Muusikoiden.net
14.05.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittimien vakuutukset
1 2 3 4
mange jamo
02.03.2006 17:48:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä soittimissa vakuutukset? Minkä hintaista hupia? Itellä olisi kiippariosastoa vailla vakuutuksia (arvo 3-4000e), ja kieltämättä vähän hirvittää keikkaa heittää. Tämä vakuutus tuntuu olevan niitä asioita joista kaikki puhuu, mutta harva kuitenkaan hoitaa kuntoon.. Lisätietoa kaivataan. Vakuutusmyyjien puheille ois mukava mennä vasta sitten kun olisi kuullut toisilta käytännön kokemuksia / vinkkejä.
 
Kukkis 77
02.03.2006 19:18:24 (muokattu 02.03.2006 19:19:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota arvotavaravakuutus. Ei ole hirveän kallis (tai no kaikki on suhteellista) ja korvaa vakuutusyhtiöstä riippuen aika hyvin. Jos esimerkiksi itse pudotat soittimesi lattialle ja se menee päreiksi niin jo tulee uutta.
 
Itselläni oli joskus Tapiola-yhtiöstä rummuille moinen vakuutus, eikä mitään valittamista. Hintoja en tosin muista.
 
Nyt vedän kännit.
 
E: Lärvitypo
 
Mihi est propositum in taberna mori. Hmph.
omarklah
02.03.2006 21:27:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä soittimissa vakuutukset? Minkä hintaista hupia? Itellä olisi kiippariosastoa vailla vakuutuksia (arvo 3-4000e), ja kieltämättä vähän hirvittää keikkaa heittää. Tämä vakuutus tuntuu olevan niitä asioita joista kaikki puhuu, mutta harva kuitenkaan hoitaa kuntoon.. Lisätietoa kaivataan. Vakuutusmyyjien puheille ois mukava mennä vasta sitten kun olisi kuullut toisilta käytännön kokemuksia / vinkkejä.
 
Mulla soittimet on kytketty mukaan kotivakuutukseen. Tekee muutaman kymmenen euroa vuodessa lisää vakuutusmaksuun. Pitäisi korvata myös keikkareisuilla/treeneissä sattuneet vahingot. Ei ole onneksi tarvinnut vielä testata...
Ja vakuutusyhtiönä Lähivakuutus.
 
Tää sit sanois tälleen...
Guitar Hero
03.03.2006 11:34:30 (muokattu 03.03.2006 11:35:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla soittimet on kytketty mukaan kotivakuutukseen. Tekee muutaman kymmenen euroa vuodessa lisää vakuutusmaksuun. Pitäisi korvata myös keikkareisuilla/treeneissä sattuneet vahingot. Ei ole onneksi tarvinnut vielä testata...
Ja vakuutusyhtiönä Lähivakuutus.

 
oho.. eikös kotivakuutuksen mokat pitäisi sattua "kotona"?
näin mä olen ainakin ymmärtänyt, kun kaveri on videokameraansa rikkonut;
aina se on loppupeleissä mystisesti "kotona tippunut akvaarioon" tai jotain.
 
kyllä mäkin laskeskelin tossa, että 3k:lla rupee roinaa olemaan. vähän hirvittää vakuuttamattomana ympäri suomea rellestää.
 
"Jumalaut mä oon out"
oiva tumpeloinen
03.03.2006 12:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla soittimet on kytketty mukaan kotivakuutukseen. Tekee muutaman kymmenen euroa vuodessa lisää vakuutusmaksuun. Pitäisi korvata myös keikkareisuilla/treeneissä sattuneet vahingot. Ei ole onneksi tarvinnut vielä testata...
Ja vakuutusyhtiönä Lähivakuutus.

 
Tässä paistaa mun mielestä vakuutuksen ottajan ensimmmäinen painajainen: PITÄISI!
 
Eli ensimmäisenä ota selvää vakuutuksesi vakuutusehdoista. Laajennettu kotivakuutus yleensä korvaa rikkoutuneet/varastetut soittimet säilytettynä kotona tai jonkin määrätyn ajan jossain muualla, esim. treeniksellä. Omassa kotivakuutuksessa tuo aika olisi vuoden. Toiset kotivakuutukset korvaavat lisäksi myös muualla tapahtuneet vahingot, edellyttäen että tavara ei ole varastettu/rikkoutunut ansiotyössä (vrt. keikkaliksa!!).
 
Itselläni on erillinen soitinvakuutus (toisissa yhtiöissä se kulkee nimellä arvotavaravakuutus) laitteistolleni, joka korvaa käytännössä kaiken tavaralle sattuvan. Korvauksen piiriin kuuluvat mm. varkaus, vesivahinko, tulipalo ja rikkoontumiset (myös mystiset).
 
Vakuutusmaksut ei noissa ole kovinkaan kovia. Itselläni on tällä hetkellä vakuutusarvona kaikille romuille yhteensä n. 7000 euroa (pitääkin muistaa ilmoittaa myös viimeisen kohtauksen uudet romut vakuutukseen :)) ja vakuutusmaksu vuositasolla on muistaakseni jotain 40 euron luokkaa.
 
Oma vakuutukseni on IF:ssä. Kannattaa soittaa eri vakuutusyhtiöihin ja pyytää tarjoukset sekä vakuutusehdot kotiin luettavaksi. Niistä sitten valitsee itselleen sopivimman. Kaikilla yhtiöillä ei käsittääkseni ole tarjolla soittimille vakuutusta.
 
omarklah
03.03.2006 12:36:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä paistaa mun mielestä vakuutuksen ottajan ensimmmäinen painajainen: PITÄISI!
 
No - on tuosta mustaa valkoisella - mutta eihän noista vakuutusyhtiöistä koskaan tiedä - siksi termi pitäisi...
 
Tää sit sanois tälleen...
oiva tumpeloinen
03.03.2006 12:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No - on tuosta mustaa valkoisella - mutta eihän noista vakuutusyhtiöistä koskaan tiedä - siksi termi pitäisi...
 
Kyllähän vakuutusyhtiöistä tietää, kun lukee ne ehdot tarkasti. Ei ne niitä pysty kiertämään. Mua ihmetyttää nää möröt kaapissa...ihan niin kuin veroehdotuksen täyttö....niissä on ohjeet selvällä suomenkielellä ja niitä seuraamalla kaikki sujuu helposti.
 
mange jamo
04.03.2006 12:42:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista. Mulla on sellainen käsitys että vakuutukseen ja varsinkin sen hintaan vaikuttaa merkittävästi se, että soittimilla tienataan rahaa, ts. keikoista saadaan liksaa. Kokemuksia?
 
oiva tumpeloinen
04.03.2006 15:35:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista. Mulla on sellainen käsitys että vakuutukseen ja varsinkin sen hintaan vaikuttaa merkittävästi se, että soittimilla tienataan rahaa, ts. keikoista saadaan liksaa. Kokemuksia?
 
Ainakaan mun vakuutus ei erottele tapahtumapaikkaa tai tilannetta.
 
Jake.e
06.03.2006 00:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo vakuuttanut mutta sitten ku kitara myyty -> ostettu uus -> combo myyty -> 6505 ja joku kaappi alle niin sitte kyllä vakuutan ankaralla kädellä.
 
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
chromazone
06.03.2006 16:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista. Mulla on sellainen käsitys että vakuutukseen ja varsinkin sen hintaan vaikuttaa merkittävästi se, että soittimilla tienataan rahaa, ts. keikoista saadaan liksaa. Kokemuksia?
 
Kotivakuutus korvaa harrastajan soittimia, mutta ei ammattilaisen työkaluja. Itselläni on kamat vakuutettu "laite ammattikäytössä"-tyyppiseen vakuutukseen, on kait se kalliimpaa mutta ei oo oikein vaihtoehtoja.
 
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
M.Paisley
06.03.2006 17:05:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vakuutuksissa on myös eroja. Kannattaa tarkistaa kuinka paljon oma kotivakuutus korvaa. Eli jos mahdollisesta varkaudesta/vesivahingosta/tulipalosta jäisi tappiolle niin lisävakuutusta peliin.
 
Toinen vaihtoehto on tietysti esim. kitaran roudaaminen aina kotiin treenikseltä.
 
Eric Bloom:iksi on haukuttu, Jeff Lynne:ksi onneksi ei vielä
rijnswand2
07.03.2006 03:04:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotivakuutus korvaa harrastajan soittimia, mutta ei ammattilaisen työkaluja. Itselläni on kamat vakuutettu "laite ammattikäytössä"-tyyppiseen vakuutukseen, on kait se kalliimpaa mutta ei oo oikein vaihtoehtoja.
 
Tässäkin menee rajoja vakuutusyhtiöiden kesken. Soittimet, joilla tienataan rahaa menee eri vakuutusluokkaan, kalliimpaa ja kattavampaa. Kotivakuutuksen laajennus riittänee harrasteluun. Itse otin sellaisen.
 
rjnswnd
 
voxmax
26.03.2006 12:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vakuutusyhtiöiden sudenkuoppia (ja niitä riittää)on jos puhutaan esim. kitarasta että korvattava määrä on vahingon sattuessa sidottu soittimen ikään.
Soittimen omistajalle soittimen arvo ei varmasti laske vuosienkaan kuluttua, mutta toisin on vakuutusyhtiölle. Arvon laskusta on selvä taulukko. Ikäviltä yllätyksiltä välttyäkseen kannattaa vakuuttaa jokainen soitin yksilöllisesti ja selvittää minkälaisen korvauksen siitä saa jos jotain tapahtuu
 
oiva tumpeloinen
27.03.2006 09:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vakuutusyhtiöiden sudenkuoppia (ja niitä riittää)on jos puhutaan esim. kitarasta että korvattava määrä on vahingon sattuessa sidottu soittimen ikään.
Soittimen omistajalle soittimen arvo ei varmasti laske vuosienkaan kuluttua, mutta toisin on vakuutusyhtiölle. Arvon laskusta on selvä taulukko. Ikäviltä yllätyksiltä välttyäkseen kannattaa vakuuttaa jokainen soitin yksilöllisesti ja selvittää minkälaisen korvauksen siitä saa jos jotain tapahtuu

 
Tämä on tietyissä tilanteissa totta, mutta soitinten kohdalla se on itsellä ainakin toiminut hiukan eri tavalla. Siis jos vain toimitat kuitin vakuutusyhtiöön esim. varastetusta soittimestasi, voit ollla varma, että sieltä tulee korvaus ikävähennyksillä.
 
Itse kuitenkin aiemmin joutuessani ikävän varkauden kohteeksi, otin muutamasta soitinliikkeestä lausunnon soittiien sen hetkisistä arvosta, jonka toimitin vakuutusyhtiöön. Silloin ainakin tuli rahat mukisematta tilille.
 
Tosin tulkintoja on aina ikävä alkaa vääntämään vakuutusyhtiöiden kanssa, niillä kuitenkin on aina oma versio asioiden kulusta. Sen takia olenkin vakuuttanut soittimeni erillisvakuutuksilla, eipä pitäisi korvaustilanteessa tulla paljoa tulkittavaa.
 
Order
27.03.2006 16:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vakuutusmaksut ei noissa ole kovinkaan kovia. Itselläni on tällä hetkellä vakuutusarvona kaikille romuille yhteensä n. 7000 euroa (pitääkin muistaa ilmoittaa myös viimeisen kohtauksen uudet romut vakuutukseen :)) ja vakuutusmaksu vuositasolla on muistaakseni jotain 40 euron luokkaa.
 
Onko tuo vakuutuksen hinta kiinteä vai riippuuko vakuutetun tavaran määrästä/arvosta? Joku arvotavaravakuutus voisi tosiaan olla ihan mukava, varsinkin jos soittimien lisäksi siihen saisi sisällytettyä digikameraa yms. hieman kalliimpaa laitetta, ei tarvisi aina varoa niin hirveästi noitten kanssa.
 
And eternity, my friend, it's a long fucking time.
oiva tumpeloinen
28.03.2006 09:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuo vakuutuksen hinta kiinteä vai riippuuko vakuutetun tavaran määrästä/arvosta? Joku arvotavaravakuutus voisi tosiaan olla ihan mukava, varsinkin jos soittimien lisäksi siihen saisi sisällytettyä digikameraa yms. hieman kalliimpaa laitetta, ei tarvisi aina varoa niin hirveästi noitten kanssa.
 
Hinta on suorassa suhteessa vakuutusarvoon.
 
Sacce
28.03.2006 20:13:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä soittimissa vakuutukset? Minkä hintaista hupia? Itellä olisi kiippariosastoa vailla vakuutuksia (arvo 3-4000e), ja kieltämättä vähän hirvittää keikkaa heittää. Tämä vakuutus tuntuu olevan niitä asioita joista kaikki puhuu, mutta harva kuitenkaan hoitaa kuntoon.. Lisätietoa kaivataan. Vakuutusmyyjien puheille ois mukava mennä vasta sitten kun olisi kuullut toisilta käytännön kokemuksia / vinkkejä.
 
Mun soittokamat (arvoltaan vähän alle 4000 euroa) on vakuutuksessa otsikolla "ammattityövälineet eri paikoissa." Maksettavaa on 40,53 euroa vuodessa. Siihen päälle tulee tietysti vielä koti- ym. vakuutukset, mutta ei se ihan järjettömän kalliiksi tule.
 
Kuuntele metallia!
baron
28.03.2006 23:12:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on jonkinverran kummastuttanut, mikä on vakuutusyhtiön käsityksen mukaan harrastus- ja mikä ammattikäyttöä.
Omasta vakuutusyhtiöstäni en ole saanut mitään kunnon vastausta.
Omasta mielestäni olen pelkkä harrastelija, mutta kyllä mä joka keikasta muutakin liksaa saan kuin pitsaa ja kaljaa.
 
Vakuutusyhtiöni esitteen mukaan arvotavaravakuutus korvaa harrastusvälineille kuten soittimille reissussa sattuneet vahingot.
Mikä tekee soittimesta muun kuin harrastusvälineen?
 
My name is Baron, Sir Baron.
Pieni rumpalipoika
28.03.2006 23:40:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mikä tekee soittimesta muun kuin harrastusvälineen?

 
Vahinko. Eli se tapahtuma jonka johdannaisena vakuutusyhtiön muka pitäis jotain korvatakin. Hoho.
 
P.S. Ei vaan. Vakuutukset kuntoon ja laitteistojen vaatiessa päivitystä ajaa vaan 12-metrisellä bussilla yli. Toimii! Hoho.
 
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «