esko 26.08.2003 14:57:46 | |
---|
Ohan se niin, että käytetyt on joskus jopa parempia. Itse olen ostanut elämäni aikana vaan yhden käytetyn kitaran. Myin sen sitten pois ekan puolenvuoden jälkeen, kun just se skepanderi ei ollu mun makuun. |
Fortune 26.08.2003 14:58:33 | |
---|
Ohan se niin, että käytetyt on joskus jopa parempia. Itse olen ostanut elämäni aikana vaan yhden käytetyn kitaran. Myin sen sitten pois ekan puolenvuoden jälkeen, kun just se skepanderi ei ollu mun makuun. Ai joskus? Ei niillä uusilla '75 Les Pauleilla tee mitään :) "Raha ei tee onnelliseksi, mutta kitarat tekevät" -SamuelD |
Dumb 26.08.2003 20:28:41 (muokattu 26.08.2003 22:26:12) | |
---|
kuka haluaa uusia kitaroita? käytetyt on aprempia... Minä kyllä otan ihan mielelläni uuden kitaran. Käytetyissä on tietysti puolensa, mutta uusi on aina uusi. Tarkennetaan sen verran, että lähinnä ajattelin tässä kitaran ulkonäköä, sillä minä kuulun siihen ryhmään, joka tykkää kun kitara(t) on hyvässä kunnossa ja mitä vähemmän on kulumisen jälkiä, sen parempi. Soundillisesti käytetty kitara saattaa kyllä monesti olla parempi. Paras vaihtoehto on siis uuden veroinen käytetty. |
Minä kyllä otan ihan mielelläni uuden kitaran. Käytetyissä on tietysti puolensa, mutta uusi on aina uusi. Minusta tuo koskee lähinnä autoja. Hyvälaatuiset ja hyvin pidetyt kitarat vain paranevat vanhetessaan, kun niitä soitetaan, erityisesti akustiset. Ja ovat useimmiten uutta halvempia, jos nyt ei vintake-vehkeistä puhuta. Mistä kitara koostuu? Puu- ja metalliosista. Voiko kitara olla enemmän kuin osiensa summa? Kyllä minusta. En ole sen ekan ritsan jälkeen ostanut uutta kitaraa, enkä osta, sillä en enää jaksaisi skeban sisäänsoittamista näillä harrastustuntimäärillä. Säröä beibi! |
noteride 27.08.2003 00:26:34 | |
---|
Kuinka paljon uusi kitara eroaa soundiltaan esim. pari vuotta vanhemmasta? Ja mikä siinä vanhemmassa soundaa paremmalta? |
Veli 27.08.2003 08:52:13 | |
---|
En ole sen ekan ritsan jälkeen ostanut uutta kitaraa, enkä osta, sillä en enää jaksaisi skeban sisäänsoittamista näillä harrastustuntimäärillä. Toinen kiintoisa ilmiö on se, että vaihtaessa kitaraa/vahvistinta kestää toisinaan viikkoja tai pahimmassa tapauksessa kuukausiakin, ennen kuin sopeutuu kokonaan uuteen työkaluun ja pääsee samalle tasolle kuin vanhan kanssa. Vaan eipä tuo ilmiö ole kyllä tähän mennessä paljoa GASia jarruttanut... Uutta kamaa ei kyllä tule juuri enää nykyään ostettua kun käytetyistä on ollut sen verran hyvää kokemusta. Myynnissä: Parker Fly Deluxe / vaihto PRS Customiin tai Gibson Les Paul Customiin |