Aihe: Sweet Moses : Love In Vain (Rock/Pop)
1
PHy
03.03.2006 14:46:41

Bändin nimi: Sweet Moses
Kappaleen nimi: Love In Vain

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.sweetmoses.net/mp3/Love%20In%20Vain.mp3 (Mp3)

Retrorokettipoppistahan tämä.
Niinkuin kaikki loistavat kappaleet, tämäkin kertoo ilkeästä tyttölapsesta.

Bändin kotisivut: www.sweetmoses.net

Muistakaa: tämä ei ole auton osa, vaan ihmiskätten työtä.

Tässähän on monta biisiä laitettu yhteen nippuun. Alkuosasta tuli mieleen ne yhden soinnun/-riffin hitit, jotka toimivat hyvin yksinkertaisin keinoin. Sinällään jatko ei tuota erilaisena "biisinä" pettymystä, koska sekin toimii. Erityisesti tuo 2-osan (?) stemmalaulu kuulostaa hyvältä. Se kitarasoolon loppuosa kyllä hieman särähti korvaan, koska mielestäni se ei oikein ollut omiaan tuossa.

Pidin myös laulajan äänestä, joka tuntuu sopivan tuollaiseen musiikkiin. Loppuosassa joku oli taas löytänyt kitaran särönappulan ja kokeillut, kuinka kaakkoon se kääntyy.

Kokonaisuus on hyvä ja soundit kauttaaltaan erinomaiset.

En malta olla kysymättä kuinka rumpujen soundi on saatu aikaan. Kuten olet ehkä havainnut muista tälle palstalle kirjoittamistani kommenteista, rumpujen soundi on tällä hetkellä lähellä sydäntäni.
Guitar Hero
03.03.2006 15:03:39
En malta olla kysymättä kuinka rumpujen soundi on saatu aikaan. Kuten olet ehkä havainnut muista tälle palstalle kirjoittamistani kommenteista, rumpujen soundi on tällä hetkellä lähellä sydäntäni.

soittamalla 60's slingerlandeja puisilla kapuloilla, äänittämällä tuotetun äänen mikrofoneilla x y ja z ja lisäämällä syntyneeseen tuotokseen roppakaupalla rakkautta ja sopivissa määrin putkisäröä. yksinkertaisuudessaan :-)
"Jumalaut mä oon out"
Finlander
03.03.2006 17:21:20
jotenkin laulajan ääni tuo mieleen pohjoisirlannin ja ehkä mkie m:n. Toiminee ok sellasenaan. Sinänsä biisi ei ole mikään mahtava just tää hiitituote. Se se ei ole. Laulu jää kaiken muun alle edelleen kuten muillakin.

Kysymys on: Tarvitseeko kenenkään erottua muista ollakseen parempi?
Slowhand
Royal Banzai
08.03.2006 16:29:41
Nosto. Lisää kommentteja kaivataan. Parhaasta kommentista luvassa yllätyspalkinto!
"Soul-ähkäisy!"
www.sweetmoses.net
Guitar Hero
09.03.2006 22:37:04
Nosto. Lisää kommentteja kaivataan. Parhaasta kommentista luvassa yllätyspalkinto!

äh.. ja luulin jonkun oikeesti kaivaneen tämän ylös :(
"Jumalaut mä oon out"
Mika Antero
11.03.2006 00:05:53
Tästä tulee taas nörteiltä vittuilua, mutta en saanut tuota linkkiä toimimaan, vaan biisi piti hakea kotisivujen kautta. Eli huono fiilis jo ennen kuuntelua...

No, onneksi kappale läksi heti alusta käyntiin niin rouheasti, että ei niin harmittanut kun kului aikaa sen etsimiseen. Biisin nimi tuo luonnollisesti Robert Johnsonin mieleen, mutta sitä kamaahan tämä ei ollut. Itse biisi oli alussa vähän tylsä, koska mitään ei alun jälkeen oikeastaan tapahtunut, mutta kitarasoundi oli kuitenkin kohdallaan. Kertosäkeen alkaessa kappale pääsi vauhtiin. Se kuulosti erittäin hyvältä ja mieleenjäävältä.

Hyvä idea, hyvä toteutus, mutta hieman keskeneräinen biisi.
Royal Banzai
11.03.2006 15:50:49
http://www.sweetmoses.net/mp3/revenge/Love_In_Vain.mp3

Perkule, jokohan tämä linkki sitten toimisi...

Kiitos kommenteista! Meilläpäin niitä vaalitaan ja pidetään arvossa.
"Soul-ähkäisy!"
www.sweetmoses.net
Guitar Hero
26.03.2006 19:14:30
kehtaan nostaa!
Come to the dark side. We have cookies
Tempura
27.03.2006 07:15:28 (muokattu 27.03.2006 07:15:51)
Kommentoin tätä jo tuossa toisessa ketjussanne, mutta laitetaan vielä. Olen kenkkusen kanssa eri linjoilla, koska jo versessä (varsinkin siinä) alkoi pää heilumaan ja ajattelin että "vittu, nuohan vetää kunnon settiä nuo poijjaat". Tykkäsin tästä kovin, tarpeeksi simppeli ja silti saa paljon eri asioita irti.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
sormunen
31.03.2006 19:59:27
Mä pistän nää nyt yhteen. Plokkasin tämän demon ihan bändin ja biisien nimien perusteella ja ainakin nyt sanamagia toimi. Tää oli periaatteessa just semmosta rämpytystä ja sjungaamista, mitä pitääkin ja mistä oon koko ikäni pitänyt.

Molemmissa biiseissä oli kaikki kohdallaan laulua (joka muuten onkin hankala pala) ja soundeja myöten. Love in Vainissa oli kaksi herkullista kitarasooloa (?). Rummut soundas just siltä miltä pitikin eli rikkinäisiltä. Kaikki tapahtui jotenkin luontevasti. Kun biisejä ladatessa jouduin katsoon teidän kuvia, niin nuoret jolpit ovat traditiossa kiinni.

Kun kaikki on OK, onkin aika nostaa pöydälle näetsen ongelma. Musta bändi on nyt ainakin näitten biisien kanssa jotenkin tienhaarassa. Lähteäkö tonne buutsirokkiosastoon honkytonkeihin vai ollako ikäänkuin "kaupunkilainen" hiukan tylymmällä kinks-velvetunderground -jutulla vai välittääkö vähät ja katsoo mihin mennään. Fiksuushan ei ainakaan nyt ole muotia, tiedä sitten loppujen lopuksi, onko se muodissa ollessaankaan ollut koskaan kenellekään hyväksi, mutta toisaalta, jotenkin mä toivoisin kaatumista tonne kinks-troggs-prettythings -jutun puolelle.

Kyllä sielläkin voi tarpeen vaatiessa pölhöillä, niinkuin ainakin Pretty Things on näyttänyt psykedeelisine oopperoineen. Mikä se ambitio on: pitääkö vain päästä rämpyttään vai olisiko jotain sanomista tavalla tai toisella ja sitä sitten mahdollisesti voisi päästä jotenkin kertomaan halukkaille ilmaislippulaisille.

Tässä nyt näytti kirjaantuvan kauhea kasa nimiä, mutta täytyy sanoa, että spontaanisti ne vain pulppusivat, usko tai älä.

PS. Joko Kenkkunen kuuntelee kaikki demot tai sitten se vain sattuu juuri niihin samoihin harvoihin, joita mä nimen perusteella tulen kuunnelleeksi ja vielä harvempiin, joista viitsii kirjoittaa tai siis, joista voisi olla jotain asiaa, jos jotain hiffaisi. Anteeksi offtopiccaus!
Mika Antero
31.03.2006 20:06:09 (muokattu 31.03.2006 22:14:16)
PS. Joko Kenkkunen kuuntelee kaikki demot tai sitten se vain sattuu juuri niihin samoihin harvoihin, joita mä nimen perusteella tulen kuunnelleeksi ja vielä harvempiin, joista viitsii kirjoittaa tai siis, joista voisi olla jotain asiaa, jos jotain hiffaisi. Anteeksi offtopiccaus!

Heh heh. Jos nyt suoraan sanotaan, niin Kenkkunen kuuntelee näitä demoja lähinnä tissutellessaan ja nyt on tullut tissuteltua aika paljon... Eihän tätä ihan selvinpäin jaksa.

EDIT: No joo, tuo oli turhaa selittelyä, mutta tästä päästäänkin ihan tärkeään aiheeseen: Jos haluaa kommentteja, niin kannattaa todellakin panostaa niin bändin kuin biisin nimeen. Tänne tulee hemmetisti kamaa päivittäin ja jollain tavalla täytyy yleisön mielenkiinto herättää. Parhaiten se onnistuu jos orkesterin nimi on iskevä. Toinen tärkeä asia on avausviestin sisältö. Ei kannata aliarvioida itseään tyyliin "tämä nyt on vain tämmöinen huonosoundinen harjoitelma jossa on virheitä eikä me olla soitettukaan yhdessä kuin vasta kaks päivää". Turhan vaatimattomuus ei kaunista, tosin turha uhoaminenkin saattaa karkoittaa kuulijat. Asiallinen täytyy olla, mutta samalla kuitenkin itseluottamusta uhkuva.

Jos bändin nimi on Hewi Medal Runkers ja biisin nimi on "Mä vihaan kaikkee" ja avausviestissä lukee, että "ei me mitään osata soittaa", niin aika harva viitsii kuunnella.

Ai että off-topiccia...
Guitar Hero
01.04.2006 17:53:17 (muokattu 02.04.2006 17:09:45)
EDIT: No joo, tuo oli turhaa selittelyä, mutta tästä päästäänkin ihan tärkeään aiheeseen: Jos haluaa kommentteja, niin kannattaa todellakin panostaa niin bändin kuin biisin nimeen. Tänne tulee hemmetisti kamaa päivittäin ja jollain tavalla täytyy yleisön mielenkiinto herättää. Parhaiten se onnistuu jos orkesterin nimi on iskevä. Toinen tärkeä asia on avausviestin sisältö. Ei kannata aliarvioida itseään tyyliin "tämä nyt on vain tämmöinen huonosoundinen harjoitelma jossa on virheitä eikä me olla soitettukaan yhdessä kuin vasta kaks päivää". Turhan vaatimattomuus ei kaunista, tosin turha uhoaminenkin saattaa karkoittaa kuulijat. Asiallinen täytyy olla, mutta samalla kuitenkin itseluottamusta uhkuva.

Jos bändin nimi on Hewi Medal Runkers ja biisin nimi on "Mä vihaan kaikkee" ja avausviestissä lukee, että "ei me mitään osata soittaa", niin aika harva viitsii kuunnella.

Ai että off-topiccia...

ai hei.. s'on mukava, että tulee kommenttia, vaikkakin "hieman" offtopiciksi munsta levisikin. Mä en sinänsä allekirjoita tuota kappaleen aliarvioimista. Lukaiseppa ihan "nollat taulussa" :) toi avausviesti, niin se ehkä valkenee. Ei haittaisi myöskään demon laitto-ohjeiden lukeminen ja siihen liittyvä humoristisen analogian ymmärtäminen. Ilmeisesti nykyään bändien muikean ylitarjonnan takia ongelmaksi on muodostunut tuo massasta erottuminen. Väitän, että jos demostudioon ilmestyisi tuntematon bändi nimeltä led zeppelin", niin sanoisitte niillekkin "pojille" saman asian. Tätä nykyä bändin nimen pitäisi ilmeisesti olla hewi medal runkers, että nimi "erottuisi". Mutta muuten olette oikealla tiellä ihmiset. blind boy fulleria siteeratakseni: keep on truckin'!
Mika Antero
02.04.2006 18:01:23 (muokattu 02.04.2006 18:05:48)
Mä en sinänsä allekirjoita tuota kappaleen aliarvioimista. Lukaiseppa ihan "nollat taulussa" :) toi avausviesti, niin se ehkä valkenee.

Joo, sorry, en tarkoittanut tätä teidän bändiä ja esittelyä ollenkaan tuota sekavaa viestiä raapustaessani. Se oli ihan yleistä tekstiä, joka nyt sattui vain tähän ketjuun. Minun olisi ehdottomasti pitänyt mainita se.

Sweet Moses on hieno nimi, mieleenjäävä ja mielestäni jopa kertoo bändin tyylistä jotain.
Guitar Hero
02.04.2006 19:04:08
Joo, sorry

saat anteeksi :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt