Sahanpurija 25.08.2003 18:59:37 | |
---|
Ostaisitko itse lisää härskiintynyttä voita entisten jatkoksi kaappiin pahenemaan vaikka saisit halvemmalla ? Todella huono esimerkki. Ei millään pahalla. Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |
Teijo K. 25.08.2003 19:57:13 | |
---|
Ei muuten ole mitenkään varma asia. Ostaisitko itse lisää härskiintynyttä voita entisten jatkoksi kaappiin pahenemaan vaikka saisit halvemmalla ? Ei oikein toimi musiikissa. Härski voi on vain härskiä voita, mutta toisen ihmisen huono musiikki, on toisen mielestä hyvää musiikkia. Ja kenenkään mielipide ei ole yhtään arvokkaampi, vaikka kuinka "ukko" olisi. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
skinkarde 25.08.2003 21:29:58 | |
---|
yleensä imutan netistä kappaleita, joita kaverit on kehuneet ja jos ne kappaleet ovat hyviä, niin useimmiten ostan levyn. mutta muutaman kerran on käynyt niin, ettei kyseistä levyä suomessa edes ole myynnissä, että siinäpä on ongelma. miten voi kuunnella laillisesti sellaista musiikkia jota ei voi edes ostaa? -skag!- |
L.Ruoska 25.08.2003 21:42:16 | |
---|
Mitä hyötyä on edes omistaa oikeita levyjä? Sitä varten että voin ripata ne MP3siksi. CD tuntuu niin tylsältä medialta nykyään kun mulla pauhaa Winamp kokoajan, ei tarvii vaihdella levyä manuaalisesti ja/tai kuunnella kun cd-changer kolisee levyjä vaihtaessaan. Ostan silti paljon levyjä, tosin kyllä suurimman osan bändeistä tsekkaan eka MP3sina kun DC:llä saa sen verran helposti ihan mitä vaa =P Esim CMX:n Isohaara oli semmonen etten sitä jaksanu ladata netistä koska uskoin levyn olevan kumminki hyvä mutta siis millä tavalla sä voit nykymaailmassa edes suositella kenellekkään mitää bändiä? "Joo osta semmosen ja semmosen bändin levy, ne on tosi rock!" Eihän kukaan laita sitä 10-20€ siihen testaukseen, se on ihan luonnollista että eka haluaa kuunnella pari biisiä koneella. En siis mitenkään dissaa kysyjää, mun mielestä hyvä kysymys ja tää on mun mielipidepainotteinen vastaukseni omalta kantiltani =) "I wanna pistol in my hand!" |
Jabbe 25.08.2003 22:01:31 | |
---|
En siis mitenkään dissaa kysyjää, mun mielestä hyvä kysymys ja tää on mun mielipidepainotteinen vastaukseni omalta kantiltani =) Kysymys oli kuten joku varmaan arvasikin, pieni provo. Eli ihan haluaisin itsekin keksiä hyvät perustelut tuolle levyjen ostamiselle. Useastikin on joku kaveri kysynyt "mitä järkee on ostaa noita levyjä kun saa netistä ilmaiseksi?". Siinäpä se. Mutta kuitenkin ostan. Enkä kadu. Mikä se pointti tässä on? |
Leikari 26.08.2003 10:28:05 | |
---|
Millä keinoin lähtisitte kotimaan musiikkiteollisuutta kehittämään siihen suuntaan, että saataisiin levymyyntiä korkeammalle? Laaditaan ArtoAlaspään johdolla 5-vuotissuunnitelma, jolla 1) tuetaan kotimaista äänitetuotantoa 2) korotetaan "kasettimaksua" ja siirretään kertyneet varat kotimaisenääniteteollisuuden tiedotustoimintaan 3) kielletään ulkomaisten levyjen maahantuonti 4) luodaan apurahalautakunta ja apurahajärjsetelmä, jolla tuetaan valittuja artisteja, että levy-yhtiöiden kannattaa paremmin tuottaa heidän musiikkiaan jne... kyllähän noita keinoja on ;-) miksi levymyyntiä pitäisi saada korkeammalle? Musiikkia pitää soittaa tai kuunnella konserteissa - levyt on palvelua niille, jotka eivät muuten pysty musaa kuuntelmaan. |
Ukko 26.08.2003 16:42:55 | |
---|
Todella huono esimerkki. Ei millään pahalla. No ehkä hiukan. Vaihdetaan se. Ostaisitko kaappiisi jatkuvasti lisää puupalikoita entisten samanlaisten lisäksi vaikka vanhoillakaan ei oltaisi tehty vielä yhtään mitään ja uudet todennäköisesti jäävät käyttämättömiksi. |
Ukko 26.08.2003 16:44:44 | |
---|
miksi levymyyntiä pitäisi saada korkeammalle? Musiikkia pitää soittaa tai kuunnella konserteissa - levyt on palvelua niille, jotka eivät muuten pysty musaa kuuntelmaan. Ja miksi se pitäisi vain konserteissa kuunnella. Voihan kuuntelu olla joillekin henkilökohtainen juttu, kuulokkeet korville ja hyvästi paha maailma. Sitä paitsi silloin kuulee paljon sellaistakin mikä konsertissa jää kuulematta. |
Deep Shadow 26.08.2003 16:56:32 (muokattu 26.08.2003 16:56:58) | |
---|
No ehkä hiukan. Vaihdetaan se. Ostaisitko kaappiisi jatkuvasti lisää puupalikoita entisten samanlaisten lisäksi vaikka vanhoillakaan ei oltaisi tehty vielä yhtään mitään ja uudet todennäköisesti jäävät käyttämättömiksi. Kyllä se ontuu pahasti vielä tämäkin vertaus... Mutta jos kysytään ilman mitään vertausta.. Ostaisitko useammin uusia Cd-levyjä, jos hinta olisi nykytasoa halvempi? Minä ainakin ostaisin... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ |
Leikari 26.08.2003 17:03:53 | |
---|
Ja miksi se pitäisi vain konserteissa kuunnella. Voihan kuuntelu olla joillekin henkilökohtainen juttu, kuulokkeet korville ja hyvästi paha maailma. Sitä paitsi silloin kuulee paljon sellaistakin mikä konsertissa jää kuulematta. sitähän minä kirjoitin, että levyt on palvelua, jolla musiikkia saadaan laajemman yleisön ulottuville - ei niiden myyntiä tarvitse erikseen lisätä. Myyvät mitä myyvät. Kyllä ihmiset tietävät mitä haluavat eikä siihen tarvita sosialistista suunnitelmataloutta ohjaamaan kuten aikanaan naapurissa toimittiin. |
Sahanpurija 26.08.2003 19:00:47 | |
---|
Kyllä se ontuu pahasti vielä tämäkin vertaus... Mutta jos kysytään ilman mitään vertausta.. Ostaisitko useammin uusia Cd-levyjä, jos hinta olisi nykytasoa halvempi? Minä ainakin ostaisin... Ilman muuta ostaisin. Tai riippuu tarkoitatko uusilla levyillä uusia, uusia vai vanhoja, uusia (uusia, vanhoja)? Minä luultavasti kumminkin ostaisin useammin lisää näitä vanhoja mahtavia klassikoita. Ja miksei uutuuslevyjäkin jos joku hyvä sattuisi kohdalle. Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |
ministeriötasolta enemmän rahaa populari ja marginaaliosastoille iskelmän takia niin saadaan viidessä vuodessa sellaiset kv-markkinat että hinta-ja ostamistason putoaminen kompensoidaan viennillä. Ja ALV:it vittuun musiikista. |
Sahanpurija 27.08.2003 17:56:51 | |
---|
ministeriötasolta enemmän rahaa populari ja marginaaliosastoille iskelmän takia niin saadaan viidessä vuodessa sellaiset kv-markkinat että hinta-ja ostamistason putoaminen kompensoidaan viennillä. Ja ALV:it vittuun musiikista. Politiikko puhuu ;) Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |
Ukko 27.08.2003 18:43:46 | |
---|
Kyllä se ontuu pahasti vielä tämäkin vertaus... Mutta jos kysytään ilman mitään vertausta.. Ostaisitko useammin uusia Cd-levyjä, jos hinta olisi nykytasoa halvempi? Minä ainakin ostaisin... En. 99,99 % uudesta musiikista on sellaista mihin en rahojani haaskaa. Säästän mieluummin nekin vähät ja ostan säästöllä soitinpuolta. |
Jabbe 27.08.2003 21:15:59 | |
---|
En. 99,99 % uudesta musiikista on sellaista mihin en rahojani haaskaa. Säästän mieluummin nekin vähät ja ostan säästöllä soitinpuolta. Kuunteletko muka 100% uusista julkaisuista? On sitä muutakin musaa edelleenkin kuin MTV/NRJ-poppia. |
Teijo K. 27.08.2003 21:38:25 | |
---|
En. 99,99 % uudesta musiikista on sellaista mihin en rahojani haaskaa. Säästän mieluummin nekin vähät ja ostan säästöllä soitinpuolta. Ja kaikki maailmassa julkaistu hyvä musiikki on jo hyllyssäsi? Joko sinulla on todella suuri valikoima levyjä, (puhutaan jo vähintään tuhansista nimikkeistä) tai sitten todella suppea musiikkimaku. Musiikkia on sentään tuotettu jo liki vuosisata, ihan levylle asti. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Jabbe 27.08.2003 21:49:39 | |
---|
Mitä ideaa on soittaakaan, jos ei kuuntele musiikkia? |
qfleax 27.08.2003 22:06:35 (muokattu 27.08.2003 22:11:03) | |
---|
yleensä imutan netistä kappaleita, joita kaverit on kehuneet ja jos ne kappaleet ovat hyviä, niin useimmiten ostan levyn. mutta muutaman kerran on käynyt niin, ettei kyseistä levyä suomessa edes ole myynnissä, että siinäpä on ongelma. miten voi kuunnella laillisesti sellaista musiikkia jota ei voi edes ostaa? No eikös sitä levyä voi tilata sitten ulkomailta? (Ei ole toki niin helppoa kun kotimaasta jne. mutta noin periaatteessa.) Varsinaiseen aiheeseen: Mikseiköhän kukaan taho ei ole suostunut luopumaan pienestä siivusta omasta osuudestaan? Tässähän nyt levykaupat pyrkivät suojautumaan myös ulkomaiselta kilpailulta. Puhutaan vain valtion veron pienentämisestä, mutta ei se nyt yksinään kesää tee (jos ALV laskee 22% -> 8%). Kun levyt ei nyt myy, niin pitäisi tehdä johtopäätöksiä ÄKT ja muut tahot! Mutta nyt ei haluta, eikä muisteta miten CD-levyn hinta aikoinaan perusteltiin. |
skinkarde 27.08.2003 23:28:48 | |
---|
no en tod. rupea ulkomailta tilailemaan levyjä. parin biisin takia joutuisi todennäköisesti useita satoja markkoja maksamaan. -skag!- |
vexu 28.08.2003 09:20:59 (muokattu 28.08.2003 09:21:21) | |
---|
no en tod. rupea ulkomailta tilailemaan levyjä. parin biisin takia joutuisi todennäköisesti useita satoja markkoja maksamaan. Pääsääntöisesti monista paikoista ympäri maailmaa saa uutuuslevytkin n. 13e hintaan ja halvemmalla kuten tietysti vanhemmissa levyissä. Tilaaminen hoituu kätevästi netin kautta ja levyn voi odottaa saapuvan 1-3 viikon sisällä. Siis halpaa, yksinkertaista ja nopeaa. |