Jucciz 02.03.2006 14:34:37 | |
---|
Muistan ajan, jolloin soittajat vielä käyttivät korvia ja olivat valmiita näkemään vaivaa biisien opetteluun. Muistan myös ajan, jolloin soittamisessa "opeteltiin ryömimään ennen kävelemistä", juoksemisesta nyt puhumattakaan.. |
jahuh0 02.03.2006 15:14:31 | |
---|
Muistan ajan, jolloin soittajat vielä käyttivät korvia ja olivat valmiita näkemään vaivaa biisien opetteluun. Muistan myös ajan, jolloin soittamisessa "opeteltiin ryömimään ennen kävelemistä", juoksemisesta nyt puhumattakaan.. Niinpä, täälä tosiaankin on eri ikäistä porukkaa, sekin olis välillä hyvä muistaa ja huomioida. |
oiva tumpeloinen 02.03.2006 15:16:25 | |
---|
Kyllä on ihmisillä pitkät muistit. Tabulatuuritkin kiellettiin jo yli kaksi kuukautta sitten, ja vielä ne ajat muistetaan.....*huoh*. Ihan samalla tavalla niitä tabulatuureja saa nykyäänkin; samat nettisivut niitä näyttää tarjoilevan vieläkin. Suomalaisten biisien kanssa on vain aina ollut vähän vaikeampaa.... Nuotit/tabulatuurit yleisestikin on ihan kiva juttu, mutta jos niitä ei vain löydy, niin silloinhan sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: 1)plokkaa biisi tai 2) unohda koko juttu. Ei sen pitäisi niin vaikeaa olla...... |
Jumina5/6 02.03.2006 15:18:45 | |
---|
Muistan ajan, jolloin soittajat vielä käyttivät korvia ja olivat valmiita näkemään vaivaa biisien opetteluun. Muistan myös ajan, jolloin soittamisessa "opeteltiin ryömimään ennen kävelemistä", juoksemisesta nyt puhumattakaan.. No mutta jos uudet soittajat eivät enää osaa opetella korvakuulolta, antaa se meille 'vanhemmille pieruille' vain lisää etumatkaa.... Mutta tottatotta, kyllähän ne korvat pitäisi päässä olla ja niiden pitäisi toimia, mutta toisaalta osa soittajista kyllä vetää niin harrastepohjalla, ettei heitä innosta alkaa täysillä opettelemaan, helpompaa kun vain voi katsoa jostain. Itselle se on aina ollut helppoa, mutta tunnen monta tyyppiä, jotka eivät vain yksinkertaisesti pystyneet kuuntelemaan biiseistä mitään itse. Toisaalta ne tyypit ovatkin sitten myöhemmin joko oppineet kuuntelemaan, tai sitten lopettaneet soittonsa lähes kokonaan. Kyllähän tuosta saa sanoa, mutta toisaalta mitäs sitä nyt piruilemaan turhaan, kyllä ihmiset sen oppii sitten kun/jos on tarvis. Ja kyllä nää topicit katoais puolessa tunnissa näkyvistä, paitsi taas nytten kun jauhetaan täällä... 8) Tuntuu muuten että nykyään (soittamisessa siis) opetellaan juoksemaan ennenkuin opitaan edes käymään kakkalla. Paskaa musiikkiahan siitä tulee. Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska? |
sähkö 02.03.2006 15:22:08 (muokattu 02.03.2006 15:22:51) | |
---|
Muistan ajan, jolloin soittajat vielä käyttivät korvia ja olivat valmiita näkemään vaivaa biisien opetteluun. Muistan myös ajan, jolloin soittamisessa "opeteltiin ryömimään ennen kävelemistä", juoksemisesta nyt puhumattakaan.. Voi saat*na! Muistan ajan jolloin sinä et ollut vielä syntynyt!! Pidä pääsi kiinni, äläkä ole aina jeesustelemassa joka aiheeseen. Sitä paitsi, eikös jeesustelu ole kalamiehille syntiä! E:typo Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
Joees 02.03.2006 17:20:56 | |
---|
Voi saat*na! Muistan ajan jolloin sinä et ollut vielä syntynyt!! Pidä pääsi kiinni, äläkä ole aina jeesustelemassa joka aiheeseen. Sitä paitsi, eikös jeesustelu ole kalamiehille syntiä! E:typo Mitä jeesustelua tossa jucciksen viestissä sitten oli? Kai hän voi niin sanoo kun kerran itse myös niin tekee? Ja edelleen oon sitä mieltä että kannattaa nähdä vaivaa sen biisin eteen ja opetella se kuuntelemalla. Jos ei lähe niin sitten lunttaa jostain tai ottaa apua. Jos ei löydy niin reenaa vaan korvia. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Makuupussimies 02.03.2006 17:28:28 | |
---|
Antakaa nyt jo saatana olla. On se nyt perkele helppo sanoa "Jööjöö kuuntele ja kirjoita ylös." On se nyt saatana joillekin helpompi lukea suoraan tabulatuureista miten biisit menee. Anteeksi. Olen ollut koko viikon kipeänä. Hermo kireällä. Harr
"Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |
mugena 02.03.2006 19:05:14 | |
---|
Saakos jostain päin nettiä tulostettua omia tabulatuuripohjia omia rävellyksiä varten? Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg)
–"So, with your long hair, I guess that makes you a woman."
Frank Zappa's response
–"So with your wooden leg, I guess that makes you a table." |
Teemu K. 02.03.2006 19:54:08 | |
---|
Saakos jostain päin nettiä tulostettua omia tabulatuuripohjia omia rävellyksiä varten? www.blanksheetmusic.net -sieltä saa valmiita pohjia joka lähtöön. Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson |
simon cykkeli 02.03.2006 21:10:56 | |
---|
tabit on kivoja. kohta miäki osaan soittaa kitaraa just niiku alexi laiho!!111!!!1 t.alexi666_bodomRulZ! Luuleks? Ääliö!! |
Joees 02.03.2006 22:09:12 | |
---|
Antakaa nyt jo saatana olla. On se nyt perkele helppo sanoa "Jööjöö kuuntele ja kirjoita ylös." On se nyt saatana joillekin helpompi lukea suoraan tabulatuureista miten biisit menee. Anteeksi. Olen ollut koko viikon kipeänä. Hermo kireällä. Älä ota pahalla. Mutta noin yleensä mua ihmetyttää että ensin avaudutaan kuin erkki jota on ampiainen pistäny nenään ja sitten pyydellään anteeks kun on hermo kireellä. Mä voisin avautua siitä että kohta tää mesta on täys noita tablajuttuja kun kukaan ei viitsi edes yrittää kuunnella juttuja itse. Enkä viittaa mitenkään topicin alottajaan, ties vaikka olisikin kokeillut. Alottakaa edes topic jossa kysytään tabloja yleisesti, ettei tarvi viittäsataa topiccia alottaa. Siellä voi sitten kukin lähettää vaikka mailiin tai miten tahansa tablat, koska niitä ei saa täällä ilmeisesti julkasta. Pysyis koko mesta vähän siistimpänä. Se on vaan lähinnä neuvo ja opastus kun joku sanoo että kokeile kuunnella itse. Jos siitä menee hermo niin ei varmaan kannata tulla tänne lukemaan näitä, koska täällä jaetaan neuvoja aika paljon. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Nor 02.03.2006 22:25:21 | |
---|
Ensinnäkin, MIKSI SAATANASSA ne tabulatuurit on pitänyt kieltää tai jotain älytöntä? Mulla ei ainakaan olis mitään sitä vastaan jos joku soittais kototaan mun säveltämää biisiä. Naurettavaa pelleilyä. Haittaa harrastustoimintaa. Ja kertokaas...Oon kysyny tätä sata kertaa, mutta aina joka tuutissa sanotaan "no kuuntele sitä biisiä." Joo, soitan jo kolmatta vuotta, mutta en osaa yhtään mitään. Miten sen voi muka kuulla, että miten joku biisi soitetaan? Miten se pitäis alottaa? Miten voi korvakuulolta virittää? Miten kaks ihan eri kuulosta säveltä voi olla sama? |
P.E.V 02.03.2006 22:31:26 | |
---|
Ohi aiheen menee tämä, mutta en uuttakaan topikkia tämän kysymyksen takia tee. Eli löytyiskö keneltäkään tabit/nuotit J Karjalaisen - Sankarit biisiin (en ole varma onko tuo biisin nimi, mutta sanat menee: "keitä ne on ne sankarit...") |
sähkö 02.03.2006 23:01:19 | |
---|
Ohi aiheen menee tämä, mutta en uuttakaan topikkia tämän kysymyksen takia tee. Eli löytyiskö keneltäkään tabit/nuotit J Karjalaisen - Sankarit biisiin (en ole varma onko tuo biisin nimi, mutta sanat menee: "keitä ne on ne sankarit...") Jos soinnuista on yhtään apua, niin tuossa. Sointu otteet löytyvät varmasti jokun nuottikirjan takaa tai vaikka netistä. A-osa | C | C | C | Em | F | G | C | G | | C | C | C | Em | F | G | C | C | B-osa | F | G | C Em | Am | F | G F#| F G |C | C | Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
oiva tumpeloinen 03.03.2006 11:40:25 | |
---|
Jos soinnuista on yhtään apua, niin tuossa. Sointu otteet löytyvät varmasti jokun nuottikirjan takaa tai vaikka netistä. A-osa | C | C | C | Em | F | G | C | G | | C | C | C | Em | F | G | C | C | B-osa | F | G | C Em | Am | F | G F#| F G |C | C | Ei pöllömpää......vasta kaksi sivua jauhettu ja jo nyt saadaan kysymykseen vastaus. :) Sitten täällä on puhuttu jatkuvasti tabloista, eikä kukaan ole vielä laittanut linkkiä niihin hienoihin kolistimiin ja jotain RÖLÖLÖÖ-tekstiä oheen......mitäköhän muuta outoa tässä topicissa vielä on. Mitä puuttuu lukosta? Mielellään punaisesta.... |
Makuupussimies 03.03.2006 11:44:19 | |
---|
Älä ota pahalla. Mutta noin yleensä mua ihmetyttää että ensin avaudutaan kuin erkki jota on ampiainen pistäny nenään ja sitten pyydellään anteeks kun on hermo kireellä. Näin on. Kyllä se ihan muutenkin vähän harmittaa, mutta varsinkin näin kipeänä. Hiljenen. Harr
"Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |
mitäköhän muuta outoa tässä topicissa vielä on. Kukaan ei ole vielä huomauttanut tuosta minun kirjoittamasta "sointu otteet" yhdys sanasta :) Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
Joees 03.03.2006 13:47:43 | |
---|
Kukaan ei ole vielä huomauttanut tuosta minun kirjoittamasta "sointu otteet" yhdys sanasta :) Hei sä kirjotit sen väärin! :P Eivaa, vitsivitsivitsi. Mutta niin, ei mulla oikeasti ole mitään tabloja vastaan. Se kun vaan on niin että jotkut on säätäny lait ja tääl yritetään pelata lakien mukaan. Ja siitä kuuntelemisesta. Mua kaduttaa että olin laiska ja lunttasin kaiken aina, jätin kuuntelun todella vähälle. Siitä ei ole ollut kuin haittaa. Homma korjaantuu kokoajan mutta mä missasin pari vuotta eikä niitä kiinni saa. Biisiä kuunnellessa voi ensin ottaa selville ne bassoäänet. Niistä saa jo jotain osviittaa siitä mitä ne soinnut voisi olla. Right? Groooove is in heart!
oiva tumpeloinen 03.03.2006 14:14:19 | |
---|
...mä missasin pari vuotta eikä niitä kiinni saa.... Onko sulla joku kiire homman kanssa? Mulle tää ainakin nykyään on ihan hupia, joten eipä mulla mikään kiire sen kanssa ole. =) Eikä sen pitäis mun mielestä ammatikseenkaan aikovalle olla niin päivän juttu, koska jostain poisjäänyt juttu on aina johonkin toiseen lisää ja kaikki pitää kuitenkin osata. Ei sen puoleen, kyllä mä kannatan itsensä kehittämistä ja korvan treenaamista, mutta jos mulla on kela ja laput/tabit vierekkäin, niin myönnän olevani niin laiska, että käytän molempia. Jos toinen puuttuu, niin sittenhän on pakko turvautua vain toiseen. |
Jucciz 03.03.2006 14:42:49 | |
---|
Biisiä kuunnellessa voi ensin ottaa selville ne bassoäänet. Niistä saa jo jotain osviittaa siitä mitä ne soinnut voisi olla. Right? Juuri tätä lähestymistapaa minä käytän hirmu usein. Kun tietää, missä sävellajissa ollaan niin bassoäänen päälle ei yleensä lopulta löydy kovin montaa järkevää vaihtoehtoa, joten sointu on lopulta rajattavissa aika helposti. |