Aihe: Kaula oikein
1
Woland
07.03.2006 11:27:36
No tuota nuin, huomenta! Eli stratocasterin (tilattuja) puuosia olen värkkäämässä kohdilleen, ja pitäis saada tietää että pysyykö kaula paikoillaan, jos bodyn ja kaulan sen liitoskohdan väliin jää pikkiriikkinen rako. Sivuilta se näyttää olevan hyvä kun liittää kaulan ja bodyn yhteen, mutta sinne päätyyn jää pikku rako. Oon mää sitä viilannutkin jo aika lailla mutta ei näytä setviytyvän. En ossaa paremmin selevittää. Sitten ku se väli on hyvä niin mää lykkään sinne liimat ja laitan ruuvit kiinni.
:)
Juzzu
07.03.2006 11:34:05
Ei ne raot hirveesti haittaa. Mitä nyt ulkonäköön (jos näkyy) ja psykoakustiikkaan.

Miksi liimaa? Jos liimaat vaikka titebondilla, niin varmisti että ruuvit on ensiksi ainakin kerran kiristetty loppuun asti ja saippuoitu myos hyvin ja ettei liimaa mene ruuvien reikiin liiemmin pilaamaan ruuvin kiristymista. Ja kiirekin tulee sitten ruuvailla.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
Aki
07.03.2006 11:36:16

Yritänpä vastata.

pysyykö kaula paikoillaan, jos bodyn ja kaulan sen liitoskohdan väliin jää pikkiriikkinen rako.
Pysyy. Jos rungon loven pohja ja vastaava kaulan kohta on tasasia, se pysyy kyllä ruuveilla kiinni vallan mainiosti. Ja etenkin jos sivusuunnassa istuvuus on timmi.

Oon mää sitä viilannutkin jo aika lailla mutta ei näytä setviytyvän.
Viilalla harvoin saa rakoa pienenemään.

lykkään sinne liimat ja laitan ruuvit kiinni.
Liimaa noissa ei tavata käyttää, enkä sullekaan suosittelisi, ainakaan ennenkuin soitin on ihan vimosenpäälle kasassa ja soittokunnossa, ja toteat, että kyllä se sen liiman tarttisi. Kuvittelisin että olisi mälsä fiilis jos liimauksen jälkeen toteais kaulan tarttevan ihan pikkuruista shimmiä...
Woland
07.03.2006 13:09:53
Kiitoksia vinkeistä.
:)
Puavali
07.03.2006 18:42:04
Mutta mitä väliä sillä on kun saisi soittoon samaa magiaa kuin Richie Blackmore liimattuine straton kauloineen.

Joo. Ei munkaan mielestä kannata liimata sitä kaulaa. Ei siinä mitään voita.

Blackie Richmore sano että sustain paranee.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)