myrtonen 07.03.2006 16:45:52 (muokattu 07.03.2006 16:53:38) | |
---|
Kotistudiotasoista ääninäytettä löytyy allekirjoituksestani, eikä epäilystäkään, etteikö noilla taittuisi hevanderi. Ehkä ei se perinteisin Marshall-soundi, mutta ei missään nimessä käyttökelvoton. Itse valitsin DSL-mallin, en pelkästään huokeamman hinnan, vaan myös yksinkertaisuuden vuoksi. Ja käytännössä siinä on tarjolla 4 kanavaa, koska clean ja lead-puolelta löytyy molemmista 2 eri vaihtoehtoa. Edit. Siis Juccizen mukaan. Jucciz ei ole vielä edes ehtinyt kommentoimaan asiaa tämän postauksen tiimoilta ja kuittauksia satelee jo tiuhaan tahtiin.. Mielestäni tuon tapainen kommentointi menee nyt taas typeryyden puolelle. Ensinnäkin, Jucciz varmasti ilmoittaa _itse_ oman mielipiteensä, jos on sen ilmoittaakseen, ja toisekseen, hänenkin mielipiteensä ovat vaan mielipiteitä. Mutta onhan se toisaalta hyvä jos näitä kokeneempien konkareiden mielipiteitä saadaan tuotua esille, vaikkakin sitten välikäden kautta. Ne vaan usein vääntyvät johonkin irvokkaaseen muotoon. Mulla on bändi! Kuuntele sitä! |
jussimus 07.03.2006 16:51:58 | |
---|
Jucciz ei ole vielä edes ehtinyt kommentoimaan asiaa tämän postauksen tiimoilta ja kuittauksia satelee jo tiuhaan tahtiin.. Mielenkiinnolla odotan vastausta. Joo! Tuu jo Jucciz ruoskimaan meitä vääräuskoisia! Sun tylytystä odotetaan kovasti! Jucciz...Jucciz...Jucciz... |
Da Make 07.03.2006 16:57:58 | |
---|
Joo! Tuu jo Jucciz ruoskimaan meitä vääräuskoisia! Sun tylytystä odotetaan kovasti! Jucciz...Jucciz...Jucciz... Hiljaa jo nyt saatana! Muuten asiallinen topikkki ei kaipaa tällaista. Chatit ja muu pelleily erikseen. Tämä on muusikoiden.net, täällä oli ainakin ennen paljon asiaa. |
Ben_D 07.03.2006 17:01:11 | |
---|
Hiljaa jo nyt saatana! Muuten asiallinen topikkki ei kaipaa tällaista. Chatit ja muu pelleily erikseen. Tämä on muusikoiden.net, täällä oli ainakin ennen paljon asiaa. Ikävä kyllä muutamat henkilöt jatkuvalla provoamisella ja idioottimaisilla kommentoinneilla ruokkivat paskatulvaa. |
Gramer 07.03.2006 17:01:16 | |
---|
Kotistudiotasoista ääninäytettä löytyy allekirjoituksestani, eikä epäilystäkään, etteikö noilla taittuisi hevanderi. Jep, oon ihan samaa mieltä, että kyllä näillä heviäkin soittelee. Ei kuitenkaan mitään överhyperörinämöngerrystä ja jos kaipaa enemmän tiukkuutta tai jotain muuta, niin soundia voi värittää jollain buusterilla. Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
jussimus 07.03.2006 17:04:29 | |
---|
Hiljaa jo nyt saatana! Muuten asiallinen topikkki ei kaipaa tällaista. Chatit ja muu pelleily erikseen. Tämä on muusikoiden.net, täällä oli ainakin ennen paljon asiaa. Itse asiassa Mnetissä on todella paljon myös dadaa...vaikkei se kuulukaan välttämättä kitarakamapalstalle, tiedän. Mutjoo anyway, Juccizta on vaan kiva kiusata, kun se on niin...öö...Jucciz :) |
Ben_D 07.03.2006 17:14:00 | |
---|
DSL studionauhotteista tulee äkkiseltään mieleen ainakin Anthraxin The Greater Of Two Evils ja TSL Death Angel The Art Of Dying. |
Arabian Lauri 07.03.2006 19:35:03 (muokattu 07.03.2006 19:36:53) | |
---|
Mielestäni noissa kummassakin on se vika että mastervolume puuttuu. Siinä on syy jonka takia suosittelen kokeilemaan myös tsl 60 nuppia jos olet päätymässä tsl sataseen. Se että molemmilla särökanavilla ei ole omaa equa, ei haittaa mitään, mielestäni suurempi puute on tuo mastervolume... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Exhausted 07.03.2006 21:01:15 | |
---|
Mielestäni noissa kummassakin on se vika että mastervolume puuttuu. Siinä on syy jonka takia suosittelen kokeilemaan myös tsl 60 nuppia jos olet päätymässä tsl sataseen. Se että molemmilla särökanavilla ei ole omaa equa, ei haittaa mitään, mielestäni suurempi puute on tuo mastervolume... eikö niillä ole molemmilla kanavillaan omat mastervolumet? |
eikö niillä ole molemmilla kanavillaan omat mastervolumet? Tsl 60:ssä on särökanavilla gain ja volume sekä lisäksi on vielä koko hoidolle mastervolume. Tsl 100:ssa on kanaville gain ja volume. Eli kyse on tuosta kanavakohtaisesta gain/volumesuhteesta, jolla voi pelata... Ei onnistu samalla tavalla jos tota mastervolumea ei ole. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Da Make 07.03.2006 21:46:02 | |
---|
Tsl 60:ssä on särökanavilla gain ja volume sekä lisäksi on vielä koko hoidolle mastervolume. Tsl 100:ssa on kanaville gain ja volume. Eli kyse on tuosta kanavakohtaisesta gain/volumesuhteesta, jolla voi pelata... Ei onnistu samalla tavalla jos tota mastervolumea ei ole. Hmm.. kumma juttu. TSL-100 paneelissa on sitäpaitsi paljon enemmän potikoita. |
JR 07.03.2006 21:51:32 | |
---|
dsl on ihan kova peruspeli. mulla oli samaan aikaan sekä marsun jcm800 2203 ja dsl100 ja dsl100:sta sai miltei täysin saman soundin siltä crunch kanavalta nappi pohjassa säädettyä kuin jcm800:sta. Joten 800 sai mennä 10 vuotta palvelleena jo ajat sitte. Ihan hyvältä kuulostaa ainakin jeff beck livenä dsl100:n kanssa. Sillä on strato - piuha - dsl100. ei muuta. Soundi on tosi hyvä. "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
LaXu 07.03.2006 21:59:50 | |
---|
Tuolla kehuvat jotta kannattaisi biasoida kylmemmäksi. Onko kukaan testaillut? On. Kokeilin jos jonkinmoisia bias-asetuksia. Marshallin ohjeiden mukainen 45mV (DSL50, tuplaa 100W malleilla) on liian kuuma ja tuotti tukkoisen soundin, erottelevuus kärsi. Liian kylmä (alle 38mV) taasen tuotti ohuen, surisevan ja kaikin puolin paskan soundin. 38-40mV tuntui olevan se optimaalinen ja tuohon paikkeille se on tehtaallakin säädetty. Kyllä nuo JCM2000:t ovat mielestäni ihan selvästi Marsuja ja vaikkei niistä 100% autenttista JCM800 tai Superlead soundia saakaan, monipuolisuudellaan JCM2000:t peittoavat molemmat. Henk. koht. tykkään DSL-nuppien soundista enemmän. Siihen Tone Shi(f)t nappiin tosin ei kannata koskea, eikä mielestäni ylenmääräistä botnea tarjoava Deep-namiskakaan ole kovin hyödyllinen. Luukutettuna näistä ne parhaat soundit irtoavat, joten keinokuorma on varsin suositeltava lisävaruste, kuten muissakin Marsuissa, master volume ei ole niitä kaikkein parhaimpia. JCM2000 DSL-combot mielestäni kannattaa kuitenkin sivuuttaa kokonaan. Ne ovat ylihintaisia, epäluotettavia ja soundi ei ole läheskään niin hyvä kuin nupeilla. Selvästi enemmän säästöjä tehty niiden rakenteessa kuin JCM2000-nupeissa. Omistamassani DSL50-nupissa tosin oli sellainen "vika", että Marshall-merkkiset etuasteputket olivat aivan luokattoman huonot. Minulla on nuo putket edelleen kaapin pohjalla ja huvin vuoksi kokeilin niitä kerran toiseen putkivahvariin. Tuloksena oli, että putkivahvarin hyvä soundi katosi täysin ja koko vahvari kuulosti aivan paskalta. Tästä saattaa johtua se, että joku voi kokea ne kaupassa kokeillessa huonosoundisiksi. Jos on oikeasti osto mielessä, niin kannattaa pyytää myyjää vaihtamaan etuasteputket ja kokeilemaan uudestaan. |
Spike 07.03.2006 22:58:15 | |
---|
TSL Death Angel The Art Of Dying. Onko tuo sitten lähes kokonaan TSL-marsulla soitettu? Veikkailinkin, että marsulla. Todella muikeat saundit. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Ben_D 07.03.2006 23:04:44 | |
---|
Onko tuo sitten lähes kokonaan TSL-marsulla soitettu? Veikkailinkin, että marsulla. Todella muikeat saundit. En ole ihan 100% varma, mutta TSL marsuja livenä käyttävät nykyään joten luulisin, että myös studiossa on ollut TSL:t käytössä. Vai käyttäisiköhän se toinen kitaristi Mesan Rectifieria..anyway. |
Jucciz 07.03.2006 23:18:13 | |
---|
Sori, että en ole kerennyt tänne mukaan ajoissa. On pitänyt vääntää etuasteputkitestiä, luotsata sooloskabaa alusta loppuun ja osallistua itsekin, hoitaa projektiopintoja ja vääntää siinä sivussa sivutoimisena webbisivuja, antaa soittotunteja ja suunnitella viikonlopun nauhoitusprojektia - ja olla siinä sivussa vielä kelpo aviomies. :) Joo tota, en minä ostais DSL:ää enkä TSL:ää - katsos kun kumman tahansa hinnalla saa sekä JMP:n että JCM800:n kun sopivat kohdalle sattuvat. Ei siis yhtä nuppia vaan kaksi. Ja varmasti on soundipalettia, uskottavuutta, perinteikkyyttä mutta myös potentiaalia nykyaikaiseen äänimaailmaan enemmän kuin yhdessäkään nykymarsussa. Onneksi joku muistaa kertoa, mitä mieltä minä olen silloinkin kun en itse älyä tai ehdi paikalle. Muutenhan ilosanoma jäisi julistamatta kaikille kansoille. Siitä kiitos opetuslapsilleni, myös niille vastahakoisille. |
Ben_D 07.03.2006 23:34:08 (muokattu 07.03.2006 23:34:27) | |
---|
Joo tota, en minä ostais DSL:ää enkä TSL:ää - katsos kun kumman tahansa hinnalla saa sekä JMP:n että JCM800:n kun sopivat kohdalle sattuvat. Tämänpäivän markkina-arvon huomioonottaen ei saa JCM800 2204/2203 plus JMP nuppeja yhden DSL:n/TSL:n hinnalla. Niin valitettavaa kun se onkin. Siitä kiitos Wylden Zakille. |
TOM Floydrose 07.03.2006 23:37:33 | |
---|
...opetuslapset... loistavaa :) Judas ja Pietari |
monotone 08.03.2006 00:37:30 | |
---|
Ihan hyvältä kuulostaa ainakin jeff beck livenä dsl100:n kanssa. Sillä on strato - piuha - dsl100. ei muuta. Soundi on tosi hyvä. Beckin DSL ei ole aivan stock. Itse asiassa taisi olla joku prototyyppiversio aiheesta ja snadisti modattukin, jos en aivan väärin muista. Tämän luin JB'n kitarateknikon haastattelusta, etsivä löytänee netistä. Beckin soundi kyllä on hyvistä hyvin, siitä ei erimielisyyttä. All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |
Exhausted 08.03.2006 08:42:57 | |
---|
Beckin DSL ei ole aivan stock. Itse asiassa taisi olla joku prototyyppiversio aiheesta ja snadisti modattukin, jos en aivan väärin muista. Näin on. Sen saundi on jotenkin luokattoman ohut, ja herra pitää treblejä nollissa, mutta siitä tulee kuulemma juuri sopiva saundi. |