vatta 07.03.2006 23:10:24 | |
---|
Tere! Olisiko kellään tiedossa nuottikirjaa tai onko kellään mahdollisesti rumpunuottia Van Halenin kappaleeseen Jump? Väliosassa on vähän hämärän peitossa, että mitä se Alex siinä oikein rumpailee. Jos vaikka opettelis sen oikein eikä vaan aina vähä sinne päin. "enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?" |
south_of_heaven 07.03.2006 23:14:48 | |
---|
ilmoitti South_of_Heaven |
vapauskauppias 07.03.2006 23:20:58 | |
---|
Kutsukaa minua hulluksi, mutta mielestäni rumputabulatuurit ovat äärimmäisen vaikeaselkoisia. Asiaan: Käy kirjastossa katsomassa, jos löytyisi mahdollisesti joku Van Halen nuottikirja. Netistä tuntuu yleensä löytyvän aika nihkeästi oikeita nuotteja. |
south_of_heaven 07.03.2006 23:21:59 | |
---|
Kutsukaa minua hulluksi, mutta mielestäni rumputabulatuurit ovat äärimmäisen vaikeaselkoisia. ei nuo minusta paljoa rumpunuoteista eroa. ilmoitti South_of_Heaven |
vatta 07.03.2006 23:23:13 | |
---|
No kiitoksia! Kävipä tuo nopeasti. Eipä tullu itellä edes mieleen lähtee etsiin rumpu tabeja. Täytyypä katsoa jos tosta tabista jotain tajuaisi, kun ei ole ennemmin tullu käytettyä. Jos jollakin on tietoa ihan vanhanliiton nuotista niin ilmoitelkaa ihmeessä. "enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?" |
NL 07.03.2006 23:30:11 | |
---|
Kutsukaa minua hulluksi, mutta mielestäni rumputabulatuurit ovat äärimmäisen vaikeaselkoisia.Ja joskus ne eivät ole edes lähelläkään sitä oikeata. Koitapa kuunnella sitä kohtaa vaan monta kertaa ja vaikka hidastaa, jos ei muuten selviä (onnistuu ohjelmalla Transcribe!, jonka shareware version saat ilmaiseksi netistä @ http://www.seventhstring.com/). Semmonen perus half-time fiilis siinä muistaakseni oli. Pitääkin kaivella kyseinen biisi jostain arkistojen uumenista ja kuunnella =) |
NL 07.03.2006 23:37:20 | |
---|
ei nuo minusta paljoa rumpunuoteista eroa. Sehän riippuu ihan siitä mihin on tottunut. Itselleni musiikkia pitkään opiskelleena nuo perinteiset nuotit ovat huomattavasti helpompia luettavia ja prima vista onnistuu helposti verrattuna noihin "tabeihin". Kuitenkin, kehittävintä olisi se, että kuuntelee ja soittaa parhaan kykynsä mukaan perässä tai jopa kehittää (paremman ;) oman kompin tilalle samaan fiilikseen. "Good enough for jazz" |
south_of_heaven 07.03.2006 23:40:37 | |
---|
Sehän riippuu ihan siitä mihin on tottunut. Itselleni musiikkia pitkään opiskelleena nuo perinteiset nuotit ovat huomattavasti helpompia luettavia ja prima vista onnistuu helposti verrattuna noihin "tabeihin". Kuitenkin, kehittävintä olisi se, että kuuntelee ja soittaa parhaan kykynsä mukaan perässä tai jopa kehittää (paremman ;) oman kompin tilalle samaan fiilikseen. no kyllä minäkin nuoteista soitan, mutta kyllähän tuota ymmärtää voi. ilmoitti South_of_Heaven |
Epämuusikko 08.03.2006 00:02:23 | |
---|
Kuitenkin, kehittävintä olisi se, että kuuntelee ja soittaa parhaan kykynsä mukaan perässä tai jopa kehittää (paremman ;) oman kompin tilalle samaan fiilikseen. Komppaan. Jos Jumpista on kyse, niin korvalla vaan. Mitä kitarasoolon taustalle tulee, niin kääntele komppia minkä kerkeät kunhan ykkönen säilyy :) Ja mielummin nuotit kuin tabit. Jotain rajaa. I like my women like i like my coffee: quiet ! |
south_of_heaven 08.03.2006 00:27:00 | |
---|
jotain rajaa. no onpas nyt naurettavaa... Hae sinä sitten nuotit tähän, kun kerran rajoja vedät. ilmoitti South_of_Heaven |
vatta 08.03.2006 14:49:31 | |
---|
Kuitenkin, kehittävintä olisi se, että kuuntelee ja soittaa parhaan kykynsä mukaan perässä tai jopa kehittää (paremman ;) oman kompin tilalle samaan fiilikseen. Näinhän sitä yleensä mennäänkin. Kuulostellaan levyltä ja sitten soitellaan sinne päin. Ajattelin vain, että jos näkisi kerrankin vaivaa ja apinois levyä oikein kunnolla. Toi Transcribe-ohjelma näytti yhtäkkiä oikein hyvältä ja siitä on varmasti hyötyä jatkossa, joten kiitokset siitä. "enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?" |
Hmm, saattaa olla vähän offtopic, enkä edes tiedä onk tästä joku puhunut mitään, mutta sekä tarkka plokkaus että sinnepäin soittaminen on hyödyllistä. |
Progressor 08.03.2006 15:15:52 | |
---|
Jumpissa on eräs kaikkien aikojen suosikkifilleistäni: se, jolla komppi lähtee uudelleen käyntiin kosketinsoolon jälkeen. En tiedä syytä, mutta jokin siinä vain viehättää. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
HeavyMachinery 09.03.2006 13:31:54 | |
---|
Ja joskus ne eivät ole edes lähelläkään sitä oikeata. Koitapa kuunnella sitä kohtaa vaan monta kertaa ja vaikka hidastaa, jos ei muuten selviä (onnistuu ohjelmalla Transcribe!, jonka shareware version saat ilmaiseksi netistä @ http://www.seventhstring.com/). Semmonen perus half-time fiilis siinä muistaakseni oli. Pitääkin kaivella kyseinen biisi jostain arkistojen uumenista ja kuunnella =) Toi olikin hauska uutuus, rupesinkin heti kuuntelee että mitäs ghost of sunissa tapahtuupi... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
vatta 12.03.2006 22:56:11 | |
---|
Nostetaanpas ylös. "enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?" |
vatta 16.03.2006 19:58:38 | |
---|
Koitetaanpa vielä kertaalleen... "enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?" |
joravuo 16.03.2006 20:56:16 | |
---|
Nostetaanpas ylös. miksi? Rohkea rotan syö! |
vatta 16.03.2006 21:24:50 | |
---|
Jos vaikka joku uusi lukija näkisi kysymykseni ja kertoisi mistä voisin löytää nuotin Van Halenin Jumppiin, koska toistaiseksi on löytynyt vasta tabulatuuri. Vastasiko tuo kysymykseesi? "enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?" |
Sonormies 16.03.2006 21:40:28 | |
---|
Sorry, ei ole mullakaan nuottia Jumpiin, mutta valssiksihan se Allu välillä siinä pistää. Siis 1-2-3 muutaman tahdin verran jossakin biisin puolivälin kieppeissä. Oliko se tarkoittamasi väliosa; siitä en ole lainkaan varma, mutta mua toi heavy-pop-valssikohta, missä vielä muistaakseni Alex käyttää riden kupua on aina ollut sangen viehättävä. Korjatkaa, tarkkamuistisemmat tai ne joilta levy 1984 löytyy hyllystä jos olen muistini kanssa aivan metsässä! Life is short and then you die. |
joravuo 16.03.2006 22:13:54 | |
---|
Jos vaikka joku uusi lukija näkisi kysymykseni ja kertoisi mistä voisin löytää nuotin Van Halenin Jumppiin, koska toistaiseksi on löytynyt vasta tabulatuuri. Vastasiko tuo kysymykseesi? eikö se nyt tolla tabilla menis ku ei kerran nuottii löydy. Rohkea rotan syö! |