Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mogwai
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
helmihillo
31.08.2004 18:56:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin myös tässä illemmalla ja Skotlannista, Glasgow'stahan he ovat kotoisin ja bändi oli perustettu 1996. Latailin pari kappalettakin sitten koneelle ja tuli heti mieleen Sigur Rós ja Múm. Täysin yhtä hieno yhtye. Yhtä hienoa musiikkia. Yhtä hienoja elementtejä.
 
Etenkin mitä nyt tässä kuuntelin niin kappale "Sine Wave" repii kyllä ihmisen kappaleiksi. Tulee mieleen yhtä ahdistava tunnelma kuin Requiem For A Dream (Unelmien Sielunmessu) elokuvan soundtrack:ltä löytyvistä kappaleista ja tietysti itse elokuvasta. Taidettiin tätä kappaletta tuossa ylempänäkin jo mainita..
 
Näin tällä erää.
 
http://koti.mbnet.fi/teelmo/teelmo
"we live like penguins in the desert. why can't we live like tribes" - dredg
krushing
01.09.2004 11:25:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. Siis Glasgowsta. ;)
 
Hähähäh
 
ei ollu mun päivä näköjään :)
 
Pedroz
04.03.2006 20:53:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin tänään Äxässä Mogwain Mr. Beast -levyä, ja sehän kuulosti niin hienolta, että piti siltä seisomalta ottaa mukaan. Ilmeisesti varsin uusi levy, onko joku bändiin paremmin tutustunut kuullut sitä vielä? Mielipiteitä, että miten se sijoittuu bändin muuhun tuotantoon nähden?
 
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
dictatorsh*t
04.03.2006 23:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti varsin uusi levy, onko joku bändiin paremmin tutustunut kuullut sitä vielä?
 
Mun mielestä on ilmestynyt tänä vuonna, biisiäkään en ole kuullut tosin.
 
saturnzreturn
05.03.2006 08:04:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä kun taasen luulin, että Mr. Beast levyä joudutaan odottelemaan vielä... Ei se voi montaa viikkoa vanha julkaisu olla.
 
my wallet's fat and so is my head
ydinaukio
05.03.2006 12:48:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Beast on Mogwain selvästi toiseksi paras levy, heti Come on die young-mestariteoksen jälkeen.
 
doolittle
05.03.2006 21:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Beast on Mogwain selvästi toiseksi paras levy, heti Come on die young-mestariteoksen jälkeen.
 
Hå? Juuri toisin päin!
 
Young Team, anyone?
 
"Free form of jazz is a license to shit in the street." -Lemmy Kilmister-
saturnzreturn
05.03.2006 21:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hå? Juuri toisin päin!
 
Young Team, anyone?

 
Young Team nimenomaan, myös Ep + 6 ja Ten Rapid on loistavia. Mr. Beast pitää hankkia, niinkuin ne kaikki muutkin levyt.
 
my wallet's fat and so is my head
spinningthingintheceiling
05.03.2006 22:30:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jepa...Small Children in the background on todella hypnoottinen...Luulin bändiä jenkkiläiseksi..hmm
 
ydinaukio
06.03.2006 09:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Young team on Mogwain huonoin levy. Se on jännä juttu, kun kriitikoiden piirissä sitä pidetään parhaimpana. Mogwai-fanien mielestä asia on aivan toisin. Young teamilla on huonot saundit, biisimateriaali ei ole lähelläkään CODY:n tasoa, bändin soitto on "kökköä", ja aikalailla joka biisissä toistuva "hiljaa-kovaa"-systeemi ei kanna kovin kauaa.
 
tatska
06.03.2006 17:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokeillaan listata:
1.rock action
2.come on die young
3.young team
4.EP 6
5.happy songs for happy people
6.ten rapid
 
mr. beastia en ole kuulut, joten en pysty siitä mitään sanomaan.
mut joo aika turhaahan tämmönen on, kun niin upea bändi kyseessä.
kaikki levyt on hyviä ellei loistavia!
 
Nita Nitro
06.03.2006 23:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Young team on Mogwain huonoin levy. Se on jännä juttu, kun kriitikoiden piirissä sitä pidetään parhaimpana. Mogwai-fanien mielestä asia on aivan toisin. Young teamilla on huonot saundit, biisimateriaali ei ole lähelläkään CODY:n tasoa, bändin soitto on "kökköä", ja aikalailla joka biisissä toistuva "hiljaa-kovaa"-systeemi ei kanna kovin kauaa.
 
Samaa mieltä, ainakin osittain. En kans tajua sitä että Young Teamia pidetään bändin taiteellisena piikkinä, mulle se kuulostaa enemmän vaan hyvältä debyytiltä jossa hommaa vasta ollaan hiomassa (vähän sama juttu kuin Tortoisen ekan levyn kanssa, joka sekin tuntuu vaikkapa TNT:n rinnalla jotenkin demomaiselta). Rock Action löytyy hyllystä myös ja sitä on tullut kuunneltua paljon tota Young Teamia ahkerammin.
 
Pitäis kai hommata ne kaikki...
 
mystische!
aleksi
07.03.2006 11:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock Action menee munkin kirjoissa kärkeen. Tuota uutta, tänä vuonna julkaistua Mr. Beastia, en ole vielä kuullut. Come On Die Young on kanssa hyvä, vaikka se on jostain syystä jäänyt aika vähälle kuuntelulle. Happy Songs For Happy People on ihan mukiinmenevä, ei mielestäni bändin parhaimmistoa.
 
"Open hands to the wind."
ydinaukio
07.03.2006 12:24:12 (muokattu 27.03.2006 16:14:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Come on die young
2. Rock action
3. EP+6
4. Mr. beast
5. Government commissions
6. Happy songs for happy people
7. Young team
8. Ten rapid
9. Kicking a dead pig
 
Jotenkin näin.
 
EDIT: muutin vähän järjestystä.
 
saturnzreturn
08.03.2006 11:35:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Government commissions? Remixejä?
 
Noista levylistauksista vielä. Mogwai on kyllä sellainen bändi, että levyjä en ainakaan subjektiivisesti rankkaa biisien takia, vaan lähinnä fiiliksen perusteella. Esim. Ten rapid ei sisällä montaa biisiä, ja nekään ei ole välttämättä yhtyeen parhaimmistoa, mutta tämä levy oli ensi kosketukseni orkesteriin ja sain siitä niin kovat kiksit, että levy on kyllä mun mielestä ihan pirun kova.
 
my wallet's fat and so is my head
ydinaukio
08.03.2006 13:06:05 (muokattu 08.03.2006 13:08:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Government commissions? Remixejä?
 
Tarkoitin siis Kicking a dead pigiä. Unohdin Governmentin täysin. Editoinpa senkin.
 
EDIT: Niin ja Ten rapidista vielä sen verran että hienohan sekin on. Eihän Mogwai ole huonoa levyä tehnytkään. Tosin CODY on ainoa viiden tähden levy.
 
Onki
08.03.2006 19:44:16 (muokattu 08.03.2006 19:46:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kyllä levyjä mihinkään kovin tarkkaan parhausjärjestykseen pysty listailemaan. Yhtään huonoa levyä bändi ei toki ole tehnyt, mutta kyllä Come on die young on kokonaisuudessaan vahvin, kun taas esim. Young team ei ole mikään paras kokonaisuus, mutta levyltä löytyy kuitenkin Mogwai fear satan, joka mielestäni kuuluu bändin parhaimpiin biisieihin.
Ja se vähä, mitä olen uutta levyä kuullut, kuulostaa todella hyvältä. Hankkia täytyy.
 
doolittle
08.03.2006 20:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhtään huonoa levyä bändi ei toki ole tehnyt, mutta kyllä Come on die young on kokonaisuudessaan vahvin, kun taas esim. Young team ei ole mikään paras kokonaisuus, mutta levyltä löytyy kuitenkin Mogwai fear satan, joka mielestäni kuuluu bändin parhaimpiin biisieihin.
Ja se vähä, mitä olen uutta levyä kuullut, kuulostaa todella hyvältä. Hankkia täytyy.

 
Kkyllähän jokainen varmasti pystyy itse aistimaan sen järkyttävän energialatauksen ja riemukkaan spontaanin luomisenilon, minkä Young Teamilta voi aisita paremmin kuin miltään muulta Mogwain upeista albumeista. Biisimateriaali ei ole ehkä yhtä vakuuttavaa jälkeä kuin vaikka Happy Songs For Happy Peoplella, mutta minulle tunteen palo merkitsee yksinkertaisesti enemmän.
 
Huonoimmillaankin silkkaa parhautta, myös äijien hieman kyyninen pisteliäs huumori ja kommentit saavat suupielet ylöspäin. Samoin kuin yhtyeen musiikissa viljelemä rutikuiva komiikka. Mogwaihan on määritellyt itsensä kokeilevaa rockia soittavaksi punkbändiksi, jälkimmäinen nimenomaan asennoitumisen suhteen.
 
"Free form of jazz is like a license to shit on a street" -Lemmy Kilmister-
Bredius
08.03.2006 23:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma suosikkini on Rock Action. Toisella sijalla ovat kenties Happy Songs For Happy People ja Come On Die Young. Young Teamilla on toki hienoja biisejä, mutta kokonaisuutena levy on melkoisen epätasainen. Uuden levyn Mr. Beastin ostin tänään, se vaikuttaa muutaman kuuntelun jälkeen jo aika lupaavalta.
 
"Rumors of my demise have been greatly exaggerated."
ydinaukio
09.03.2006 08:19:41 (muokattu 09.03.2006 08:22:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kkyllähän jokainen varmasti pystyy itse aistimaan sen järkyttävän energialatauksen ja riemukkaan spontaanin luomisenilon, minkä Young Teamilta voi aisita paremmin kuin miltään muulta Mogwain upeista albumeista. Biisimateriaali ei ole ehkä yhtä vakuuttavaa jälkeä kuin vaikka Happy Songs For Happy Peoplella, mutta minulle tunteen palo merkitsee yksinkertaisesti enemmän.
 
Minusta mainitsemasi asiat sopivat paremmin CODYyn kuin Young teamiin. Sillä levyllä on nimittäin sellainen tunnelma että alta pois! Levyhän on pääosin todella synkkä, ja tunnelmaa kasvatellaan koko ajan. Sitten loppupuolella kun tulee ne kolme kovaäänisempää biisiä (joiden joukossa Ex-cowboy, Mogwain paras biisi)... Huhhuh!
 
Huonoimmillaankin silkkaa parhautta, myös äijien hieman kyyninen pisteliäs huumori ja kommentit saavat suupielet ylöspäin. Samoin kuin yhtyeen musiikissa viljelemä rutikuiva komiikka. Mogwaihan on määritellyt itsensä kokeilevaa rockia soittavaksi punkbändiksi, jälkimmäinen nimenomaan asennoitumisen suhteen.
 
Minusta ne biisien nimet tekohauskuuksineen ovat aika tyhmiä. Ja en ole koskaan ymmärtänyt tuota punk-hommaa, bändillähän on käsittääkseni ollut mm. vaatesponsoreja (Kappa).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «