Aihe: käytetyn jazzmasterin hinta 1 | |
---|---|
![]() 02.03.2006 16:36:35 | |
terve, kaveri tuossa tarjosi fenkun jazzmasteriaan. crafted in japan lukee ja serial no A023xxx. Elikkäs kai ajoittuu tuonne 97-98 välille. Väri sunburst. Kysymys kuuluukin, minkä laatuisia nuo ovat. Olen ymmärtänyt että CIJ sarjalaisten body olisi kaikissa leppää, ei siis lehmusta kuten aiemmissa. Olenko väärässä..? Eroavatko nuo cij sarjalaiset muuten kuin bodyn osalta mij sarjalaisista ? Mitä hintaa tuollaisesta kannattaa maksaa..? Kunto on vähinttänkin hyvä, ellei jopa erinomainen. Tärkein pointti nyt tässä itselleni olisi tietää bodyn materiaali, eli perusasia joka myös vaikuttaa hintaan. Lehmusta en oikein muutenkaan haluaisi kelpuuttaa. Mikit ym. voi aina vaihtaa. | |
![]() 02.03.2006 19:07:14 | |
terve, kaveri tuossa tarjosi fenkun jazzmasteriaan. crafted in japan lukee ja serial no A023xxx. Elikkäs kai ajoittuu tuonne 97-98 välille. Väri sunburst. Kysymys kuuluukin, minkä laatuisia nuo ovat. Olen ymmärtänyt että CIJ sarjalaisten body olisi kaikissa leppää, ei siis lehmusta kuten aiemmissa. Olenko väärässä..? Eroavatko nuo cij sarjalaiset muuten kuin bodyn osalta mij sarjalaisista ? Mitä hintaa tuollaisesta kannattaa maksaa..? Kunto on vähinttänkin hyvä, ellei jopa erinomainen. Tärkein pointti nyt tässä itselleni olisi tietää bodyn materiaali, eli perusasia joka myös vaikuttaa hintaan. Lehmusta en oikein muutenkaan haluaisi kelpuuttaa. Mikit ym. voi aina vaihtaa. http://www.rautalanka.org/forum/viewtopic.php?t=1538 Katso y.o. linkistä, siellä on jotain tietoa yleisesti MIJ sekä CIJ Fendereistä. Surf pesee kaiken!!! | |
![]() 02.03.2006 19:31:05 (muokattu 02.03.2006 19:37:31) | |
..kaveri tuossa tarjosi fenkun jazzmasteriaan. crafted in japan lukee ja serial no A023xxx...Kysymys kuuluukin, minkä laatuisia nuo ovat. Olen ymmärtänyt että CIJ sarjalaisten body olisi kaikissa leppää, ei siis lehmusta kuten aiemmissa. Olenko väärässä... No niin kuin Echo66:n linkistä käy ilmi niin MIJ:n ja CIJ:n ero on vaan ajallinen, eli Made sana vaihdettu Crafted sanaan, jotta saadaan sarjanumerot juoksemaan alusta ja kylläpä ne taitaa olla kolmesta leppäpalasta kasattuja kaikki tyyni. Olen tuore Jazzmasterin (CIJ) omistaja. Tilasin saksan maalta, joten mulla vuosimalli 2005. http://i43.photobucket.com/albums/e … /tomukka/Soittokamat/Kokokitara.jpg Täytyy sanoa, että kyllä on Japanin poika tehnyt siistiä työtä. Japanin versioissa on vaan pari kehnoa kohtaa verraten sen Jenkkiveljeen: Mikin kuoret ja potikat ovat häikäisevän valkoiset ja kammessa ei ole mitään lukitussysteemiä, vaan kampi aina tippuu lattialle kovemmassa kyydissä. Lisäksi Japanin versiossa mikit on käämitty hieman suppeammalle ja korkeammalle kelalle kuin Jenkkimikit, eli soundi on Japsissa stratomaisempi ja Jenkissä tuhdimpi. Pikku säätelyn jälkeen oiva soittopeli. Edit: Niin joo, kun hintaahan otsikossa kysyit, niin minä maksoin rahteineen uudesta Jazzmasterista 629€, eli suhteuta siihen. Oisko tuossa 400€:n kantturoissa?!? | |
![]() 02.03.2006 19:40:26 | |
guitar24.de antaa uuden hinnaksi 699€ - toimituskuluineen: http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=3025 siitä sitten pohtimaan, paljonko käytetystä kannattaa maksaa. Minä en noista perusvärisistä (Sunburst, Vintage White, Candy Apple Red) maksaisi 600€ enempää, ja senkin verran vain jos kyseessä on erinomaisen hyvä yksilö jota voi testata etukäteen. Asiaan vaikuttaa toki, jos kitaraan on tehty olennaisia parannuksia: lähinnä ratkaisee mikkien vaihto parempiin ja vibrakoneiston vaihto USA-malliin. Ja materiaalista: yleisen käsityksen mukaan (esim. Fenderforumilla) CIJ Jazzmasterit ja Jaguarit ovat useimmiten leppää, ehkä aivan ensimmäisiä sarjoja lukuunottamatta. Sunburstista asian voi todeta erinomaisen helposti. Karkeasti havainnollistettuna: jos puussa on syykuviointeja, se on leppää. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 02.03.2006 19:58:50 | |
guitar24.de antaa uuden hinnaksi 699€ - toimituskuluineen: http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=3025. Kappas hinta onkin sitten pompsahtanut 70€ parin viikon aikana. Yleensähän noi hinnat tulee vaan alaspäin. | |
![]() 05.03.2006 03:38:55 | |
joo.. keppi kokeiltu ja ihan jees saundi. ei lähellekään niin kireä kuin stratot. Niitäkin on tuossa ihan huippujakin. mutta... onko kokemusta seuraavasta ; riffissä tai jossakin oli epämääräistä juttua, että jos laittaa reilut kielet, esim. 12 sarjalaiset nimenomaan japanilaiseen, kampi systeemi ei oikein enää toimi (liittyy jousen voimaan tms..). Nyt kiinni 10 sarjalaiset kuminauhat. Henk koht tuo 12 - 54 sarja on must. Sillä vedän stratoissakin ja se on mulle ainut oikea. pikku miinus : tallan intonaatioruuvit tippuu itsestään käytön aikana. Veikkaan että jouset on liian lyhyet / löysät joten ruuvi ei jaksa pysyä kiinni.Ja vielä yksi : mikä on säätöruuvi, joka sijaitsee keskellä tallaa, heti lukitusruuvin vieressä. Liittyy jouseen jotenkin.. Muuten, itse lukitusruuvi ei näytä vaikuttavan mitään..ideologia vika..? Kaiken kaikkiaan, ei täydellinen keppi mutta yleissaundi ja -ote tuollaisenaan (orkkismikeillä jne) on niin jees ja positiivisesti erilainen stratoon verrattuna että pitänee kai tuo ostaa.. jopa virittimet toimii yllättävän hyvin ja tasaisesti. | |
![]() 05.03.2006 09:01:47 | |
joo.. keppi kokeiltu ja ihan jees saundi. ei lähellekään niin kireä kuin stratot. Niitäkin on tuossa ihan huippujakin. mutta... onko kokemusta seuraavasta ; riffissä tai jossakin oli epämääräistä juttua, että jos laittaa reilut kielet, esim. 12 sarjalaiset nimenomaan japanilaiseen, kampi systeemi ei oikein enää toimi (liittyy jousen voimaan tms..). Nyt kiinni 10 sarjalaiset kuminauhat. Henk koht tuo 12 - 54 sarja on must. Sillä vedän stratoissakin ja se on mulle ainut oikea. pikku miinus : tallan intonaatioruuvit tippuu itsestään käytön aikana. Veikkaan että jouset on liian lyhyet / löysät joten ruuvi ei jaksa pysyä kiinni.Ja vielä yksi : mikä on säätöruuvi, joka sijaitsee keskellä tallaa, heti lukitusruuvin vieressä. Liittyy jouseen jotenkin.. Muuten, itse lukitusruuvi ei näytä vaikuttavan mitään..ideologia vika..? Kaiken kaikkiaan, ei täydellinen keppi mutta yleissaundi ja -ote tuollaisenaan (orkkismikeillä jne) on niin jees ja positiivisesti erilainen stratoon verrattuna että pitänee kai tuo ostaa.. jopa virittimet toimii yllättävän hyvin ja tasaisesti. Japanilaisen vibrakoneista vaatii omatoimista kustomointia...kun kampea nostaa reiässä hiukan, niin eiköhän vääntö piisaa 12-setilläkin. Mulla ainakin toimii 11-setissä. Koneisto on kyllä auttamattoman lötkö verrattuna jenkkiin, joten kyllä mullakin on jossain vaiheessa vaihto suunnitelmissa. Säätöruuvi säätää kammen korkeutta. En ole kyllä omassani huomannut intonaatioruuvien löystymistä. Shake some action. | |
![]() 05.03.2006 11:21:59 | |
Ja vielä yksi : mikä on säätöruuvi, joka sijaitsee keskellä tallaa, heti lukitusruuvin vieressä. Liittyy jouseen jotenkin.. Muuten, itse lukitusruuvi ei näytä vaikuttavan mitään..ideologia vika..? Säätöruuvilla säädetään tallan jousta ja sitä kautta lukituspalan toimintaa. Ideana on, että lukituspalan asento ei saa vaikuttaa vireeseen, mutta lukitusasennossa se ottaa kontaktin tallaan. Näin ollen esim. kielen katkettua käännetään lukituspala asentoon lukittu ja vire on taas maagisesti kunnossa. Tai esim. dropped d -virityksen saa ilman, että tarttee muihin kieliin koskea. Tuossa linkissä tarkemmin: http://www.webrocker.de/jaguar/v2/i … ?page=goodies_geek&show=tremloc | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)