Aihe: Kerrankin kunnon tanssiorkesteri telkussa!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1081 82 83 84 85
Sertzo S
06.03.2006 15:05:54 (muokattu 06.03.2006 15:07:46)
No jotain tollasta nyt saattoin odottaa...

Jos kerrankin bändi on aivan vitun hyvä,laulajat,sovitukset,kaikki toimii...niin eikö joku umpitollo turakainen kaipaa just sitä "sway"-osastoa...eli on olemassa suunnaton joukko ihmisiä joille merkitsee jotain vain se MITÄ bändi soittaa,ei MITEN...

Kun vielä ottaa huomioon sen että nää tanssi.nettiin kirjoittavat edustavat ehkäpä jopa sitä ihan kärkipäätä turakaisista(äiti Turakainen Manjaana toki on ihan omaa luokkaansa,positiivisessa mielessä))koska saavat jopa tietokoneen auki,eli luulis olevan kykyä edes vähän omaksua jotain uutta tuolta tanssialueeltakin ...

Mutta...mä olin la "nottaristus"keikalla aakeella laakeella,voin kuvitella että tuolla ohjelmistolla ja noilla laulajilla tuo mainio bändi ois voinut kokee saman kohtalon kuin joskus 60-luvulla joku rautalankaosasto;koko porukka heitettiin Lapuanjokeen,HOHO!

Mulla tuli kyllä mieleen oitis että mä lopetan nää hommat,kun kuulin tota bändiä,hienosti,tyylinmukasesti joka prkeleen juttu oli toteutettu,no jos nyt pilkkua ruvetaan n.....n niin yks väärä ääni kitaralla ja pari kiksia torvilla,so what?Se on elävää musaa...

Minä WW tykkään sun jutuistasi jo ensinäkin sen vuoksi, että teet niitä reilusti tunnistettavana henkilönä. Mulla on ollut aina sama tapa esim. kirjoittaessani paikallisiin lehtiin asioista, jotka olleet mielestäni sen arvoisia. Vittuiltu niistä toki joistain on joidenkin toimesta, mutta turpiin en ole vielä toistaiseksi saanut.

Itse pyrin välttämään täällä m-netissä kohtuutonta provosointia ja etenkin toisten soittamiseen /soittotaitoon liittyvää arviointia. Minun henkilöllisyyttäni on tuskin vaikea kenenkään kartoittaa, jos joku niin haluaa tehdä, mutta mikään julkkis en toki ole. Paskaa jauhan enimmäkseen, jonka joku kokee huumoriksikin. Kun on ns. "varikolla" näistä keikkasoittohommista pääosin, niin tämä nettiriippuvuus eri mielenkiintoisine persoonineen on kyllä saanut minusta vahvan otteensa ja mikäs siinä.

Kaikkea hyvää Sinulle ja perheellesi. :)
WanhaWetäjä
06.03.2006 16:07:33 (muokattu 06.03.2006 16:08:17)

Puhut harvoin, mutta asiaa...

Jopa tämä äitee Turis tietää, että suuri osa tanssijoista tykkää tutusta ja turvallisesta, lantio liikahtaa oitis, kun ämyreistä kajahtaa joku Marleena tai Jätkän humppa, niin se vain menee ja ne jotka rahat kirstuun suumimmaksi osaksi kantaa, ovat juuri näitä tanssijoita kuitenkin..

Niinpä...

Ehkä mä nyt hiukan(HOHO)kärjistin asiaa,mutta tosiaankin,useita,useita kertoja,kun kohta 30 vuotta kun on pyöritty erilaisissa tansseissa,on tullut palautetta eri yhteyksissä liian"hienoista"kappaleista,tai että lauletaan englanniksi,tai että "soittakaa nyt välillä sitä tanssimusiikkia"..."ettekö te laula ollenkaan?"(eka valssi soittamalla)"soittakaa jotain muutakin kuin rokkia"..mitä millonkin,eli kyllä se ohjelmiston runko sais olla aika tuttua,ainakin noissa perinteisissä tanssipaikoissa ;-)

Malliesimerkkinä vääränlaisesta ohjelmistosta pidän sitä,kun joskus ammoin Seinäjoen raviradalla soitettiin yhen iskelmäpaavon uutta levymateriaalia,joka ei mennyt ollenkaan ns himaan,no ei se kyllä ollut oikeesti kovin tanssittavaa,kaikenmoista synkooppia ja iskua täynnä,italialaista käänösmusaa se oli enimmäkseen...mutta reenattu oltiin,ja hyvin soitettiin...

Yx topi tuli sanoon meille,kun lopetettiin setti"Hyvä kun lopetitte,ettehän te osaa edes soittaa!"Ja meidän bändisetitkin oli tuohon aikaan enimmäkseen kaikkee muuta kuin tanssimusaa,soitettiin ns niitä näitä,artisti maksaa ;-))

Kakkosena ollut paikallinen oikeen perushaitaripartio "kaikilla mausteilla"sai valtaisan suosion astuessaan lavalle meidän jälkeen.
Aikaa tuosta on kohta 20 vuotta,mutta eipä se meininki ihan hirveesti ole muuttunut,ainakaan noilla kyseisillä alueilla ;-)

Yhden uuden asian pohjalaisuudesta opin la keikalla: miessolistin ei pidä olla hauska eikä "neitimäinen",pitää olla uskottava sen miestanssijan silmissä...
eli suht vakavasta tapahtumasta on kysymys,notta ristus!!
Tämän asian meille kertoi paikallinen tanssienjärjestäjä,joka muuten myös kertoi jättäneensä omaan arvoonsa eri asioista kitisevät turakaiset,joita löytyy aina!Eli ei se turakaisten märinä ihan tuulesta temmattua ole,HOHO!

Voi olla jopa niin,että soittajat saa siitä vain pienen annoksen,ja hyvä niin!
Ostan Casion kun täytän 50v...
Leka28
06.03.2006 17:32:11
Kiva nähdä, että orkesterimme herättää keskustelua! Mukava pesti tuo on. Saa soittaa mahtavien soittajien kanssa monipuolisia kappaleita. Katsotaan mitä biisejä tulee ens sunnuntaina ohjelmistoon.
EP
06.03.2006 17:33:55
Et tainnut digata kyseisen orkan touhuista?

Diggasin kyllä, mutta ei menisi "normaaleilla tanssipaikoilla" jakeluun.. :)
Sertzo S
06.03.2006 17:46:47
Kiva nähdä, että orkesterimme herättää keskustelua! Mukava pesti tuo on. Saa soittaa mahtavien soittajien kanssa monipuolisia kappaleita. Katsotaan mitä biisejä tulee ens sunnuntaina ohjelmistoon.

Tuo täytyy kyllä sitten katsoa. :)
pekkajau
06.03.2006 17:51:55

Soittakaapa vaikka se "Black Magic Woman" tsattsatsaana! "Deivid"-mollista tietenkin!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
EP
06.03.2006 17:57:45
Soittakaapa vaikka se "Black Magic Woman" tsattsatsaana! "Deivid"-mollista tietenkin!

Älkää unohtako m7 :kaa. :)
Ukko
06.03.2006 20:14:03

Älkää unohtako m7 :kaa. :)

Eikä A m-d 7-11,5 x 47 / 78 :/
Sertzo S
06.03.2006 20:17:04 (muokattu 06.03.2006 20:17:33)
Eikä A m-d 7-11,5 x 47 / 78 :/

Hyvin soi, kokelin! Laitan seuraavan humppasävellykseni loppusoinnuksi ja kuoro laulaa: DU DU DU DUDDUAAAAAA!!!!!
baron
06.03.2006 20:22:15

No on sunkin korkea aika ottaa tuo humpan soitto haltuun. Huomaat, että vaativaa ja monipuolista.
My name is Baron, Sir Baron.
Riksteri
06.03.2006 21:02:55
No jotain tollasta nyt saattoin odottaa...

Jos kerrankin bändi on aivan vitun hyvä,laulajat,sovitukset,kaikki toimii...niin eikö joku umpitollo turakainen kaipaa just sitä "sway"-osastoa...eli on olemassa suunnaton joukko ihmisiä joille merkitsee jotain vain se MITÄ bändi soittaa,ei MITEN...

Tavallaan ymmärrän kommenttisi, mutta paritanssissa, silloin kun puhutaan seuratanssista, on musiikki suunniteltava jotenkin paljon tanssiurheilumusiikkia lempeämmäksi ja helpommin tanssittavaksi. Moni ihminen jännittää kovasti jo sitä, pysyykö musiikin tahdissa mukana, pystyykö viemään tai seuraamaan pariaan, ja musiikkilajien tunnistaminenkin on usein vaikeaa. Naisilla tämä vaikeus korostuu senkin takia, että heidän pitää sovittaa askelluksensa sellaiseksi, minkä mies valitsee. Yksinkertainen, tuttu ja tempoltaan rauhallinen musiikki takaa suurimman mielihyvän ja onnistumisen tunteen kun taas vaikeasti hahmotettava, liian hienosti sovitettu musiikki sekoittaa ja hämmentää tanssijoita. Tanssimaan mennään rentoutumaan ja stressaavia tilanteita tulisi välttää. Suurin mielihyvä tanssimisesta ei seuratanssijoille tule siitä, miltä tanssi näyttää ja kuinka monimutkaista ja hienoa siitä saa aikaiseksi vaan yhdessä tekemisestä, toisen ihmisen kosketuksesta ja fiilistelystä ylipäätään.
jeppeq
06.03.2006 21:06:52
Försti. Johanna lauloi kyllä hienosti. Jälleen kerran.

kululäiriö, antenni :(

Ja onhan hän mairittelevan näköinenkin, vallan !
Musiikkityöläisen toimenkuva voi olla moninainen..
WanhaWetäjä
06.03.2006 21:08:19

Heh!

On vedetty,mutta cm seiskasta...kuin myös toinen Santalan Kallen kappale "Kuukukkanen"..HOHO!Se meni deesta!

Baron korjaa,jos meni suomennos väärin...

Sitten se "Polje mopolla"ois kans ihan hyvä tsatsa!
WanhaWetäjä
06.03.2006 21:18:59 (muokattu 06.03.2006 21:19:22)

Tavallaan ymmärrän kommenttisi, mutta paritanssissa, silloin kun puhutaan seuratanssista, on musiikki suunniteltava jotenkin paljon tanssiurheilumusiikkia lempeämmäksi ja helpommin tanssittavaksi. Moni ihminen jännittää kovasti jo sitä, pysyykö musiikin tahdissa mukana, pystyykö viemään tai seuraamaan pariaan, ja musiikkilajien tunnistaminenkin on usein vaikeaa. Naisilla tämä vaikeus korostuu senkin takia, että heidän pitää sovittaa askelluksensa sellaiseksi, minkä mies valitsee. Yksinkertainen, tuttu ja tempoltaan rauhallinen musiikki takaa suurimman mielihyvän ja onnistumisen tunteen kun taas vaikeasti hahmotettava, liian hienosti sovitettu musiikki sekoittaa ja hämmentää tanssijoita. Tanssimaan mennään rentoutumaan ja stressaavia tilanteita tulisi välttää. Suurin mielihyvä tanssimisesta ei seuratanssijoille tule siitä, miltä tanssi näyttää ja kuinka monimutkaista ja hienoa siitä saa aikaiseksi vaan yhdessä tekemisestä, toisen ihmisen kosketuksesta ja fiilistelystä ylipäätään.

No terve!!

Luulekkos notta en tuota tiedä....

Itsekkäästi ajattelin notta jos mä joskus alkaisin tanssiin,mikä ei tosiaankaan toteudu,mutta kuvitellusti...niin mieluummin mä tollasia biisejä tanssisin kun sitä "Sway"-osastoa!Musiikin pitää antaa (ainakin mulle) myös mielikuvia siihen tanssiin,kappaleissa pitää olla jotain ideaa,ei wanhaan humppaturoon mikään "Sway"enää tehoo,olen immuuni,HOHO!Eli en mä pystyisi eläytyyn musaan josta en yhtään pidä :-)

Ymmärrän kyllä pointtisi täydellisesti...perustopin/topittaren kuullun ymmärtäminen on kuitenkin aika rajallista,mitä tulee soitettavaan musiikkiin=kiva rytmi ja mukava rummutus&sanoista saa selvän!
baron
06.03.2006 21:24:43

Heh!

On vedetty,mutta cm seiskasta...kuin myös toinen Santalan Kallen kappale "Kuukukkanen"..HOHO!Se meni deesta!

Ei mitään korjattavaa.
Mulla ei CD:tä ole, mutta CD ilmestyi 77 ja sen nimi oli Moonflower ja nimikkopiisin
Flor D'luna.
My name is Baron, Sir Baron.
EP
06.03.2006 21:31:02
Heh!

Sitten se "Polje mopolla"ois kans ihan hyvä tsatsa!

Jaa, Kai Santala & Pispalan humppaveljet? :)
Riksteri
06.03.2006 21:31:41
No terve!!

Luulekkos notta en tuota tiedä....

Itsekkäästi ajattelin notta jos mä joskus alkaisin tanssiin,mikä ei tosiaankaan toteudu,mutta kuvitellusti...niin mieluummin mä tollasia biisejä tanssisin kun sitä "Sway"-osastoa!Musiikin pitää antaa (ainakin mulle) myös mielikuvia siihen tanssiin,kappaleissa pitää olla jotain ideaa,ei wanhaan humppaturoon mikään "Sway"enää tehoo,olen immuuni,HOHO!Eli en mä pystyisi eläytyyn musaan josta en yhtään pidä :-)

Ymmärrän kyllä pointtisi täydellisesti...perustopin/topittaren kuullun ymmärtäminen on kuitenkin aika rajallista,mitä tulee soitettavaan musiikkiin=kiva rytmi ja mukava rummutus&sanoista saa selvän!

Tämän asian eteen olen joutunut tekemään kovasti töitä itsekin, mutta on se ihan oikeasti mahdollista nauttia yksinkertaisestakin musiikista. Jää aikaa huomioida pari paremmin, voi etsiä pieniä nyansseja mitä ihmeellisimmistä asioista ja aivan pieniin liikkeisiinkin voi keskittyä ja kokeilla aina vaan uusia vientitekniikoita. Jos aina vaan tanssisi saman ihmisen kanssa, kyllästyisi varmasti nopeasti, mutta kun vaihtaa aina daamia kahden tanssin jälkeen, onkin edessä uusi ihminen, uusi tehtävä ja uusi tilanne.
KoskPaavo
06.03.2006 22:27:58
Riksterillä on kirjallinen kuvaus ainakin huippuluokkaa jutuissaan.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
EP
06.03.2006 22:36:36 (muokattu 06.03.2006 22:37:40)
Riksterillä on kirjallinen kuvaus ainakin huippuluokkaa jutuissaan.

On, ja kun tanssii itsekin niin tuo meille arvokasta tietoa siitä mitä tanssijat yleensä ajattelevat musiikista tanssipaikoilla!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)