Aihe: Monster Cable
1 2
Ben_D
04.03.2006 23:39:17

Onko kokemuksia? Näitä hehkutetaan ympäri maailman ja monet starat ko. kaapeleita käyttävät, mutta Suomesta ei Monster Cabeleita taida saada. Tilasin muutaman kokeeksi eBaysta, mutta kertokaa jos olette Suomessa nähneet myytävänä tai testanneet.
LaXu
04.03.2006 23:41:47
Minä kun olen noista lähinnä lukenut, että ovat ylihintaisia ja hajoavat helposti.
Torniojaws
04.03.2006 23:41:55 (muokattu 04.03.2006 23:42:49)

Yhtälailla kun niitä kehutaan, niitä myös sanotaan kalleimmaksi Sssnakeksi minkä voit ostaa. Kaikissa kaapelitesteissä on todettu, että kaapelilla ei oikeasti ole mitään merkitystä kitaralle lyhyillä etäisyyksillä (alle 15 m) soundin puolesta. Tietysti paksummat kaapelit kestävät sitten käyttöä enemmän jos on vähän ronskimpi ja kiertueella koko ajan.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
LaXu
04.03.2006 23:43:55
Kaikissa kaapelitesteissä on todettu, että kaapelilla ei oikeasti ole mitään merkitystä kitaralle lyhyillä etäisyyksillä (alle 15 m) soundin puolesta. Tietysti paksummat kaapelit kestävät sitten käyttöä enemmän jos on vähän ronskimpi ja kiertueella koko ajan.

Kyllä niissä noillakin mitoilla on eroja. Tosin itse en ainakaan kahden hyvän kaapelin välillä huomaa eroja kuin kestävyydessä, käsiteltävyydessä ja käsittelyäänissä.
Ben_D
04.03.2006 23:51:36 (muokattu 04.03.2006 23:52:10)

Minä kun olen noista lähinnä lukenut, että ovat ylihintaisia ja hajoavat helposti.

No varmaan ovat ylihintaisia jos suoraan kaupasta ostaa. Eipä noi peruskaapelitkaan musakaupassa ihan ilmasia ole. Mulla ei mitään ihan halvinta mahdollista ole tällähetkellä käytössä, mutta pätkii niin helvetisti ja rätisee ja paukkuu...

Mutta mutta...omaa kokemusta ei siis ole...
N33m0
05.03.2006 00:39:49

Cordialia ja Neutrikkia, kolvi käteen ni hyvää tulee.
slow music for slow people
tommiot
05.03.2006 00:52:18
Cordialia ja Neutrikkia, kolvi käteen ni hyvää tulee.

Komppia. Sommer (Spirit) on myös hyvä, hiukan paksumpaa kuin Cordial.
LaXu
05.03.2006 01:42:22
Mitenkäs kovasti tuo Cordial tykkää mennä kierteelle? Mulla on tuossa nykyisessä piuhassa sellaista taipumusta pahemman kerran. Saako tuota mistään Suomesta vai pitääkö lähteä sakemannien kauppoja kolkuttelemaan?
tommiot
05.03.2006 03:11:11 (muokattu 05.03.2006 03:11:58)
http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_cgk_122_sw_prodinfo.html

Eiköhän tuota Suomestakin saa. UralTonella taisi olla, en nyt kyllä jaksa tarkistaa sivuilta... :)

Kyllä se tahtoo vähän kierteelle mennä.

Tämä on hyvä myös:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183601.html
Ben_D
05.03.2006 03:20:12

Pakko Monster Caabelin on olla hyvää kun Zäkk Vylde ja Kerri King käyttävät sellasia, eheh ;)
McNulty
05.03.2006 04:08:34
Minulla on ollut Spectraflexin letku nyt kitaran ja wahin välissä reilun vuoden... ei ongelmia sen kanssa. Kyseessä on Fats-o-flex malli joka jykevä paksu laku joka ei vedä itseensä heti mutkalle. Mielestäni paras kangaspäällysteinen hyppynaru. Onpi muuten tuplakerros tuota tweediä tuossa päällä. Tsek it aut! Custom-Soundsilta hakemaan!

PS. Dime käytti Spectraflexin Fats-o-flexiä myös :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
koponen
05.03.2006 08:22:19 (muokattu 05.03.2006 09:05:20)
kaapelilla ei oikeasti ole mitään merkitystä kitaralle lyhyillä etäisyyksillä (alle 15 m) soundin puolesta.

Sori mutta total bullshit. Kerro minulle miten se kaapeli EI voisi olla vaikuttamatta soundiin. Itse olen testannut aika monta 3-6m piuhaa ja kyllä vain niissä eroja on. Sokkotestattiin kaappi - ja kitarapiuhoja ja jokainen osallistuja kuuli erot ja tulokset olivat luotettavia kautta linjan. Kyllä hyvään kitarapiuhaan kannattaa muutama kymppi panostaa, mutta nuo Monsterit on jo vähän hätävarjelun liioittelua.

EDIT: Ja pelkästään sama kaapeli 3m vs 15m on ihan eri soundinen. Mehut jää auttamatta matkalle jos on paska/liian pitkä kaapeli. MOT
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Spike
05.03.2006 08:38:12
Kaikissa kaapelitesteissä on todettu, että kaapelilla ei oikeasti ole mitään merkitystä kitaralle lyhyillä etäisyyksillä (alle 15 m) soundin puolesta.

Kyllä ne halvimmat kaapelit vähän sitä yläpäätä syö 3-6 metrin pituuksillakin. Se on sitten taas eri asia onko sillä oikeasti mitään väliä.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Ben_D
05.03.2006 12:27:36

Kyllä hyvään kitarapiuhaan kannattaa muutama kymppi panostaa, mutta nuo Monsterit on jo vähän hätävarjelun liioittelua.

Millä perusteella? Oletko käyttänyt Monster kaapeleita?
Twinkle
05.03.2006 12:47:37
On sillä johdolla väliä. Vaihdoin siwa-laatuisesta letkusta rahamiesten letkuun ja sen äänenlaadun muutoksen huomasi, vaikka alkuperäinen letku oli 3 metriä ja uusi kaksi kertaa pidempi. Laadullinen ero juuri tuohon 6 metriseen päin selkeästi. Tuon ahaa-elämyksen takia väkästin sen johtotestin silloin ja se nyt aika selkeästi osoitti missä kohtaa hinta/laatu törmää parhaiten.

mielestäni siis osoitti.
koponen
05.03.2006 12:57:18
Millä perusteella? Oletko käyttänyt Monster kaapeleita?

Itseasiassa en ole kunnolla testannut, joten vedän sanani takaisin tuolta osin. Ajatuksessani on kyse siitä, minkälaista hinta/laatu -suhdetta tavaralta odottaa ja hintahaitarin yläpäässä päätyy yleensä maksamaan yhä isompia rahoja yhä pienemmistä eroista. Toisaalta hyvä/kallis piuha palvelee käyttäjäänsä monta vuotta, joten ei siitä lisähintaa soittotunnille juurikaan tule.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Torniojaws
05.03.2006 13:08:31

No sitten siinä testissä oli varmaan vain noita laadukkaampia kaapeleita, ei pilipalikaapeleita. Siinä testattiin ihan mittauslaitteilla paljonko tuli häviötä eikä se testien perusteella ollut merkittävää.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
McNulty
05.03.2006 13:21:19
Tässä minun havaintoja halvempi/kalliimpi (siis juupaseipäs) väittelyyn:

- Halvemmat (siis huonommat) lakut pitävät merkillistä rohinaa ja rahinaa kun niitä kesken soiton siirtelee ja hipelöittee
- Halvemmat myöskin poimii ympärillä olevista laitteista häiriötä helpommin, esim. kännykkä, monitori, jääkaappi jne.
- Halvempien kaapeleiden plugit on yleensä varustettu surkealla vedonpoistolla jos ollenkaan
- Halvempien kaapeleiden johdinmateriaali ei säilytä soundia samana kitaralta vahvistimelle kuin kalliimpi kaapeli... tästä syystä oma kitarointi kuulosti ihan erilaiselta laadukkaan piuhan kanssa kuin jonkun 5mk EverGreenin kera.
- Kalliimpi kaapeli kestää isältä pojalle ja yleensä sen pintamateriaali ja plugit ovat kulutusta kestäviä (näin ainakin DiMarzion, Spectraflexin ja parin muun valmistajan letkuissa)
- Halvempi kaapeli käyttäytyy ihan eri tavalla lämpötilojen vaihdellessa... eli talvisin roudauksen/kuljetuksen aikana lähes jäätyneet halvat kaapelit rutisevat ja pätkivät kun ne vetäsee lavalle. Siitä kohmeesta kun heräävät niin ne poimivatkin jo hurinat ja häiriöt jokaisesta lavalla olevasta laitteesta.

Mielestäni on ihan selkeää, missä seikoissa halvemmissa kaapeleissa on säästetty: johdinmateriaalin laatu, suojauksessa, plugeissa ja pintamateriaaleissa. DiMarzion kaapelin ostin vuonna 2000, sitä on nyitty, heitelty, rullattu kelalle, pistetty solmuun... sillä on ruoskittu bändikaveria, se on uinut oluessa, unohtunut hankeen pariksi vuorokaudeksi ja ties mitä... edelleen pelittää ilman rohinoita ja pätkimistä. Uskaltaisin väittää että sama koulu tuolle Scorpionille (tai muille Bespecon valmisteille) ja Leemille tuottaisi ongelmia. Ne kun eivät tahdo kestää edes tavallista "liitä jakkiin-irroita jakista"-vetelyä.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
koponen
05.03.2006 14:14:14
No sitten siinä testissä oli varmaan vain noita laadukkaampia kaapeleita, ei pilipalikaapeleita. Siinä testattiin ihan mittauslaitteilla paljonko tuli häviötä eikä se testien perusteella ollut merkittävää.

Siinäpä se juttu onkin, kun soundia ei voi mittarilla mitata. Omissa testeissä parhaimmalle kuullostanut johto ei ollut sähköisesti arvioituna joukon "paras".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)