Aihe: Hardcaset vai topatut kantopussit??
1 2
-Tuke-
02.03.2006 17:50:34
Katselin hintoja ja huomasin että tommoset kantopussit ovast paljon halvempia kuin hardacaset. Itsestäni ne tuntuu ihan suojaavilta (toppaus 20mm) ja käteviltä.
Mutta kuitenkin heräsi epäilys että miksi ovat halvempia. Eli onko näillä loppujen lopuksi eroja??
Kyllä lähtee!!!!!
south_of_heaven
02.03.2006 17:52:53 (muokattu 02.03.2006 17:53:54)
roudatessa ei voi välttää naarmuja, mutta paremminhan ne hardcaset suojaa. On kuitenkin arvatenkin vaikeempi kuljettaa.
nii ja semmonen vedenkestävä hardcase on olemassa

EDIT: sori, huomasin että viestissä ei ollut erityisemmin faktaa.
ilmoitti South_of_Heaven
ddrum54
02.03.2006 17:53:16
Mutta kuitenkin heräsi epäilys että miksi ovat halvempia.

Kai se pelkkä rätin ompeleminen on helpompaa / nopeampaa / halvempaa, kuin jonkin kovan materiaalin muokkaus.
2`n 4
vernie
02.03.2006 18:38:53 (muokattu 02.03.2006 21:15:21)
Tänään kävin hakemassa Hardcaset. Aiemmin käytin pussukoita, mutta koska joudun nykyään roudaamaan peräkärryssä, niin päätin hommata astetta paremman suojan rummuilleni. Hardcaset ovat myös oiva keino hämätä vastustajat luulemaan mua ammattilaiseksi. :)

EDIT: P.S. Mulla ois nyt siis 20-, 12- ja 16-tuumaiset Warwickin Rockbag-pussukat myynnissä + Gewan hardwarelaukku.
ÄM
02.03.2006 18:44:47

Eiköhän ne Hard Caset pidä itse muotonsa, eli kun pinoaa kamaa päälle, ei kuorma tule rummulle, kuten pehmopusseissa.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
tito
02.03.2006 19:32:34

Hardcasen ja SKB:n kovissa rumpukeisseissä on muuten vinha ero. Hardcasessa kantokotelo ei ota vastaan painoa jos sen päälle pystyasennossa kasataan tavaraa vaan itse rumpu, SKB:ssa taas kantolaukku ottaa kaikki sen päälle kasautuvat kuormat. Tämä siksi että hardcasessa laukun molempien osien syvyys on alle rummun syvyys kun taas SKB:lla toinen laukun osa on mitoitettu kokonaan rummun "nieleväksi". Hardcasen hyvä puoli on tietysti se että sama laukku käy eri syvyisille rummuille, SKB:ssa on taas suojaavampi rummun ympäröivä kantava rakenne.
taas on tänään
afro
02.03.2006 20:28:12 (muokattu 02.03.2006 20:30:22)
Hardcasen ja SKB:n kovissa rumpukeisseissä on muuten vinha ero. Hardcasessa kantokotelo ei ota vastaan painoa jos sen päälle pystyasennossa kasataan tavaraa vaan itse rumpu, SKB:ssa taas kantolaukku ottaa kaikki sen päälle kasautuvat kuormat. Tämä siksi että hardcasessa laukun molempien osien syvyys on alle rummun syvyys kun taas SKB:lla toinen laukun osa on mitoitettu kokonaan rummun "nieleväksi". Hardcasen hyvä puoli on tietysti se että sama laukku käy eri syvyisille rummuille, SKB:ssa on taas suojaavampi rummun ympäröivä kantava rakenne.

Totta puhut, mutta SKB:ssä on vain se huono puoli, että kokotarjonta on aivan olematon. Esim. 12" tomille on vain yksi syvyysvaihtoehto:
http://www.skbcases.com/product/musical_instrument/percussion.html

Eli käytännössä "kantavan" kotelon hyöty menetetään, kun rumpu ei ole täsmälleen esim. 12"x10", sillä rumpu hölskyy irtonaisena kotelossa. Uskoisin, että HardCaset korvaavat rakenteensa hyvällä istuvuudellaan.

Edit: Tee-se-itse-mies tietysti lisäilee liian isoon SKB:en pehmustetta, että sikäli...
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Andy J.
02.03.2006 22:53:30
H Hardcasessa kantokotelo ei ota vastaan painoa jos sen päälle pystyasennossa kasataan tavaraa vaan itse rumpu, SKB:ssa taas kantolaukku ottaa kaikki sen päälle kasautuvat kuormat. Tämä siksi että hardcasessa laukun molempien osien syvyys on alle rummun syvyys kun taas SKB:lla toinen laukun osa on mitoitettu kokonaan rummun "nieleväksi".
Tämähän siis tosiaan riippuu siitä Hardcaseen laitettavan rummun syvyydestä, meidän bändin vanhat Starit ja uudemmat Exportit ovat uponneet Hardcaseihin juurikin sillä tavalla, että case kantaa pinotessa sen painon, EI rummun runko.
LaKu
03.03.2006 07:10:00
Onko kenelläkään kokemusta Thomannin laukkusetistä? Siis tämä joka maksaa 135 euroa, halpaa. Kannattaako tilata?
Tärkeää olisi että voisi pinoa laukut (rummut) päällekkäin.
Pieni rumpalipoika
03.03.2006 07:30:16

Joo. Noi t-kaupan laukut on kyllä hintalaatusuhteeltaan pirun hyvät. Ne toimii samalla tavalla, kuin HC:t, eli kansi kiristetään rumpua vasten tiiviiksi. Mä en ois kovin huolissani siitä etteikö noita tai HC:a vois pinota. Ei ne pöntöt niin paljon paina. Ja toisaalta PA-kamojen alle nyt tuskin kukaan settiään laittais ja siellähän ei kestäis kuin flight caset.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Alpha
03.03.2006 08:45:55
Onko kenelläkään kokemusta Thomannin laukkusetistä? Siis tämä joka maksaa 135 euroa, halpaa. Kannattaako tilata?
Tärkeää olisi että voisi pinoa laukut (rummut) päällekkäin.

Tätä tarkoitat...?:

http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_drumcase_set_fusion_prodinfo.html

Tuollasissa täällä rumpuja kuskataan ja hyvin voi pinota päälllekkäin. Suojaa hyvin pölyltä/lialta sekä pieniltä kolhuilta.
LaKu
03.03.2006 09:00:53 (muokattu 03.03.2006 09:01:55)
Juuri ne. Pitää pistää tilaukseen kunhan uusi setti on kotona (tulossa Hollannista) :)
Kosminen
03.03.2006 10:05:30

Mainitaan nyt tässäkin että Enduro-merkkiset kovat caset on kokonaan rummun syvyisiä kuten nuo SKB:t eli ei tule painoa rummun päälle, mutta niitä löytyy ainakin tilaamalla kaiken kokoisia, tomeihin varmaan tuuman välein syvyyksiä ja basareihin kahden tuuman välein. Eli vähän niinku noiden Hardcasejen ja SKB:n hyvät puolet yhdistettynä.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Aegis
03.03.2006 11:23:11
Myydäänkös mitään näistä keisseistä suomessa vai pitääkö suoraan tilata jostain?
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
afro
03.03.2006 11:44:30 (muokattu 03.03.2006 11:48:13)
Mainitaan nyt tässäkin että Enduro-merkkiset kovat caset on kokonaan rummun syvyisiä kuten nuo SKB:t eli ei tule painoa rummun päälle, mutta niitä löytyy ainakin tilaamalla kaiken kokoisia, tomeihin varmaan tuuman välein syvyyksiä ja basareihin kahden tuuman välein. Eli vähän niinku noiden Hardcasejen ja SKB:n hyvät puolet yhdistettynä.

Joo, nuo vaikuttavat hyviltä liikkeessä hiplailun perusteella. Ongelmana vain tahtoo olla huono saatavuus, joidenkin kokojen (varsinkin jos haluaa pehmusteella) saaminen voi olla aikamoisen tilausrumban takana. Näin ainakin kävi omalla kohdallani, kun pyysin paikalliselta liikkeeltä tarjousta. Olin siis hommaamassa tuossa jokunen aika sitten kovia koteloita, ja lopulta päädyin HardCaseihin, vaikka tuo kantavuusjuttu hieman pelottikin. Hyvin ovat toimineet.

Edit: Niin ja noista Thomannin pahvipömpeleistä: Toimivat tiettyyn rajaan asti, kestävyys ei tietysti ole paras mahdollinen, kun päällystetystä pahvista on kyse. Noissa on myös päällekkäin kasatessa se huono puoli, että niissä ei ole koloja tms. kuten kovissa muovikoteloissa. Ne eivät siis pysy päällekkäin kovinkaan hyvin, vaan saattavat luistella. Ajavat asiansa kuitenkin, jos roudaa itse eikä paisko kamoja (kukapa nyt paiskoisikaan).
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Kosminen
03.03.2006 12:20:07

Myydäänkös mitään näistä keisseistä suomessa vai pitääkö suoraan tilata jostain?

Kyllä noita Enduroita Levytukusta pitäisi saada pyytämällä tilattuna ja varastostaki löytyy jonku verran. Ite ostin hirveellä kiireellä muutaman casen ja varastossa oli sopivat, ainoastaan yks tomikotelo oli 2 tuumaa liian syvä.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Davos
03.03.2006 13:21:43
Kyllä noita Enduroita Levytukusta pitäisi saada pyytämällä tilattuna ja varastostaki löytyy jonku verran. Ite ostin hirveellä kiireellä muutaman casen ja varastossa oli sopivat, ainoastaan yks tomikotelo oli 2 tuumaa liian syvä.

Ostin juuri DW:n 13" virpan, ja sille Staggin kovan keissin. Hyvä tuo vaikuttaa olevan, ei tähän asti valittamista.
Strumbali
03.03.2006 15:59:49 (muokattu 03.03.2006 16:00:52)
Minulla on noita Hardcaseja ja niiden hyvät puolet on mielestäni: pieniä = tomi mahtuu ripustuksineen juuri sisään ja ne voi kasata sisäkkäin pieneen tilaan. Ihan ok ovat pelittäneet. Meinasin joskus teettää lootat tutulla puusepällä ja hän arvioi tuon rummun rungon rakenteen niin tukevaksi, että se kestää kotelossa pystyasennossa painoa paljonkin. Kulmakarvani muodostivat hyppyrimäen.

Mutta onko jollain huonoja kokemuksia rumpupusseista, jos ne ovat hyvälaatuisia ja vetskarit kestää?
ettäjotta
anzelmosm
04.03.2006 12:07:23

Ite ostin koko setille noi skb:n laukut eikä oo kyllä tarvinu katua päivääkään. Kaikki muut laukut otin pehmustamattomia koska ajattelin että jos se pehmustus on samaa luokkaa kuin hardcaseissan niin sen tekee itse ja hinta ero pehmustettuun laukkuun oli aika iso. Mutta toinen basarikeissi tuli sitten jälkeen päin pehmustettuna versiona ja onhan se aivan uskomattoman hyvä laukku. Jäi vähän harmittamaan että tuli muut tilattua pehmustamattomina mutta eipä noita kova (eikä kallis) homma ollut itsekään pehmustaa. Mutta loistavat laukut on kyllä.
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)