Ben_D 14.04.2004 20:15:50 | |
---|
Hmmm... Eli 4 iskua/sekunti... hmmm... Sehä o iha hidasta!!11!11 häpeäisit kun tollasia puhut :D Ja sitten vielä teiniixxx___^^: Skital onx niix habax niinq jou niinq zillee zazata, JOU!! Nimim: 7heF4llenDev!l69^^_666_^Jou!!1!111^^^ Onko liian "teiniix"? 240 on ehkä vähän yläkanttiin, mutta päälle 200:aa kuitenkin. Joo voi perse! Niinkun olen aikaemminkin sanonut; Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin kannattais olla sanomatta. |
Heart Of Steel 14.04.2004 22:30:21 | |
---|
"Nobody tells a Man how to play." |
Spiralmind 15.04.2004 00:41:38 | |
---|
Kuuntele esim. Metallca, Slayer tms. Niitä 240 iskua minuutissa kohtia on aikas hankala soittaa pelkästään downstrokella (alaspäiniskuilla vai mikä lie on suomennos). Eli iskut up-down-up-down jne. Niin mitenkäs tää juttu muuten menee että vetääkö Hetfield ne Master of Puppetsin riffit (eka ja toka vaik) downstrokella vai ylös-alas. Kun minä joskus kuulin/ymmärsin että vetäis ihan downstrokella ja yritin sitten opetella downstrokella biisiä pitkän aikaa, no eihän siitä mittään tullut... Joku aika sitten pitkästä aikaa otin biisin ja kokeilin vähän soittaa ylös-alas-tyyliin niin silleenhän ei ollutkaan mikään ongelma pystyä soittamaan tarvittavalla nopeudella ja pitää tempo tasaisena. |
Ben_D 15.04.2004 06:21:17 | |
---|
Niin mitenkäs tää juttu muuten menee että vetääkö Hetfield ne Master of Puppetsin riffit (eka ja toka vaik) downstrokella vai ylös-alas. Kun minä joskus kuulin/ymmärsin että vetäis ihan downstrokella ja yritin sitten opetella downstrokella biisiä pitkän aikaa, no eihän siitä mittään tullut... Joku aika sitten pitkästä aikaa otin biisin ja kokeilin vähän soittaa ylös-alas-tyyliin niin silleenhän ei ollutkaan mikään ongelma pystyä soittamaan tarvittavalla nopeudella ja pitää tempo tasaisena. Kyllähän Hetfield vetää aika pitkälle downstrokella. Ja mielestäni soittaa myös Master Of Puppetsin downstrokeilla kuten myös itse. |
leather rebel 15.04.2004 08:21:48 | |
---|
Niin mitenkäs tää juttu muuten menee että vetääkö Hetfield ne Master of Puppetsin riffit (eka ja toka vaik) downstrokella vai ylös-alas. Ekan riffin se vetää ainakin downpikkaamalla. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Ben_D 15.04.2004 08:33:42 | |
---|
Ekan riffin se vetää ainakin downpikkaamalla. Joo näin tekee. Ja kuten tossa aikasemmin mainitsin niin vetää varmaankin koko biisin. Ei se mikään mahdottomuus ole. Sillähän on ilmiömäisen nopea käsi. |
leather rebel 15.04.2004 10:00:17 | |
---|
Joo näin tekee. Ja kuten tossa aikasemmin mainitsin niin vetää varmaankin koko biisin. Ei se mikään mahdottomuus ole. Sillähän on ilmiömäisen nopea käsi. Jep. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Keppis 15.04.2004 10:19:36 | |
---|
Niin mitenkäs tää juttu muuten menee että vetääkö Hetfield ne Master of Puppetsin riffit (eka ja toka vaik) downstrokella vai ylös-alas. Kun minä joskus kuulin/ymmärsin että vetäis ihan downstrokella ja yritin sitten opetella downstrokella biisiä pitkän aikaa, no eihän siitä mittään tullut... Joku aika sitten pitkästä aikaa otin biisin ja kokeilin vähän soittaa ylös-alas-tyyliin niin silleenhän ei ollutkaan mikään ongelma pystyä soittamaan tarvittavalla nopeudella ja pitää tempo tasaisena. Kyllä Hetfield sen downstrokeilla vetää, kun tällänen amatöörikin niin tekee. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
HeavyMan 15.04.2004 15:10:29 | |
---|
Osta uusin total guitar lehti.Siinä tulee mukana aloittelijan shreddaus opus jossa on n.10 harjoitusta. Ne Kun opettelet soittamaan niin pitäs Lähtee! Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
Lord of the strings 15.04.2004 16:40:53 (muokattu 15.04.2004 16:43:06) | |
---|
Sillähän on ilmiömäisen nopea käsi. Ei mulla pupetsissa kyllä mitään vaikeuksia nopeuden kanssa ole, muttakun ei vaan jaksa soittaa koko biisiä. "Miten voi ottaa yhen pillerin kaks kertaa päivässä?" -pikkusisko |IHKK #14| |
Naama-amis 16.04.2004 22:49:55 | |
---|
Urbaania legendaa olen kuullut jonkin epelin toteuttaneen "sahaamisen" oikein toden teolla. Eli rälläkkään jollain ilveellä kiinnitetty plektra ja sillä sitten 5000 rpm sahausta. 5000 rpm / 60 = 83,333... nuottia sekunnissa, joka lienee tuplanopeus verrattuna normaalityylin maailmanennätykseen. Hoho... Hei meikän täytyy testata dremel multilla, se kun ottaa kierroksia päälle 30 000 rpm. Myydään Jackson JS30 hp. 350e. Laita pikaviestiä. |
Theknob 04.03.2006 02:32:10 | |
---|
Mitenkä tuota sahaamista pitäis treenata? Varsinkin sellasessa nopeessa sahaamisessa plektra tahtoo jäädä kieliin jumiin, joka aiheuttaa sen ettei pysy tahdissa ollenkaan. Pitääkö siitä plektrasta pitää löysästi vai tiukasti kiinni? Vai mitä häh? http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=75390&o=80&#p1884233 tuolla topikissa on myös tästä lisää Tsekkaileppas http://www.theknobband.net jos kolahtaa melodinen punk tyyliin Nofx, Green Day.
Jos taas Gamma Ray, Helloween ja Rhapsody kolahtavat, tutustu http://www.celesty.net |
tommiot 04.03.2006 02:41:12 | |
---|
|
Ben_D 04.03.2006 07:24:57 | |
---|
Kiitos kun kerroit tämän meille. Ei kai tarvi kuitenkaan heti ruveta vittuilemaan? |
Iscariah 04.03.2006 11:24:57 | |
---|
Slayerin Black magicissä voi hyvin harjoitella sahaa. ei ole mitenkäään vaikea kappale ja siinä sitä sahaa lölytyy |
Omien biisien vääntäminen ja S.O.D:n biisien soittaminen toivat melkoisen jännän havainnon sahailutekniikasta. On nimittäin melkoisen suuri vaikutus peukalon kärjestä katsoen ensimmäisen nivelen asennolla. Eli jos plektraa pidän niin että kyseinen nivel on taivutettuna sisäänpäin, tuntuu ranne menevän totaalisesti lukkoon eikä sahaamisesta tule mitään. Kun nivelen kääntääkin osoittamaan ulospäin, eli pitää plektrasta kiinni ihan sillä peukalon kärjellä, jännitys ranteessa laukeaa ja Kill yourselfit ja Sergeant D:t onnistuvat pienen treenin jälkeen rennosti. Ensin mainittu peukalon asento tosin tuntui mahdollistavan voimakkaammat downstroket. Kokeilkaapa jos vaikka törmäisitte samaan havaintoon, minua ainakin kiinnostaisi onko tällä teorialla mitään perää. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
tommiot 04.03.2006 12:33:34 (muokattu 04.03.2006 12:36:42) | |
---|
Ei kai tarvi kuitenkaan heti ruveta vittuilemaan? Ihmettelenpä vaan miksi pitää nostaa kaksi vuotta vanha threadi, kun tuossa oli melkein ensimmäisenä tällä palstalla tuo threadi johon tuo linkki on. Joka oli muuten myös nostettu... EDIT: Ja kello oli lähemmäs kolme yöllä :) Siihen aikaan tulee kaikkea kirjoiteltua. |
Torniojaws 04.03.2006 12:43:10 | |
---|
Omien biisien vääntäminen ja S.O.D:n biisien soittaminen toivat melkoisen jännän havainnon sahailutekniikasta. On nimittäin melkoisen suuri vaikutus peukalon kärjestä katsoen ensimmäisen nivelen asennolla. Eli jos plektraa pidän niin että kyseinen nivel on taivutettuna sisäänpäin, tuntuu ranne menevän totaalisesti lukkoon eikä sahaamisesta tule mitään. Kun nivelen kääntääkin osoittamaan ulospäin, eli pitää plektrasta kiinni ihan sillä peukalon kärjellä, jännitys ranteessa laukeaa ja Kill yourselfit ja Sergeant D:t onnistuvat pienen treenin jälkeen rennosti. Ensin mainittu peukalon asento tosin tuntui mahdollistavan voimakkaammat downstroket. Kokeilkaapa jos vaikka törmäisitte samaan havaintoon, minua ainakin kiinnostaisi onko tällä teorialla mitään perää. Itse pidän plekusta kiinni tuon puolivälillä. ei ole peukku suorassa, muttei aivan täysin taivutettukaan. |
Hammermul 04.03.2006 16:36:25 | |
---|
Mielipiteesi on väärä. |
Torniojaws 04.03.2006 17:01:42 | |
---|
|