hollstro 16.01.2006 01:28:12 | |
---|
Jeps. Luulisin että päädyn tuohon 5-kieliseen. Pitäs vielä vahvistinta miettiä. mitekä toi ehdottamasi ampeg soveltuis raskaaseen musaa? vai tarvisko jotain pedaaleja hankkia? Bassonsoittoon ei tarvitse mitään pedaaleita ainakaan aluksi. Ite en ole tarvinnut kohta 28 vuoteen. |
Keny 16.01.2006 08:02:41 | |
---|
Suht hyvä basso ja klikki eli metronomi.Niillä pärjää aluks hyvin kotiharjottelussa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Teijo K. 16.01.2006 08:30:12 | |
---|
Bassonsoittoon ei tarvitse mitään pedaaleita ainakaan aluksi. Ite en ole tarvinnut kohta 28 vuoteen. Pedaalien kohdalla ei ole edes kyse tarvitsemisesta vaan haluamisesta. Eihän bassonsoittoon _tarvitse_ kuin sen basson. Minä ostan aina välillä jonkun pedaalimen kun kuvittelen, että voisi löytyä joku graalin malja siitä sitten. Senjälkeen tajuan että tätähän pitäisi opetella ihan erikseen vielä käyttämäänkin. Sitten olen aina myynyt pedaalit pois. Enimmillään on ollut 5kpl. rivissä. Tällä hetkellä ei ole yhtään. Huomenna? Kuka tietää. Munsta. |
Quu 16.01.2006 12:27:26 | |
---|
Itse en ole yhtään bassolle tarkoitettua pedaalia (paitsi wahin, mutta se käy sekä kitaralle että bassolle) ostanut, vaan ne kerrat kun olen pedaalia käyttänyt, niin on mennyt kitaran purkeilla/multiefektillä. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Omk 16.01.2006 23:03:45 | |
---|
Ok, tänks. Mites mun kannattais alottaa basson soitto ku siirrynn kitarasta siihen, kannattaako harjotella heti se sormi tyyli vai plekulla soitella. Onkoi toi just Slap nimeltään se tyyli kun soitetaan sormil? Kumpi on yleisempi soittotapa? Minkäpaksunen pleku ois hyvä muuten basson kielille? !" |
Quu 17.01.2006 11:10:29 | |
---|
Onkoi toi just Slap nimeltään se tyyli kun soitetaan sormil? Ei, slap on peukkubasso, eli "lyöt" niitä kieliä peukalolla, sormilla soitto on fingerbass(?), mutta slap ja sormisoitto ei ole sama asia. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Ibanez Jumpstart paketti. Siinä on kaikki tarvittava. Maksaa yli 200€ Ei kuitenkaan mikään kallis. |