Aihe: Kaulan nauhapisteet uusiksi?
1
Kallekorvola
06.03.2006 10:01:28
Semmoisiksi sinisiksi tai punaisiksi pimeässä hohtaviksi :).

Ja mistä nuo täplät kannattaa hankkia? Käsittääkseni musiikkiliikkeet toimittavat tuommoistakin tavaraa?

Nyt kuulostais, että haluut sellaset ledisysteemit, ja ne ei todellakaan oo mitään tee-se-itse -juttuja, paitsi jos oot soitinrakentaja... tollasille ledihommillehan pitää saada virtaakin jostain, eli jostain otelaudan sisältä pitäs kuljettaa sähköt niille...

tai sitten tarkotat jotain fosforinappihässäkkää, joista en o kuullu, sekin on mahdollista... mut ainakin joskus ennen noista fosforeista loppu "tehot" tietyn ajan kuluttua, joten käsittääkseni sellasia sais olla vaihtamassa koko ajan...

Olen jostain saanut käsityksen, et noi vanhat täplät sais lämmittämällä irti, mut tässä asiassa tietävämmät auttakoon...

Millbrookin katalookissa lienee ainakin noita perinteisempiä nappeja...
pardy
06.03.2006 10:11:48 (muokattu 06.03.2006 10:20:28)

Olen jostain saanut käsityksen, et noi vanhat täplät sais lämmittämällä irti, mut tässä asiassa tietävämmät auttakoon...

Ei ole tarpeen. Omaan bassooni laitoin uudet täplät vaan ihan yksinkertasesti silleen että porasin uudet reiät suoraan vanhojen päälle. Siinähän se helmiäinen tai jäljitelmä porautuu kuin puukin. Helmiäinen on tietty jo vähän hinnakkaampaa, eli jos tietää täpliensä olevan aitoa MOPia niin voi jo harkia tuota lämmittämistä.

Mutta aika paljon tehdasvalmisteisissa bassoissa käytetään nykyään tuota jäljitelmää.

Ja itse kysymykseen voin sanoa ettei kannata todellakaan ruveta tekemään itse tuota ledihommaa. Itse asiassa koko Suomessa on tuskin kovin montaa ihmistä jotka tuon osaa tarkasti ja kokemuksella tehdä. Itse tosin ajattelin tuohon hommaan ruveta, nyt kun on yhden vanhan ritsan kaula (mistä on kaularautakin rikki) mihin kokeilla. Ei niin haittaa vaikka menis pieleen.

E: Ja mielellään yhdelle alueelle vain sama ketju, vaikkei asia mulle kuulukaan.
"Oommä kyllä joskus miettiny basoja ku eukko on ottanu suihin." -Wasara
Ihme Basisti
06.03.2006 16:14:31
Ite oon miettiny jotain tämmöstä myös mut vähän pienemmässä mittakaavassa eli tyyliin vaan jotain hehkuvaa siihen päälle. Eli onko esim. jotain fosforitarraa tms missään myynnissä?
Withered Within Vastajulkaistu demo kuunneltavissa täällä!
L_Laiho
07.03.2006 12:03:32
Juu eli Fosforilla ajattelin tehdä. Käsittääkseni noissa riittää tuo "hönkä" aika kauan.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)