Aihe: Jackson RR5 & RR1
1 2 3 4 5 6 7
Invader
06.03.2006 21:51:39
Jätä tuo RR3 suoraan käsittelyssä pois sen tallan vuoksi. Ei kannata ostaa mitään lisenssitallaa ellei se satu olemaan:

Ibanez, Edge, Lo-Pro Edge, Edge Pro (ZR on kuulemma hyvä, ei omia kokemuksia)
Schaller
Gotoh

Noissa 2006-malliston Pro-sarjalaisissa on suurella todennäköisyydellä Gotohin valmistama lisenssitalla. Sen lisäksi esim juuri tuossa RR3:ssa on paremmat mikit ja musta hardware kromisen sijaan. Että jos RR3:sta ajattelee niin kannattaa ehdottomasti ostaa sellainen uusi malli, siinä on kaikki vähän parempaa.
Yeah buddy! Lightweight baby! Tai sitten ei..
Velli
06.03.2006 22:02:21
Noissa 2006-malliston Pro-sarjalaisissa on suurella todennäköisyydellä Gotohin valmistama lisenssitalla.

Jos en nyt vallan väärin muista, niin Gotohin valmistama on tuo JT-580LP:kin. Gotoh on tietääkseni valmistanut suurimman osan näistä ns. halpisfloikista. Gotohin oma talla on tosin ihan laatutavaraa, mutta nuo suurille firmoille valmistetut tallat on tehty heikoista materiaaleista.
Explorer
06.03.2006 22:14:53
Gotohin oma talla on tosin ihan laatutavaraa, mutta nuo suurille firmoille valmistetut tallat on tehty heikoista materiaaleista.

Paitsi tietty mainitut Edget, jotka myös tekee Gotoh.
Velli
06.03.2006 22:21:58
Paitsi tietty mainitut Edget, jotka myös tekee Gotoh.

Aivan. Tärkeä pointti!
mhaarala
06.03.2006 23:00:54 (muokattu 06.03.2006 23:02:54)
Noissa 2006-malliston Pro-sarjalaisissa on suurella todennäköisyydellä Gotohin valmistama lisenssitalla. Sen lisäksi esim juuri tuossa RR3:ssa on paremmat mikit ja musta hardware kromisen sijaan. Että jos RR3:sta ajattelee niin kannattaa ehdottomasti ostaa sellainen uusi malli, siinä on kaikki vähän parempaa.

Mistä muuten tuo tieto Gotohin tallasta uusissa Jacksoneissa on peräisin? Minä kun olen ollut käsityksessä että ne on jonkun vinkuintialaisen pajan vääntämiä halpakopioita...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Velli
07.03.2006 09:16:53
Taitaa Takeuchi tehdä jt-580lp:t ja iboissa ja ltd:ssä olevat trs tallat.

Olisi mukava, jos joku jolla on varmaa tietoa kertoisi miten asian laita todella on. Ei sillä etteikö tuokin voisi paikkaansa pitää. Itse vain muistan jostain lukeneeni että Gotoh valmistaisi trs:tkin.
apuri
07.03.2006 09:46:27
Olisi mukava, jos joku jolla on varmaa tietoa kertoisi miten asian laita todella on. Ei sillä etteikö tuokin voisi paikkaansa pitää. Itse vain muistan jostain lukeneeni että Gotoh valmistaisi trs:tkin.

Tuolla on jotain.

http://www.ibanezcollectors.com/dis … /messages/6484/6629.html?1085352110
Velli
07.03.2006 10:18:50
Tuolla on jotain.

http://www.ibanezcollectors.com/dis … /messages/6484/6629.html?1085352110

Oolrait, siellähän oli ihan informatiivista juttua. Jim Donahuekin vaikuttaa erittäin luotettavalta kaverilta. Hän pyörii myös Jemsitella ja on sielläkin pätenyt erittäin asiallisilla ja yksityiskohtaisilla viesteillä.

Mielenkiintoista on nyt sitten tietää että minkälaatuisia nuo RR3:een tulevat Gotoh-tallat ovat. Epäilen silti että ne ovat karvalakkiversioita oikeista hyvistä floikista.
Invader
07.03.2006 13:02:06
Mistä muuten tuo tieto Gotohin tallasta uusissa Jacksoneissa on peräisin? Minä kun olen ollut käsityksessä että ne on jonkun vinkuintialaisen pajan vääntämiä halpakopioita...

Silminnäkijähavaintojen perusteella talven NAMM-messuilta.

Jotain tällästä:

"The best I can describe it is that it is very similar to if not a Gotoh Licensed Floyd Rose. Gotoh has always had a good relationship with Jackson/Charvel and made quality parts.

I personally was hoping for something that had the squared-off base plate like the Original Floyd Rose or Schaller Floyd, but that's based upon more cosmetic reasons than function or quality. Nevertheless, it is a definite upgrade from the previous JT580LP"
mhaarala
07.03.2006 16:22:33
Katsoin Gotohin saitilta kuvan siitä tallasta, ja se näyttää mielestäni aika samalta kuin OFR ja tuon SL3:n talla, mutta onko sellainen nyt sitten tulossa RR3:eenkin, koska ainakin tuon pdf:n kuvissa se talla näyttää tasan samalta kuralta kuin aina ennenkin... noh, täytyy toivoa parasta.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Black_Sheep
07.03.2006 17:11:46
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-160290.html

Tuollasta oon ajatellu. :) heti kun vaan on rahaa. löytyylö keneltäkään kyseistä skittaa? ja jos löytyy niin voisit vähän kertoa mielipiteitä..

niin, ja kannattaako tuolta thomanilta tilata mitn??
joo joo....
Invader
07.03.2006 18:50:28
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-160290.html

Tuollasta oon ajatellu. :) heti kun vaan on rahaa. löytyylö keneltäkään kyseistä skittaa? ja jos löytyy niin voisit vähän kertoa mielipiteitä..

niin, ja kannattaako tuolta thomanilta tilata mitn??

Nimim. Twinkle tuossa taannoin teki kyseisestä kitarasta aika näppärän artikkelin:
Scrollaa sinne alas laitetestaus-kohtaan.
http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/laitetestaus.php

Ja Thomannilta tilaisin vasta siinä tilanteessa jos kitaraa ei kotimaan kaupoista löydy ja/tai hintaa ei saa tarpeeksi lähelle saksan hintoja tingittyä.
moottorisaha
07.03.2006 20:46:30

RR5 on köyhän miehen neck thru Rhoads. Eli jos rahalla ei ole väliä niin ehdottomasti RR1. Itse olen omistanut samaan aikaan molemmat ja kyllä se RR1 oli huomattavasti laadukkaampi kitara kuin se RR5.

Tälläisiä viestejä tulee aina ihan helvetisti näihin ketjuihin, mutta ikinä ei näy perusteluita.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Ben_D
07.03.2006 22:13:41

Tälläisiä viestejä tulee aina ihan helvetisti näihin ketjuihin, mutta ikinä ei näy perusteluita.

No eiks siinä lue varsin selvästi, että "omasta mielestäni RR1 on laadukkaampi kun RR5"? Näinhän se juurikin on. Laatu puhuu puolestaan, mutta hinta on monesti Euroopan marrkinoilla este.
moottorisaha
07.03.2006 23:34:57

No eiks siinä lue varsin selvästi, että "omasta mielestäni RR1 on laadukkaampi kun RR5"? Näinhän se juurikin on. Laatu puhuu puolestaan, mutta hinta on monesti Euroopan marrkinoilla este.

No aika hyödyttömiä nuo viestit ovat jos niissä ei kerrota perusteluita omalle mielipiteelleen.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)