Aihe: Tokai Les Paulit vs. Epiphone Les Paulit
1 2 3
Ape Escape88
07.03.2006 18:44:34
Juu..Alkanu tympimään tuo nykynen setti, piti olla tyhmä ja ostaa kerralla huonot kitaravermeet, mutta lähi tulevaisuudessa aattelin ostaa uuden kitaran ja vahvistimen. Eli siis tuosta kitarasta. Les Paulit on lähellä sydäntä, ja olen Tokain ja Epiphonen malleja katellu, ku ei budjetti niihin Gibsonin vastaaviin riitä. Tokain ja Epiphonen LP:t näyttää liikuskelevan samoissa, lompakolleni sopivissa hintaluokissa. Todennäkösesti lähen sitte Ouluun kierteleen musiikkiliikkeitä ja kahteleen nuita..Mitä ootta mieltä? Kumpi se olis parempi? Sanotaan että 450-500euron LP:tä lähen sitte hakemaan niin kumpaan kannattaa kallistua?Tottakai ku ite pääsen testaamaan niin löytyy se mieleinen,mutta näin karkeasti jos osaisitta antaa kritiikkiä ja kiitoksia kyseisille kitaroille.
Milkop
07.03.2006 18:47:59

Itse ostaisin Tokain, johtuen lähinnä siitä etten pidä noista Epiphonen kitaroiden lavoista. Mitään tämän parempaa syytä en keksi :D Testaamallahan se selviää: mikä miellyttää korvaa, kättä ja silmää.
Juzzu
07.03.2006 18:48:27
Sanotaan että 450-500euron LP:tä lähen sitte hakemaan niin kumpaan kannattaa kallistua?

Tuossa hintaluokassa ihan sama. Etsi semmoinen joka miellyttää omaa kättä, korvaa, silmää ja sydäntä, ihan sama kumpaa merkkiä se on.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
Jubi
07.03.2006 18:51:27
Käytä hakua,

Tuon hintaluokan Tokait on Korealaisia. Se tarkoittaa sitä, että niissä on Gibson Les Paulin kanssa samaa vain muoto. Epiphonen LP:t ovat myös usein leppärunkoisia, eli eivät mahonkia, kuten LP:ssä kuuluu olla. Toisaalta, kaula Epeissä on usein mahonkia ja otelauta ruusupuuta, kuten pitääkin.
Joku muu jatkakoon.
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
käsi
07.03.2006 18:59:01

osta sen valmistajan lespauli joka parhaiten sopii sun käteesi ja kuulostaa korviisi hyvältä. Epiphonea itse suosittelisin, sellaisella kun olen itse aikoinani paljon soitellut. hyvä soitin.

Mutta sun kohdalla tod.näk käy niin että sua harmittaa ostat kummanvain koska se ei ole gibson. Kannattaa myös miettiä jos hetken säästäisit enemmän ja etsisit esim lespaul studiota gibsonilta käytettynä. hinnat pyörii siinä 650-900 e.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Juzzu
07.03.2006 19:02:13
Mutta sun kohdalla tod.näk käy niin että sua harmittaa ostat kummanvain koska se ei ole gibson.

käytetyt tokait ja epit menee hyvin kaupaksi. Ei pitäis harmittaa sitten niin hirveesti.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
pekurides
07.03.2006 19:16:28

japaninmallinen love rokki tai sit tsekki epi jos löytyy jostain, aika samantasoisia elikäs aika hyviä hintaisiksiin. löytyy n.500e/käytettynä

Ne halvemmat korea epit on juu lepän ja mahongin sekoitusta eikä saundit ole tarpeeksi lespamaiset. mutta jos tykkää ni siitä vaan. mulla oli yksi ja vähän letku oli.

Korea tokaista ei kokemusta eikä tule:)

Tuo tsekki epi itellä ja on kyllä loistava peli.
Volume
07.03.2006 19:16:43 (muokattu 07.03.2006 19:20:27)
On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin Tokai ja Epiphone jos Les Paulin haluaa, koska idässä on tehty muitakin hyviä kopioita.

Käytettyjä kannattaa seurata. Torilla pyörii vähän väliä erilaisia 70- ja 80-luvun kopioita kuten Fernandes, Greco, Burns, JooDee, Ibanez jne. Pitää vaan pitää silmät auki ja selata aktiivisesti, ne kun tahtoo mennä aika nopeesti. Yleensä hinnat pyörii tuolla 500-600 euron tuntumassa, mutta halvemmallakin voi saada kunnon soittimen.

Mä ostin ite Fernandesin Black Beautyn joskus viitisen vuotta sitten Kitarapajalta ja hyvän pelin sain. Siinä missä Epiphonen halvat muistuttaa Les Paulia vaan ulkonäön perusteella, tossa on ihan kunnon Les Paul -puut, eli runko, kaula ja kansi mahonkia. Osatkin on laadukkaat ja virittimet Gotohin. Eihän toi mikään Gibson ole, mutta soittotuntuma on mahtava ja hinta kohdallaan.

Tällä hetkellä torilla olis tommoset:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=96218
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=95598

Kannattaa myös miettiä jos hetken säästäisit enemmän ja etsisit esim lespaul studiota gibsonilta käytettynä. hinnat pyörii siinä 650-900 e.

Mä oon muutamaa studiota testannut ja tullut siihen tulokseen että kyllä se merkki siellä lavassa tuo aika tuntuvasti sitä lisähintaa sinne. Voi olla että on sattunut huonoja yksilöitä eteen, mutta ei ne sen paremmin soi kuin idän jäljitelmät, ja eikös noissa oo tehty vaikka mitä koverruksia sisään että ei olis niin painavia kun puut on huonot. Samanlaiset kokemukset on jäänyt special-sarjasta.

Mutta testata kannattaa aina -meininki pätee näissä.
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Fin_Rocker
08.03.2006 14:48:04
ei ainakaan mitään epiphonea kannata hommata. jos les paul pitää olla niin kannattaa käyttää rahaa ainakin se tonni, mul oli tommonen epiluurin lepakko ja oli mielestäni aika susi,, imho. Toki löytöjäkin tehdään
losli
08.03.2006 15:03:32 (muokattu 08.03.2006 15:04:24)
Juu..Alkanu tympimään tuo nykynen setti, piti olla tyhmä ja ostaa kerralla huonot kitaravermeet, mutta lähi tulevaisuudessa aattelin ostaa uuden kitaran ja vahvistimen.

Sun kannattaa laajentaa hiukan tuota katsantoa ja määrittää myös toi vahvistin tarve. Se ei nimittäin auta vaikka ois mikä keppi jos vahvistin ei miellytä. Jos oisin tossa tilanteessa niin kartoittaisin ensin että paljon siihen styrkkaan menee ja sitten lähtisin kattoo kitaroita. Esim. 400€ skitta ja 1000€ putkivehje on usein aika paljon parempi setti, kuin 1000€:on skitta ja 400€:on vahvari.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
mab_
08.03.2006 15:30:17 (muokattu 08.03.2006 15:31:01)
Tuleepas hyvään aikaan tämä threadi. Ankara Les Paul-kuume on päällä ja nimenomaan tuohon cherry sunburstiin, niin uskomattoman hieno!! :) Lähinnä Epiphonen ja Tokain mallit sopii hinnaltaan meikäläiselle.
Tosin Tokain cherry sunburst ei ole ihan niin hyvännäköinen kuin Epin ja iso-G:n vastaavat. Epin lapa ei meikäläistä haittaa, mikitkin luultavasti menisi vaihtoon jossain vaiheessa.

Täytyy käydä testaamassa myös noita halvempia tokaita. Epin mikit toimi cleaneilla ainakin kivasti. Kyseessä on siis toi Epin Les Paul standard.

Vahvistimena on Engl Screamer ja se ei tule ihan heti vaihtumaan..
losli
08.03.2006 15:46:56 (muokattu 08.03.2006 15:47:17)
Epin lapa ei meikäläistä haittaa, mikitkin luultavasti menisi vaihtoon jossain vaiheessa.

Mulla on henkilökohtaisesti erittäin negatiivisia kokemuksia Epiphonen mikeistä. Lähinnä kiertoherkkyydestä ja mikrofonisuudesta. Nykyisissä näyttää tosin monessa olevan Duncan Designed laput päällä, luulisin että ovat laadukkaampia.
kimurantti1
08.03.2006 16:01:34
400€ skitta ja 1000€ putkivehje on usein aika paljon parempi setti, kuin 1000€:on skitta ja 400€:on vahvari.

Sopiiko jos olen eri mieltä? Minä ainakin soitan kitaraa enkä vahvistinta:)
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
losli
08.03.2006 16:15:29
Sopiiko jos olen eri mieltä? Minä ainakin soitan kitaraa enkä vahvistinta:)

Toki saat. Tylsähän se olisi omia mielipiteitä täältä lukea. :-)

Suosittelen muuten lämpimästi sähkökitaran kytkemistä vahvistimeen. Tuo aikamoisen lisäsäväyksen soittoon. ;-)
mab_
08.03.2006 16:27:38
Suosittelen muuten lämpimästi sähkökitaran kytkemistä vahvistimeen. Tuo aikamoisen lisäsäväyksen soittoon. ;-)

Ei hitto, tääkö se on se juttu mikä on ollu pielessä.. Mutta niin, uutena varmaan pitää tuo kitara hommata kun noita sunbursteja on nihkeästi liikenteessä, siis myynnissä.
hmv
08.03.2006 17:12:18
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … roducts.php?g1=a55f57&g2=5f4b26

Eli viiteen hunttiin Epin std lespa plus kova laukku. Itselle hain tommosen, Made in china, leppärunko, vaahterakansi, mahonkikaula, groverin virittimet. Mikit cleanilla hyvät, säröllä sotkee vähän. Viimeistely hyvää (nauhat ei rävi käsiä, ei lakkausvirheitä). Tuntuu hyvältä käteen, näyttää ja kuulostaa les paulilta (sointi ei lainkaan liian kirkas vaikka runko onkin leppää), lukuunottamatta tuota lapaa, joka on hieman epäesteettinen. Jotain räminöitä oli, mutta korjaantui kielimerkkiä vaihtamalla. Tokaista ei ole kokemuksia, joten vertailla en voi. Kaikinpuolin hyvä soitin kuitenkin tuo oma Epiluurini.
V.U.K #4 - In Uusis we trust! | Ain't it fun when you know that you're gonna die young?
shiro_7
08.03.2006 18:07:26
itse pidän Tokain kitaroista, ja varsinkin tolla hintahaarukalla ehkä se Tokai on number 1.... siis se on mun mielipide, älä kuuntele. noi on vaan noi epiphonen lavat vähän sellasii, ettei oikee ole mulle tehty... onhan ne hyviä silti, mutta soittaessa tuntuu kun väärän naisen kanssa olis...:D
Ben_D
08.03.2006 18:09:48

Mulla on ollut Epiphone Les Paul Custom ja on Tokai LC-80 ZW. Kummastakaan ei ole pahaa sanottavaa, mutta kyllähän Tokai näistä kahdesta on ehdottomasti käteenistuvampi ja tiukkasoundisempi. Tosin niin on hintakin.
teme666
08.03.2006 20:24:55
Mulla tuli kanssa les paul kuume ja oon katellu tota epiphonen zakk wylde signature kepukkaa hieno on mut ku en tiiä vielä onko hirveen hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)