Aihe: Where the Hell is Funk? Mitä on hyvä funk?
1 2 3
snailfishb
25.08.2003 23:45:45
niin lisättäväks kaikki jokka oli fishbonen keikalla (7.6.2003)helsingissä tietää mitä mä meinaan särö bassolla
stratocaster
26.08.2003 12:55:23
Mäkin oon vasta "löytämässä" funkkia ja ihmettlen miten ei kaikki ei kuuntele tätä! No vaiskaa, mutta kumminkin tuntuu kiven alla olevan Suomessa funk tyypit. Tilasin cdonista Parliamentin kokoelman vaan 6,95 muikstaatkseni ja hyvä on! Tower of Poweristakin dikkaan ja Red Hot Chili Peppersistä, vanha sehän on funkahtavaa (George Clintonhan tuotti peppersien tokan levyn). Mutta antakaas vinkkejä mikä bändi voisi iskeä, noiden kolmen yllämainitun perusteella minuun?

Funky Metters! Se se on vasta funkkia!
To do is to be, To be is to do... Do be do be do.
Setä Groove
26.08.2003 15:25:26
Minäpä tutustun. Täytyy käydä levykaupassa tsekkaamassa josko löytyis.

Kannattaa tsekata "It's just Begun" ja "Phase Two"...eli eka ja toka...senjälkeen ei ilmeisesti juuri mitään oo tullukaan... paitsi muutamia yksittäisiä kovia biisejä.

Niin joo. Fela Kuti. Mies jonka tekeleisiin kannattaa tutustua!
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
Karlsson
26.08.2003 15:50:00
Fela Kuti.

Hmm. Nam! Afrofunk!
Jatsia heti aamusta.
Supernaut
26.08.2003 20:45:59
Kyllähän sitä funkiakin tulee aika paljon kuunneltua. Suurimmat suosikkini (omistan lähes jokaista kylläkin vain yhden levyn):
- Tower of Power
- Kool & the Gang
- Average White Band
- Wild Cherry (onko kellekään tuttu bändi? Ei nimittäin paljon tästä puhuta...)
- Brecker Brothers (taitaa kyllä mennä jazzin puolelle...)
Funk you!
Oz
26.08.2003 23:21:03

tämä voi kuulostaa siltä että olen joku "massateini" mutta rasmuksen kahdella ensimmäisellä levyllä on muutama loistava funk tai ainakin funkahtavva biisi. esim funky jam ja jotain muita, hienot otrvet jaq kaikkea.
kyllä on bändin taso laskenut melkoisesti....
Blue Moon
26.08.2003 23:28:15

---Wild Cherry (onko kellekään tuttu bändi? Ei nimittäin paljon tästä puhuta...)---

"Play That Funky Music" oli jättihitti vuonna 1976 mutta kun follow-uppia ei syntynyt niin bändi vaipui nopeasti unohduksiin. Taisi sillä ekalla albumilla pari muutakin biisiä funkata ihan kivasti hatarien muistikuvieni perusteella.
- It's been a long time coming -
Setä Groove
27.08.2003 16:49:06
Hmm. Nam! Afrofunk!

...hmmm...mahdoitko olla hän joka valitteli taannoin Funkadelicin miehistön paljoudesta?(en muista kuka se oli, enkä jaksa tarkistaa...)
Fela and his africa 70 ja Fela and his Egypt 80... sitä possea ei mahutettukaan ihan mihin clubiin tahansa...
Setä Groove
27.08.2003 16:50:40
Kyllähän sitä funkiakin tulee aika paljon kuunneltua. Suurimmat suosikkini (omistan lähes jokaista kylläkin vain yhden levyn):
- Tower of Power
- Kool & the Gang
- Average White Band
- Wild Cherry (onko kellekään tuttu bändi? Ei nimittäin paljon tästä puhuta...)
- Brecker Brothers (taitaa kyllä mennä jazzin puolelle...)

...no, jos nyt aletaan sitä pilkkua nusauttelemaan, ni vois ehkä sanoa, ettei esim Kool(paria biisiä lukuunottamatta) oo kovin Funk... No anyway.
Karlsson
27.08.2003 17:21:42
...hmmm...mahdoitko olla hän joka valitteli taannoin Funkadelicin miehistön paljoudesta?

Juu minäpä minä. Mutta en ole nyt ihan ehdoton näissä mielipiteissäni, vaikka niitä innokkaasti puolustankin. Fela sai usein homman toimimaan, mutta monet muut eivät.

Ja en edelleenkään listaisi Funkadelicia hyvään funkiin. Liikaa rokkia...

Ja pliis ei nyt ruveta väittelemään tästä vaan lisää hyviä bandejä kehiin!
Jatsia heti aamusta.
Jabbe
27.08.2003 21:13:06
Funkin, Soulin ja Grooven ystäville ilouutisia, sillä Jamstream parhaillaan studiossa, piakkoin luvassa pari mehevän rouheaa biisiä...
Blue Moon
27.08.2003 22:00:59 (muokattu 27.08.2003 22:08:20)

...no, jos nyt aletaan sitä pilkkua nusauttelemaan, ni vois ehkä sanoa, ettei esim Kool(paria biisiä lukuunottamatta) oo kovin Funk... No anyway.

Ei oo mitään pilkkua mitä nusauttaa... Mun mielestä etenkin vanha Kool & the Gang on erittäin funk - mitähän levyjä Setä Groove on kuunnellut? Yhtyettähän pidetään yhtenä 70-luvun merkittävimmistä ja mielenkiintoisimmista funk-yhtyeistä. Spirit of the Boogie! :-)
Marlowe
27.08.2003 22:17:23 (muokattu 27.08.2003 22:18:15)
Kannattaa tsekata "It's just Begun" ja "Phase Two"...eli eka ja toka...senjälkeen ei ilmeisesti juuri mitään oo tullukaan... paitsi muutamia yksittäisiä kovia biisejä.

Noita kahta ensimmäistä pitkäsoittoa on saanut mid price- hintaan yhdelle CD:lle pakattuna. Jimmy Castor Bunch ei mielestäni ole mitenkään ylivertaisen hyvä funkbändi, ja tuolla "It's Just Begun"-albumilla pärjää yksistäänkin ihan hyvin.

Ei oo mitään pilkkua mitä nusauttaa... Mun mielestä etenkin vanha Kool & the Gang on erittäin funk...

Juuri näin.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Oz
27.08.2003 22:26:23

eternal erection on kyllä kans mahoton
Blue Moon
27.08.2003 22:32:48

Jimmy Castor Bunch ei mielestäni ole mitenkään ylivertaisen hyvä funkbändi, ja tuolla "It's Just Begun"-albumilla pärjää yksistäänkin ihan hyvin.

Aika vähälle kuuntelulle on Castor loppupeleissä jäänyt. "It's Just Begun":in novelty-kikkoihin kyllästyy äkkiä eivätkä muut levyt niin ihmeitä ole tarjonneet. Ihan piristävää kuunneltavaa kuitenkin silloin tällöin.
Karlsson
28.08.2003 09:41:05
Aika vähälle kuuntelulle on Castor loppupeleissä jäänyt. "It's Just Begun":in novelty-kikkoihin kyllästyy äkkiä eivätkä muut levyt niin ihmeitä ole tarjonneet. Ihan piristävää kuunneltavaa kuitenkin silloin tällöin.

Olen myös ihmetellyt tuota Castorin legendaarisuutta. Varsinkin tietyissä rokkipiireissä Jimmyä pidetään "funkin kuninkaana". Siis kyllähän nuo mainitut levyt ovat ihan jees ja kuunneltavia, mutta vähälle kuuntelulle ovat tosiaan jääneet. Toisaalta Castorin levyihin törmää vieläkin usein kirppareilla, joten luulisin että tässä on lähinnä ollut tarjonasta kyse. Ei suomessa muuta funkkia niin hirveitä ole määriä liikkunut aikoinaan.
Jatsia heti aamusta.
Setä Groove
28.08.2003 15:13:51
Olen myös ihmetellyt tuota Castorin legendaarisuutta. Varsinkin tietyissä rokkipiireissä Jimmyä pidetään "funkin kuninkaana". Siis kyllähän nuo mainitut levyt ovat ihan jees ja kuunneltavia, mutta vähälle kuuntelulle ovat tosiaan jääneet. Toisaalta Castorin levyihin törmää vieläkin usein kirppareilla, joten luulisin että tässä on lähinnä ollut tarjonasta kyse. Ei suomessa muuta funkkia niin hirveitä ole määriä liikkunut aikoinaan.

En tuosta Funkin kuninkuudesta tiedä, mutta JCB o erittäin hyvä esimerkki, miten phyllyt saadaan liikkumaan...ja mikä olikaan se pääasia Groovessa, ne "kikkailut" vai se et saa ne phyllyt liikkuun...??? ...itse soittaisin kyllä mielummin jälkimmäisen kaltaisessa kokoonpanossa.
Blue Moon
28.08.2003 15:44:22 (muokattu 28.08.2003 15:54:45)

En tuosta Funkin kuninkuudesta tiedä, mutta JCB o erittäin hyvä esimerkki, miten phyllyt saadaan liikkumaan...ja mikä olikaan se pääasia Groovessa, ne "kikkailut" vai se et saa ne phyllyt liikkuun...??? ...itse soittaisin kyllä mielummin jälkimmäisen kaltaisessa kokoonpanossa.

Ei "kikat" ja groove ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita kuten "It's Just Begun":iltakin kuulee mutta yli 20 vuoden kuuntelun jälkeen noi noveltyhommat tuntuu vievän mielenkiinnon siitä groovestakin. Sen takia "It's Just Begun":ia harvemmin tulee omalla levylautasella pyöritettyä. Silloin kun levyn ensi kerran kuulin, niin ne kuulosti hauskoilta ja piristäviltä. E

Tää ei tarkoita, ettenkö Castorista tykkää. Oon itsekin suositellut täällä Castoria funk-kyselijöille. Kuusi levyä löytyy hyllystä ja mielestäni ne kaikki potkii ihan kivasti.
- Keep movin' on, life is this way -
saturnzreturn
28.08.2003 21:25:43
My papa was a rolling stone
where ever he laid his head
was his home

tämän biisin on esittänyt miljoonat bändit mutta sitä versioo en oo saanu käsiini jonka haluaisin. siinä laulaa joku mies kohtis möreellä äijä-äänellä ja se tulee groove fm:ltä noin kerran viikossa.kerran ne onnistu sanomaankin sen bändin nimen mutta oli liikaa hälyä ympärillä niin en kuullut, mutta joku was not was tai vastaava se oli.jos joku tietää, kiitän
ei naiset käy paskalla
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)