Jackson Dinky 08.06.2005 20:28:30 | |
---|
Se on muuten ihan varma ettei soita. Rajansa kaikella. Ei kukaan nosta penkistäkään 1000 kiloa. Mä nostan. Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin. |
Ben_D 08.06.2005 21:05:52 | |
---|
Mä nostan. Koitappas ensin nostaa se pelkkä tanko. |
re infecta 08.06.2005 23:46:41 (muokattu 09.06.2005 11:24:42) | |
---|
Btw Re Infecta, mulla on jotenkin semmonen kuva, että olet joku blues-pappa (lähinnä se Blueslick-threadin takia). Olin näköjään väärässä. Blues on erittäin tärkeä juttu minulle. Metallimiehiä kuitenkin tunnustan olevani suurimman osan soittoajastani (ainakin tällä hetkellä, kun ennen soittelin lähinnä vain kevyempää rokkia). Metallimusiikkia olen kuunnellut pienen ikäni, mutta siihen liittyvät soittotekniikat ovat varsin uusia. Esimerkiksi tätä sahailua olen tehnyt aktiivisesti vain reilu kaksi kuukautta. Edelleen, jos osaatte antaa vinkkejä tai kommentoida soittonäytettäni, niin olisin kiitollinen. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Ostetaan ENGL Z5. |
Herra Rapu 09.06.2005 13:24:00 | |
---|
Edelleen, jos osaatte antaa vinkkejä tai kommentoida soittonäytettäni, niin olisin kiitollinen. Aika hidas. Oon oottanu jo 5 min. eikä oo tullu ees ekaa nuottia. |
J.Hollström 09.06.2005 14:31:36 | |
---|
Edelleen, jos osaatte antaa vinkkejä tai kommentoida soittonäytettäni, niin olisin kiitollinen. Vinkkejä sahaukseen en osaa antaa, muuta kuin että kannattaa sahata suoraan ja terävällä sahalla. Kommentitkin on aika tiukassa noin lyhyen (5 sek) näytteen perusteella. Kuulosti siltä, että plekun räpytys kuului läpi aikustisesti, oliko vahvistin niin hiljaa tms. Edelliselle vinkiksi, että sen ensimmäisen downloadin jälkeen tulee vielä toinen download, jolloin file tulee vasta kuultavaksi, ainakin minulla kävi näin. |
re infecta 09.06.2005 17:45:38 | |
---|
Vinkkejä sahaukseen en osaa antaa, muuta kuin että kannattaa sahata suoraan ja terävällä sahalla. Kommentitkin on aika tiukassa noin lyhyen (5 sek) näytteen perusteella. Kuulosti siltä, että plekun räpytys kuului läpi aikustisesti, oliko vahvistin niin hiljaa tms. Kyllä. Nauhoitin kympin mikillä liian lähellä vahvistinta soittaen. Lähinnä vaan, että kuinka paljon vippaa rummuista ja kuinka tasaiselta sahaaminen kuulostaa. Edelliselle vinkiksi, että sen ensimmäisen downloadin jälkeen tulee vielä toinen download, jolloin file tulee vasta kuultavaksi, ainakin minulla kävi näin. Näin on. Pitää painaa lopuksi "download". Ei tule itsestään kuten yleensä. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Ostetaan ENGL Z5. |
Holy wars Holy wars on kyllä mukava biisi, piti ite se opetella tuossa taannoin kun vedettiin se Celestyn kanssa Megadeth tribuuttilevylle. Ei se suoranaisesti alkuperäisenä kovin nopea ole, mutta nopeutettiin sitä hieman ja sitä oli oikein mukava soittaa. siihen varmaan löytää tabitkin helposti. Tsekkaileppas http://www.theknobband.net jos kolahtaa melodinen punk tyyliin Nofx, Green Day.
Jos taas Gamma Ray, Helloween ja Rhapsody kolahtavat, tutustu http://www.celesty.net |
Theknob 04.03.2006 02:22:15 | |
---|
Sahaus on kyllä suoraan helvetistä jos vetää väärällä tekniikalla. Itse lukeudun näihin itseoppineisiin ja tekniikka on syvältä... ei tarvitse montaakymmentä sekuntia jotain nopeeta sahaus riffiä vetää niin alkaa muutama lihas olla jo maitohapoilla.. Kuulostaako hyvältä? ...EI.. Uuteen biisin minkä rustasin (löytyy demostudiosta Vehementin alta..) menin laittamaan tuota sahausta aika perkuleesti ja sitä tehdessä sainkin käteni kerran kunnolla jumiin.. ei tuntunut hyvälle. Pitäisi tuota kyllä alkaa tekniikan puolesta reenaamaan kunnolla. (EDIT: painovirhepaholainen..) itseoppineena voin kanssa sanoa että plektrataktiikkani on varmaan ihan väärä, mutta silti ei jostainsyystä tunnu ranteessa eikä missään vaikka vetää pidempiäkin keikkoja ja treenejä ja komppikitaristina tuota sahausta temmoilla välille 120-220 tuleekin kiitettävästi, ollaankin joskus naureskeltu että pitäisi laskea keikalta kuudestoistaosat ja pistää skaba pystyyn että "montako kuudestoistaosanuottia tulee keikalla/levyllä" :D Siinä tulee kuitenkin raja vastaan että koska se biisi alkaa kuulostamaan huonolta kun sahaa, jos vetää liian nopeeksi niin saattaa mennä aika sössöilyksi. tsekkailkaa http://www.celesty.net ja sieltä vaikka musanäytteitä, jossain 180-200 rajoilla menee se "hyvältä kuulostamisen" raja, varsinkin jos vaihtelee sointuja nopeammin. Omana vahvuutenani pidän kuitenkin tuota komppaamista, koska olen siihen asennoitunut aikoinani, että kun soolot ei luonnistu niin opetellaan sitten soittamaan sillä oikealla kädellä nopeammin :D Tsekkaileppas http://www.theknobband.net jos kolahtaa melodinen punk tyyliin Nofx, Green Day.
Jos taas Gamma Ray, Helloween ja Rhapsody kolahtavat, tutustu http://www.celesty.net |
Theknob 04.03.2006 02:28:54 | |
---|
niin ja hyvä treeni muuten, en nyt tiedä miten tätä selittäisi mutta ota joku hyvä tempo, , vetele vuoronperään downstrokeilla ja kuudestoistaosilla sahaten tyyliin yykaakooneeyykaakoonee.... downstrokea 1-2-3-4 1-2-3-4 1-2-3-4 1-2-3-4 ja vaihda lennosta kuudestoistaosiin 1-2-3-4-5-6-7-8 1-2-3-4-5-6-7-8 1-2-3-4-5-6-7-8 1-2-3-4-5-6-7-8 tai toinen että vaihdatkin vain hetkeksi kuudesoistaosiin 1-2-3-4 1-2-3-4 1-2-3-4-5-6-7-8 1-2-3-4 eli miten tuon nyt selittäisi sanoin taa taa taa taa taa taa taa taa taka taka taka taka taa taa taa taa taa taa taa taa taka taka taka taka taa taa taa taa jne.... en nyt tiedä miten tuon paremmin selittäisi mutta siinä oppii hyvin mielestäni ja tempoa voi nostaa sitten kokoajan oman kehityksen mukaan.... Tsekkaileppas http://www.theknobband.net jos kolahtaa melodinen punk tyyliin Nofx, Green Day.
M1kko 04.03.2006 21:31:22 | |
---|
|
Ville81 04.03.2006 22:45:16 | |
---|
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
M1kko 05.03.2006 00:04:47 | |
---|
Kiitti hyvistä nauruista. Noi 80-luvun tr00-videot on kyllä vertaansa vailla. Np. Kyllähän Impellitteri on kova äijä soittamaan, ja levyillä(etenkin answer to the master ja screaming symphony) soitto kuulostaa paljon paremmalta ja järkevämmältä. Hiusmuotikin on tainnu vähän vaihtua :D |
JS 05.03.2006 20:20:50 | |
---|
Np. Kyllähän Impellitteri on kova äijä soittamaan, ja levyillä(etenkin answer to the master ja screaming symphony) soitto kuulostaa paljon paremmalta ja järkevämmältä. Hiusmuotikin on tainnu vähän vaihtua :D Nykyään se onkin kova, mutta esmes tolla videolla soittaa aika helvetin epätarkasti. Hidastakaa jos ette usko. "hei haloo vitun filosofi....onko tullu syötyä tavallista enemmän uhopullaa?"
-zaahrock
>-)))> #20 |
saamaton123 06.03.2006 09:01:05 | |
---|
Hidastakaa jos ette usko. Älkää nyt vaan sanoko että täällä jotkut oikeasti hidastavat opetusvideoita nähdäkseen kuinka käsittämättömän epätarkka Chris Impellitteri onkaan. Vai menikö multa taas jotain ohi? |
JS 06.03.2006 14:50:49 | |
---|
Älkää nyt vaan sanoko että täällä jotkut oikeasti hidastavat opetusvideoita nähdäkseen kuinka käsittämättömän epätarkka Chris Impellitteri onkaan. Vai menikö multa taas jotain ohi? Eeeei... Mut kaikki vaan ei tunnu huomaavan sitä normaalinopeudella. "hei haloo vitun filosofi....onko tullu syötyä tavallista enemmän uhopullaa?"
-zaahrock
>-)))> #20 |
Death-Hippie 27.03.2006 13:40:20 | |
---|
Jari Mäenpää on sanonut treenaavansa funkkia, koska se auttaa metallinpuolella juuri näihin sahauksiin. Mielenkiinnosta aloin kattelemaan enemmän funkkia ja olen nyt Mäenpään kanssa samoilla linjoilla :) Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
John Titor 27.03.2006 13:46:15 | |
---|
Eeeei... Mut kaikki vaan ei tunnu huomaavan sitä normaalinopeudella. Yhdyn edelliseen puhujaan. |
Gulo 16.04.2006 12:25:44 | |
---|
Jari Mäenpää on sanonut treenaavansa funkkia, koska se auttaa metallinpuolella juuri näihin sahauksiin. Mielenkiinnosta aloin kattelemaan enemmän funkkia ja olen nyt Mäenpään kanssa samoilla linjoilla :) Ite en tuosta tiiä. Minä reenasin Slayeria, Impaled Nazarenea ja vastaavaa oppiakseni sahaamaan. En sitten tiiä, olisinko oppinut nopeammin tai paremmin funkilla, mutten jotenkin jaksa uskoa. I am the bringer of seed, I will bring eternity -
I am what this world needs, I am CHAOS BREED! |
Torniojaws 16.04.2006 12:58:19 | |
---|
Sanoisin mullistavasti, että sahamaan oppii sahaamalla ;) |
Jake.e 16.04.2006 13:10:02 | |
---|
Soitan strapping young ladia :). Kaikki trash-pitoinen musiikki pitää kyllä yllä tuota jaloa taitoa. Anal fist fuck is the best! |