Aihe: Jazzkitaristeja..
1 2 3 4
Timesby
26.08.2003 20:09:13

kiitos g-miehelle...he taisvat olla kyseiset henkilöt. ainakin bruce näyttää samantyyliseltä, kuin se kitaristi.
Mahtava on suuruudenhulluuden voima.
Jucciz
27.08.2003 11:58:25
Uiui! No sen parempi.

Ensi miitissä veivataan kyllä Methenyä ja Pohjolaa. Sinä Lyle, minä Pat. Vielä kun värvätään More_Groove bassoon ja joku pätevä mies rumpuihin niin Pat Metheny Group v2.0 on tosiasia. Tästä tulee hauskaa!
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Epämuusikko
28.08.2003 23:17:25
Ensi miitissä veivataan kyllä Methenyä ja Pohjolaa. Sinä Lyle, minä Pat. Vielä kun värvätään More_Groove bassoon ja joku pätevä mies rumpuihin niin Pat Metheny Group v2.0 on tosiasia. Tästä tulee hauskaa! Saako tulla? Jos saa biisilistaa etukäteen niin voin kuunnella levyltä, unohdin varmaan miitissä mainostaa Metheny-faniuttani. Ja Pohjola-faniuttani.
www.stileproject.com
Jucciz
29.08.2003 08:37:09
Kokoonpano lienee näillä puheilla lukkoonlyöty.
Notefix
29.08.2003 11:04:09

unohdin varmaan miitissä mainostaa Metheny-faniuttani. Ja Pohjola-faniuttani.

Musiikillisia hengenheimolaisia oli tuolla näköjään ihan mukavasti, vaikka siinä kaaoksessa kaikesta ei edes ehtinyt jutella :)

Methenyn biisit ovat oikeastaan aika pahoja, kun niissä on paljon nyansseja ja sellaisia pieniä jutskia.
Epämuusikko
29.08.2003 12:38:37
Methenyn biisit ovat oikeastaan aika pahoja, kun niissä on paljon nyansseja ja sellaisia pieniä jutskia.Mutta jos saisi biisilistaa hyvissä ajoin, niin kerkeää niitä katsella (edell. miittiproggikseni ei syyllistynyt tähän). Pitää ottaa kaksi rideä mukaan, kieh kieh. Ja yksi juttu: kuka haluaa olla Armando Marcal, elikkäs kenet pistetään jollottaan? Vedetäänkö pitkää tikkua, vai haluaako joku välttämättä?

Esim. First circle ei kuullosta kovin hyvältä ilman sitä (häntä), mutta sitä biisiä tuskin soitetaankaan...... Miettikää sitä kun ehdotatte biisejä.
www.stileproject.com
Notefix
29.08.2003 13:26:13

kuka haluaa olla Armando Marcal, elikkäs kenet pistetään jollottaan? Vedetäänkö pitkää tikkua, vai haluaako joku välttämättä?

Itseasiassa mä olen aina digannut enemmän Aznarista. Mas alla ja Dream of the return ovat aina kolahtaneet jonnekin syvälle. Edellämainitun biisin alun aika elastinen sävellaji/harmoniamaisema on hieno.

Esim. First circle ei kuullosta kovin hyvältä ilman sitä (häntä), mutta sitä biisiä tuskin soitetaankaan...... Miettikää sitä kun ehdotatte biisejä.

"Heat of the moment"? No ei... mä luulen että kandee sitten keskittyä niihin (näennäisesti) helpompiin..."last train home" "Travels" yms
Jucciz
29.08.2003 15:55:44
Mulla löytyy Metheny Songbook (176 biisiä nuotteina/sointuina), eli matsku järjestyy kyllä.

Pat Metheny Group -levyltä:

San Lorenzo
Phase Dance (!)
Jaco
April Joy

Watercolors-levyltä "Watercolors"

Offramp:ilta "James"

First Circle -levyltä "First Circle" vois olla ihan kiva oikeastaan. Suurimmaksi osaksi tuo biisi menee, kunhan vaan opettelee rakenteen.. 11/8 on ihan ok tahtilaji. :)

Still Life-levyn biiseistä voitaisiiin ottaa melkein mikä vaan, vaikkapa:

Minuano (6/8)
So May It Secretly Begin
(It's Just) Talk
Last Train Home
In Her Family

Letter from Home:lta:

Have You Heard
Every Summer Night
Better Days Ahead (ei mikään vaikea, soitin kurssitutkinnossa joskus 1999)
Beat 70

Question and Answer:ilta "Question and Anwer"

We Live Here:ltä

"Here to Stay"
"And Then I Knew"
"Something to Remind You"

Secret Story:ltä "Sunlight"

Quartet:ilta "When We Were Free"

Imaginary Day:ltä "Follow Me"

Trio 99->00:lta "(Go) Get It"

Tuossapa joitakin ehdotuksia, joita vois lähteä työstämään. Tuossa vaan biisit, joita ehkä eniten on tullut soiteltua. Uusiakin mielelläni katselen.. :)
Epämuusikko
01.09.2003 09:48:48
Have You heard ja Beat 70 ehdotettu. First Circle "säävarauksella", Minuano taikka
so may it secretly begin passaa myös (väliosineen, toki). Follow me ja and then I knew olisivat kivoja myös, näin tasapainoksi. Ja Better days ahead käy.

Miten olisi Praise loppubiisiksi, ikäänkuin "hartauden päätteeksi?"

Loppupeleissä kaikki käy, mutta tuosta Pat Metheny group-levystä en oo kovin paljon ikinä pitänyt. Ehkä pitäisi kuunnella se TOISEN kerran.
P.S. Onko kellään melodikaa? Vai onko se haitari Beat 70:ssä.....
www.stileproject.com
Notefix
01.09.2003 11:33:45

Have You heard ja Beat 70 ehdotettu. First Circle "säävarauksella", Minuano

Tuota, voitaisko ottaa jotain sieltä helpommasta päästä? Mulla on yleensä hyvin vähän aikaa treenata ja prima vista-soittaminen ei ole hauskaa ja virhemarginaali kasvaa:)
Epämuusikko
03.09.2003 13:18:46
Tuota, voitaisko ottaa jotain sieltä helpommasta päästä? Mulla on yleensä hyvin vähän aikaa treenata ja prima vista-soittaminen ei ole hauskaa ja virhemarginaali kasvaa:)

Tuon mäkin halusin kuulla. Mutta se Beat 70 ois silti kiva. Päättäkää keskenänne, niin minä sitten haukun valintanne. Ei oo itellä kaikkia methenyn levyjä, mutta ehkä suurin osa groupin levyistä ja muutama muu. Eikä oo Pat Metheny Group-levyä, koska se on tylsä! (älkää lyökö).
www.stileproject.com
lrz
04.09.2003 19:41:26
Robben Ford, Ronnie Jordan, Grant Green, Kenny Burrell, Teemu Viinikainen, Tuomo Dahlblom, Jarmo Saari, Marzi Nyman

Kun tässä on näitä kotimaisia, niin Tomi "Varre" Vartiainen.
Rustie81
06.09.2003 22:43:08
Eikö kukaan muka ole vielä maininnut Lee Ritenouria?
JC
11.09.2003 19:54:40
Jeff Golub on smooth jazz -kitaristeista sieltä paremmasta päästä ja kuuntelen hänen soolo- ja Avenue Blue -levyjään mielummin kuin esim. suurinta osaa Ritenourin ja Carltonin tuotannosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)