Aihe: Rap-musa
1 2 3 4 5 6 7
Attila
26.08.2003 12:09:44
Mikä teitä vituttaa rap-musassa/skenessä?

Kuulostaa huonolta ja näyttää huonolta. Huumeet, seksistisyys, raha, autot.
Veikko
26.08.2003 12:12:52
Ei siinä varsinaisesti mikään vituta. Siinä vaan ei ole mitään mikä minua kiinnostaisi musiikillisessa mielessä.
Suojele Suomen metsiä. Tapa tikka(Picoides arcticus).
Leikari
26.08.2003 12:15:02
Kuulostaa huonolta ja näyttää huonolta. Huumeet, seksistisyys, raha, autot.

rapissa minua vituttaa eniten sex & drugs & rockn´roll
el Bastardo
26.08.2003 12:45:22
Jaa mikä vituttaa? No ehkä ne hassut videot mitkä on kaikki samasta muotista, ja sellainen yleinen pöyhkeily. Mutta kuuntelen kyllä hyvää hip hoppia ihan mielelläni.
Elämä on opasmatka, ei löytöretki (YUP - Tänään kotona)
ingle
26.08.2003 14:00:11
löysyys, leijuminen, esitetään kovaa jätkää jolla on paljon rahaa ja kauniita naisia. hienot talot, autot yms. taidampa alkaa räpätä
If assholes could fly, this place would be an airport.
kid ego
26.08.2003 14:17:26
Rapissa ei ole niinkään vikaa, vaan sen julkisuuskuvassa, jonka MTV meille on antanut. Musa TV:n rap on mun mielestä lähes poikkeuksetta täyttä tuubaa, mutta kavereiden levyiltä löytyy hyvääkin matskua.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Fortune
26.08.2003 14:18:09
Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu :)

Ei mikään. En kyllä kuuntelekaan, Suomi on vapaa maa.
"Raha ei tee onnelliseksi,
mutta kitarat tekevät"
-SamuelD
Deep Shadow
26.08.2003 14:18:53
Ei siinä varsinaisesti mikään vituta. Siinä vaan ei ole mitään mikä minua kiinnostaisi musiikillisessa mielessä.

Eipä minuakaa varsinaisesti vituta.. Ei vaan jaksa juurikaan kiinnostaa. Varsinkaan tämä suomirap-osasto, eli kaikki elastiset ja isot h:t ja pienen pienet g:t ja muut...

Mutta taas esimerkiksi Kwanilla on joitan hyviä kappaleita.. Onko tämä nyt sitten Hip Hopia vai mitä? En kauhean hyvin ole perehtynyt näihin genrejakoihin... On kyllä olemassa ihan hyvääkin rap/hiphop musiikkia...
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Karlsson
26.08.2003 14:19:59
No ehkä ne hassut videot mitkä on kaikki samasta muotista, ja sellainen yleinen pöyhkeily.

No, eikös tuo nyt päde ihan mihin vaan vaikka rokkiin.
En nyt erityisesti halua räppiä puolustella tässä, mutta ei siinä mikään vituta. Enemmän mua rokki vituttaa. Niin ja rappari wannabe nuoriso on usein aika ankeaa.
Jatsia heti aamusta.
Nimismies
26.08.2003 14:20:42
Suomirapissa on jotain mielenkiintoisia juttuja, samaten pidän Kwanista ja DJBB:stä. Ulkomainen räppi ei jaksa Eminemiä lukuunottamatta kiinnostaa, minä kun en niitä ruskeita moottoriturpia toisistaan erota. Muuten olivat jätkät aika hyvin tiivistäneet minunkin ajatuksia tuossa edellä, etenkin kid ego.
Vihaan Jorma Melleriä.
the jokke
26.08.2003 14:23:38
uhoaminen.
superfly
26.08.2003 14:25:59
Räpissä eniten vituttaa ne piisit, missä ei ole edes kertosäettä. Samaa sättimistä saattaa olla viisi minuuttia putkeen. Booooring! Räppiä on olemassa ihan kohtuullistakin. Täysin koneistettu räppi ilman yhtään oikeaa soittajaa on todella tylsää. Hyvästä ja musikaalisesta räpistä esimerkkinä nyt vaikka Paleface.
Harppu on alaston piano
Juhani
26.08.2003 14:28:30

löysyys, leijuminen, esitetään kovaa jätkää jolla on paljon rahaa ja kauniita naisia. hienot talot, autot yms. taidampa alkaa räpätä

Joo, onhan näitä. Mutta ei tätäkään genreä voi yleistää. Esim. Kapteeni Ääni on kaikkea muuta kuin kovaa jätkää. Sillä kaverilla on oikeaa sanottavaa ja puhuu asiaa esim. julkisuuden tavoittelun kiroista, oman itsensä toteuttamisesta, terveistä ihmissuhteista & elämäntavoista, toisten seläntakana pahaa puhumisesta yms. Itse ainakin arvostan monia Jukkapojan tekstejä.
el Bastardo
26.08.2003 14:30:21
Mutta taas esimerkiksi Kwanilla on joitan hyviä kappaleita.. Onko tämä nyt sitten Hip Hopia vai mitä? En kauhean hyvin ole perehtynyt näihin genrejakoihin... On kyllä olemassa ihan hyvääkin rap/hiphop musiikkia...

Vanha asvalttiviidakon sananlaskuhan sanoo että "rap is something you do, hip hop is something you live".
kid ego
26.08.2003 14:31:51
Suomirapissa on jotain mielenkiintoisia juttuja, samaten pidän Kwanista ja DJBB:stä. Ulkomainen räppi ei jaksa Eminemiä lukuunottamatta kiinnostaa, minä kun en niitä ruskeita moottoriturpia toisistaan erota. Muuten olivat jätkät aika hyvin tiivistäneet minunkin ajatuksia tuossa edellä, etenkin kid ego.

Ja sä jatkat mun tekstiäni ihan niin kuin mä itse olisin tehnyt. Luetko sä mun ajatuksiani vai ollaanko me sama henkilö?
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
el Bastardo
26.08.2003 14:34:22
No, eikös tuo nyt päde ihan mihin vaan vaikka rokkiin.
En nyt erityisesti halua räppiä puolustella tässä, mutta ei siinä mikään vituta. Enemmän mua rokki vituttaa. Niin ja rappari wannabe nuoriso on usein aika ankeaa.

Totta toinen puoli, rokki on samanlaista pöyhkeilyä ollut jo paljon pidempään. Nykyrokissa välillä syö nämä joka paikasta sikiävät retro-rock-yhtyeet, ei oikein pysy kärryillä enää mikä on mikäkin. Sinänsä hyvä että perinteinen rock on taas huudossa, mutta kuten minkä tahansa (musiikillisen) muoti-ilmiön ollessa huudossa, samasta muotista olevia ryhmiä ryömii yhtä-äkkiä kivenkoloista ja kellareista valtaisat määrät. Mutta toisaalta, mitä sitten, kunhan meno on hyvää. Pääasia että porukka nauraa, sanoi kaveri.
Deep Shadow
26.08.2003 14:38:06
Vanha asvalttiviidakon sananlaskuhan sanoo että "rap is something you do, hip hop is something you live".

Jep. Nyt kun sanoit, niin olen kuullut tuon itsekin jonkun rap-artistin suusta...
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Leikari
26.08.2003 14:41:45
täällä muusikoiden.netiin keskustelualueella ei muuten ole missään rap-aluetta - vai onko se kirjallisuutta/runoutta?
el Bastardo
26.08.2003 14:49:58
täällä muusikoiden.netiin keskustelualueella ei muuten ole missään rap-aluetta - vai onko se kirjallisuutta/runoutta?

Niinpä. Sitten käykin niin, että jos erehtyykin mainitsemaan sanan rap/hip hop, joku kommentoi ettei se ole musiikkia laisin. Rytmistä nykyrunoutta, parhaimmillaan aivan loistavaa minun mielestäni. Word up. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)