Aihe: Säröpedaalille boostijaa (MetalZone + Turbo Distortion)
1
Mixeri75
08.03.2006 05:53:00

Overdrive ajaa asiansa paremmin tuossa tarkoituksessa kuin distortion. Itse boostasin distortionia bossin SD-1 overdrivellä, mutta en ollut täysin tyytyväinen lopputulokseen. Makuasia varmaa, jotkut siitä tuntuvat kovastikin pitävän, mutta ilmeisesti siihen suositellaan Ultratonen modausta jotta toimii parhaiten.
Ostin sit putken kuitenkin...
Juustonaksu
08.03.2006 06:45:39 (muokattu 08.03.2006 16:49:30)
Noniin, eli sain tossa päähäni, että MetalZonen säröstä puuttuu jotain. Onko mitään järkeä boostia sitä jollakin distortion pedaalilla (DS-2). Ainakin kun testailin kyseistä yhdistelmää kaupassa, se sai aikaan hirveät hälyäänet kun ei soittanut mitään, eli piti kahta pedaalia yhtäaikaa päällä soittamatta. Siis.. en ton distortion pedaalin käyttötarkotuksesta oo kovin perillä :D Että jos joku viisaampi jaksais sanoa jotain ytimekästä asiaan liittyen. Kiitosta.

Herranjestas ei Metal Zonea kannata boostailla millään. Siis siinähän on itsessään jo mielettömät määrät säröä. Lopputuloksena olisi sellainen tukkoinen ja katkeileva surina, mitä tuskin olet hakemassa. Minusta tuntuu, että sinulla on vain käsissäsi väärän tyylinen särö. Kannattaisi kokeilla jotakin pedaalia, joka tuottaa vähemmän säröä, mutta soundina on miellyttävämpi.

Minulla on MXR DD-11 eli Dime Distortion ja saan siitä sellaisenaan oikein maukkaan hevit, mutta kyllähän tota tulee Bad Monkeylla boostattua. Ja muuten toimii tuo Paha Apina yllättävän hyvin. En itseasiassa ole törmännyt vielä yhteenkään digitaaliseen tai trankku tai diodiomitälie vahvistimeen, jonka kanssa se EI olisi toiminut. :)

Itse käytän tuota Bad Monkeyta lähinnä soolosoundin luomisessa ja kyllähän se hieman kirkastaa soundia loppupeleissä.

Edit: Jos saanen kysyä, minkä vahvistimen läpi soittelet tuota Metal Zonea? :)

Edit 2: Tahi hanki uusi vahvistin, jos rahaa on, mutta soundi ei miellytä.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
saamaton123
08.03.2006 20:52:08 (muokattu 08.03.2006 20:58:09)
Herranjestas ei Metal Zonea kannata boostailla millään.

Juu, mä en kans lähtis sitä enää millään buustaamaan, se on jo sellaista pörinää sitte.
Pedaali vaihtoon, ei muuta kuin testailemaan muita vaihtoehtoja.

Riippuu tietenkin mistä pitää, mutta jos metalliakin soittelee, niin mä teen nykyään niin, että soitan pienemmällä säröllä ja koitan tiukentaa sitä omaa soittotatsia, niin aiai , kun tulee vihaisen kuuloista. On kyllä aluksi jonkin verran vaikeampi soittaa. E. ite en edes käytä säröpedaaleita vaan hyvä vahvari poistaa niiden tarpeen. Tai voit harkita esim emg-pa2 buustia kitaraan...sekin lyö aikamoiset buustit säröön.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)