Aihe: MXR pedaaleista
1 2 3
musaniko
05.03.2006 19:09:57
Eli mitä tiedätte kyseisistä pedaaleista? onko hyviä? Olen ite ajatellut dimebag darrelin nimikko pedaalia sekä eddie van halenin nimikko pedua..
McNulty
05.03.2006 19:15:51
Eli mitä tiedätte kyseisistä pedaaleista? onko hyviä? Olen ite ajatellut dimebag darrelin nimikko pedaalia sekä eddie van halenin nimikko pedua..

Kerrassaan mainioita vaikka osa näistä uudemmista pedaaleista on hieman "rahastusta" tietyssä mielessä. Eihän Dime koskaan esim. käyttänyt DD-11 säristintä ja EVH:lla taitaa edelleen olla se vanha Phase 90.

Kuitenkin... pedaalit ovat laadukkaita, soundiltaan loistavia ja kestää vaikka ydinpommin. Itselläni on tällä hetkellä MXR M-109 Six Band Graphic EQ (se sininen, missä ei ole kytkintä). Sitä ennen on ollut Distortion+, DD-11 ja Phase 100. Kaikki ovat olleet varsin hyviä pedaaleita, mutta en enää tarvitse säristimiä (kun on niin hyvä etuaste räkissä) ja phaserinkin hoitaa g-major... sen vähän mitä sitä käytän.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
MadMatt
05.03.2006 19:19:45

Itselläni on micro amp spedu boostina joka on todella laadukas kaikessa yksinkertaisuudessaan
Twist
05.03.2006 20:27:56
Itelläni on MXR Doubleshot Distortion. Ja on kyl aika tankki.
"Joo, ei, ei, joo, joo, KOVAA, KOVAA!! ei, ei... KOVAA!" Kuin Uusipaavalniemi konsanaan. Taitaa tulla pesää joka ilta.
McNulty
05.03.2006 20:42:57
Itelläni on MXR Doubleshot Distortion. Ja on kyl aika tankki.

Jep... Dime Distortion DD-11 = Double Shotin alempi "kanava"... näin ainakin puhuvat suuren maailman foorumeilla.

MXR DynaCompia käytän joskus jossain yhteydessä... se ei tosin ole oma värkki vaan lainapeli. Mielestäni yksi parhaista kompressoreista. Yksinkertainen eikä väritä soundia kuten Bossin tai DODin kompurat.
Kapane
05.03.2006 20:53:00

Itsellä on Phase 90 Reissue, joka on paras soundinen tuotantophaser, mitä rahalla saa.

Tuotanto kyl on vähän niin ja näin, kun jakit ja kytkin on kolvattu piirilevyyn.
Skenehuora jo 4 vuotta.
blastoff
05.03.2006 21:29:31
Jep... Dime Distortion DD-11 = Double Shotin alempi "kanava"...

Dime on se ylempi. Jos Double Shottia on hankkimassa, niin kannattaa nimenomaan testata, että tykkääkö tuosta Dime-kanavasta. Itse en saanut siitä irti mitään hirveän käyttökelpoisia soundeja, mutta makuasioitahan nämä tietysti on. Jollekin hevisoittajalle tuo voi soveltua vaikka kuinka hyvin.
niskel
05.03.2006 21:36:26 (muokattu 05.03.2006 21:36:36)
MXR DynaCompia käytän joskus jossain yhteydessä... se ei tosin ole oma värkki vaan lainapeli. Mielestäni yksi parhaista kompressoreista. Yksinkertainen eikä väritä soundia kuten Bossin tai DODin kompurat.

Komppia. Hyvä spedu.
Ei ole nauhakaiun voittanutta!
goose
05.03.2006 22:03:52 (muokattu 06.03.2006 07:51:02)
Halvimmat MXR hinnat täältä: www.saitenkatalog.de
Samalla tilauksen kylkeen pari settiä kieliä, capo ja vaikka nuottiständi!!!

EDIT: painovirhepaholainen linkissä
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
Fide
05.03.2006 22:19:59

Goose, ei toimi linkki, vaikka ottaa pisteen perästä pois =)

Bone, kerroppa tuon EQ:n kytkimestä, lieneekö true by pass... kas kun laudassa kävi Maxonin EQ, joka valitettavasti muutti aika railakkaasti soundia vaikka oli kytketty pois päältä... oon siitä lähtien haaveillut vähän järkevämmin toteutetusta EQ:sta...

nimimerkillä EQ + loop box?
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
niskel
05.03.2006 22:27:18
Osoitteen loppuun .de , ei .net.
Ei ole nauhakaiun voittanutta!
myrtonen
05.03.2006 22:32:54

http://www.saitenkatalog.de/catalog/

Itsellä on 6-alueinen EQ kytkimellä, ja kyllä toimii juuri niin kuin pitääkin. Hassu kuriositeetti: valkoiset tekstit ja viivat sun muut hohtavat pimeässä.

http://69.84.131.85/images/products/MXR%20EQ%20-%20Medium.jpg
Mulla on bändi! Kuuntele sitä!
McNulty
05.03.2006 22:37:53 (muokattu 05.03.2006 22:38:35)
Bone, kerroppa tuon EQ:n kytkimestä, lieneekö true by pass... kas kun laudassa kävi Maxonin EQ, joka valitettavasti muutti aika railakkaasti soundia vaikka oli kytketty pois päältä... oon siitä lähtien haaveillut vähän järkevämmin toteutetusta EQ:sta...

Siis, miulla on nimenomaan se sininen rasia missä EI ole footswitchiä lainkaan. Se on siis "true on" heti kun sen signaaliketjuun tunkee :) Käytän sitä G-Majorin loopissa ja saan sen sieltä poimittua mukaan tarvittaessa. Eli mitä olen ymmärtänyt niin tuo sininen M-109 6-band EQ on näistä pienemmistä equista neutraalein eikä väritä ns. nolla-asennossa soundia juurikaan. Se uudempi, kytkimellinen ja musta M-109 on minulle vieras laite.

Meikäläisellä siis tämä laite:
http://www.magdonmusic.com/effects/images/product/lg/mxr_m109a.jpg

Saat Fide testata tuon MXR:n vaikkapa Tevarissa tms. jos haluat. Itse taisin ostaa tuon 40e hintaan torilta, joten mikään suuri investointi se ei ollut. Se MXR 10-band on muistaakseni true by-pass, myöskin se Kerry King-versio.
edgehill
06.03.2006 11:45:15 (muokattu 06.03.2006 12:02:30)
Mulla on Phase90, näitä uusiotuotantomalleja. Ostin sen kuuntelematta ja ekan kerrran kokeillessa petyin pahasti. Soundi meni aivan murolle/särölle, laite yliohjasi signaalin tietyssä kohdassa. Sitten kuulin R28-modista, jossa resistori otetaan pois signaaliketjusta.
Ohjeet löytyivät täältä: http://www.erikhansen.net/diy/phase90.htm
Tein tuon R28-modin niin, että pistin pihdeillä poikki yhden R28:n jalan, hieman erkkaa siihen jalan tyngän ympärille ja vot! 5-minuuttia duunia ja nyt on hyvä, korva lepää siinä soundissa. Luin jostain, että sen EVH-mallin script-kytkin tekee juuri tuon saman asian, voi olla, että muistan väärin.

t. edgehill

E: tässä vielä kuvaus R28 modista:
The first, and most common mod, is to remove the feedback resistor, R28 (24K). This will make it sound somewhat like the classic script version and pretty much eliminate the distorted mid-boost. If this is not enough, then remove C11 and C12, this mod will remove the pre and de-emphasis (noise filtering).

Noita C11 ja C12 modeja en ole tehnyt.
musaniko
06.03.2006 13:20:27
Jep... Dime Distortion DD-11 = Double Shotin alempi "kanava"..

Eli jos nyt oikein ymmärsin niin Double shot distortionissa on siis dime distortion myös?
Imper
06.03.2006 13:23:57

Mulla on Phase90, näitä uusiotuotantomalleja. Ostin sen kuuntelematta ja ekan kerrran kokeillessa petyin pahasti. Soundi meni aivan murolle/särölle, laite yliohjasi signaalin tietyssä kohdassa. Sitten kuulin R28-modista, jossa resistori otetaan pois signaaliketjusta.
Ohjeet löytyivät täältä: http://www.erikhansen.net/diy/phase90.htm
Tein tuon R28-modin niin, että pistin pihdeillä poikki yhden R28:n jalan, hieman erkkaa siihen jalan tyngän ympärille ja vot! 5-minuuttia duunia ja nyt on hyvä, korva lepää siinä soundissa. Luin jostain, että sen EVH-mallin script-kytkin tekee juuri tuon saman asian, voi olla, että muistan väärin.

t. edgehill

E: tässä vielä kuvaus R28 modista:
The first, and most common mod, is to remove the feedback resistor, R28 (24K). This will make it sound somewhat like the classic script version and pretty much eliminate the distorted mid-boost. If this is not enough, then remove C11 and C12, this mod will remove the pre and de-emphasis (noise filtering).

Noita C11 ja C12 modeja en ole tehnyt.

Mua on kanssa hitusen häirinnyt toi säröytyminen, mutta toisaalta, en tykkää liian kliinisestäkään niin en oo uskaltanut kokeilla tota modia. Minä ainakin käytän tota pedaalia "ruman soundin" luomiseen.:)
Everyone is a per-son
edgehill
06.03.2006 14:03:56
Mua on kanssa hitusen häirinnyt toi säröytyminen, mutta toisaalta, en tykkää liian kliinisestäkään niin en oo uskaltanut kokeilla tota modia. Minä ainakin käytän tota pedaalia "ruman soundin" luomiseen.:)

Nää on makuasioita tietysti. Mua se säröytyminen häiritsi todella pahasti mutta mä luonkin vaan kauniita soundeja ;-)
Jos kolvi pysyy kädessä niin luulisin, että ton modin voisi peruuttaa kolvaamalla sen jalantyngän takaisin kiinni.

t. edgehill
edgehill
06.03.2006 14:04:06 (muokattu 06.03.2006 14:15:44)
Serveri on lintu eikä kyseessä ole hikka.
McNulty
06.03.2006 14:38:48
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin Double shot distortionissa on siis dime distortion myös?

Kyllä, mutta se olikin ne ylemmät potikat tuossa Double Shotissa mitkä vastasi Dime Distortionia. Osta Double Shot jos mielit monipuolisempaa säristinlaatikkoa. Suosittelen kyllä myös tsekkaamaan Visual Soundin Jekyll & Hyden jollei sen ole pakko olla MXR.

Ja metsästä ihmeessä käytettynä MXR:n speduja... niitä liikkuu ajoittain enempikin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)