Aihe: Soivat raidat heijastuu nauhoitukseen
1
kivi
08.03.2006 13:24:45
Ekaksi luulin että se olisi tuolta windowsin ääniasetuksista löytyvä stereomixer-homma, mutta ei sillä olekaan mitään vaikutusta tähän. Kertokaa nyt te viisaammat missä tämä kusee.

Oletko varma? Katsopa, ettei kohdassa "What U hear" ole ruksia.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
SaBer
08.03.2006 13:25:49

Jos ne äänet kuuluu _hyvin_ vaimeina, niin veikkaisn, että johtuu äänikortista. Integroiduissa äänipiireissä ei nimittäin aina ole kovinkaan hyvin eristetty ulostuloja sisääntuloista.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Twinkle
08.03.2006 13:42:23
Oletko varma? Katsopa, ettei kohdassa "What U hear" ole ruksia.

Siis kyllä aika varma olen, tosin minen edes tiedä mistä tätä pitäisi ruveta tutkimaan kun siellä wintoosan mikserissä ei ole hirveämmin noita vaihtoehtoja.

Jos ne äänet kuuluu _hyvin_ vaimeina, niin veikkaisn, että johtuu äänikortista. Integroiduissa äänipiireissä ei nimittäin aina ole kovinkaan hyvin eristetty ulostuloja sisääntuloista.

Ei johdu äänikortista, tämä setuppi toimi 3 vuotta hyvin kunnes nyt viikonloppuna koko wintoosan asensin uudestaan. Nyt uudelleen asennuksen yhteydessä nuo äänet alkoi kummittelemaan, joten tämä periaatteessa vahvistaa näkemystäni siitä, että ratkaisu on joku yhden klikkauksen juttu.

Tämän takia sitä melkein voisi kuvitella että ongelma on nuo ASIO4ALL-ajurit, mutta ei tätä oikein millään muullakaan kuin Asiolla viittisi käyttää kun huonosti tuntui pelittävän näillä WDM- ja MME-ajureilla.
lion
08.03.2006 15:09:10
Testaapa sieltä windowsin äänenvoimakkuuden säätömikseristä laittaa "Tiedosto - Asetukset - nauhoitus - ruksita päälle kaikki listassa näkyvät vaihtoehdot - OK" sitten tarkista ettei "Wave out mix" kohdassa ole ruksia ja varmuudeksi vedä vielä kaikki faderit alas.

- Li'oN
"Sinä ja minä, kaikki samanlaisina: näkyvästi tutkalla - niinku lentokoneet"
Twinkle
08.03.2006 17:15:20 (muokattu 08.03.2006 17:29:57)
Nyt näyttäisi siltä, ettei tuo liity noihin ASIO-ajureihin mitenkään vaan jokin on wintoosan miksereissä tosiaan vikana. Vaikka nauhoittaisi MME- tai muilla ajureilla, vaikutus on täysin sama.

Piru kun tietäisi missä kaikkialla noita säätimiä vielä on, windows mikseri melkeinpä on kunnossa niin hyvin ku minä tajuan.

EDIT: Paitti että korjasin koko probleeman jotenkin, en tiedä miten. outo vehjes.
Pluto
08.03.2006 18:17:31
EDIT: Paitti että korjasin koko probleeman jotenkin, en tiedä miten. outo vehjes.

Mun läppärini tekee tuota kanssa välillä. Siis että välillä soivat nauhat ja tikitys tulevat äänitykseen mukaan. Ja täälläkin se loppuu yht´äkkiä kuin seinään.
Dillon, you son of a bitch!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)