author 07.03.2006 23:47:36 | |
---|
En nähnyt jaksoa alusta asti. Mikä tässä oli ideana? Kusettaa ja testata kristittyjen herkkäuskoisuutta? |
greshgurt 07.03.2006 23:49:40 | |
---|
Olipa hieman uskomaton tuo viimeinen jakso. En itseasiassa ole aikaisempia nähnytkään, mutta ilmeisesti aikamoinen paukku varsinkin niihin nähden? Tai sitten en vaan tajua tuollaista huumoria. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
sax machine 07.03.2006 23:50:07 | |
---|
Tämä on kuitenkin jotain hihhuleiden piilopropagandaa. Tyyppi pilailee uskontojen kustannuksella ja kaikki uskonnon vastaset ihan muna pystyssä kattoo ja sitten viimessä jaksossa sitten tämä tyyppi löytääkin jumalan. BIRD LIVES! |
MrHands 07.03.2006 23:57:29 | |
---|
Äijä anto hihhuleille mitä ne halus. |
NHR 08.03.2006 00:18:55 | |
---|
Tämä on kuitenkin jotain hihhuleiden piilopropagandaa. No hiukan tuollanen fiilis tästä viimesestä jaksosta jäi, joo. Se manaaja muuten vaikutti melkosen ärsyttävältä ja omahyväiseltä tyypiltä. Eikös se sama äijä muuten vilahtanut jo jossain aikaisemmassakin osassa Mormooneja haukkumassa, kun uskovat aivan vääriin harhaoppeihin? Ja millähän tavalla tuommoinen manaustoimintakin sitten ratkaisevasti eroaa voodoosta yms. "pakanallisista" rituaaleista? Suggestioon näytti hyvin pitkälti perustuvan tuokin. Tuli vaan mieleen, että henkisesti epätasapainoiselle ihmiselle (jollaisia nämä demonien riivaamiksi itsensä tuntevat henkilöt ainakin minun näkökulmastani nimenomaan ovat) tuollainenkaan kokemus tuskin on kovin... hmm, terveellinen. Mutta ihan mielekiintoinen ja paikoin hauskakin sarja tämä vaikutti kaiken kaikkiaan olevan. Toivottavasti esitetään vielä joskus uusintana, vaikka jollain suomenkielisellä kanavalla. "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Tuli vaan mieleen, että henkisesti epätasapainoiselle ihmiselle (jollaisia nämä demonien riivaamiksi itsensä tuntevat henkilöt ainakin minun näkökulmastani nimenomaan ovat) tuollainenkaan kokemus tuskin on kovin... hmm, terveellinen. Jotenkin tuntuu, että tuolle seikalle taitaa suurin osa maailman "henkien manaamisista" perustuakin. Suggestiolla saa varmaan aikaan vaikka mitä, oli sitten sielu täynnä matoja tai muuten vaan vähän orpo olo. Ensin ajattelin Johnin pelleilevän ja paljastavan tämän sitten myöhemmin kameroille. Loppujen lopuksi olen aika vakuuttunut hänen reaktioidensa aitoudesta, mutta eipä se mitään kerro itse henkien läsnäolosta. Tai eipä tuo ohjelma minua ainakaan saanut pyyteettömästi Jumalaan uskomaan. Ehkäpä John Safran + tiimi tarkoittikin tämän viimeisen jakson todellakin viimeiseksi jaksoksi sarjassa toinen toistaan höyrypäisempiä uskomuksia ja rituaaleja. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
NHR 08.03.2006 00:43:36 | |
---|
Ensin ajattelin Johnin pelleilevän ja paljastavan tämän sitten myöhemmin kameroille. Loppujen lopuksi olen aika vakuuttunut hänen reaktioidensa aitoudesta, mutta eipä se mitään kerro itse henkien läsnäolosta. Se minuakin hiukan ihmetytti, että Safran ei tavalliseen tapaansa millään lailla kommentoinut kokemuksiaan ohjelman lopussa. No, ehkä äijä sitten tosiaan lopulta löysi oman uskontonsa ja jumalansa, mutta eikö hänellä sitten siinä tapauksessa ollutkaan pokkaa tunnustaa sitä julkisesti ohjelmassaan? Niin tai näin, mutta jotain kommenttia tuossa nähdyistäkin tapahtumista olisi kyllä ollut mukava kuulla. "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Metallityöläinen 08.03.2006 17:39:22 | |
---|
Tuo viimeinen jakso kyllä jäi hämäämään. Siinä ei ollut lainkaan sitä sarkasmia ja puolinaista pilkantekoa mitä muissa jaksoissa. Oikein en jaksa uskoa että se nyt yhtäkkiä olisi uskoon pärähtänyt, mutta kyllä se manaustouhu aika aidolta näytti. IMIK #24 | "Onneksi alkoholi ei ole huume, sillä jos se olisi niin sen aiheuttamat huumekuolemat väestömäärään nähden olisivat massiiviset." |
Pande 08.03.2006 17:53:28 | |
---|
Höh, missasin, olis kyllä kiinnostanu. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
Les Partisans de la Grotte Pompeux #5 |
carnation 08.03.2006 18:33:52 | |
---|
Harmikseni missasin lähes koko sarjan. Eilen illalla tuli sattumalta katsottua tuo viimeinen jakso, mutta olin vähän pihalla että mitäs vittua tässä nyt oikein tapahtuukaan. Tässä kun nyt mainittiin tuon viimeisen jakson olevan varsin erilainen kuin aikaisemmat... toivottavasti uusitaan vielä joskus, sen verran mielenkiintoiselta tapaukselta vaikutti tuo. "Suddenly all turns to green and the forest cracks a smile!"
OSTAKAA LEVYJÄ! |
author 08.03.2006 21:47:31 | |
---|
Muita jaksoja en ole nähnyt mutta tuo näytti kyllä ihan näyttelyltä Safranin osalta. Muutenkin ne hänen täyttämät lomakkeet olivat aivan yliammuttuja. Safranhan väitti olleensa lähes jokaisen uskontolahkon uhritilaisuudessa ym. Tämä pappihan, vai mikälie onkaan, oli ihan orgasmin partaalla lukiessaan vastauksia. Vaikutti kuin hän pitäisi Safran henkistä tilaa hänen(pastorin) ja Saatanan välisenä kamppailuna :s No joka tapauksessa tämä viimeinen jakso osoitti ainakin sen, että fundamentalistinen kristillyys elää ja voi hyvin amerikan yhdysvalloissa. |
NHR 08.03.2006 22:20:42 (muokattu 08.03.2006 22:29:03) | |
---|
Muita jaksoja en ole nähnyt mutta tuo näytti kyllä ihan näyttelyltä Safranin osalta. Muutenkin ne hänen täyttämät lomakkeet olivat aivan yliammuttuja. Safranhan väitti olleensa lähes jokaisen uskontolahkon uhritilaisuudessa ym. No just niissä edellisissä jaksoissa se kiersi ympäri maailmaa ja osallistui vaikka minkä lahkojen uskonnollisiin menoihin ja rituaaleihin, että ei se sikäli mitään paskaa puhunut niitä lomakkeita täyttäessään. Manaajapappi oli tietysti innoissaan, kun oli niin paljon erilaisia demoneja pesiytynyt yhteen mieheen. Piti oikein olla mustaihoisiakin amerikkalaisia avustamassa, että saatiin Afrikan hengetkin ulos... :D Mutta sen sanon, että kyllä pukkais varmaan meikäläisestäkin jos minkälaista demonia pintaan tuollaisessa tilaisuudessa, sen verran ärsyttävältä näytti tuo touhu jo ihan telkkarista katottunakin. Vaikka tuskinpa noihin manausjuttuihin ketään vasten tahtoaan pakotetaan osallistumaan... ellei sitten lapsia joskus? Nyt muuten kiehahti! Eihän tommonen varmaan hyvää tee kenenkään mielelle, mutta miten se vaikuttaa vasta omaa identiteettiään rakentavaan lapseen? Mutta tapahtuuko sellaista sitten oikeasti muuta kuin niissä elokuvissa? No joka tapauksessa tämä viimeinen jakso osoitti ainakin sen, että fundamentalistinen kristillyys elää ja voi hyvin amerikan yhdysvalloissa. Se saattoi tietysti olla koko jakson pointtinakin, tai sitten ei... "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
greshgurt 09.03.2006 00:43:50 | |
---|
Nyt muuten kiehahti! Eihän tommonen varmaan hyvää tee kenenkään mielelle, mutta miten se vaikuttaa vasta omaa identiteettiään rakentavaan lapseen? Mutta tapahtuuko sellaista sitten oikeasti muuta kuin niissä elokuvissa? Oli muuten aika osuva kohtaus siinä viimeisessä jaksossa, kun tämä saarnaaja-Larson siunasi sitä pikkutyttöä, ilmeisesti omaa lastaan. Hyvin bongasi kameramies tämän kohdan, ja minuun levisi sellainen inhotuksen tunne tuota saarnaajaa kohtaan, että huh huh. Varmaan on kyseinen lapsukainen hommaan tottunut mutta jonkin verran eksynyt ja häkeltynyt ilme oli hänellä kasvoillaan. Suorittaakohan tämä Larson joka kerta lapsiaan tavatessaan heille jonkinlaisen mini-manauksen, joissa päästellään ääneen ja nimeltä kutsuttuna ulos pikkuperkeleet kavereineen? En haluaisi olla tuo lapsi. Wikipedian mukaan tuo saarnaajamies on joskus 80-90 -luvulla ollut jopa jonkinlaisissa syytteissä seksuaalisesta häirinnästä työpaikalla. Ei nyt ehkä ole kovinkaan asiaankuuluvaa sitä tässä yhteydessä mainita, mutta mietityttää vaan että onhan herra varmasti muistanut manata myös itsensä? Olen tietoisesti nai(i)vi. |
TiMiTheShiT 09.03.2006 01:38:29 (muokattu 09.03.2006 01:40:13) | |
---|
Pitää katsoa jos vain muistaa. Uskonnoille naureskelu on muutekin lempipuuhaani. :/ Empä usko mihinkään, mutta empä naureskele sinänsä. Tai no kaikkihan nyt johonkin on se sitten tämä "todellisuus" jne..... Mutta naureskele en pitkän mietinnän perusteella. Ja asiaan. Vois kyl vilasta tota sarjaa :P Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1 |
NHR 09.03.2006 01:53:02 | |
---|
Vois kyl vilasta tota sarjaa :P FST:llä se jo loppui, mutta vilkase vaikka tuolta: http://www20.sbs.com.au/johnsafranvsgod/index.php?action=download Siellä on minuutin parin mittaisia .rm-pätkiä joka jaksosta, lähinnä Johnin loppupuheenvuorot ja joku lyhyt pätkä itse ohjelmasta. Ja onhan niitä kokonaisia jaksojakin varmaan netissä jossain päin jaossa, mutta siitä minä en tiedä mitään... "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |