Antti1 03.03.2006 16:40:14 (muokattu 03.03.2006 16:40:59) | |
---|
Elikkä otsikossa ongelma onkin pääpiirteittäin. Mä modaan mun Exploreria ja täytyis saada nyt sopiva kytkin tuohon. Se olisi tarkoitus saada mahdutettua ylimääräiseksi jääneen volumepotikan valmiiseen reikään. Mistä mä löydän halkaisijaltaan tuohon sopivan 3-asentoisen kytkimen? Sellainen perus Les Paul -tyyppinen ei käy, koska se on liian iso. EDIT: Mahtaako vaikkapa Millbrookissa olla, jos sinne koittaisin soitella? The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
fox 03.03.2006 17:15:30 | |
---|
Sellainen perus Les Paul -tyyppinen ei käy, koska se on liian iso. Et sä taida löytää sellasta vakio-3-asentoista switchiä joka olis tuon potikanreiän kokoinen.. Periaatteessa on kaikki suurempia kaulukseltaan. Mites, mikä tulis olemaan moisen switchin tarkoitus? Joku mikroswitchi aluslevyillä vois olla, tai sitte joku elektroniikkaliikkeestä löytyvä kiertokytkin, jos mikkien vaihtoon olis tarkoitus käyttää.. |
Antti1 03.03.2006 17:17:33 | |
---|
Voi harmi, näin mä vähän epäilinkin. Se tulis ihan siis mikkien vaihtamista varten. Mä en oikein tykkää tuosta Explorerin vaihtimen paikasta, niin tossa sille ois hyvä kolo. Pitäiskö ronskisti pistää vaan poraten, kun käyttökitara tämä kuitenkin on? Millä mä saisin suojattua tuon lakkapinnan lohkeamilta? The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
fox 03.03.2006 18:07:22 | |
---|
Pitäiskö ronskisti pistää vaan poraten, kun käyttökitara tämä kuitenkin on? Millä mä saisin suojattua tuon lakkapinnan lohkeamilta? Varovasti poraat, terävällä terällä.. jos oikein varman päälle haluut pelata, niin kannattaa jollain terävällä piirtopuikolla tms. piikillä sitä alkuun "leikata", sitä lakkaa.. Toki jos sulla on sellanen kartiojyrsin, niin silläkin onnistuu. Samanmoinen, millä "proo-väki" kiertää nuo virikoneen reiät isommiksi.
|
jarmos 03.03.2006 18:13:37 | |
---|
Varovasti poraat, terävällä terällä.. jos oikein varman päälle haluut pelata, niin kannattaa jollain terävällä piirtopuikolla tms. piikillä sitä alkuun "leikata", sitä lakkaa.. Toki jos sulla on sellanen kartiojyrsin, niin silläkin onnistuu. Samanmoinen, millä "proo-väki" kiertää nuo virikoneen reiät isommiksi. Äläpä tuota poranterällä tee, repii varmasti. ehkä sopivankokoinen pyöreä viila olis paikallaan tai kartio poranterä (joulukuusi). Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Antti1 03.03.2006 19:38:22 (muokattu 03.03.2006 19:39:49) | |
---|
Mikä tommosen kartionmallisen poran idea sitten on? Se ilmeisesti työnnetään jo olemassa olevaan reikään, joka suurenee sitä myöten, mitä syvemmälle poraa? Onko noita olemassa esim. 12mm kokoisina, vai onko ne mitoitettu tyyliin "varmasti riittää"? Ei huvittaisi millään pyramidin kokoisella joulukuusella koloa järsiä kitaraan ja silmämääräisesti arvioida mittaa. Mittaamista ja kitaraan merkkaamistahan ei oo tietenkään keksitty. Mistä mä tollasen saan? Perus rautakaupasta? Miten tommosen kanssa pitäis toimia? Riittääkö perus poraustaidot tuon käsittelemiseen, jos mä haluan hyvän lopputuloksen, vai voiko senkin jotenkin kämmiä? Ei ole nyt juuri kitaraa saatavilla poraamisen harjoitteluun. EDIT: joku joskus mainitsi, että maalarinteipin palanen tuon porattavan reiän ympärillä saattaa myös vähentää lohkeamisen todennäköisyyttä. Onko tuossa mitään perää? Jos teippailisi, tekisi ns. avausviillon terävällä veitsellä lakkaan ja vielä kaiken kukkuraksi jyristelisi tuolla kartioporalla, niin saattaisi pysyä ehyenä? The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
Aki 03.03.2006 19:51:57 | |
---|
Mä käyttäisin ihan sellasta minikytkintä. Vaikka sitä ei ookaan ihan yhtäkiva käännellä, niin säilyy modausmahdollisuudet myöhempiä päiviä varten ennallaan. |
Mikä tommosen kartionmallisen poran idea sitten on? Se ilmeisesti työnnetään jo olemassa olevaan reikään, joka suurenee sitä myöten, mitä syvemmälle poraa? Onko noita olemassa esim. 12mm kokoisina, vai onko ne mitoitettu tyyliin "varmasti riittää"? Ei huvittaisi millään pyramidin kokoisella joulukuusella koloa järsiä kitaraan ja silmämääräisesti arvioida mittaa. Mittaamista ja kitaraan merkkaamistahan ei oo tietenkään keksitty. Mistä mä tollasen saan? Perus rautakaupasta? Miten tommosen kanssa pitäis toimia? Riittääkö perus poraustaidot tuon käsittelemiseen, jos mä haluan hyvän lopputuloksen, vai voiko senkin jotenkin kämmiä? Ei ole nyt juuri kitaraa saatavilla poraamisen harjoitteluun. EDIT: joku joskus mainitsi, että maalarinteipin palanen tuon porattavan reiän ympärillä saattaa myös vähentää lohkeamisen todennäköisyyttä. Onko tuossa mitään perää? Jos teippailisi, tekisi ns. avausviillon terävällä veitsellä lakkaan ja vielä kaiken kukkuraksi jyristelisi tuolla kartioporalla, niin saattaisi pysyä ehyenä? Joo, niitä saa esim. biltemasta koko on 3-14mm ja ehdottomasti paras vehje tuohon hommaan, lidlistä saa pora telineitä n.kympin hintaan, mun mielestä kandee pelata varmanpäälle. Maalarinteippi on aina hyvä juttu tehdessä reikiä jo lakattuun pintaan. Nää selittelyt on aina vähä vitun vaikeita kun ne itselle on jotenkin itsestään selvyyksiä, mutta yritetään auttaa. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |