Aihe: Uli Behringer
1 2 3
v_m_kangas
01.03.2006 15:50:43

Aktiivikaapit Yamahan MSR400 ja subbasena SW500 joten kyllä miksutin on se heikoin lenkki

Kyllä noilla Yammuilla pitäisi soundi 'avautua', joten vikaa kannattaa tuosiaan etsiä miksuttimesta tai signaalitien alkupäästä, esim mikrofoneista.
Humppaa tai soita humppaa
jeppeq
01.03.2006 16:07:33
Aktiivikaapit Yamahan MSR400 ja subbasena SW500 joten kyllä miksutin on se heikoin lenkki

Ookko kytkenny miksurista ensin suppaseen ja sieltä sitten "Hi-Pass out" -lähdöistä "sateliitteihin" vaiko mitenkä. Saattas toimia n. 90Hz jakotaajuutena.
Suppasen ohjauksen voi ottaa myös AUX-lähdöstä ja jakaa sitä haluamiinsa kanaviin. Paa subbasen volume tarpeeks isolle jotta tukevoittaa sauntia ja yläpäät vähän pienemmälle. Joku hyväsaundinen levy "kanavat suorassa soimaan" ja raanat auki ja säätelemään. Kyllä noi aktiivisetit yleensä toimii, sitten on tietty eri asia miellyttääkö se iäni korvaa.
Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo !
isojussi
01.03.2006 17:33:56
Kyllä noilla Yammuilla pitäisi soundi 'avautua', joten vikaa kannattaa tuosiaan etsiä miksuttimesta tai signaalitien alkupäästä, esim mikrofoneista.

Niinpä.

Mulla on UB2442FXpro - t.amp TA2400 - Wharfedale LX12.

Kyllä lähtee. Kevyen loudnessin teen kanavaekulla, mutta saundi on ilmava ja alapää potkii. Pakkokin - 1360W OMB:lle prkl.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
JK
01.03.2006 22:55:28
vaan?

Niistä Yamahan kaapeista. Ainakin itse kokeiltuani jonkin aikaa Yamahan MS 300 Aktiiveja totesin että ei hyvä.

Yamahat on helkkarin kalliita, mutta ei niissä hinta/soundi kyllä kohtaa.

RCFiin siirtyminen (samalla Spiritin mikserillä) muutti soundin ihan oleellisesti. Yamahat oli nimenomaan kolkot.
" Vaihtobasso Rulez "
C7
02.03.2006 00:03:58
Niistä Yamahan kaapeista. Ainakin itse kokeiltuani jonkin aikaa Yamahan MS 300 Aktiiveja totesin että ei hyvä.

Mutta Yamaha ei pamaha!
vanha, mutta elossa!
Lennu
02.03.2006 00:59:34

Mutta Yamaha ei pamaha!

On huomattu. Mulla on demotuskäytössä tommonen Yamahan "hella" http://himassa.net/img/runpu.gif , joka saattaa jättää ihan ilmottamatta yhen virveliniskun väliin valitsemastaan paikasta, kun softa kyykkää. Eli ei pamaha. Vituttaa muuten aika roimasti.
KoskPaavo
02.03.2006 11:13:37
On huomattu. Mulla on demotuskäytössä tommonen Yamahan "hella" http://himassa.net/img/runpu.gif , joka saattaa jättää ihan ilmottamatta yhen virveliniskun väliin valitsemastaan paikasta, kun softa kyykkää. Eli ei pamaha. Vituttaa muuten aika roimasti.

Komee hella, tuohon voi tauolla jättää pienen kahvipannun rekvisiitaksi.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
ÄM
02.03.2006 11:24:55

RCFiin siirtyminen (samalla Spiritin mikserillä) muutti soundin ihan oleellisesti. Yamahat oli nimenomaan kolkot.

En nyt muista malleja, mutta kun Yammun aktiiveja testailtiin, niin meinas hissi tulla ylös. Silloin päädyttiin FTB:n aktiivimonitoreihin ja nyt on vissiin tulossa RCF:ää sitten salin puolelle. Mutta saattoi toki olla testiolosuhteetkin syynä (mikki, mikseri jne.), aina on meillä Yammut ollu timangia (mikseriä, vahvaria, mikkiä ym.).

Uutta pöytää tässä pähkäiltiin, ja Yammun 01V96 taitaa olla valinta, vaikka Behku onkin vitusti halvempi.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
v_m_kangas
02.03.2006 11:57:10

En nyt muista malleja, mutta kun Yammun aktiiveja testailtiin, niin meinas hissi tulla ylös. Silloin päädyttiin FTB:n aktiivimonitoreihin ja nyt on vissiin tulossa RCF:ää sitten salin puolelle. Mutta saattoi toki olla testiolosuhteetkin syynä (mikki, mikseri jne.), aina on meillä Yammut ollu timangia (mikseriä, vahvaria, mikkiä ym.).

Uutta pöytää tässä pähkäiltiin, ja Yammun 01V96 taitaa olla valinta, vaikka Behku onkin vitusti halvempi.

Jaa..on tieten jotakin säätöä sitten vuosien varrella tehty kun mulla nuo Yammun MSR400:set on peuhannut ja saundannut aivan ok. FBT:n kanssa niitä pääsin kuuntelemaan A/B testinä ja kyllä nuo FBT:t nostatteli hissiä. Mulla oli kanssa tavoitteena ne RCF ART310 kaapit, mutta kun nuo Yammut tuntui pelaavan paletin kanssa niin hyvin, en kehdannut tilata sikaa säkissä ja nuo RCF:t olisi olleet vielä pikkasen kalliimmatkin.

Jos nyt saisin valita uudelleen, ottaisin edelleen Behkun DDX:n mieluimmin kuin Yammun 01V96:n humppahommiin. Eri asia sitten jos rahaa on ja aikoo sitä käyttää muuhunkin kuin humpanlyöntiin, esim studiokäyttöön (2500 euroo vastaan 599 euroa).
Humppaa tai soita humppaa
EP
02.03.2006 12:13:04
Komee hella, tuohon voi tauolla jättää pienen kahvipannun rekvisiitaksi.

HOHO! 8)
JK
02.03.2006 16:38:48
Pikkusen palaan aiheeseen.

Yamahan "isot" Aktiivikaapit on todellakin melkoisen hinnakkaita.
MS 400 Thomannillakin (niin, niin, taas Saksanpojan hinnat) 888 eur / kpl.

F-Musiikissa yli 1000 eur (listahinta)

Kun RCFn 310Ata saa 2 kappaletta ton yhden jälkimmäisen hinnalla ja
RCFn 315A maksaa 839 eur / kpl. niin ihmettelen kyllä tota Yamahan hinnoittelua.

TOSIN ostin itse hiukan pienempää Yamahan kamaa eli Stagepass 300- järjestelmän lähinnä laulukäyttöön ja koti/treenijuttuihin.

Tämä on helkkarin näppärä systeemi ja ääntä lähtee yllättävän paljon kokoonsa nähden, jopa botnepuoltakin löytyy.

Koko paketti painaa alle 20 kg.

Hintaa paketilla oli F-Musiikissa 600 eur tasan.
Mielestäni kohtuuhinta kaiulla varustetusta mikserivahvistimesta (2 x 150w) + kaapeista.
" Vaihtobasso Rulez "
isojussi
02.03.2006 19:18:12
...Hintaa paketilla oli F-Musiikissa 600 eur tasan.
Mielestäni kohtuuhinta
kiinalaisista kaiulla varustetusta mikserivahvistimesta (2 x 150w) + kaapeista.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
JK
02.03.2006 20:01:41 (muokattu 02.03.2006 20:02:06)
kiinalaisista

So What?
Menee kotona ihan jees.

Keikkakäytössä on hiukan laadukkaampaa kuin t.ampit.
" Vaihtobasso Rulez "
markkuv
02.03.2006 20:58:15

Joo ilmeisesti tein hieman hätiköidyn kaupan - aikaisemmin käytin Peaveyn mikserivahvistinta (2x400w) ja paria EV:n saippuakoteloa - soundi oli aina hyvä ja mieluinen, sitten kun vaihdoin Yamahat ja Behringerin mikserin en ollutkaan enää järin tyytyväinen, itse olen pitänyt mikseriä mahd. heikkona lenkkinä, mutta suattaahan ne olla nuo jamahan kaapitkin - keskiäänivoittoinen ja vittumaisen kolkko soundi
Sertzo S
03.03.2006 07:39:16 (muokattu 03.03.2006 07:39:53)
En väitä olevani mikään PA-asiantuntija, mutta kerran lauloin Renkus Hainz- merkkisien kaappien kautta, niin kylläpä toimi. En nyt muista mitkä tuon Tapolan Teron muut vahvistinvärkit ja efektit tuolloin vuosia sitten olivat, mutta hyvin oli säädetty, sen kun vain veteli meneen tyytyvisenä.
veeka
03.03.2006 09:11:39
En väitä olevani mikään PA-asiantuntija, mutta kerran lauloin Renkus Hainz- merkkisien kaappien kautta, niin kylläpä toimi. En nyt muista mitkä tuon Tapolan Teron muut vahvistinvärkit ja efektit tuolloin vuosia sitten olivat, mutta hyvin oli säädetty, sen kun vain veteli meneen tyytyvisenä.

Hyviä pelejä ovat, rokkipuolella varsinkin suosittuja.
jyrkkä ehkä
Sertzo S
03.03.2006 09:53:20
Hyviä pelejä ovat, rokkipuolella varsinkin suosittuja.

Arvokkaita, mutta laatuhan maksaa.
Teemu Tee
03.03.2006 10:04:36

Hyvää kamaa nuokin. Edullisin Qube -sarja on tullut testattua useampaankin otteeseen ja varsinkin saman sarjan päätteillä + prossukorteilla varustettu kokonaisuus soi todella hyvin. Hintaa tulee vaan sen verran runsaasti, että samalla rahalla saa melkoisen mukavan aktiivisetin ja vielä monitorit päälle.

Mäkeläisen Mikko veti pitkään Renkun Qube-sarjan 12" tuplayläpäillä ja 2x 12" alapäillä, mutta kantaa nykyään Bosen lippua.
Tyhjän saa pyytämättäkin
kuunsirppi
03.03.2006 10:06:11

Mä ostin ton merkkiset kaapit kans mun kosketinsoittajalta ja nyt se harmittelee, että myi ne, kun uudet ei ookaan samanveroset. No, takasin en myy :o)
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)