L_Laiho 06.03.2006 00:20:24 | |
---|
Käytinköhän tuossa oikeaa termiä, kun meinaan näitä 3.5.7.9.12 jne. nauhoilla olevia täpliä, noh kumminkin asiani olisi tämmöinen: Tarkoitus olisi mahdollisesti jossakin vaiheessa laittaa 5-kielisen Hamerin kaulan pisteet uusiksi. Semmoisiksi sinisiksi tai punaisiksi pimeässä hohtaviksi :). Eräs nettituttu jo tuossa sanoi, että ei suosittele että alan itse tuota projektoimaan, ja sanoi, että harva soitinrakentaja tuota tekisi. Miten tuo homma muka niin vaikea olisi? Kyseessä on siis ihan muovi täplät. Suunnittelin, että porailen täplät pois, ja tökin uudet tilalle. Oletteko tehneet tuommoista, ja mitä tulisi ottaa huomioon? En kumminkaan viitsisi tärbätä basson kaulaa. Antakaapas minulle tietämättömälle jonkunnäköistä vinkkiä, miten tuo kannattaa toetuttaa, josko sen aikoo toteuttaa. Ja mistä nuo täplät kannattaa hankkia? Käsittääkseni musiikkiliikkeet toimittavat tuommoistakin tavaraa? Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
gasser 06.03.2006 01:12:40 | |
---|
Semmoisiksi sinisiksi tai punaisiksi pimeässä hohtaviksi :). Eräs nettituttu jo tuossa sanoi, että ei suosittele että alan itse tuota projektoimaan, ja sanoi, että harva soitinrakentaja tuota tekisi. Meinaat siis valaista ledeillä. Täällä on aihetta käsitelty (ei minun toimesta) jo pikkaisen. Säähli, kun en saa linkitettyä tähän niitä keskusteluja/linkkejä. Odota, niin valaistut - kyllä nää osaa... :) Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
Aki 06.03.2006 01:24:29 | |
---|
Meinaat siis valaista ledeillä. Luulen että tarkoittaa fosforoituja, joskin nehän hohkaa yleensä vain vaaleanvihreää. Veikkaisin että mitkään fosforoidut nauhamerkit eivät kuulu musaliikkeiden tuontivalikoimaan, joten sen materiaalin voit etsiä ihan itse. Sillähän ei juuri ole väliä mitä materiaalia niihin reikiin laitat. Mutta älä poraa liian syvälle. |
Explorer 06.03.2006 07:02:30 | |
---|
Meinaat siis valaista ledeillä. Valmiina varmasti todella siistin näköinen, mutta valmiiseen kaulassa kiinni olevaan otelautaan niiden jälkiasennus kuulostaa vähän hullulta. Nimittäin miten niille saa virtapiuhoja varten tunnelin porattua otelaudan sisään, homma vaatisi aika paljon enemmän kuin vain vanhojen merkkien porailua pois. Ja patteritkin pitäisi saada jonnekin sopimaan, käytännössä varmaan jonnekin rungon puolelle. |
Juzzu 06.03.2006 08:37:48 | |
---|
Jos pallot on vaikka 6mm halkaisijaltaa, poran terä vaan tarkasti pallon keskellä ja varovasti poraamalla wanha täplä pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen uusi täplä pitää vielä hioa otelaudan tasalle joka on nauhojen kera astetta hankalampaa. So just shut your face and take a seat
Because after all, you're just talking meat...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
Jymi 06.03.2006 14:13:43 (muokattu 06.03.2006 14:14:22) | |
---|
Mitenkähän tää ketju nyt karkasi ledien puolella, kun tuossa ihan selvästi puhutaan aivan muusta. Semmoisiksi sinisiksi tai punaisiksi pimeässä hohtaviksi :). Eräs nettituttu jo tuossa sanoi, että ei suosittele että alan itse tuota projektoimaan, ja sanoi, että harva soitinrakentaja tuota tekisi. Miten tuo homma muka niin vaikea olisi? Kyseessä on siis ihan muovi täplät. Suunnittelin, että porailen täplät pois, ja tökin uudet tilalle. Joo jos vain sopivaa loistavaa materiaalia löydät jostain, niin tuo on periaatteessa niin yksinkertainen homma kuin kuvailit. Suosittelisin että käyttäisit kuitenkin pienempää poraa, mitä alkuperäiset otelautamerkit ovat, niin ei haittaa vaikka pora ei sattuisikaan ihan keskelle. Eli porailisi otelautamerkistä keskustan pois ja se otelautamerkistä jäävä reuna olisi sitten helpompi kaivaa pois ilman, että se otelautamerkin kolo muuttuisi. Ja mistä nuo täplät kannattaa hankkia? Käsittääkseni musiikkiliikkeet toimittavat tuommoistakin tavaraa? No musaliikkeistä kysymään. Ja miten olisi sellainen aine, joka loistaa sinertävänä tietynlaisessa valossa (oiskohan ne pimeävalolamppuja). Käsittelisi vain ne nykyiset otelautamerkit tolla aineella ja tollainen lamppu keikalla lavalle loistetta tuomaan. |
gasser 06.03.2006 14:27:03 (muokattu 06.03.2006 15:35:17) | |
---|
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
Suosittelisin että käyttäisit kuitenkin pienempää poraa, mitä alkuperäiset otelautamerkit ovat, niin ei haittaa vaikka pora ei sattuisikaan ihan keskelle. Kaikkein helpointa olisi tehdä uusista merkeistä isompia. Jos wanhat olivat 6mm, niin uudet sitten vaikka 8mm. So just shut your face and take a seat
L_Laiho 07.03.2006 21:39:50 | |
---|
Juu-u nyt tuntuu vaan olevan ongelmana saada nuö täplät hankituksi. Täytynee laittaa mailia ympäri musiikkiliikkeitä ja tiedustella hintoja/saatavuuksia. Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
Juzzu 08.03.2006 07:57:11 (muokattu 08.03.2006 07:57:36) | |
---|
So just shut your face and take a seat