L4t3 22.02.2006 16:02:49 | |
---|
Mahtaako pienestä maailmasta löytyä yhtään kyseisten tyylien edustajia. Siis jotain vahvasti folk-vaikutteista progea, tai tolkien-fantasia-proge sekoilua. Tulipahan vaan mieleen. Long live, Mass Turbo! |
Milkop 22.02.2006 16:20:26 | |
---|
Eikös Jethro Tull ole aika folk-vaikutteista? Aqualung rokkaa kybällä. |
Heartwood 22.02.2006 18:15:24 | |
---|
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |
Ali 23.02.2006 09:52:27 | |
---|
Mostly Autumn voisi olla tutustumisen arvoinen. Itse en ole bändiä kyllä kuullut, mutta hyvää olen kuullut ko. yhtyeestä. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
M.Paisley 23.02.2006 11:09:25 | |
---|
Ja Strawbs kannattaa myös katsastaa. Eric Bloom:iksi on haukuttu, Jeff Lynne:ksi onneksi ei vielä |
JoPa 23.02.2006 13:11:05 | |
---|
"Tosta poikki", sano Isildur.. |
Heartwood 23.02.2006 21:20:55 | |
---|
Bo Hansson - Lord Of The Rings Jep, ja mainitaan lisäksi saman hepun Ur Trollkarlens Hatt. Hienoa menoa, samankaltaista kuin tuo Sagan om Ringen. "From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |
Heartwood 23.02.2006 21:25:37 | |
---|
Mostly Autumn voisi olla tutustumisen arvoinen. Itse en ole bändiä kyllä kuullut, mutta hyvää olen kuullut ko. yhtyeestä. Itselläni ei ole kuin Music Inspired by Lord of the Rings, mutta sen perusteella suhtautumiseni on vähän kaksijakoinen. Bändillä on joitain ihan pirun hyviä biisejä ja Heather Findlay on loistava laulaja, mutta itseäni risoo aivan suunnattomasti sen soolokitaristin tarve tyrkyttää kuvottavaa vinguntaansa joka vitun väliin. Mitä mieltä on laittaa kappaleen nimeksi "On the Wings of Gwaihir", jos kappaleessa ei tehdä muuta kuin runkataan vängillä venytyssoundeilla? K-u-o-l-e-m-a. Tosin MA on ottanut ilmeisen paljon vaikutteita Pink Floydilta ja voin avoimesti tunnustaa inhoavani David Gilmourin vastenmielisiä kitarasoundeja. Hyiii. Off-topic, sori. "From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |
DT 23.02.2006 22:29:40 (muokattu 23.02.2006 22:37:27) | |
---|
The Incredible String Band Forest Trees Steeleye Span Pentagle V.U.K #17 Uusis tulee, oletko valmis? |
JoPa 24.02.2006 16:24:01 | |
---|
Tosin MA on ottanut ilmeisen paljon vaikutteita Pink Floydilta ja voin avoimesti tunnustaa inhoavani David Gilmourin vastenmielisiä kitarasoundeja. Hyiii. Off-topic, sori. Lisää off-topiccia.. Mä voisin taas olla sitä mieltä että barretin lähtö oli parasta mitä floydille on koskaan tapahtunut.. "Tosta poikki", sano Isildur.. |
Dzouney 01.03.2006 11:18:35 | |
---|
Muutenkin älyttömästi mainostamani Ayreon käyttää jossain määrin folk-vaikutteita, nyt lähin esimerkki on The Human Equation -levyltä biisi Day sixteen: Loser. Kuunnelkaa Ayreonin levyt: Into the Electric Castle Universal Migrator The Human Equation Näiden jälkeen olette parempia ihmisiä :) Hard to see the dark side is.. < ' ',> |
Eeli Sarmanto 02.03.2006 22:18:19 | |
---|
Suomalaista, ehkäpä pikemminkin progefolkkia kuin folkkiprogea edustaa edustaa "fuusiofolkin suosituin poikabändi", Snekka. http://www.snekka.com Kannattaa tutustua! |
Nazareth 02.03.2006 23:18:59 | |
---|
Gryphon. Mulla on valokuvamuisti. Se kait vaikuttaa ehkä ku mä unohdin linssinsuojuksen päälle.IMIK #27 AKKK#6 |
scottie 02.03.2006 23:59:52 | |
---|
The Incredible String Band...Steeleye Span Sori kun valitan, mutta kumpainenkaan ei kyllä mielestäni ole lähes missään määrin progea.. Stringband Psykedeelistä folkkia ja Steeleye Span ihan folk-rockia. Gas, grass or ass, no one rides for free! |
Haggiz 03.03.2006 11:48:14 | |
---|
Kaipa on hyvä ruotsalainen proge bändi ja fantasiaa irtoo ainakin uusimpien levyjen kansista. Haggiz |
DT 03.03.2006 11:56:54 (muokattu 03.03.2006 12:11:34) | |
---|
Sori kun valitan, mutta kumpainenkaan ei kyllä mielestäni ole lähes missään määrin progea.. Stringband Psykedeelistä folkkia ja Steeleye Span ihan folk-rockia. Eivät juu ole, mutta mielestäni nämäkin sopivat aloittajan hakemaan "tolkien"-folkkiin. V.U.K #17 |
petrutsi 03.03.2006 16:05:40 | |
---|
Mostly Autumn voisi olla tutustumisen arvoinen. Itse en ole bändiä kyllä kuullut, mutta hyvää olen kuullut ko. yhtyeestä. Itellä jäänyt tutustuminen vaan tähän ekaan levyyn For All We Shared ja liveen Story so Far. Kyllä tuolla studiolevyllä on hetkensä. En tiedä miten paljon miesvokaaleita käytetty myöhemmin mutta itseä ne ainakin häiritsevät tuolla ekalla. Toimisi paljon paremmin jos Heather hoitaisi laulut yksinään ja nämä miesurhot pitäisivät suunsa ummessa. My balls and the end of humanity..how the hell are they related? |
L4t3 03.03.2006 19:14:26 | |
---|
mielestäni nämäkin sopivat aloittajan hakemaan "tolkien"-folkkiin. Juu, ei tarvi välttämättä olla pelkkää progea. Näissä kyllä riittää tahkoamista. Prkl, ku ei jostain syystä toimi nuo bo hanssonin klipit. Niin ja kiitos. Long live, Mass Turbo! |
The Incredible String Band on hienoo psykedeelistä folkkia ja suomalaisista pitää kyllä Pekka Streng mainita :) olet surrealisti, eikö niin... |
Heartwood 03.03.2006 22:37:01 | |
---|
Toimisi paljon paremmin jos Heather hoitaisi laulut yksinään ja nämä miesurhot pitäisivät suunsa ummessa. Totta. *huokaus* "From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |