hirvijo 08.03.2006 10:11:14 | |
---|
Siirryin putkivehkeisiin tämän vuoden alusta. Tässä kuukausia soitelleena miellyttää niiden eloisuus, mutta tiukkuus puuttuu. Soittelin taas pitkästä aikaa vanhalla trankullani, randall rg100 -kombolla. Tatsi oli täysin eriluokkaa tiukkuuden suhteen. heviriffit tuntuu jo soitettaessa erilaiselta, saati miltä se sitten kuulostaa kaiuttimesta ulostultaessa. putkivehkeistä lähtee kyllä enemmän attackia soundiin, mutta se reagoi vaan niin löysästi soittoon. Apuja siis kaivataan, tai sitten toteamusta että "väärät kamat". Etusena toimii Engl 530 (JJ:n ECC83S putket) ja päätteenä Peavey 60/60 (EH:n 12ax7 ja Sovtekin 6l6GB -putket). Kaappina tosin tällä yhdistelmällä on 1x12 vintage 30, taas randallissa on 2x12 jollain custom celestioneilla. Voisiko apu löytyä vaihtamalla putkia, päätettä tai kaappia? kompuralla tai muulla? Ja selvennyksesi, kyse ei ole alapään määrästä vaikka niissäkin on eroja. kyllä te tiedätte.. |
Kapane 08.03.2006 10:17:37 | |
---|
Suosittelen, että otat kitaran kainaloon ja suuntaat lähimpään musakauppaan testailemaan jotain hevinuppia (5150/6505, Rectifier, Fire/Powerball) 212 tai 412 kitarakaapin kera. Jos soundi ei miellytä säätämisenkään jälkeen, niin putkikamat ei vältsysti ole sun juttu. Skenehuora jo 4 vuotta. |
Ben_D 08.03.2006 10:31:53 | |
---|
Fire/Powerball) Aina unohtuu se Savage, jolla saa ENGL Standard kaapin kanssa tarvittaessa löysää soundia. |
hirvijo 08.03.2006 10:44:29 (muokattu 08.03.2006 10:45:16) | |
---|
juu, kyllä mä olen testaillu putkivehkeitä, joilla kyllä sai tiukkaa tatsia soittoon. EDIT: nyt joku sanoo tietenkin, että osta ne, mutta kun... :) |
JuSu 08.03.2006 10:56:49 (muokattu 08.03.2006 10:57:17) | |
---|
tiukkuus puuttuu.... Soittelin taas pitkästä aikaa vanhalla trankullani, randall rg100 -kombolla Testaa yhdistelemällä. Soita Englin etusella Randallin päätteeseen ja kaiuttimiin, Randallin etusella Peaveyhin jne jne. Näin saat haarukoitua sen osan, joka signaaliketjussa aiheuttaa eniten tuota 'löysyyttä'. Ja sitten kampe vaihtoon... Oma arvaukseni on, että syypää on ensisijassa Peaveyn pääte. Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin olen täysin väärässä... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Spike 08.03.2006 10:59:54 | |
---|
Englin Screamer on aika tiukkasaundinen. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
mhaarala 08.03.2006 11:08:43 | |
---|
Aina unohtuu se Savage, jolla saa ENGL Standard kaapin kanssa tarvittaessa löysää soundia. Richie Blackmore signature on ja aika bueno, perustuu Savageen mutta on yksinkertaisempi ja halvempi... niistä säröistä pidin kyllä paljon, olivat varsin munakkaat. Fireball ja Powerball taas olivat ehkä vähän enemmän kihiseviä, mutta tiukempia. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Ben_D 08.03.2006 11:13:48 | |
---|
Richie Blackmore signature on ja aika bueno, perustuu Savageen mutta on yksinkertaisempi ja halvempi... niistä säröistä pidin kyllä paljon, olivat varsin munakkaat. Näin olen kuullut..tosin siinä on eri putket kun Savagessa. Ainakin päätteessä. |
rosberg 08.03.2006 12:06:19 | |
---|
randallin uudet MTS-sarjalaiset vois olla hyviä. niissä on vaihdettavat etuset (myydään moduleina). en ole vielä noihin törmännyt, mutta paperilla vaikuttavat herkullisilta. myös V2 (putki/transu) vois olla hyvä. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
pekurides 08.03.2006 13:27:28 | |
---|
se engl 530 on mun mielestä enempi sellainen -80 hardrokkisärötin ja randalli enempi hevympi että onhan tuo nyt selvä että siltä saundaa... (englissä särösaundi tiukka mutta demppaus löysää putkikurnutusta,ei hyvä! IMO) Kokeile toista etusta esim.sansamp psa-1 aikasen omiaan metalliin mutta aika tyyris ja trankku mutta kyllä mulla vaan toimi VHT2150 päätteen kanssa ihan homona ennenkuin sekosi/paskana! :( Itellä kanssa etsinnässä tarpeeksi tuju putkietunen tuon psa-1:n tilalle mutta ei vielä löytyny alle 1000e luokassa, ehkä tuo kalliimpi engl tai mesan recto... mutta eivät lähde alle 1500e nii kävin hakemassa tällä välin uuden koko nupin (framus cobra) ja onhan aika raju vekotin! ps. tuo 1x12 "kaappi" ei kyllä voi toimia missään muussa kui countryssä kunnolla:) |
aptoriar 08.03.2006 14:17:31 | |
---|
Richie Blackmore signature on ja aika bueno, perustuu Savageen mutta on yksinkertaisempi ja halvempi... niistä säröistä pidin kyllä paljon, olivat varsin munakkaat. Fireball ja Powerball taas olivat ehkä vähän enemmän kihiseviä, mutta tiukempia. Löytyykö tuommoinen sinulta vai jossain liikkeessä testannut? Jos jälkimmäinen, niin missäpäin? |
Ben_D 08.03.2006 15:22:51 | |
---|
ps. tuo 1x12 "kaappi" ei kyllä voi toimia missään muussa kui countryssä kunnolla:) HöpöHöpö. |
losli 08.03.2006 15:38:01 (muokattu 08.03.2006 15:38:25) | |
---|
Apuja siis kaivataan, Se optimi soundi löytyy putkilaitteilla yleensä melko lujalla volumella. Tässä on trankun ja putken ero. Vaikka nykyään onkin tarjolla sellaisia pikku high gain putkicomboja joilla irtoaa aikamoiset säröt jo pienelläkin volumella niin silti. Ootko päässyt luukuttamaan noita vehkeitä vielä kunnolla? Jos homma alkaa tuntua hyvältä vasta kovalla volumella, niin sun tarvii vaan laittaa joku keinokuorma. "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
rosberg 08.03.2006 16:23:38 | |
---|
no en viitsinyt omaa kochia mainostaa, mutta kyllähän esim. studiotone on pieni ja tiukka! tosimiehen rekkapiiras siis! ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Eikäku soita molemmilla pinoilla yhtäaikaa. Soundi paranee ainakin miljaardisti. Oma jakopedaalini on kadonnut, harmittaa enemmän kuin vähän. Tahdon bändiisi soittamaan.
"Ei oo tosi miten paljon rahanmeno vaikeuttaa rikastumista!" |
mhaarala 08.03.2006 17:01:39 | |
---|
Näin olen kuullut..tosin siinä on eri putket kun Savagessa. Ainakin päätteessä. Joo, Englin sivujen mukaan perustuu Savageen, mutta tarkempaa tietoa soundillisista eroista ei ole, koska F-musiikissa ei ollut Savagea hyllytavarana. Testasin tuota Blackmorea rinnakkain Fireballin ja Powerballin kanssa, kaikki soivat nätisti ja hienosti mutta kyllä tuo Blackmoren soundi oli vielä munakkaampi kuin noissa balleissa... :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
myrtonen 08.03.2006 17:03:27 | |
---|
Aina unohtuu se Savage, jolla saa ENGL Standard kaapin kanssa tarvittaessa löysää soundia. Eikös sen tästä pitänyt unohtuakin, kun aloittaja etsii nimenomaan tiukkaa soundia? Mulla on bändi! Kuuntele sitä! |
Ben_D 08.03.2006 17:36:05 | |
---|
Eikös sen tästä pitänyt unohtuakin, kun aloittaja etsii nimenomaan tiukkaa soundia? "Löysä putkivahvistin"..niinno. Tiukka löysä..molemmat irtoo Savagesta helvetin hyvin. |
januszian 08.03.2006 18:02:12 | |
---|
Kokeile tökätä EL34 putket tai jopa JJ E34L putket päättäriin. 6L6 on nimenomaan "löysempi." Minä tiedän kun löysää olen etsinyt ja löytänyt. Löysemmäksi ei pääse kuin Mesan dual rectifier. Rectossa ero oli muuten aikasmoinen kun jouduin/pääsin vaihtamaan ennestään olleet JJ EL34:set Mesan 6L6GC putkiin. "löystyi" huomattavasti vaikkei mitään muita puikkoja vaihdettu kuin nuo päättäripuikot. Tiukinta mitä oon kokeillut mutta silti vielä hyvää on ollut ENGL Powerball nuppi. 530 etunenhan on siihen verrattuna aikas samanlainen. Tiukin mahdollinen on ihan täysin suvereenisti VHT. En voi sietää... peavey on hyvä kakkonen. ENGLin noista erottaa se että ENGLissä on tiukan lisäksi asennetta. JJ putket on tiukimpia mitä on kuulemma. Tällei asiasta sillon tällön toiseen hyppelehtien... :) Putkien vaihto on ihan liian aliarvostettua touhua. Se vaikuttaa ihan V***STI! "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
mhaarala 08.03.2006 18:15:39 | |
---|
Löytyykö tuommoinen sinulta vai jossain liikkeessä testannut? Jos jälkimmäinen, niin missäpäin? Ei löydy minulta. Turun F-musiikissa on Fireball, Spowerball, Richie Blackmore signature, Screamer combo ja Thunder combo hyllyssä. Kaappina oli Engl standard 4x12. Kysyin tarjouksenkin Fireballista ja tuosta Richiestä. Kunhan vain persus kestää niin tiedän kyllä mistä kaupasta kannan roinat ulos, sen verran hyvä palvelu ja kilpailukykyiset hinnat tuolla on.. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |