Aihe: Mikkien kytkennöistä pari kysymystä.. 1 | |
---|---|
![]() 25.02.2006 21:49:34 (muokattu 25.02.2006 21:51:28) | |
Juu, olen ehkä vaihtamassa tuon Viperin mikkejä passiivisiin jossain vaiheessa (kunhan saan ensin paremman (putki)vahvistimen), ja kysyisinkin, että onko jossain myynnissä tuollaista kolmiasentoisen switchin pyöreään koloon sopivaa 5-asentoista switchiä? Saisi laajemman soundimaailman.. Vai kannastaisiko käyttää mieluummin push/pull-potikoita? Eli tuossa kitarassa on siis 1 volume, 1 tone ja 3-asentoinen kytkin.. Soundeja mitä saisi ainakin olla: Kaulamikki Tallamikki Molemmat yhtä aikaa Kaulamikki puolitettu Tallamikki puolitettu Molemmat yhtä aikaa puolitettuna (vaiheessa? samalla lailla kuin stratossa/telessä väliasennot) Vai saisiko nuo laitettua siten, että normaalisti olisi seuraavalla lailla: 1. Kaulamikki 2. Molemmat 3. Tallamikki Ja sitten push-pull-potikkaa nostamalla: 1. Kaulamikki puolitettuna 2. Molemmat puolitetut vaiheessa 3. Tallamikki puolitettuna Miten nuo pitäisi johdottaa, jos oletetaan, että kaulaan tulee Dimarziolta joku PAF-kopio ja tallaan samalta merkiltä Super Distortion? Kirka Saatana! | |
![]() 26.02.2006 19:13:45 | |
5-asentoista switchiä? Ihan Yleltä löytyy: http://www.yleiselektroniikka.fi/in … p;productCat=772&productID=4791 Tossa saa toiminta-alueen rajattua siihen 5:een, ja kaksi "kanavaa" käytössä. Ihan kätsy, mutta muovivartinen, ja nuppi pitää olla kiristysruuvilla varustettu. Oon huomannu nostopotikkapuolituksen olevan soittotilanteessa selkeämpi. Käytän itse volassa nostopotikkaa joka puolittaa kaulamikin, ja tone pistää tallamikin rinnan. Rinnan siksi, että siitä tulee mun makuun hieman kivempi soundi kun mikki poimii laajemmalla hurinoiden estämiseksi. Kaulamikissä taas etummainen kela yksin toimii mulle parhaiten. Miten nuo pitäisi johdottaa Valmistajan sivuilta löytyy ohjeet rinnan-sarjaan kytkimen, sekä puolituskytkimen johdottamiseen. Toi pyöritettävä on sitten asia erikseen, voin pohtia siihen kytkennät jos siihen päädyt. | |
![]() 26.02.2006 21:29:13 | |
Pitääpä miettiä tuota kiertokytkintä... Eiköhän noi kuitenkin riitä ilmankin. Kiitoksia, palaan asiaan jos tulee kysyttävää! Kirka Saatana! | |
![]() 26.02.2006 23:29:41 | |
Pitääpä miettiä tuota kiertokytkintä... Eiköhän noi kuitenkin riitä ilmankin. Niin, siis kiertokytkimeen saa kyllä ne puolitusasennot myös, mikäli ilmaisin asian epäselvästi. | |
![]() 04.03.2006 14:53:33 (muokattu 04.03.2006 14:59:32) | |
sain jälleen kerran kaverilta pari mikkiä. 2 singlecoilia ja humbuckerin 5-way switchin ja tonepotikan puolituskytkimellä. kysymys kuuluukin että miten tuon humbuckerin oikein saa puolitettua kun yleensähän niissä on 4 tai 5 piuhaa ja tuossa on vaan kolme? ja tuo potikka on ihan erilainen kun mitä yleensä oon nähny puolituskytkimiä. siinä kuitenkin toimi puolitus sillon ku noi oli kaverin kitarassa kiinni. ja kitara oli ibanez roadstar I. jos siihen löytys kytkentäkaavio niin olis aika hieno juttu. se potikka on vähän sen näkönen niinku siinä ois kaks potikkaa päällekkäin ja sit kun sitä painaa niin vaihtuu se "käyttötarkotus" eli joko molemmat kelat tai sit vaan toinen (ei siis ole nostokytkin niinkun esim. dimarzion potikat!) niin ja mikin piuhojen värit on punanen, valkonen ja sit tuommonen missä ei oo mitään kuorta eli olettasin et se on maa | |
![]() 04.03.2006 16:08:52 (muokattu 04.03.2006 16:11:57) | |
Noissa puolitettavissa 3-piuhasissa yks johto tulee sieltä keloja yhdistävältä liitokselta. Korjaus: hävis näköjään osa tekstistä. Lisäys: On siis vähän sama asia kun esim. Duncanin mikeissä punanen ja valkonen yhdistettynä. Sen kun maadottaa niin ainoostaan toinen kela on käytössä. Paha sanoo noista väreistä, niitä kun on ollu vähän miten sattuu. Mittaamalla tai koittamalla selviää. | |
![]() 04.03.2006 17:55:03 | |
Tavallisesti se on valkoinen se puolituspiuha, punainen on + napa. Puolituskytkin toimii oikein kun kytket kytkimen reunimmaiseen korvakkeeseen sen mikiltä tulevan valkoisen piuhan, ja toisen reunimmaisen korvakkeen kytket maihin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)