Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ACS:n monitorit
1 2 3 4
lampirock
08.03.2006 18:00:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain kokemuksia ACS:n monitoreista? (15" EV 300W? ja JBL:n driveri) Onko ko. kamat ihan shittiä, kun monessa raiderissa ei kelpuuteta ACS:ää?
 
Roberto
08.03.2006 18:08:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain kokemuksia ACS:n monitoreista? (15" EV 300W? ja JBL:n driveri) Onko ko. kamat ihan shittiä, kun monessa raiderissa ei kelpuuteta ACS:ää?
 
80-90 lukujen Suomalaista käsityötä, ihan perusokei mut melkoisen karua hommaa nykyvehkeisiin verrattuna.
 
PL
08.03.2006 19:49:45 (muokattu 08.03.2006 19:50:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noilla suomessa tuhansia keikkoja tehty ja varmaan tuhansia tullaan tekemään. Hifisoundia noista ei saa, mutta kohtuullisella EQ:n vääntämisellä saa ihan kelvollisen. Se miksi noita vieroksutaan johtuu varmaankin suurelta osin siitä, että niissä on milloin mitäkin 15":a jonka seurauksena kuullostavat milloin miltäkin.
 
Jopa niillä 15" ja pippuripurkki versioilla pärjää jos ei melua kovin hirveästi tarvitse.
 
duane
09.03.2006 21:30:13 (muokattu 09.03.2006 21:34:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terhi! Noita pääty läjä pohjoiseen, missä tuli aiemmin touhuttua. Joitain kymmeniä keikkoja noiden kanssa on tullut tehtyä, ja pitää paikkaansa tuo, että säätämällä siitä selviää. Hieromalla saa ihan ok soundin, mutta runsas paino yhdistettynä uskomattoman hankalaan kotelointiin on aikamoinen yhdistelmä..
Eikös Carlos Santana yrittäny ostaa tuollaisia joskus Koltsulta kesken festareiden?
 
E: Eiköhän ne raideri-ACS:t koske enemmän kuitenkin sitä PA-osastoa, kyllä noita aina tarjota voi, ja usein kelvanneekin. En kyllä silti firman ainoiksi monitoreiksi noita hankkisi...
 
* - It's Allright
pitk
09.03.2006 23:35:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terhi! Rulez ok!
 
Joskus maailman aikaan nuo tunnettiin myös nimellä "Dolly Parton".
 
Ja Raimolle isot propsit yhtenä maamme äänentoiston pioneereina. Ja kalustokin oli 80-luvun kriteereillä top of the line ihan kansainvälisestikin. Nyky-silkki-sanonko-mä-mikä-miksaaja saattaisi vanhan ACS kasan kanssa olla ihmeissään ;-)
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
LHU
10.03.2006 00:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaristi Devil Virtanen: "Sovitaanko sillai, että nyt kun nää Terhit lähtee pois, niin ne ei tuu enää koskaan näille meidän keikoille. Ikinä."
 
Miksi enää ei tehdä ruokaa, joka ei lihottaisi?
PL
10.03.2006 08:32:32 (muokattu 10.03.2006 15:16:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rulez ok!
 
Joskus maailman aikaan nuo tunnettiin myös nimellä "Dolly Parton".
 
Ja Raimolle isot propsit yhtenä maamme äänentoiston pioneereina. Ja kalustokin oli 80-luvun kriteereillä top of the line ihan kansainvälisestikin. Nyky-silkki-sanonko-mä-mikä-miksaaja saattaisi vanhan ACS kasan kanssa olla ihmeissään ;-)

 
Suurelta osinhan ACSsät olivat Clair Brotherssin tai JBL:n kopioita kotelo ja elementtiratkaisuiltaan. Vahvistimet ja muu elektroniikka oli sitten suomalaista suunnittelua ja tuotantoa. Aktiivikomeroita, siinämielessä kun aktiivi nykyään mielletään, reilusti ennen aktiivibuumia, joiden suurin ongelmakohta osuu mielestäni virtaliittimeen ja mekaaniseen toteutukseen. Tehty pieninä sarjoina kulloinkin saatavilla olleista osista, siitä johtuen eri aikakauden komerot saattoivat poiketa toisistaan paljonkin.
 
Roberto
10.03.2006 08:51:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A10 jotenki kuulosti munsta parhaalta Koltsulta.. mikäs se olikaan se rantasaunan kokoinen kaappi, S4 tai jotain? huh huh...
 
PL
10.03.2006 09:46:52 (muokattu 10.03.2006 15:15:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S4 se oli, niitä oli myös useaa versiota eri torvilla.
 
duane
10.03.2006 11:05:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Raimolle isot propsit yhtenä maamme äänentoiston pioneereina. Ja kalustokin oli 80-luvun kriteereillä top of the line ihan kansainvälisestikin. Nyky-silkki-sanonko-mä-mikä-miksaaja saattaisi vanhan ACS kasan kanssa olla ihmeissään ;-)
 
Näin. Ja tämä Nyky-silkki-sanonko-mä-mikä-miksaaja kyllä kieltämättä oli vähän ihmeissään ACS PA:lla rockabillybändin kanssa... Mutta nuo Terhit kyllä kelpaa mun keikoille jos joku muu tulee kantaan ne ;)
 
* - It's Allright
J.T.
10.03.2006 11:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikäs se olikaan se rantasaunan kokoinen kaappi, S4 tai jotain? huh huh...
 
Jep, purnukka oli kopio Clair Bros'in S4-kaiuttimesta. Mm. panssarivaunuiksi niitä kutsuttiin. ACS:n versio piti sisällään 2 x 18", 4 x 10", 1 x 2" torvi sekä 2 x 1" tweeter. Clairin versiossa 2" torvia oli kaksi kappaletta. Jos en nyt väärin muista, niin päätteetkin oli sullottu samaan koteloon. Painavahan se ACS:n purkki oli - muistaakseni 270 kg. Onneksi en juurikaan joutunut noita roudailemaan. Viimeiset keikkansa purkit tekivät 90-luvun puolella Pori Jazzin monitorijärjestelmän side-filleinä (2 kpl per puoli).
 
Älkää enää peljätkö konkarit ja nuoremmat; noita hirviöitä ei enää vuokrakäytössä liiku. Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että ne kohtasivat matkansa pään tuolla Saukkolan vaiheilla juhannuskokossa jo vuosia sitten. Kaiutinelementit löysivät tiensä sitten Koltsun muihin kaiutinprojekteihin.
 
Niin, eihän ACS omaa tuotantoaan täysin kokonaan ole lopettanut. Pari vuotta sitten Koltsu valmisti 14 kpl kulmamonitoreja, joissa on sama torvi kuin Clairin 12AM kulmamonitorissa. Ne tehtiin Pori Jazzissa esiintynyttä Macy Grayta varten. Viime vuonna niitä tehtiin pari kappaletta lisää. Kyllä ne viime Pori Jazzeissa kaikille kelpasi - jopa niin hyvin, että erään orkesterin ukot luopuivat mukanaan tuomista L'Acoustics-kulmistaan. Taisivatpa yrittää hieroa kauppaakin niistä Koltsun kanssa. Tietämäni mukaan kulmat eivät varastolla juuri viihdy vaan viettävät suurimman osan ajastaan eri äänentoistolafkojen eri keikoilla.
 
musamies
10.03.2006 13:01:59 (muokattu 10.03.2006 13:05:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin. Ja tämä kyllä kieltämättä oli vähän ihmeissään ACS PA:lla rockabillybändin kanssa... Mutta nuo Terhit kyllä kelpaa mun keikoille jos joku muu tulee kantaan ne ;)
 
Mä en ihmeempiä tuosta merkistä tiedä, mutta näkemäni oliko nyt sitten ACS S3B bassoämyrit oli ainakin komeita kun varsin isoja. Tekee katu-uskottavan vaikutelman! Ei niitä kuitenkaan välttämättä hirveän kiva ole roudata ahtaisiin keikkamestoihin.
 
4 kpl puolelleen niin Jenkkapirtille riitti.
 
No eihän tuo meidän Jenkkapirtti nyt mikään ihmeellisen kokoinen ole. Minun mielestä aika sopivan kokoinen keikkamesta, jossa monenlaiselle yleisölle sopivia paikkoja asettua istumaan tai mennä parketille.
 
Ennemminkin näkisin haastavana jos konsertti on tarkoitus järjestää Vesivehmaan lentokentällä jonkun maatalousnäyttelun tai Jukolan viestin yhteydessä!
 
LHU
10.03.2006 13:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennemminkin näkisin haastavana jos konsertti on tarkoitus järjestää Vesivehmaan lentokentällä jonkun maatalousnäyttelun tai Jukolan viestin yhteydessä!
 
Musamiehelle pitäis antaa joku virallinen tunnustus: "Vuoden paras asian vierestä puhuja", tai jotain sentyyppistä. Tohon pystyy harva, jos kukaan.
 
Miksi enää ei tehdä ruokaa, joka ei lihottaisi?
musamies
10.03.2006 13:41:47 (muokattu 10.03.2006 13:46:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamiehelle pitäis antaa joku virallinen tunnustus: "Vuoden paras asian vierestä puhuja", tai jotain sentyyppistä. Tohon pystyy harva, jos kukaan.
 
Senkus annat ;-) Jenkkapirtti ja lentokenttä on kävelymatkan päässä toisistaan ja kummassakin on tapahtumia järjestetty. Kun olin katsomassa Agentsia Jenkkapirtillä, eivät ämyrit olleet läheskään tuota ACS kokoluokkaa.
 
Tuollainen kaiutinarsenaali kuulostaa siis minun mielestä suorastaan yliriittoisalta tai erittäin hyvin riittävältä Jenkkapirtille:
 
"Kyllähän niistäkin sai jotain irti kun aikansa ihmetteli. 4 kpl puolelleen niin Jenkkapirtille riitti."
 
LHU
10.03.2006 13:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain kokemuksia ACS:n monitoreista? (15" EV 300W? ja JBL:n driveri) Onko ko. kamat ihan shittiä, kun monessa raiderissa ei kelpuuteta ACS:ää?
 
Alkuperäinen kysymys tuossa yllä, kysytäänkö siinä miten ko. monitorit toimivat Agentseilla lentokentällä?
 
Miksi enää ei tehdä ruokaa, joka ei lihottaisi?
aimotuska
10.03.2006 14:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäinen kysymys tuossa yllä, kysytäänkö siinä miten ko. monitorit toimivat Agentseilla lentokentällä?
 
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta pitäisikö LHU:lle sitten antaa titteli "Maailman paras väärän syntipukin löytäjä"? :) Mun mielestä Roberto ja PL alkoi ensimmäisenä muisteleen vanhoja kultaisia ACS:n rantasauna-aikoja tippa linssissä.
 
Ei sillä, että ketään nyt asian vierestä puhumisesta syyttelisin. Kivahan noita on lukea, ja harvassa on ne threadit joissa oikeasti joka ikinen kirjoitus on 100% otsikon mukainen.
 
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
musamies
10.03.2006 14:56:50 (muokattu 10.03.2006 15:13:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta pitäisikö LHU:lle sitten antaa titteli "Maailman paras väärän syntipukin löytäjä"? :) Mun mielestä Roberto ja PL alkoi ensimmäisenä muisteleen vanhoja kultaisia ACS:n rantasauna-aikoja tippa linssissä.
 
Minäkin haluaisin lisää informatsioonia tuosta merkistä mukaanlukien rantasaunamallit!
 
Menee ilo pilalle jos kerrankin puhutaan jotain meikäläistä kiinnostavaa legendaarisista ämyreistä ja Jenkkapirtistä ja se muka väärä puheenaihe :-((
 
PS: Jos minun pitäisi antaa joku tunnustus, niin annan LHU:lle vuoden tiukkapiporoudari palkinnon!
 
Pieni rumpalipoika
10.03.2006 16:06:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ämmät turvat tukkoon! Hoho.
 
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Roberto
10.03.2006 17:26:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanhoja kultaisia ACS:n rantasauna-aikoja tippa munassa.
 
musamies
10.03.2006 17:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noista vanhoista Suomessa kasatuista vehkeistä kuvia missään netissä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «