Aihe: Tarvikekaulojen laatu
1
Kiksaus
01.03.2006 14:38:37

Ei toi jelppikerho oikein toimi joten kysyn näin.
Mitä laadullisia eroja on esim. Millbrookin myymillä straton kauloilla ja Fenderin alkuperäisillä kauloilla? Kannattaako lähteä tilaamaan esim. Warmothilta vai ostaa tarvikekaula Millbrookista. Oon vaihtamassa stratoon uutta kaulaa ja kiinnostais et mistä sais kohtalaisella hinnalla uuden kaulan. Kokemuksia Warmothista?
The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix
Kiksaus
02.03.2006 23:42:05

anyone?
The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix
pekurides
02.03.2006 23:49:18

ei kokemusta mitä räplänny joskus ja kaikki ovat kehuneet et laatua pitäs olla.

Ihan ku jotku ois joskus nimenomaan customoinu warmothin "osilla" pelejään...
tomukka
02.03.2006 23:55:27 (muokattu 03.03.2006 00:03:25)
Mitä laadullisia eroja on esim. Millbrookin myymillä straton kauloilla ja Fenderin alkuperäisillä kauloilla? Kannattaako lähteä tilaamaan esim. Warmothilta vai ostaa tarvikekaula Millbrookista. Oon vaihtamassa stratoon uutta kaulaa ja kiinnostais et mistä sais kohtalaisella hinnalla uuden kaulan. Kokemuksia Warmothista?

Tuolla soitinrakennuspuolella saattaisivat tietää enemmän. Minä menisin paikallisen soitinrakentajan/musiikkikaupan säätäjän juttusille. Olen kuullut kyllä paljon kehuja noista Warmothin osista.
buju
03.03.2006 01:07:06
Olen yhden straton koonnut Warmothin osista eikä se ollut viimeinen. Ei siis löydy mitään moittimista Warmothin osien laadusta ja työn jäljestä. Kaulaprofiilin, radiuksen, nauhojen koon ja tietysti materiaalit voit valita itse!
Damn right, I´ve got the blues
P2
03.03.2006 13:55:03 (muokattu 03.03.2006 13:59:47)
Yhtä Warmothin kaulaa ja paria dr. partsia oon hypistelly, eikä niistä oikein samana päivänä voi ees puhua. Warmothin laadun voisin sanoa olevan parempaa kuin normaaleissa sarjatuotantokitarafirmoissa, esim. Fenderillä.

Edit: Niin, itse asiaan, eli jos tarvikekaulaa metsästäisin, niin tarkkailisin huuto.nettiä aika tarkkaan, siellä liikkuu kauloja aika paljon.
jami87
03.03.2006 14:59:21
Jäsen maniccin kitarassa on kai dr.parts -kaula (jokin tarvikekaula kuitenkin) ja meikäläisen käteen tuntu ihan kivalta. Aika paksu oli straton kaulaksi. Viimeistely oli ihan kunnollista kanssa.
Mageeta. B)
Jucciz
03.03.2006 15:07:20
Mun toisessa Stratocasterissa on Warmothin kaula ja olen siihen erittäin tyytyväinen. En ainakaan keksi, mikä siinä voisi olla paremmin. Ei häpeä Fenderiä todellakaan.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Manicci
03.03.2006 16:52:47
Jäsen maniccin kitarassa on kai dr.parts -kaula (jokin tarvikekaula kuitenkin) ja meikäläisen käteen tuntu ihan kivalta. Aika paksu oli straton kaulaksi. Viimeistely oli ihan kunnollista kanssa.

Muute hyvä mut se oli SP-Eletroniikan kaula :) Ja todellakin, hieman paksuhko verrattuna siihen mitä olen straton kauloihin tottunut... Muuten ok, viimeistelyt jne kuten jami87 jo mainitsikin.

DR-partsia ajattelin kokeilla seuraavaks...
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
ministeri
03.03.2006 17:56:21

eikös ne dr partsin osat ole melko huttua...varmaan on ne millbrookin hoscot parempia. kiina vs. japani...
Jonte
03.03.2006 23:24:36

Toivon että kaulasi tai kitarasi kaula, itse asiassa, ei koskaan lähtisi vääntäytymään kieroon tai että sen paksuus tai profiili tyydyttäisivät Sinua. Mikäli näin ei ole, toivon että pitäytyisit Fenkun alkuperäisissä osissa. Tällöin säilytät soittimesi valmistajan suunnittelemissa puulajeissa joilla on merkistä sustainin kannalta ja kaula sattuu millilleen oikealla tavalla bodyyn eikä kulman säätöä tarvinne arvuutella. Lisäksi saavutat arvostetun Fender-logon säilymisen kitarassasi. Tällä on melkoinen merkitys jälleenmyyntitilanteessa.

Tosin Fenderilläkin osataan tehdä paskatyötä, ja yksilö on yksilö. Korjatessa voi mennä huonommaksikin. Mutta silti.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
ReBeat
04.03.2006 00:27:04

...toivon että pitäytyisit Fenkun alkuperäisissä osissa. Tällöin säilytät soittimesi valmistajan suunnittelemissa puulajeissa joilla on merkistä sustainin kannalta ja kaula sattuu millilleen oikealla tavalla bodyyn eikä kulman säätöä tarvinne arvuutella.

Ei se Fenderin uusi kaula asetu kaulataskuun yhtään sen paremmin kuin Warmothin kaula. Nythän ei ole tehtaan työntekijä tekemässä mitään viimeistelysovitusta ja pitää tukeutua siihen että kaulat ja kaulataskut ovat tietyillä spekseillä tehtyjä. Omia W-keppejäni (3 kpl) ja muutamaa F-keppiä tarkasteltuani laittaisin pelimarkat likoon Warmothin puolesta siinä lajissa. Puulajit voi Warmothilta myös valita niinkuin haluaa jos on uutta kaulaa ostamassa.

Lisäksi saavutat arvostetun Fender-logon säilymisen kitarassasi. Tällä on melkoinen merkitys jälleenmyyntitilanteessa.

Luottaisin siihen, että aina lopulta löytyy ostajia jotka ostavat kitaran sen mukaan millainen se on soittimena.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
McNulty
04.03.2006 00:30:47
Warmothin kaulat ovat ainakin varsin laadukkaita mitä vastaan on tullut. En sano että Fenderinkään alkuperäiset huonoja ovat, mutta Warmothin saa edullisemmin ja onpi laadultaan vähintään samaa tasoa.

Suosittelen Warmothia tai teettämistä jollain läheisellä soitinrakentajalla.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Kiksaus
04.03.2006 21:43:18

Eli siis Warmoth. Kiitos!
niskel
04.03.2006 21:57:57
Mites Warmoth pelittää jos verrataan vaikka Fenkun Custom Shop kauloihin? Hintaeroa löytynee muutama huntti Warmothin hyväksi? Kiinnostaisi lähivuosina nauhojen vaihdon eteen tullessa laittaa ehkä Warmothin kaula tähän Tokaihin, mielellään ruusupuisella otelaudalla.
Ei ole nauhakaiun voittanutta!
last command
05.03.2006 01:01:41
Onko mitään hyviä kotimaisia pajoja mistä voisi tilata kaulan, vai pitääkö/kannataako suosiolla jostain suuren maailman kolkasta tilailla???
Don't never give a damn!!!
McNulty
05.03.2006 04:11:22
Onko mitään hyviä kotimaisia pajoja mistä voisi tilata kaulan, vai pitääkö/kannataako suosiolla jostain suuren maailman kolkasta tilailla???

Vaikka kuinka ja monta...
Finlandia Instruments
Basement Guitars Pasi Luoto
Amfisound
Nevalainen
Tyysteri
J. Ala-Kuha
jne jne...
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)