Aihe: Muutama sana Matti Nevalaisesta
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Värinä
07.03.2006 20:10:33 (muokattu 07.03.2006 20:21:00)
Keskustelun aloittajan kirjoituksistahan on käynyt ilmi, ettei pääasiana ole ollut tuon seiskakielisen puutteiden esilletuominen. Käsittääkseni tuo epäkohta oli osapuolten välillä saatu jo lähes lopullisesti sovittua tai ainakin sinne päin. Sen sijaan itselleni on jäänyt se kuva, että suurin epäkohta on ollut palkan maksamatta jättäminen. Olen myöskin käsittänyt, että palkasta on ollut suullinen sopimus (-sitova! jolle on vielä todistajiakin). Käsittääkseni kyseessä ei siis voi olla kunnianloukkaus, koska esitetyt väitteet (palkka ja sen maksamatta jättäminen) ovat todistettavissa.

En nyt varsinaisesti lakia tunne, mutta eikös kunnianloukkaus ole sellainen missä levitetään perättömiä väitteitä?

Joka tapauksessa epäilen josko PJB olisi valmis samanlaisiin toimiin joka kerta kun joku m.netissä mustamaalaa Harley Bentonia, Squieria, Epiphonea tai mitä tahansa muuta merkkiä (välillä selvästi perättömästi ja mutu-asenteella). Olisikohan oma lehmä ojassa?

Ja edelleen. Näissäkään kirjoituksissa ei ole Matti Nevalaisesta henkilönä sanottu mielestäni mitään erityisen pahaa, vaan suurin osa kommenteista (hyvistä ja huonoista) on keskittynyt Matti Nevalaiseen yrittäjänä ja kitaranrakentajana. Tosin en ole varma mikä on FGWn status yrityksenä (eli voidaanko yritys ja Nevalainen erottaa toisistaan vastuunkantajina)?

Joka tapauksessa se miten itse olen m.netin tarkoituksen käsittänyt ei mielestäni rajaa tällaisiakaan keskusteluja ulkopuolelle. Mikäli m.netin tarkoituksena on siis toimia kanavana jossa musiikista ja soittimista kiinnostuneet voivat vaihtaa mielipiteitään ja kokemuksiaan. Eihän tämä sen mustamaalavampi kannanotto ole kuin jos joku sanoo pettyneensä jonkun firman asiakaspalveluun. Päin vastoin tässä on mielestäni varsin yksityiskohtaisesti ja valaisevasti selitetty mistä pettymys on saanut alkunsa. Tämän vuoksi kirjoitus onkin ehkä saanut niin paljon painoarvoa? (EDIT: puhumattakaan siitä, että kyseessä on mitä v-mäisin teko; jättää työntekijän kanssa sovittu palkka maksamatta. Tokkopa PJB:kään haluaa Nevalaiselle palkiotta hommia tehdä...)

Mitä nyt vielä tuohon seiskakieliseen ja sen korjaamiseen tulee, niin FGW:n sivuilla sanotaan: "Nuthing's so badly gone that we couldn't fix it..." Tämä siis ihan vaan kevennyksenä...
Rock and/or Roll
J.RA
07.03.2006 20:18:59
Se mitä on kirjoitettu herra Nevalaisesta EI todellakaan pidä paikkaansa ja vaadin FGW eli Finnish Guitar Worksin puolesta että tekstit posistetaan sivuiltanne.

Jos vähän tarkemmin keskusteluun tutustuisit, niin nopeasti varmasti huomaisit että suurimmalla osalla ihmisistä on positiivista palautettu. Jopa asian toinen osapuoli kertoi kuinka hyviä kitaroita Nevalainen on tehnyt.

Ei Nevalaista kitaranrakentaja saa pyhimykseksi asettaa. Hän harrastaa liiketoimintaa, joten miksi hänen tuotteitaan ei saa kritisoida? Ihan yhtälailla niitä pitäisi saada arvostella, kuin mitä tahansa merkkiä. Henkilökohtaisuuksiin ei tietenkään saisi puuttua, mutta se mitä Nevalainen aloittajan mukaan on tokaissut kiukkuisena on tietenkin aivan julkaisukelpoista. Eikö se ole silkkaa asiakaspalvelua? Asiakkailla on suorastaan oikeus saada tietoonsa tuollaiset tapaukset; ehkä sillä voitaisiin vastaavat konfliktit jopa kiertää, koska tälläiset jutut alentavat kynnystä kirjallisen sopimuksen laatimiseen.

Ja Pontukselle: Tuo uhkailu mitä harrastit oli täysin turhaa. Kaikki tämän keskustelun viestit ovat asiallisempia kuin omasi. Sinulla on selvästi henkilökohtaista tunnelatausta pikkaisen liian paljon mukana. Joten se siitä.
-Sellasta se vaan on-
Jani The Rock
07.03.2006 20:23:12

Kunnianloukkaukset my ass. Tästä tulee vielä melkonen soppa kun aletaan tollasia kommentteja heittää. Ja se ei liene kenenkään edun mukaista.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
fox
07.03.2006 20:40:39

Kunnianloukkaukset my ass. Tästä tulee vielä melkonen soppa kun aletaan tollasia kommentteja heittää. Ja se ei liene kenenkään edun mukaista.

Kunnianloukkaus-kortti ei nyt vaan ollenkaan tähän käynnissä olevaan keskusteluun sovi, minun mielestä. Osoittanee vain sen, että "vastapuoli" pyrkii uhkailemalla johonkin..
Yrittäjänä olen tottunut siihen, että työsuoritteesta tulee joskus negatiivistakin palautetta, voimakkain sanankääntein.. Tässä on palautetta annettu verraten maltillisesti, ja pyritty kumpaakin puolta hahmottamaan, yllättävänkin objektiivisesti. Tuollaisia kommentteja ei tarvita tähän thriidiin, eikä sillä ole mitään asiaan liittyvää validiteettia, onko FGWn kitaroita ollut jossain näyttelyssä tahi ei.
Myöskään viivästyksen syyn vierittäminen tässä vaiheessa jonkun tuntemattomaksi jääneen osatoimittajan kontolle on aliarvioivaa..
Yrittäjänä (ja satunnaisena palkanmaksajana) sen sijaan kiinnostaa tämä juttu, jos nyt lähdetään juridisilla argumenteilla pelaamaan: Lainaus Kimin tekstistä, aloituspostaus:
"Palkaksi saisin Flying Finn-kitaran, joka oli määrä valmistaa sinä aikana kun olin töissä. "
Työehtosopimuksen mukaan toki palkka tai sen osa voidaan antaa rahanarvoisena hyödykkeenä, mutta sen sijaan voitaneenko katsoa "rahanarvoiseksi" hyödykkeeksi enää sitä ilmeisesti vähän epäonnistunutta 7-kielistä kitaraa, jota myöhemmin, alkuperäisestä sopimuksesta poiketen, tarjottiin vastineeksi työsuorituksesta? Lisäksi palkoista (tai palkkana tarjotuista hyödykkeistä) on suoritettava työlainsäädännön mukaan ennakonpidätys, työnantajan sosiaaliturvamaksu ja työeläkemaksu, näin olen ainakin itse kuvitellut..
Tässä oli minun 2 prosenttiani.
Kiittäminen kirjoituksesta oli kokonaan tuolla kunnianloukkauskortilla pelaaminen, oli ihan "äijä veto" se.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
J.RA
07.03.2006 20:45:49
Lisäksi palkoista (tai palkkana tarjotuista hyödykkeistä) on suoritettava työlainsäädännön mukaan ennakonpidätys, työnantajan sosiaaliturvamaksu ja työeläkemaksu, näin olen ainakin itse kuvitellut..

Näin se menee. Veronkiertoahan tuo on jättää maksamasta. Tiedä sitten, olisiko ne hoidettu sitten erikseen. Sitä tarina ei kuitenkaan kerro.
-Sellasta se vaan on-
mhaarala
07.03.2006 20:50:56 (muokattu 07.03.2006 20:53:26)
No justiin...

Tässä tulee vähän sama juttu mieleen kuin eräälle jordanialaiselle toimittajalle (joka sittemmin kaiketi pidätettiin...) eräistä karikatyyreistä ja niiden takia tapahtuneesta riehumisesta, paikkojen särkemisestä ja muusta yleisestä sikailusta...

Eli kumpikohan mahtaa tehdä enemmän hallaa Nevalaiselle ja FGW:lle? Sekö, että pettynyt asiakas/työntekijä tuo esille joitakin epäkohtia, joihin on mielestään törmännyt, vai se, että vastineena tulee täysin perusteetonta uhittelua vähän samalla tyylillä kuin ö-luokan saippuasarjassa? Piti oikein hieraista silmiä että onko tuollainen oikeasti kirjoitettu tänne...

edit: jaahas, muut ehtivät jo myös huomaamaan saman.. :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
J.RA
07.03.2006 21:06:23
Asiahan ei minulle kuulu sen kuuluisan paskankaan vertaa, ja en itse ala kommentoimaan toisen käden tietoja keneltäkään, mutta en oikein ymmärrä että kirjoitat asiasta tänne tuoden asian julki, etkä sitten suostu kommentoimaan jos herra itse tulee tätä lukemaan. Olisit sitten jättänyt koko asian kirjoittamatta.

Oli mielestäni oikein, että asia tuotiin julki. Tämä paikka ei kuitenkaan ole oikea selvittämään asiaa "julkisesti". Se on osapuolten välinen asia. Puinti ei mielestäni tänne sovi. Tietenkin se loppu ratkaisu meitä sitten lopulta viellä kiinnostaa.
-Sellasta se vaan on-
kimurantti1
07.03.2006 22:09:45 (muokattu 07.03.2006 22:41:57)
Lyhyt vastaus Pontukselle:

Olen julkaissut vain tietoja ja tapahtumia, jotka ovat totta. Sinusta ei voi sanoa samaa. Et ole kertaakaan ollut paikalla, kun olen suunnitellut kitaraa tai käynyt kauppaa Nevalaisen kanssa. Totta on, että tallan toimituksessa ilmenneet ongelmat olivat osasyynä kitaranvalmistuksen viivästymiseen. Korostan kuitenkin, että vain osasyynä. Sitten niihin vakavampiin valheisiin:

Ensinnäkin, olen täysi-ikäinen. Toiseksi, vanhempieni mukaan vetäminen ja heidän sanomisistaan valehteleminen on aika ala-arvoista. Sinä et heitä ole kertaakaan tavannut, eivätkä he ole käyneet kitaranvalmistukseen tai kaupankäyntiin liittyen Matti Nevalaisen kanssa keskustelua ilman minua. Ei vanhempani, eikä kukaan muukaan ole tuominnut kaupankäyntiäni Nevalaisen kanssa.

Koska tiedän miten nämä asiat ovat menneet olen valmis todistamaan asiasta oikeudessa - -.

Koska sinä et ilmeisesti tiedä, etkä mitenkään voisi tietää miten asiat ovat, olet jäävi todistamaan oikeudessa.

ja tulen Nevalaisen puolesta tekemään asiakasta vastaan rikosilmoituksen yleisestä kunnianloukkaamisesta.

Minä en ole perusteetonta uhkailua ketään kohtaan harrastanut, joten toivoisin etten sellaista vastapuolelta (tai vastapuolen enemmän tai vähemmän jääviltä edustajalta) saa takaisin. Kaikenlaisen uhkailun kuitenkin sulatan - antaa tulla vaan - mutta sitä en, että menet julkaisemaan valheita koskien minua ja vanhempiani.

Nokialla 07.03.2006

Kim Wirzenius
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
kimurantti1
07.03.2006 22:16:08 (muokattu 07.03.2006 22:20:41)
Nimim. Värinä tiivisti oleellisen asian:
Keskustelun aloittajan kirjoituksistahan on käynyt ilmi, ettei pääasiana ole ollut tuon seiskakielisen puutteiden esilletuominen. Käsittääkseni tuo epäkohta oli osapuolten välillä saatu jo lähes lopullisesti sovittua tai ainakin sinne päin.

Konflikti 7-kielisestä kitarasta on jo loppuun käsitelty. Tehtäköön tiettäväksi, että kitaroista en aivan tietämätön ole, kiitos Matti Nevalaisen oppien. Olen toki itsekin spekuloinut ja miettinyt, miksi kitara epäonnistui, mutta en tiedä. Matti Nevalaisella oli kolme mahdollisuutta laittaa kitara kuntoon. Hän ei siihen pystynyt, joten katsoin oikeudekseni olla hyväksymättä soitinta.

Sen verran sanottakoon tuosta kirjallisen sopimuksen tekemisestä siltä varalta, että jotain menee pieleen. Tietääkseni Nevalainen ei sellaisia ole ikinä harrastanut, eikä myöskään sinä aikana kun töissä olin.

Sen sijaan itselleni on jäänyt se kuva, että suurin epäkohta on ollut palkan maksamatta jättäminen. Olen myöskin käsittänyt, että palkasta on ollut suullinen sopimus (-sitova! jolle on vielä todistajiakin).

Näin.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
BlueNote
07.03.2006 22:18:23
Nykyään kannattaa näköjään vaatia/laatia kirjallinen soppari jo kesätöistäkin!?
Mulla ainakin palais hihat välittömästi, jos mun selkänahasta revittäis verta/hikee -duunia siis ja palkka tehdystä/sovitusta työstä jätettäis maksamatta!! ! Kyseessä oleva yrittäjä vois ymmärtää, että hyväntekeväisyys on asia erikseen...
PJB
07.03.2006 22:19:09
Kiitos viestistäsi Kim.

Toivottavasti pystytte saamaan asian loppuun sovittua jotta tämän kaltaisista asioista EI
tarvisi kirjoittaa yleisessä Forumissa. Tällainen keskustelu on ihan turhaa ja aiheuttaa vain
kaikille osapuolille päänsärkyä ja harmia, ja minun pointtini on saada henkilökohtaiset asiat
mitkä voi sopia keskenään loppumaan julkisesti.

Hyvää talven jatkoa kaikille osallistuneille!

PJB
askomiko
07.03.2006 22:37:21 (muokattu 07.03.2006 22:38:56)
Rikoslaki:
9 § (9.6.2000/531)
Kunnianloukkaus

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

10 § (9.6.2000/531)
Törkeä kunnianloukkaus

Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa

1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka

2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa

ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Ovat melko kaukana tästä ketjusta.
Tahdon bändiisi soittamaan. "Ei oo tosi miten paljon rahanmeno vaikeuttaa rikastumista!"
Trebla
07.03.2006 22:48:05
Moro kimurantti, saman kylän miäs,

Jos neutraalisti ajatellaan, niin ehkä virhe on siinä, että kirjoittelit ennen oikeuden päätöstä. Tuomion jälkeen voi helpommin puhua/kirjoittaa asioista kun asioilla on lain siunaus. Eipä olisi muilla asiaan nokan koputusta.

Yleisesti ottaen:
Hyvä asia on, että tälläisistä asioista kirjoitellaan. Ei se, että soitinrakentaja on kotimainen, saa tehdä hänestä pyhää, josta ei saa puhua kuin positiivisia asioita.
Olipa rakentaja kuinka tunnettu tahansa ja hänellä olisi laumoittain kuuluisuuksia tyytyväisinä asiakkaina/kavereina.
Tälläisten foorumien yksi tarkoitus on tuoda julki ikäviäkin tosiasioita.

Itse en ole Nevalaisen kanssa ollut missään tekemisissä ja kaikki tietoni hänen työskentely ja toimintatavoistaan ovat "toisen käden tietoa", joten en niitä ala tähän kirjailemaan.

Toivottavasti saat palkkasi tavalla tai toisella, ettei mene turhaan talkootyön piikkiin.
(toisaalta, olen aivan varma, että tälläkin foorumilla moni olisi pelkällä ruokapalkalla kunhan vain saisi rakennella soittimia päivät pitkät. Minä ainakin, ellei olis muijaa ja mukuloita elätettävänä :)
"Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs
Trebla
07.03.2006 22:57:09
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

Tässähän se oli.

Jos kimurantti ei ole valehdellut kirjoituksissaan, niin mitään pelkoa kunnianloukkaustuomiosta ole.
kimurantti1
07.03.2006 23:19:43 (muokattu 07.03.2006 23:24:27)
Tosiaalta jos näin on, niin Pontuksen väittämä Kimun valehtelusta taitaa sitten täyttää jossain määrin kunnianloukkauksen tunnusmerkit?

Voi olla, mutta Pontuksen väittämät eivät täytä totuuden tunnusmerkkejä. Näin hän kai itsekin sanattomasti jälkimmäisessä viestissään myönsi. Osoittakaahan "Alexi69" ja "Trebla" tuo kohta, jossa olen syyllistynyt selkeään loukkaukseen tai vihjaukseen joka henkilökohtaisesti loukkaisi Matti Nevalaista. Mitä tulee tosiasioihin, en ole syyllistynyt edes liioitteluun.
Trebla
07.03.2006 23:39:12 (muokattu 07.03.2006 23:42:28)
Voi olla, mutta Pontuksen väittämät eivät täytä totuuden tunnusmerkkejä. Näin hän kai itsekin sanattomasti jälkimmäisessä viestissään myönsi. Osoittakaahan "Alexi69" ja "Trebla" tuo kohta, jossa olen syyllistynyt selkeään loukkaukseen tai vihjaukseen joka henkilökohtaisesti loukkaisi Matti Nevalaista. Mitä tulee tosiasioihin, en ole syyllistynyt edes liioitteluun.

Ilmeisesti ymmärsit väärin kirjoitukseni. Tarkoitukseni ei ollut ottaa kantaa oletko syyllistynyt vai et kunnianloukkaukseen tai väärien tietojen antamiseen. Totuudenhan vain tietää sinä ja Nevalainen. Tarkoitin sitä, että jos joudut asian tiimoilta oikeuteen, siellä kyllä todetaan mikä on totta ja mikä ei.
Se mitä me täällä höpötetään on yhtä tyhjän kanssa. Mnet ei ole tuomioistuin. (vaikka välillä siltä tuntuukin)

EDIT: ja leikari on kyllä oikeassa, eli eiköhän tässä tarpeeksi ollut.
kimurantti1
07.03.2006 23:44:40 (muokattu 07.03.2006 23:44:49)
Trebla: Kiitos korjauksesta.

Leikari: Totta puhut.
Mr. Garrison
08.03.2006 01:31:18 (muokattu 08.03.2006 02:05:24)

Pontukselle:

Se mitä on kirjoitettu herra Nevalaisesta EI todellakaan pidä paikkaansa ja vaadin FGW eli Finnish Guitar Worksin puolesta että tekstit posistetaan sivuiltanne.

Kuten jo todettiin, mistäs sinä sen tiedät??

Kuulin myös keskustelun asiakkaan ja hänen vanhempiensa kanssa sillä he panostivat sitä että asiakas on ala ikäinen ja ei että Nevalaisella ei olisi ollut oikeutta harrastaa kaupankäyntiä tämän alaikäisen henkilön kanssa.

Kun lukee kimun vastauksen, huomaa "pienen" ristiriidan sanomisienne välillä. Itse uskoisin sitä, joka ei suoraan pakita pois keskustelusta sen kummemmin selittelemättä.

Koska tiedän miten nämä asiat ovat menneet olen valmis todistamaan asiasta oikeudessa ja tulen Nevalaisen puolesta tekemään asiakasta vastaan rikosilmoituksen yleisestä kunnianloukkaamisesta.

Kuten todettiin, tuotteen julkinen arvostelu ei täytä kunnianloukkauksen kuvausta, päinvastoin, se suljetaan pois laissa.

Mielestäni muusikoiden.net sivut pitäisi olla foruumi missä keskustellaan asioista EIKÄ tehdä kostoa. Jos asiat ovat niin epäselvät niin niitä ratkaistaan käräjäoikeudessa.

No mitäs helvettiä tämä nyt sitten on, jos ei asioista keskustelua. Tämä asia ei loppuviimein kuulu minulle mitenkään, mutta olen oppinut jotain matti nevalaisesta. So not, kukin taaplaa tyylillään ja hän on joka tapauksessa yksi legendaarisimmista soitinrakentajista joita tiedän. Sinun postauksesi taas teki SINUSTA minun silmissäni idiootin, joka ei osaa kirjoittaa, ei ymmärrä lukemaansa tai on kännissä. Jos sinulla on jotain tekemistä FGW:n kanssa, en aio asioida siellä koskaan. Ainoat asiat jotka luulen tietäväni sinusta tällä hetkellä ovat: Et pysy sanojesi takana tai jopa valehtelet. Joka tapauksessa vääristelet totuutta, et korjaa sanomisiasi tai perustele niitä sen kummemmin. Luulen että sinulle voisi laittaa huomattavasti helpommin kunnianloukkaussyytteen.

Lainaus askomikon postauksesta:
9 § (9.6.2000/531)
Kunnianloukkaus

Joka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista

Eli tässä tapauksessa tekstissäsi olevien "epätarkkuuksien" aiheuttamien väärinkäsitysten takia kimurantti voi pahimmassa tapauksessa menettää noin 2000 € arvoisen palkkiokitaransa oikeudessa. Mutta oikeudessahan se olisi jo väärä vala tjms. Edellyttäen tietenkin että sanomasi ei ollut totta. Mistäs minä mitään tiedän.

+ minun ally mcbealista saamieni lakiopintojen nojalla sinuun pätee myös seuraava:

10 § (9.6.2000/531)
Törkeä kunnianloukkaus

Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa

1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Kunnon vastine ja anteeksipyyntö kimurantille on vähintä mitä voit tehdä pelastaaksesi omasi tai FGW:n maineen. Tai MINÄ nostan syytteitä kaikkia vastaan kimurantin puolesta & insert more empty threats here.

Itse peruutan takaisin sohvalle seuraamaan tilanteen kehittymistä. Rock on.

Edit: poistin pari suoraa väitettä, olisivat voineet loukata jonkun kunniaa + lisäilin lakitekstilainaukset
Isoo miäs, eikä jaksa.
McNulty
08.03.2006 02:25:57 (muokattu 08.03.2006 02:52:00)
Ilmeisesti on olemassa "arvostettuja tahoja" joidenka toimintaa ei voida kritisoida ja/tai jopa paheksua. Siitä seuraa välittömästi muun "ylimystön" vihat niskoille. Mielestäni Kimurantin kirjoitus ja threadin aloitus oli todella laadukkaasti kirjoitettu. Se ei loukkaa ketään eikä mielestäni ole millään tavalla "paheksuttavaa" tekstiä. Siinä on kimurantin oma näkemys asioista erittäin tyylikkäästi esitetty.

edit: tähän paras olisi ollut Nevalaisen vastine tuohon kirjoitukseen, jolloin tiedämme kummankin osapuolen kannan.

Jos se, että tunnettua kitaranrakentajaa arvostellaan Internetissä, vieläpä asiallisessa kirjoituksessa, ei mielestäni kenelläkään pitäisi olla mitään mussuttamista asiasta. Täällä lytätään pahemminkin sellaisia tahoja joita "ei ole nähty" tai "ei tunneta". Esim. Ibanezin, Tokain, Gibsonin, Behringerin yms. laitteita. Kun tekijällä ei ole kasvoja niin sitäkö saa silloin runnoa ja nimitellä? Nyt kun tekijällä on kasvot niin pitäisi pysyä autuaana hiljaisena ja jättää kokemus jakamatta muiden alan harrastajien kanssa?

Siis, haloo... tämähän on parasta LAADUNVALVONTAA, mikä tarkoittaa sitä ettei alansa ammattilaisilla ole varaa ruveta pelleilemään ja ketkuilemaan. Sana kyllä leviää puskaradiossa nopeasti. Pidetäänkö tätä nyt jotenkin sopimattomana, että alan harrastajat keskustelevat soitinrakentajien menettelytavoista ja tuotteista? Pitäisikö Ruokankaan loukkaantua kun joku "haukkuu" hänen tuotteitaan "ylihintaisiksi"? Tuskin... näkemyseroja on ja pitääkin olla. Kukin tyylillään mutta tällainen reipas ja valpas (mutta silti asiallinen) postaus foorumille on kaikkia palveleva teko. Lukekaa se pikemminkin yhden henkilön kritiikkinä/arvosteluna, kuin että uhkauksena tai henkilökohtaisena loukkauksena.

PS. Muistaakseni Nevalaisen sivuilla oli vielä vuosi sitten mikkien hinnat markkoina. En halua syytellä ketään, mutta minun (henkilökohtainen mielipide) mielestä se ei ole parasta asiakaspalvelua/markkinointia.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)