Aihe: Kotiäänittelyn laitetarpeet kasiraiturin lisäksi?
1 2
petank
26.02.2006 17:36:04
Viitsisitkö selventää pikkasen, että mikä ihmeen fiksaatio sulla on tähän Tascamin köyhimpään malliin? Siis mitä ne ominaisuudet on jonka vuoksi haluat juuri tämän nimenomaisen mallin?

Jos sitä vertaa esim tähän Fostexin MR8HD malliin (http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-184396.html) joka maksaa satasen enemmän niin ainakaan minä en näe mitään järjellistä syytä säästää tässä kohdassa sitä satasta. Fostexista löytyy neljän raidan äänitys ja neljä mikkietuastetta phantomvirralla, Tascamista puolet vähemmän yhtäaikaa änitettäviä kanavia ja phantom loistaa poissaolollaan. Ei tarvi olla edes mikään ainstaini tajutakseen kuinka paljon enemmän mahdollisuuksia toteuttaa ideoitaan neljä mikkiliitäntää antaa verrattuna kahteen esim. jos äänitetään rumpuja tai pientä akustista kokoonpanoa.

Sattuneista syistä mulla olisi mahdollisuus hankkia tuo Tascam hinnalla, joka on n. puolet tuosta Fostexista. Eri sarjan vehje siis mulle. Kokoonpanojen ja rumpujen äänitykset hoidetaan jo ihan eri laitteilla ja kaukana mun makuuhuoneesta.
PIM
26.02.2006 17:41:30
Sattuneista syistä mulla olisi mahdollisuus hankkia tuo Tascam hinnalla, joka on n. puolet tuosta Fostexista. Eri sarjan vehje siis mulle. Kokoonpanojen ja rumpujen äänitykset hoidetaan jo ihan eri laitteilla ja kaukana mun makuuhuoneesta.

Ok, tuota syytä en osannut otta huomioon. Tosin siltikin...
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
StJerky
27.02.2006 10:53:15
Jos sitä vertaa esim tähän Fostexin MR8HD malliin (http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-184396.html) joka maksaa satasen enemmän niin ainakaan minä en näe mitään järjellistä syytä säästää tässä kohdassa sitä satasta. Fostexista löytyy neljän raidan äänitys ja neljä mikkietuastetta phantomvirralla, Tascamista puolet vähemmän yhtäaikaa änitettäviä kanavia ja phantom loistaa poissaolollaan. Ei tarvi olla edes mikään ainstaini tajutakseen kuinka paljon enemmän mahdollisuuksia toteuttaa ideoitaan neljä mikkiliitäntää antaa verrattuna kahteen esim. jos äänitetään rumpuja tai pientä akustista kokoonpanoa.

Oletko itse ottanut huomioon, että tuo Fostex ei ole oikeastaan 8-raituri vaan 6-raituri +2 master-kanavaa. Tascamissa 8-raitaa + 2 master-kanavaa.
StJerky
03.03.2006 08:50:58 (muokattu 09.03.2006 14:14:26)
Korgilta on tulossa malli D888 toukokuussa. Mikähän mahtaa olla hintaluokka? 8 raitaa, 8 inputia, 8 outputia, analoginen mikseri...

http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=D888

Edit: Vaikuttaisi olevan 700€ luokkaa.
Edit2: Manuaali löytyy jo: http://www.korg.com/downloads/pdf/D888_OM_E1.pdf
Edit3: juttua lisää: http://www.synthtopia.com/news/06_01/Korg_D888.html
Kovasti kiehtoo ajatus käyttää tuota myös mikserin korvikkeena treeneissä. Kaikki raidat saa erikseen ulos äänittäessä. N. 700 ei olisi paha hinta jos pääsisi eroon yhdestä mikseristä samalla.
petank
03.03.2006 15:13:21
Suomen maahantuojan mukaan n. 950€ ja paikallisissa liikkeissä toukokuussa
2006.
StJerky
03.03.2006 15:25:24
Suomen maahantuojan mukaan n. 950€ ja paikallisissa liikkeissä toukokuussa
2006.

Tuo hinnanpompsahdus on kyllä ratkaiseva. Mikähän lienee Veijo Thomannin kanta asiaan?
Raimo
04.03.2006 00:00:24

Peerinkerin Ulihan tekee tuosta oman mokkulansa muutamalla riisikupilla heinäkuuhun mennessä. Hinta vajaa kaksataa.

Se on muuten sitten "Hans Ringer" ihan virallisesti.
Blah.
Lennu
04.03.2006 01:49:18

Se on muuten sitten "Hans Ringer" ihan virallisesti.

Joo, "hänen soittimensa."
Chaplin
04.03.2006 01:58:48

Ei vittu!

06.03.2006 08:38:16
Peerinkerin Ulihan tekee tuosta oman mokkulansa muutamalla riisikupilla heinäkuuhun mennessä. Hinta vajaa kaksataa.

On se aika outoa, miten täkäläiset maahantuojat ja kauppiaat kaivavat omaa hautaansa. USAssa ja Englannissa hinta on vajaa 700€. Mikään ei voi selittää 950€ Suomen hintaa. Paitsi ääretön ahneus.
kivi
06.03.2006 09:06:49
Mikään ei voi selittää 950€ Suomen hintaa. Paitsi ääretön ahneus.

Kaksi asiaa:

-22% ALV.
-Tehdas myy eri hintaan ostajalle, joka lupaa saada 10 000 laitetta kaupaksi kuin ostajalle joka saa "ehkä 50".

On ihan kylmä fakta, että Suomeen saapuessaan laite on lähes väistämättä tullut kalleinta mahdollista reittiä. Mitään alennuksia ei Suomeen kannata suunnata, mitä niillä muka voittaisi? Enempiä ostajia ei Suomessa ole. Ja hinta on a i n a erilainen eri ostajalle.

Eli se kauppias, joka myy "Saksan hinnalla" tai vastaavalla tarjouksella Suomessa ei todellakaan saa samaa katetta kuin saksalainen virkaveljensä.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
StJerky
06.03.2006 10:55:15
Kaksi asiaa:

-22% ALV.
-Tehdas myy eri hintaan ostajalle, joka lupaa saada 10 000 laitetta kaupaksi kuin ostajalle joka saa "ehkä 50".

On ihan kylmä fakta, että Suomeen saapuessaan laite on lähes väistämättä tullut kalleinta mahdollista reittiä. Mitään alennuksia ei Suomeen kannata suunnata, mitä niillä muka voittaisi? Enempiä ostajia ei Suomessa ole. Ja hinta on a i n a erilainen eri ostajalle.

Eli se kauppias, joka myy "Saksan hinnalla" tai vastaavalla tarjouksella Suomessa ei todellakaan saa samaa katetta kuin saksalainen virkaveljensä.

n. 250€:lla saan meno-paluu lentolipun Hampuriin. Pistää kyllä väkisinkin miettimään käyttäisinkö sen rahan suomalaisen myyjän/maahantuojan tukemiseen vai näkisinkö sillä myös maalimmaa. Lontooseenkin pääsee alle 300€:lla.
StJerky
07.03.2006 10:27:11
En voi olla vielä äimistelemättä tätä hintapolitiikkaa.

Amerikan hinta: 585 EUR (699 USD)
Suomen hinta: 950 EUR (1,136 USD)
kivi
07.03.2006 10:39:27
En voi olla vielä äimistelemättä tätä hintapolitiikkaa.

Amerikan hinta: 585 EUR (699 USD)
Suomen hinta: 950 EUR (1,136 USD)

Japanilainen Korgin laite?

Ihmekös tuo. Korg yrittää saada amerikan-markkinat ja dumppaa tuotettaan sinne puoli-ilmaiseksi, kuin Nokia kännyköitä Intiaan.

Korgia ei yhtään kiinnosta Suomen markkinat, koska vaikka joka ikinen suomalainen ostaisi tuon raiturin, se ei vastaisi amerikan markkinoiden valloitusta.

Nautitaan me siitä tosiasiasta, että täällä on saksalainen ja brittitekniikka halvempaa kuin amerikassa.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
StJerky
07.03.2006 12:49:30
Nautitaan me siitä tosiasiasta, että täällä on saksalainen ja brittitekniikka halvempaa kuin amerikassa.

Ja onneksi kiinalainen vielä halvempaa... Tekisivät vain hyvän raiturin, kakarat.
Aki
07.03.2006 15:31:00

Siltä varalta että sattuisi kiinnostamaan, olen myymässä vanhaa raituriani
AKAI DPS12i + efektikortti.
12 monoraitaa kerralla kuuluvissa, virtuaaliraitoja 256, 2 efektiprosessoria, 20GB kovalevyä, parametriset EQ:t yms. 6 analogista balansoitua sisääntuloa + 2 digitaalista. Ei CD-asemaa.
Hinta 400€.
StJerky
08.03.2006 09:34:43 (muokattu 08.03.2006 09:39:32)
Siltä varalta että sattuisi kiinnostamaan, olen myymässä vanhaa raituriani
AKAI DPS12i + efektikortti.
12 monoraitaa kerralla kuuluvissa, virtuaaliraitoja 256, 2 efektiprosessoria, 20GB kovalevyä, parametriset EQ:t yms. 6 analogista balansoitua sisääntuloa + 2 digitaalista. Ei CD-asemaa.
Hinta 400€.

Mielenkiintoinen tarjous ja hinta varmasti kohdallaan.

Voiko noita digitaalisia sisääntuloja käyttää mikrofonin äänitykseen jonkin lisäpalikan avulla (eli voiko käytännössä äänittää 8 mikillä yhtäaikaa)?

Saako tavaraa kätevästi tietokoneelle? Tuossahan ei ilmeisesti USB tai Firewire liitäntöjä ole.

Käykö siihen standardi SCSI tai IDE kiintolevyt? Ilmeisesti voi käyttää ulkoista SCSI-levyä? Standardi vai joku AKAIn oma? Entä sisäinen, onko vaihdettavissa isompaan (tokihan 20Gt levylle mahtuu 5 tuntia musaa kaikki raidat käytössä, mutta silti)?

Onko nuo EQ:t potikoina vai jossakin menun takana. Kuvasta ainakin näyttäisi, että on aika vähän potikoita ja nappeja siinä.

Onko se päivitettävissä AKAI DPS12v3 versioon? Ilmeisesti kyseessä vain softan ero.

Kerro efekteistä. Onko käyttökelpoisia?
Aki
08.03.2006 16:21:08 (muokattu 08.03.2006 16:21:23)

Voiko noita digitaalisia sisääntuloja käyttää mikrofonin äänitykseen jonkin lisäpalikan avulla (eli voiko käytännössä äänittää 8 mikillä yhtäaikaa)?
Voi. S/PDIF:inä sisään ne kaksi, niin saa 8 raitaa äänitettyä kerralla.

Saako tavaraa kätevästi tietokoneelle?
Kätevämminkin voisi saada. Käytännössä midipiuhalla synkka PC:ltä, ja äänikortista riippuen 2 tai 4 raitaa kerralla koneelle reaaliaikaisena. 2 raitaa jos digitaalisena haluaa, 4 raitaa jos käyttää master-lähtöjä ja kahta auxia. Ei tuo aivan niin työlästä ole miltä kuulostaa, itse siirsin äskettäin kaikki projektit (~20kpl, jopa 30 raitaa/projekti) koneelle. Kun systeemit on valmiina niin painellaan vain paria nappia PC:ltä ja Akaista neljän minuutin välein.

Käykö siihen standardi SCSI tai IDE kiintolevyt?
Ulkoinen SCSI-liitäntä löytyy, en ole itse käyttänyt. Sisäisen IDE:n voi käsittääkseni vaihtaa mihin vaan. Manuaalista selvinnee tarkemmin.

Onko nuo EQ:t potikoina vai jossakin menun takana.
EQ:t on menun takana, ainoat potikat on noi analogitulojen trimmit. Semmonen täytyy mainita, että 3-kaistaista EQ:ta käyttäessä EQ:n saa vain kuudelle raidalle. 2-kaistaista voi käyttää kaikilla raidoilla. 2-kaistainen EQ on hyllykorjain, jossa vaikutustaajuuden saa valittua.

Kuvasta ainakin näyttäisi, että on aika vähän potikoita ja nappeja siinä.
Joo, käyttö on pidetty miellyttävän yksinkertaisena ja selkeänä.

Onko se päivitettävissä AKAI DPS12v3 versioon?
Ei mitään tietoa.

Kerro efekteistä. Onko käyttökelpoisia?
On! Kaiut ei päätä huimaa, mutta kyytissä on mm erittäin toimiva kitaravahvistinsimulaattori ja auto-wahi, ja ihan fiksu kompressori. Noita choruksia ja phasereita ei ole juuri tullut käytettyä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)