Eli siis kannattais samalla päivittää toi tallamikkikin, sitäks sanot? Vilkaisin ko. mikkien arvosteluita harmonycentralista, ainakin siellä joku oli virittänyt koko setin näistä. En tiedä sitten soundipolitiikasta tollasella setupilla? Näissä olis se hyvä puoli, että hinta ainakin t-kaupassa oli alle 70€, eli _kohtuullinen_.. Eeei välttämättä tarvitse kaikkia vaihtaa. Noissa Duncaneissakin taitaa olla eritehoisia malleja, mutta itse olen testannut jotain melko kuumia yksikelaisia. Ei mitään hajua oliko ne samat kuin Ossilla. Jos nuo kaula- ja keskimikit on tallamikkiin verrattuna kuumia niin tasoerot mikkien välillä tulee olemaan erittäin kovat ja sitten saattaa tulla tarvetta tallamikin boostaamiselle. Mutta toisaalta, tämä ei ole välttämättä kauhea haittakaan. Jos esimerkiksi käytät tallamikkiä kompeissa ja vaihdat sooloihin kaulamikkiä, niin siinä välissä ei sitten tarvii juuri muita volumesäätöjä/boostauksia tehdä. Mutta kannattaa siis ottaa huomioon, että mikä tahansa mikki talla-asemassa kuuluu heikommin kuin keski- ja kaula-asemassa. |
Hurinattomat jos haluaa ei kannata miettiäkään mitään muuta kuin Kinmaneja. Kalliita, mutta niissä on oikea stratosoundi. Mitään muuta siitä ei puutu kuin hurina. Testattu on Fenderin noiselessit, DiMarzion VirtualVintaget, Duncanin stackit ja tietenkin epämääräinen määrä perinteisiä yksikelaisia. Kinmanit ovat vertailukelpoisia soundiltaan esim. Lindy Fralinien kanssa, mutta se hurina puuttuu -> minä en enää mitään muuta stratoon/teleen laita (paitsi tarpeen vaatiessa "oikeita" pikkuhumppareita kuten Hot Rails). Hinta/laatusuhteeltaan loistavia ovat myös Kent armstrongit. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |