Aihe: Emg 81
1 2 3
Jaska88
04.03.2006 13:16:51
Mulla ois tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenki. Olen ostamassa kyseisiä mikkejä. Mutta on ongelma. Pitääkö kummanki mikin olla aktiiveja vai passiiveja. Mulla on Epiphone explorer gothic merkkinen kitara.
Werde
04.03.2006 13:24:19
Mulla ois tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenki. Olen ostamassa kyseisiä mikkejä. Mutta on ongelma. Pitääkö kummanki mikin olla aktiiveja vai passiiveja. Mulla on Epiphone explorer gothic merkkinen kitara.

Kyllä ja ei. Jos molemmille saat omat potikat ruuvattua (käytännössä tone pitäisi jättää kytkemättä ja molemmille omanlaisensa vola) niin onnistuu. Siltikin EMG:n vola on asteen kovempi suuremman ulostulon vuoksi. Lisäksi ongelmia saattaa aiheuttaa maadoitus, EMG:tä kun ei maadoiteta kitaran Hardwaren kanssa.

Helpommalla pääset jos käytät joko aktiiveita tai passiiveita.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Jaska88
04.03.2006 13:35:26
Jatketaa tyhmillä kysymyksillä. :). Mitä eroa niillä on. Katsos ku en ymmärrä niiden päälle mitään. Kummat on paremmat???
Theodor
04.03.2006 13:41:02 (muokattu 04.03.2006 13:43:19)
Jatketaa tyhmillä kysymyksillä. :). Mitä eroa niillä on. Katsos ku en ymmärrä niiden päälle mitään. Kummat on paremmat???

Passiivit toimii ilman "erillistä" virtalähdettä .Ttällä hetkellä kitarassasi on passiivi mikit..Aktiivit tarvii virtalähteen,joka on tässä tapauksessa 9 voltin patteri..patterille joutuu todennäköisesti jyrsimään kolon kitaraan.

On vaikea sanoa kummat on paremmat..Kannattaisi harkita Emg Hz-H4 mikkiä, joka on passiivi versio tuosta emg 81:stä...näin säästyt turhalta räpeltämiseltä patterin yms kanssa.
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
myrtonen
04.03.2006 13:43:01
Jatketaa tyhmillä kysymyksillä. :). Mitä eroa niillä on. Katsos ku en ymmärrä niiden päälle mitään. Kummat on paremmat

Aktiivimikeissä on patterilla toimiva etuaste, jolla aktiiveista saa enemmän hönkää ja kierrot, hurinat yms. vähenee. Passiivimikit vaan olla möllöttävät, mutta kyllä niistäkin sitä outputia lähtee.

Nuo paremmuuskysymykset ovat makuasioita, ja niihin en puutu, koska tappeluhan siitä vaan syntyy.
Mega Man Club #010 - Gay Man Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa.
Sir Härö
04.03.2006 14:17:59
Passiivit toimii ilman "erillistä" virtalähdettä .Ttällä hetkellä kitarassasi on passiivi mikit..Aktiivit tarvii virtalähteen,joka on tässä tapauksessa 9 voltin patteri..patterille joutuu todennäköisesti jyrsimään kolon kitaraan.

On vaikea sanoa kummat on paremmat..Kannattaisi harkita Emg Hz-H4 mikkiä, joka on passiivi versio tuosta emg 81:stä...näin säästyt turhalta räpeltämiseltä patterin yms kanssa.

Jos hyvät passiivit tahtoo niin kannattaa nuo hzeet unohtaa. Duncan tekee paljon parempia.
"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." V.U.K. #18
Explorer
04.03.2006 14:30:58 (muokattu 04.03.2006 14:31:18)
Duncan tekee paljon parempia.

Samoin Dimarzio, Lundgren ym.
Lancelot
04.03.2006 14:31:51
Duncan tekee paljon parempia.

Let the war begin.
oiva tumpeloinen
04.03.2006 15:29:04
..patterille joutuu todennäköisesti jyrsimään kolon kitaraan.

Eipä joudu Epin exploreriin.
Theodor
04.03.2006 15:31:14
eipä joudu Epin exploreriin.

Huom. kirjoitin että todennäköisesti siksi koska en ollu varma että joutuuko siinä jyrsintähommiin :)
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
oiva tumpeloinen
04.03.2006 15:32:25
Huom. kirjoitin että todennäköisesti siksi koska en ollu varma että joutuuko siinä jyrsintähommiin :)

juujuu......Mä vaan kerroin, ettei jyrsintähommiin joudu, piis. =)
Werde
04.03.2006 16:40:07
patterille joutuu todennäköisesti jyrsimään kolon kitaraan.

Taitaa aika harvassa olla kitarat joihin tuota lisätilaa tarvitsisi jyrsiä. Lessukoihin, Iban RG:eihin, Jacksonin ja ESP:n superstrato-mallisiin sekä Squierin stratoon on ainakin mahtunut ilman kikkailua. Vimeksi mainitussa oli tosin siinä ja siinä, kun runkoon oli jyrsitty tilaa vain yhdelle humpparille ja potikalle.
Jaska88
04.03.2006 16:51:15
Kiitoksia kaikille kommenteista. Enköhän minä nyt jo alkuun pääse näilläkin tiedoilla. Toki saa laittaa lisää mielipiteitä ja neuvoja. :) Osaako kukaan sanoa, kumpia mikkejä Metallica käyttää???
Werde
04.03.2006 17:28:13
Osaako kukaan sanoa, kumpia mikkejä Metallica käyttää???

/,,/

Nyt on oikea suunta! :)
Ziggy Bubba
04.03.2006 18:19:09

Metallica käyttää kai HZtoja kun ne kuulostaa ihan samalta kun aktiivit eikä tarvii räplätä patterien kanssa.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Aki
04.03.2006 18:54:25

Metallica käyttää kai HZtoja kun ne kuulostaa ihan samalta kun aktiivit eikä tarvii räplätä patterien kanssa.

Eh... enpä ole kenenkään kuullut HZ:oja kehuvan muihin passiivimikkeihin verrattuna.

Aktiivi- ja passiivimikkiä ei voi käyttää samaan aikaan ilman erityistä bufferoivaa esivahvistinta. Touhu pysyy paljon simppelimpänä (ja fiksumpana) kun niitä ei sekoita. Passiivimikit yleensä soundaavat luonteikkaammilta ja ovat herkempiä soittotyylin vivahteille. Tosin, jopa nämä ovat joidenkin mielestä makuasioita.
Werde
04.03.2006 19:16:37

Sarkasmisuodin alkoi vilkuttaa vihreää, varsinkin kun herralla näyttää itsellään olevan aktiivipari Äsgeessä :)
Ziggy Bubba
04.03.2006 19:28:14 (muokattu 04.03.2006 19:29:32)

Sarkasmisuodin alkoi vilkuttaa vihreää, varsinkin kun herralla näyttää itsellään olevan aktiivipari Äsgeessä :)

Hehee, jäin siis kiinni :P

Tuo oli todella vapaa lainaus/tulkinta tällä palstalla viime aikoina käyneestä keskustelusta. En kyllä usko tuohon itsekään.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Kampuzzjeah!
04.03.2006 20:49:02
Hehee, jäin siis kiinni :P

Tuo oli todella vapaa lainaus/tulkinta tällä palstalla viime aikoina käyneestä keskustelusta. En kyllä usko tuohon itsekään.

yleensä jos joku kysyy jotain EMG aktiivien asentamisesta,sitte kinataan että osta passiivit niin ei tarvii leikkiä patterin kanssa,sitte kinataan että saundaako HZ samalta ku aktiiviveljensä,sitten tapellaankin HZ vs. muut passiivit.
IHFC #3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)