Flash 03.03.2006 11:43:01 | |
---|
Niin, onhan vielä G12H... =) Nam. :) Ja tuohan löytyy Marshallin handwired sarjan kaapista. Mallinimi taisi olla 1960AHW. Veikkaisin tuon olevan se paras tällä hetkellä tuotannossa oleva Marshall kaappi. Ainakin jos soitot pyörii blues / classic rock osastolla. Live Music Is Better! |
Ben_D 03.03.2006 11:48:57 | |
---|
ettei V30 tai Kriinpäkki ole ainoa oikea vaihtoehto. Ei niin...onhan V60:kin olemassa ;) |
oiva tumpeloinen 03.03.2006 11:53:09 | |
---|
Niin, onhan vielä G12H... =) JuSu Kyllähän mä näin tän tulevan.....:) Tähän topiciin 1960 A/B:n ehdottomasti paras puoli Marshallin kaapeista on kuitenkin se, että sitä löytyy helpoiten käytettynä ja se ainakin varmasti mahtuu budjettiin. Nuo muut mallit (olkoonkin sitten parempia tai ei, prkl!!!) saattaa tehdä tiukkaa 500 euron budjetilla. Ja jos budjetti on tiukka niin jossainhan täytyy silloin tehdä kompromissi......kai. Mutta vielä palatakseni Flashin aiempaan kirjoitukseen, en näe mitään syytä, miksi juuri Marshallin kaappi olisi paras vaihtoehto. Kannattaakin katsoa rohkeasti muiden valmistajien tekeleitä joita Bonecrusher tuonne jo listasikin. |
Kyllähän mä näin tän tulevan.....:) Tähän topiciin 1960 A/B:n ehdottomasti paras puoli Marshallin kaapeista on kuitenkin se, että sitä löytyy helpoiten käytettynä ja se ainakin varmasti mahtuu budjettiin. Nuo muut mallit (olkoonkin sitten parempia tai ei, prkl!!!) saattaa tehdä tiukkaa 500 euron budjetilla. Ja jos budjetti on tiukka niin jossainhan täytyy silloin tehdä kompromissi......kai. Hee hee... Joo, kunhan piruillaan... =) Mutta jos siis ei tarvitse olla 4x12", niin 2x12" kaapin saapi viiteensataan (ja allekin) melkein millä elementeillä vaan. Esim. mun Greenbackeilla ladatun Marshall 1936:n kokonaiskustannukset olivat tarkalleen 358 euroa + vähän bensaa päälle (käytetty kaappi 250 euroa, Greenbackit 99 euroa / kutale, vanhoista G12T-elementeistä sain 90 euroa, bensaa n. 5 l, päivän hintaa en muista). JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Johann Onn 03.03.2006 12:17:49 (muokattu 03.03.2006 12:18:39) | |
---|
G12H... ..ja G12L, jotka mun KMD:ssä on. Onneks siinä on sentään ne "etugrillit", eikä pelkkää verhoilua, muuten oli pari kajareista romuna. Nyt on "grilleissä" vaan lommot. En kyllä lähtis, jos tarvis, mihinkään keikalle kaapilla, josta puuttuu ne (= "grillit"). Niitten tarpeellisuuden huomas tasan silloin, kun se kolahtaa johonkin tai tippuu "naama edellä" jostain, jonkun esineen päälle. Mun kaappia ei oo testattu koskaan JCM800 kanssa. Paitsi että: Silver Jubilee marsun (joka perustuu siihen) kanssa, toimi parhaiten "Silver Jubileen oma + KMD:n kaappi" yhdistelmä. Ne tuntui täydentävän toisiaan, just sopivasti. |
Jucciz 03.03.2006 12:20:14 | |
---|
Greenbackit nyt vaan tuntuvat olevan hirvittävän hyvät elementit mihin tahansa musaan. Todella miellyttävä soundi, ei kirkuvaa yläpäätä vaan mukavan rouhea ja tiivis soundi. Hankala keksiä, missä eivät toimisi. |
oiva tumpeloinen 03.03.2006 12:23:35 | |
---|
Greenbackit nyt vaan tuntuvat olevan hirvittävän hyvät elementit mihin tahansa musaan. Todella miellyttävä soundi, ei kirkuvaa yläpäätä vaan mukavan rouhea ja tiivis soundi. Hankala keksiä, missä eivät toimisi. Tr00666evil-Döödis? En kyllä tiedä toimivatko siinä, kun en sellaista soita..... :) Greenbackin kohtaloksi monella koituu kuitenkin liian tehokas nuppi. Tai itse en ainakaan lähtisi 2x12" GB-kaappia työntämään keikalla 100W nupin perään, varsinkaan ilman keinokuormaa. |
Numbie 03.03.2006 12:43:32 | |
---|
Miulla on saman vahvarin kaa joku Randallin 4x12 vissiin Celestioneilla. Ihan hyvin potkii. Tai no, en tiiä paremmastakaan. |
Jucciz 03.03.2006 12:44:33 | |
---|
Tai itse en ainakaan lähtisi 2x12" GB-kaappia työntämään keikalla 100W nupin perään, varsinkaan ilman keinokuormaa. En minäkään. Mutta joku on ilmeisesti tehnyt omalle 2x12" Greenback-kaapilleni niin. Siitä on nyt molempien kartioiden puhekelat paskana. Lievästi sanottuna harmittaa. Kun nuo eivät kuitenkaan ihan ilmaisia ole. Ja kukaan ei tietenkään tiedä asiasta mitään. |
Jucciz 03.03.2006 12:44:56 | |
---|
vissiin Celestioneilla Heh. Kertoo paljon. ;) |
Numbie 03.03.2006 12:47:45 | |
---|
Heh. Kertoo paljon. ;) Katsos kun en oikeesti tiedä. Kovasti asiantuntijana itseään pitävä entinen bändikaveri näin väitti. :) |
oiva tumpeloinen 03.03.2006 12:48:10 | |
---|
En minäkään. Mutta joku on ilmeisesti tehnyt omalle 2x12" Greenback-kaapilleni niin. Siitä on nyt molempien kartioiden puhekelat paskana. Lievästi sanottuna harmittaa. Kun nuo eivät kuitenkaan ihan ilmaisia ole. Ja kukaan ei tietenkään tiedä asiasta mitään. Tässä on yksi syy, miksi en ole treenikämpälle harkinnutkaan hommaavani GB-elementtejä. |
Pnctocn 03.03.2006 12:54:41 | |
---|
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
oiva tumpeloinen 03.03.2006 12:58:14 | |
---|
onko muuten kokemuksia tuosta v30:llä ladatusta bentonista http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187304.html , hinta ei nimittäin ainakaan päätä huimaa. Varsinkin kun huomioi pelkästään noiden elementtien hinnan http://www.thomann.de/thoiw3_celestion_vintage_30_prodinfo.html Noista on ollut puhetta aiemmissa triideissä, eikä kenelläkään näytä olevan käytännön kokemusta niistä. Silti mä väittäisin vieläkin, että noi kaksi linkkiä ei ole vertailukelpoiset keskenään. Nuo erillisinä myytävät V30:set on made in GB ja voit olla varma, että nuo Bentonin kaapin sisukset on jotain Kauko-Idän tuontitavaraa. Laatueroista voidaan sitten tietenkin tehdä vaikka oma kiistelytopic..... |
Pnctocn 03.03.2006 13:00:12 | |
---|
En minäkään. Mutta joku on ilmeisesti tehnyt omalle 2x12" Greenback-kaapilleni niin. Siitä on nyt molempien kartioiden puhekelat paskana. Lievästi sanottuna harmittaa. Kun nuo eivät kuitenkaan ihan ilmaisia ole. Ja kukaan ei tietenkään tiedä asiasta mitään. ikävä homma, toivottavasti löytyy edullisesti korvaajat. Jotenkin sitä ajattelee että jos nupin vie jemmaan niin ei kaapillekkaan käy kuinkaan. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Jucciz 03.03.2006 13:02:47 | |
---|
ikävä homma, toivottavasti löytyy edullisesti korvaajat. Jotenkin sitä ajattelee että jos nupin vie jemmaan niin ei kaapillekkaan käy kuinkaan. Niinhän sitä luulisi, mutta nuppina on 30-wattinen Orange - tuho on tehty todennäköisesti ihan jollain muulla vehkeellä. Mutta jahka kaappi tulee kuntoon, säilytän sitä jatkossa lukkojen takana. Perskuta. |
Ben_D 03.03.2006 13:04:22 | |
---|
Niinhän sitä luulisi, mutta nuppina on 30-wattinen Orange - tuho on tehty todennäköisesti ihan jollain muulla vehkeellä. Mutta jahka kaappi tulee kuntoon, säilytän sitä jatkossa lukkojen takana. Perskuta. Joku übermetal moderni helvetinkone DSL tai TSL tai ENGL on aiheuttanut kaaosta. |
StJerky 03.03.2006 13:12:27 | |
---|
Niin, onhan vielä G12H... =) JuSu Sanokaapas mielipide G12M-70 elementeistä. Minun kaapissa sellaiset, mutta ei ole oikein vertailukohtaa. Täältäkään ei haulla löytynyt juttua. |
Grabel 03.03.2006 14:36:40 | |
---|
Greenbackit nyt vaan tuntuvat olevan hirvittävän hyvät elementit mihin tahansa musaan. Todella miellyttävä soundi, ei kirkuvaa yläpäätä vaan mukavan rouhea ja tiivis soundi. Hankala keksiä, missä eivät toimisi. Olen täysin samaa mieltä 2203 + 1960AX -yhdistelmän perusteella!! Itse tosin käyttäisin soundista sanaa "rapsakka" :D |
Jucciz 03.03.2006 14:49:24 (muokattu 03.03.2006 14:49:44) | |
---|
Olen täysin samaa mieltä 2203 + 1960AX -yhdistelmän perusteella!! Itse tosin käyttäisin soundista sanaa "rapsakka" :D Myös "rapea" ja "mukavan kuohkea" toimii hyvin. :) |