Aihe: Ibanez Studio
1
mindsnare
06.03.2006 09:35:53
Onko kellään moisia vanhoja ibanezeja?

Itse ostin äskettäin -80 liimakaulan mahonkibodylla ja v2 -mikeillä. Otti oman hintansa (300€), mutta todellakin hintansa väärti! Soundit ja soitettavuus aivan huippuluokkaa. Taitaa lähteä rg:ni kotelon uumeniin vintagoitumista odottamaan, jospa siitäkin joskus lähtisi yhtä kaunis ja heleä ääni.

Mutta joo, ei mulla mitään oikeaa asiaa ole, kunhan kaipaisin muiden käyttäjien kokemuksia ibanezin kasaristudioista.
fox
06.03.2006 11:37:19

Itse ostin äskettäin -80 liimakaulan mahonkibodylla ja v2 -mikeillä. Otti oman hintansa (300€), mutta todellakin hintansa väärti! Soundit ja soitettavuus aivan huippuluokkaa. Taitaa lähteä rg:ni kotelon uumeniin vintagoitumista odottamaan, jospa siitäkin joskus lähtisi yhtä kaunis ja heleä ääni.

Mutta joo, ei mulla mitään oikeaa asiaa ole, kunhan kaipaisin muiden käyttäjien kokemuksia ibanezin kasaristudioista.

Mulla on "beat up" eli vähän-piesty ST50.. eli se kaikkein halvin Studio. Tiedätkö mikä sun ST on malliltaan? Jos se on 2 potikalla, niin se on myös tuo 50, siitä eteenpäin tulee sitte kaikenlaista muuta. Kannattaa ehdottomasti vierailla www.ibanezcollectors.com osoitteessa.. Haulla löytyy kaikki tietämisen arvoinen noistakin malleista. Tosin itselle "se juttu" on nuo vanhat Iban Artistit...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Aki
06.03.2006 12:25:43

Jos se on 2 potikalla, niin se on myös tuo 50, siitä eteenpäin tulee sitte kaikenlaista muuta.

Studio-sarjaan tuo ei taida päteä, ainakaan kaikkiin vuosiin. Mulla on kahden potikan ST100 '79, lähes mint kunnossa. On aika koristelematon, mutta kaverini kutsuu sitä "jalopuukitaraksi".

Soundissa huikeaa on se pianomainen alakerta. Etenkin matalimmat sävelet uhkuu sellaista flyygeliä ettei missään.
fox
06.03.2006 12:44:18

Studio-sarjaan tuo ei taida päteä, ainakaan kaikkiin vuosiin. Mulla on kahden potikan ST100 '79, lähes mint kunnossa. On aika koristelematon, mutta kaverini kutsuu sitä "jalopuukitaraksi".

Soundissa huikeaa on se pianomainen alakerta. Etenkin matalimmat sävelet uhkuu sellaista flyygeliä ettei missään.

Juu jes, tuli tuo sitte mieleen kanssa.. Tosin ST100 on sitte useamman palan laminoidulla rungolla..eiks vaan?
mindsnare
06.03.2006 13:17:56
Mulla on "beat up" eli vähän-piesty ST50.. eli se kaikkein halvin Studio. Tiedätkö mikä sun ST on malliltaan? Jos se on 2 potikalla, niin se on myös tuo 50, siitä eteenpäin tulee sitte kaikenlaista muuta. Kannattaa ehdottomasti vierailla www.ibanezcollectors.com osoitteessa.. Haulla löytyy kaikki tietämisen arvoinen noistakin malleista. Tosin itselle "se juttu" on nuo vanhat Iban Artistit...

2 potikkaa löytyy ja kumpainenkin toimii virheettömästi. Mallia en voi varmaksi sanoa; musta maali ja kaularaudan suojassa lukee vain "studio". Ajattelin jossain vaiheessa maalata tuon uusiksi, jolloin selviää sekin, monestako klapista tuo body on lyöty yhteen.
Aki
07.03.2006 09:17:07

Juu jes, tuli tuo sitte mieleen kanssa.. Tosin ST100 on sitte useamman palan laminoidulla rungolla..eiks vaan?

Kotvan on kitara pysynyt kotelossaan poissa silmistä, mutta sanoisin että runko on ihan vaan lakattua mahonkia, ei erikoisia laminointeja. Niissä uudemmissa(ST70 '80?) on muistaakseni semmonen vähän Musician-tyylinen laminointi.
2N3904
07.03.2006 09:48:44

Itse ostin äskettäin -80 liimakaulan mahonkibodylla ja v2 -mikeillä. Otti oman hintansa (300€), mutta todellakin hintansa väärti! Soundit ja soitettavuus aivan huippuluokkaa.

Minulla on juurikin vuoden -80 Studio. Joskus olen tullut siihen tulokseen, että malli on ST-200 (1 volume + etuvahvistin, jossa 1 vipukytkin (ohitus) ja 2 tone-säädintä). Jostain olen saanut myös sellaisen käsityksen, että siinä olisi saarnibody. Voin olla väärässäkin. Joka tapauksessa se on todellakin laatupeli. Soundien puolesta pidän enemmän AR-300:stani, mutta ei Studiossakaan mitään valittamista ole. Missään muussa kitarassa en ole törmännyt yhtä hyviin ulottuvuuksiin kaulalla: muistaakseni Studiolla pystyy helposti ottamaan 17. nauhalta A-soinnun normaalilla barre-otteella, saattaapa vielä irrota sama ote kahta nauhaa ylempääkin.
kalamies#22 >-)))> -Tieto lisää tuskaa, tiedottomuus ennakkoluuloja-
Aki
07.03.2006 13:54:54

kuinka volume- ja tonenappulat saa irroitettua?
Potikan nuppi vetämällä irti, ja 10mm (tai 11mm) mutteri auki.

Ja miksi siinä kaularaudan suojassa lukee vain studio?
Luulen että ovat vaihtaneet merkintätapaa jonkun vuoden vaihteessa.

Löytyykö joltain varaosia nuihin?
Parhaiten saattaisit löytää täältä:
http://www.ibanezcollectors.com/cgi-bin/discus/discus.cgi
Mutta varaudu korkeisiin hintoihin.

4 alkuperäistä viritystappia
Virityskoneiston suhteen vaihtoehdot lienee tyytyä tänhetkiseen tilanteeseen, ostaa tilalle uusi koneisto, tai maksaa käytetyistä originaaliosista Ibanezcollectorsin palstalla.

Toisesta mikistä puuttuu yksi jousellinen säätöruuvi ja kehykset on molemmissa hippasen halki
Raamit ja ruuvit löytyy Millbrookista tai muista musaliikkeistä.
mindsnare
07.03.2006 14:39:35
Potikan nuppi vetämällä irti, ja 10mm (tai 11mm) mutteri auki.

Berskele! Yritin kyllä, mutta volumenappula on ilmeisesti sitten liimattu kiinni tai jotain, ku ei liikkunu mihinkään. Tone irtosi kiltisti ja ajattelinki aluksi, että se on mennyt rikki, ku noin vain vetämällä lähtee toisin kuin se volume. Mitä mä teen sille volumelle, kun se pitää kuitenkin irroittaa tulevien pintakäsittelyjen edessä?

Parhaiten saattaisit löytää täältä:
http://www.ibanezcollectors.com/cgi-bin/discus/discus.cgi
Mutta varaudu korkeisiin hintoihin.

Virityskoneiston suhteen vaihtoehdot lienee tyytyä tänhetkiseen tilanteeseen, ostaa tilalle uusi koneisto, tai maksaa käytetyistä originaaliosista Ibanezcollectorsin palstalla.

Raamit ja ruuvit löytyy Millbrookista tai muista musaliikkeistä.

Mer´ci & silvuplee!
fox
07.03.2006 16:02:44

Kotvan on kitara pysynyt kotelossaan poissa silmistä, mutta sanoisin että runko on ihan vaan lakattua mahonkia, ei erikoisia laminointeja. Niissä uudemmissa(ST70 '80?) on muistaakseni semmonen vähän Musician-tyylinen laminointi.

Tsekkailin tuota..70 on ihan mahonkia, 100 on mahonki-pähkinä-vaahtera-laminoitu. 100 on 2 potikalla, kromiosilla, 105 4 potikalla ja kullatuilla osilla.. 200 on sitte yhdellä mastervolalla, 2-alue EQ:lla.
Tuota kaularaudan peitelevyä on messinkistä, jossta vaan "Studio" tai sitte muovista jossa on se malli, esim. ST-105
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)