntään ja sano että "Tuolla on 25€".

Katsoin sitä halvimpaa mallia ja kysyin että eikai tuonne taija ees mahtua meikäläisen js-30 jaska, niin äijä tempas saman näkösen jaskan siitä vierestä ja alko survomaan sitä sinne

Aikasa siinä puserrettuaan se myyjä melkee huusi että "Ei tämä tänne mahu, vie tuo kitara takasin telineeseen". Tuossa vaiheessa alko tympiä koko myyjä ihan kunnolla, koska tuntu että se ei muuta kuin huutaa ja puhisee. Sitte vielä mulla juoksuttaa kitaraansa.

Ostin loppujen lopuksi sen 30€ kassin ja kauon tingattuani sain hintaa tiputettua 3€. Eihän tämä mikään maailman huonoin kauppatilanne ehkä ollut, mutta ite opiskelen asiakaspalvelua ja markkinointia ja huomasin kyllä että kyseisellä myyjällä opiskelu on jääny vähemmälle.

Itellä on hieman samanlaisia kokemuksia samasta myyjästä.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)