ejhfi 08.03.2006 08:03:33 | |
---|
Voi olla että aiheesta on ennenkin ollut juttua, mutta aloin eilen huvikseni pähkimään, että mitkähän riffit mahtaa olla näitä musiikkikauppojen kaikkien aikojen top ten hitit mitä soitinkaupan myyjä joutuu kuuntelemaan päivästä toiseen jengin testatessa soittimia? Vieläkö kitaraosastolta kuuluu Paranoidia, Smells Like Teen Spiritiä ja Smoke on the Wateria ja plimputetaanko pianoilla edelleen kissanpolkkaa päivästä toiseen? Millä itse testaatte myyjäshenkilön ärsytyskynnystä, rokkiskaalalla vaiko ..? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Blasphemer 08.03.2006 08:16:25 (muokattu 08.03.2006 08:19:13) | |
---|
Yhteen aikaan (reilut kymmenisen vuotta sitten) kovassa huudossa oli mm. guns 'n' rosesin sweet child o' mine ja metallican seek & destroy. Olivatpa jopa ns. bannissa useissa musiikkiliikkeissä. Itse yleensä soittelen jotain megadethia ja sen tyylistä, sillä saa helposti selville, sopiiko kitara minun käsiin vai ei. Mustainen vaikutukset omassa soitossani ovat kuitenkin hyvin vahvat. Niin ja sillähän ei tietenkään voi ärsyttää musiikkiliikkeiden setiä. Taitavat enemmänkin vain nauraa. Tai itkeä. "The new world is here to wipe out our lives
The new world we can't survive
The new world left God in everything and everyone
The new world does not include us" - Peter Tägtgren - |
Jormaz 08.03.2006 09:04:18 | |
---|
Siis MÄ ainaki soitan ihan mitä haluun JA musakaupan SETÄ saa olla siit ihan mitä mieltä tahansa!!!!! Lainatkaa yllä olevaa niin ei tartte ite kirjottaa. Teinivuosieni superhitit: -Sad but true -Train of consequences -Seek & destroy -Enter Sandman -Hey Joen intro -Smoke on the water In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
kid ego 08.03.2006 09:06:05 | |
---|
Stairway To Heaven on varmasti joskus kuultu. Mä soittelen vain omia riffejä. Ne on parhaat. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
Exhausted 08.03.2006 10:50:22 | |
---|
Nykyisin tulee soundcheckinä soiteltua ihan improvisoituja sointuja ja kuvioita, joiden perusteella tietää aika hyvin, miltä saundin tulee kuulostaa. |
Kapane 08.03.2006 10:52:37 | |
---|
Nykyisin tulee soundcheckinä soiteltua ihan improvisoituja sointuja ja kuvioita, joiden perusteella tietää aika hyvin, miltä saundin tulee kuulostaa. Sama. Kitara kaupassa vedän kyllä jostain syystä aina Enter sandmanin alkuriffin ja jotain omia ralleja esim pedaaleja testatessa. Skenehuora jo 4 vuotta. |
Exhausted 08.03.2006 12:13:30 | |
---|
Kyllä itsekin soitan sitten testauksen "syvemmässä vaiheessa" omia biisejä jotta voi vähän fiilistellä miltä tuntuu soittaa omia biisejä uudella laitteistolla, ja saa tavallaan jotenkin konkreettisempaa fiilistelyä vehkeestä esim. saundien vaihdosten kannalta. |
aleksi 08.03.2006 17:18:07 | |
---|
Ostan aina hienoimman eli en testaa. "Open hands to the wind." |
MrHands 08.03.2006 17:25:41 | |
---|
Olivatpa jopa ns. bannissa useissa musiikkiliikkeissä. kerro missä niin ei tarvi ikinä asioida näissä kaupoissa |
Rontt 08.03.2006 19:20:36 | |
---|
Stairway to heaven on vanhempien rokkareiden vakiokappale mitä kuulen päivästä toiseen. Nuoremmat hevitukat ottavat mahdottomimman hevisuunnikkaan ja koittavat jotain mahdottomia tiluja ja täppingejä, bodomia kuulee kanssa nuorilta pitkätukilta valitettavan usein. |
Ostinaatio 08.03.2006 19:32:37 | |
---|
Eipä ole vähään aikaan tullut musakaupassa kitaroita räpläiltyä, mutta yleensä aika perussetti on ollut komppailla ensin mitä erilaisempia ja moniäänisempiä sointuja, ehkä vähän muka-funkahtavasti ja sitten vaan improvisoida jotain satunnaista improvisaatiota erilaisilla asteikoilla. Harvemminpa tota kehtaa mitään biisiä lähteä vetämään. Eiköhän ne vakio-metallicat ainakin yleensä siel naapuris soi, tai sitten joku tulee siihen näyttämään uusinta täppikuviotaan. Itse yleensä testailen sellaisella siedettävällä volalle, ettei se varmaan niin pahasti myyjien korviin kantaudu, tietysti kai sen volankin testailen ymmärtää jos joku testailee nimenoman styrkkaria. "Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski |
Exhausted 08.03.2006 20:07:10 | |
---|
Itse yleensä testailen sellaisella siedettävällä volalle, ettei se varmaan niin pahasti myyjien korviin kantaudu, tietysti kai sen volankin testailen ymmärtää jos joku testailee nimenoman styrkkaria. Sama juttu. Siksi joskus tuntuu suorastaan kiusalliselta testata vahvistinta myymälän puolella, jos ei ole erillistä testaushuonetta. |
Creamin Sunshine of your love on jokuseen kertaan kuultu.. |
Ukko 08.03.2006 20:16:39 | |
---|
Mä testaan yleensä sitä minkälaista kitaralla on soittaa, toimiiko se ja miltä se kuullostaa. Ja sitten vähän Ted Nugentia loppuun :) |