Aihe: Korvarenkaiden otto.
1 2 3
Rakkikoira
22.02.2006 08:53:36
Ajattelin sellaisia ''hevosenrenkaita'' jossa on pallot päissä kumpaankin, suht isot renkaat, paljonko tulee hintaa?

Mun mielestä tuollainen koru on aika outo korvanlehdessä, tai mikä nyt onkaan. Ota ennemmin sellainen rustoon.
smio
26.02.2006 00:55:27
Tyttöystävän kanssa tehtiin mulle itse korviin reiät apteekin neuloilla, ja tosi hyvin on pysynyt terveenä noi. Harjoituskorut löytyivät jo valmiiks, niin oiskohan noista joutunut jopa maksamaan n. 40snt/neula.

Kyllä silti suosittelen jossain alan liikkeessä ottamaan ne, jos ei tiedä kunnolla, mitä on tekemässä.
noir
26.02.2006 12:53:28
En suosittele tekemään korvien lävistystä kultasepänliikkeessä, ellei ole budjetin puolesta pakko.

Suosittelen kultaseppää, ainakin jos ei ota genitaaleja tai muuta erikoisempaa.

a. ne tädit/sedät eivät ole kauhean tarkkoja paikan kanssa.. Omassa korvassa yksi reikä on todella väärässä kohtaa..

Minulle on aina pistetty reiän kohdalle kynällä merkkiä ja katsottu, että menee mihin halutaan.

b. Joudut pitämään niitä kultaisia nappeja, joissa on joku nätti vaaleenpunainen kivi. Lävistäjällä laittavat suoraan haluamasi korut reikiin. Perhanat tulehtuvat myös hanakammin, koska nappi ei hengitä siten kuin renkaat.

Napit saa valita. Niissä rasioissa kyllä pyörii vain ne kultaiset ja muovitimanttiset, mutta tiskin alta on aina löytynyt minulle lisää teräsväriä. Riskejä tulehtua on aina, renkaat on minulla tulehtuneet useammin kuin napit, mutta onpa minulla yksi nappi kasvanut korvalehden sisäänkin. Kyllä sitä housutkin kasvaa ihoon kiinni, jos ei pidä huolta.

c. Se neulalla lävistyttäminen ihan lävistäjän luona on järkevämpi kuin se pyssy.

Perustele, niin voin todistaa edes että olet väärässä. Korviin ainakin menee ihan nätisti, nänneistä en sitten tiedä.

Kuopiossa lävistäjällä laitettuna reiät maksoivat á 25 €

Espoon Isossa Omenassa pistävät kultasepällä 3.5 euroa per reikä.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Majoittakaa minut halvalla Helsinkiin!
pardy
26.02.2006 20:56:28

Perustele, niin voin todistaa edes että olet väärässä. Korviin ainakin menee ihan nätisti, nänneistä en sitten tiedä.

Ensinnäkin, neula on kertakäyttöinen ja varmsati siis puhdas. Toisekseen, sitä pyssyä ei voi asianmukaisesti täydellisesti desinfioida.
noir
26.02.2006 21:21:50
Ensinnäkin, neula on kertakäyttöinen ja varmsati siis puhdas. Toisekseen, sitä pyssyä ei voi asianmukaisesti täydellisesti desinfioida.

On se pyssynkin neula kertakäyttöinen. Kamalasti roiskeitakaan ei toimituksesta tule. Toki joitakin ongelmia laitteen putsaamisessa on, mutta vaikuttaa silti urbaanilegendalta ja kuulopuheilta.
Kone
26.02.2006 22:44:21
Tuolla lukee miksi kannattaa teettää ne reiät lävistäjällä eikä kultasepänliikkeessä. http://www.wormz.org/pyssyt.html

Mut eihän se vissiin korville oo nii justiinsa.
Kyllä tämä päivä oli huonompi ku eilinen mutta varmasti parempi ku huominen
Uruk
27.02.2006 13:53:13
Emt miksi sitten asiantuntijat sanovat että neula on turvallisempi kuin kone, ei ne varmaankaan valehtele?
(ò_ó)/ WTF IS THIS SHIT
noir
27.02.2006 17:49:19
Emt miksi sitten asiantuntijat sanovat että neula on turvallisempi kuin kone, ei ne varmaankaan valehtele?

Hinta. Vertaa.
TomGoofy
27.02.2006 18:37:17
Saako muuten semmosia renkaita missä on sellanen pallo ostettua kultasepänliikkeistä ja meneekö ne ihan tavallisiin koneella ammuttuihin reikiin?
Jannipaali
27.02.2006 19:25:55
Saako muuten semmosia renkaita missä on sellanen pallo ostettua kultasepänliikkeistä ja meneekö ne ihan tavallisiin koneella ammuttuihin reikiin?

Kyllä ja kyllä.
Asiat eivät useastikaan ole ongelmia, ellei niistä tee ongelmia.
Rakkikoira
28.02.2006 09:51:04

Mutta itse niitä on varmaan vaikea laittaa korviin.
noir
28.02.2006 12:22:59 (muokattu 28.02.2006 12:27:08)
Mutta itse niitä on varmaan vaikea laittaa korviin.

Kui? Vai millasesta korusta tässä nyt puhutaan? Sellainen, missä pallon kyljissä on kolot ja se puristetaan kiinni? Ei ongelmaa.

EDIT: Piti vielä tästä pistää:
Mun mielestä tuollainen koru on aika outo korvanlehdessä, tai mikä nyt onkaan. Ota ennemmin sellainen rustoon.

Minun mielestäni sopii ihan hyvin. Mallia sopii ottaa Valentino Rossilta
http://www.theage.com.au/ffximage/2 … 5/10/13/island_wideweb__430x330.jpg
http://www.parecidosrazonables.com/ … zonables_valentino_rossi_krusty.jpg (vasemmanpuoleinen)
Heviasmo
01.03.2006 00:11:19
Korvalehtien rei'ittäminen ei nyt niin hankala operaatio ole, etteikö sitä itse voisi tehdä. Olen itse tehnyt kaikki 5 reikää korvalehtiini, joista nykyään yhden olen jo antanut mennä umpeen ja yhdestä reiästä olen venyttänyt 10mm venytyksen.
Kun on tarpeeksi huolellinen homman kanssa, niin ei tulehduksiakaan synny. Käy ostamassa jostain liikkeestä vain heti kättelyssä kunnollisen korun, niin sekin jo helpottaa jälkihoitoa.
"Alle 7-vuotiaiden lasten käyttöä tulee valvoa ja nielemistä varoa. Annostele lapsen pikkusormen kynttä vastaava määrä hammastahnaa. Käytettäessä lisäksi muita fluorituotteita, neuvottele hammaslääkärisi kanssa."
Rakkikoira
01.03.2006 06:54:46
Minun mielestäni sopii ihan hyvin. Mallia sopii ottaa Valentino Rossilta
http://www.theage.com.au/ffximage/2 … 5/10/13/island_wideweb__430x330.jpg
http://www.parecidosrazonables.com/ … zonables_valentino_rossi_krusty.jpg (vasemmanpuoleinen)

Aijaa, mä luulin että ei puhuttu renkaista vaan sellaisista "banaaneista". Siis kyllähän tuollaiset sopii, itekkin on pitänyt vaihtaa tuollaisiin, mutta ei ole tullut kuitenkaan.
noir
01.03.2006 11:18:58
Aijaa, mä luulin että ei puhuttu renkaista vaan sellaisista "banaaneista". Siis kyllähän tuollaiset sopii, itekkin on pitänyt vaihtaa tuollaisiin, mutta ei ole tullut kuitenkaan.

Meinaat banaanilla ilmeisesti sellaista suorempaa mallia tuosta, niinkö tämä(http://a-ilusion.com/kauppa/products.php?p=d868f7). Se ei kyllä oikein korvaan sovi, ellei sitten kahden reijän välille.
Sa,kke
01.03.2006 14:39:43
Diipadaapa. Jos haluat olla 95% varma että reikä ei tulehdu, mene lävistysliikkeeseen. Jos haluat päästä halvalla, mene kultasepänliikeeseen ja laita ampumalla. Silloin ne kyllä tulehtuu.
Tee itse ne. Osta apteekista neula ja käske kaverin iskeä läpi. Siinä ei muuta ole, kun vaan katsoo ettei pahasti mene vinoon...
Itse oon tehnyt 8 reikää, joista 2 rustoon, hakaneulalla, eikä yksikään ole tulehtunut. Laittaa vaan kunnon korun, eikä mitään muovileluja.
Ihan miten itse tykkää. Rustolävistys maksaa paikallisessa liikkeessä 40eur. Turhan kallista minulle.
And rämina goe's on... r0k r0k. "Nazi punks fuck off"
Rakkikoira
03.03.2006 07:27:29
Silloin ne kyllä tulehtuu.

Ihan varmasti?

Ite oon elämän aikana ottanut kultasepänliikkeessä 3 reikää ja lävistysliikkeessä rustoon, mikään ei ole tulehtunut, tai ollut kipeä. Täytyy varmaan seuraavaksi tehdä itse, ajattelin kieleen.
carlos
03.03.2006 09:59:36
Ite en oo oikeastaan ikinä harkinnu ottavani korvista. Halusin kuitenkin tietää, miltä tuntuu, kun neula lävistää korvan.
Ilmoitustaululta nuppineula--> vessaan peilin eteen---> poltin sitä neulaa--> neula korvan läpi. Eikä se oikeastaan miltään tuntunut.. Ein Erlebnis für sich!
Kaverini olivat puhuneet, että ensin pidät korvanlehdellä jääpalaa, sitte ku painat ni omena sinne korvan taakse. Hoho, sanoisin. Ei kyllä mitään tulehdusta tullut (tähän vaikutti tietenkin myös se, että en mitään siihen reikään laittanut)..

En sano tätä siksi, että kannustaisin lävistämään itse. Päin vastoin, vaikka tuo ei miltään tuntunut, varsinaisen korviksen kävisin kyllä ottamassa kunnon liikkeessä.
I can't hide but I can run for miles.
Sa,kke
03.03.2006 16:07:14
Niin no niiin... Eihän se nyt ampumalla tulehdu, jos sen korun vaihtaa.
Mutta on se nyt vaan niin helvetisti katu-uskottavampaa tehdä itse.
And rämina goe's on... r0k r0k. "Nazi punks fuck off"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)