Aihe: JCM 800:lle kaappi
1 2 3 4
Jouni74
02.03.2006 15:48:23
Löytyihän se sopiva nuppi torilta.
JCM 800 50W 2204 ja kylä lähtee! :-)
Nyt pitäis löytää sopiva kaappi.
Treeniksellä olisi myytävänä perus Behringeri 4 x 12, mutta vielä en ole ainakaan saundiin tyytyväinen.. vähän kolkko.
(Boostina Bossin SD-1)
Paikallinen musakauppa tarjos tänään linkin Framusta
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html

vai pitäisikö vain kärsiä rahallisesti enemmän ja hommata Marsun oma kaappi.
jalka
02.03.2006 15:54:50 (muokattu 02.03.2006 15:55:51)
"Jos se et oo sie, ni sitten se on joku muu." Máuf?
McNulty
02.03.2006 16:02:04
Jahas... se olit sitten sinä joka soittelit meikäläiselle tänään päivällä. Tai no, Hasa soitteli :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Jouni74
02.03.2006 16:10:09
Kyllä vaan.
Täytyy vähän kysellä foorumin mietteitä :-)
Framus silti tiukassa harkinnassa!
McNulty
02.03.2006 16:26:48
Kyllä vaan.
Täytyy vähän kysellä foorumin mietteitä :-)
Framus silti tiukassa harkinnassa!

Juu, -K-:lla on ainakin pari tuollaista Framusta myöskin. Odotellaan että hän eksyy vastailemaan. Jollei muuten niin huhuile hänelle pikaviestillä.
McNulty
03.03.2006 04:16:32
No, kun eivät muut oikein innostu, niin kysellääs tässä itse sitten lisää:
1. Meinasitko 2x12" vai 4x12" kaapin hankkia?
2. Mihin musatyyliin? (minä kyllä tiedän, mutta selvennetään muillekin)
3. Paljonko se kaappi saa maksaa?

Suosittelen että tsekkaat ainakin seuraavat merkit: Marshall, Krank, Framus, ENGL, Peavey, Mesa/Boogie, Orange, Hartke ja miksei myös Rivera ja Bogner. Ibanezin kaapit ovat myös kokeilun arvoisia jos kohdalle sattuu.
Flash
03.03.2006 09:15:21

Löytyihän se sopiva nuppi torilta.
JCM 800 50W 2204 ja kylä lähtee! :-)

Kappas, sama vahvistin kuin meikäläiselläkin. :) Onnittelut hankinnasta.

vai pitäisikö vain kärsiä rahallisesti enemmän ja hommata Marsun oma kaappi.

Kyllä se varmasti kannattaa. Ei hyväkään vahvistin kuulosta miltään paskan kaapin läpi. Itselläni on Marshallin 1960AX (se Celestion Greenbackeillä varustettu 4x12 malli) ja sitä voi kyllä suositella lämpimästi, etenkin jos vähänkään vintagempi saundi miellyttää. Jos taas soitat pääasiassa hard rockia / heviä niin 1960AV malli saattaa toimia paremmin (muita Marshall malleja en suosittelisi). Onhan noita toki hyviä kaappeja muillakin valmistajilla, esim. Orangella.

Thomann ei muuten sitten ole aina se halvin paikka tehdä hankintoja. Esimerkiksi tuo Marshallin kaappi irtosi halvemmalla Oulun Musiikki Kullakselta.
Live Music Is Better!
Jouni74
03.03.2006 09:18:42
Kaapin koko on vielä mietinnässä. Aluksi mietin 4 x 12, mutta kyllähän tuo 2 x 12 on aivan riittävä.
Melko raskaaseen säröön saundin pitäisi toimia. Toki monipuolisuus ei ole pahitteeksi, jos "vintage" rokkifiilis nostaa päätään... harvemmin kylläkin :-)
Hintaluokka saisi olla alle 500 e.
N33m0
03.03.2006 10:04:23

Bogner. +1
slow music for slow people
blackorwhite
03.03.2006 10:25:20
Tämä asia muuten kiinnostaa minuakin :) Mikä 2x12 tai 4x12 sopii hyvin tuolle JCM800 nupille? Mut minä vaan eroan topicin aloittajasta silleen, etten halua mitään raskasta säröä vaan hyvät cleanit ja sellaset rock/hard rock säröt? Ja ilmeisesti noilla säröillä saa myös bluesia vedeltyä jos siltä tuntuu...? Ja pedaalilla sitten jos yllättäen tulee metallia hinku soittaa saa sitäkin soitettua, mut tuskimpa tulee. Tosiaan, nyt itse sellasta suomalaista soittelen kuten eppu normaalia ja leevi and the leavingsia, kaikkia mahollisia sointukappaleita kun soinnut pitää alkaa hallitsemaan ku 1,5v soitellu... Mut ehdotelkaas ihmeessä topicin aloittajalle ja mulle :P

En oo vieläkään saanut ostettua sitä peavey classic 30 sitä kun on kehuttu niin paljon justiin tuohon tyyliin soitettaessa mitä minä soittelen, nyt kun ois rahaa ja testimahdollisuus niin se voisi olla mun :P Saatampa jopa yllättää itteni ja hommaa sen vaikken saa testata ku on se crusheri niin pahasti sitä kehunu ettei tässä ala olla vaihtoehtoja enää :D
Spike
03.03.2006 10:56:25
Tämä asia muuten kiinnostaa minuakin :) Mikä 2x12 tai 4x12 sopii hyvin tuolle JCM800 nupille? Mut minä vaan eroan topicin aloittajasta silleen, etten halua mitään raskasta säröä vaan hyvät cleanit ja sellaset rock/hard rock säröt? Ja ilmeisesti noilla säröillä saa myös bluesia vedeltyä jos siltä tuntuu...? Ja pedaalilla sitten jos yllättäen tulee metallia hinku soittaa saa sitäkin soitettua, mut tuskimpa tulee.

Tolla Framuksen kaapilla saa ainakin aika helmeilevät kliinit treenivolilla. Olin vähän huonosti sijoittanut kaapin, mulle bändille meni painetta, mutta itse olin vähän sivussa. Täytyy yrittää ens treeneihin löytää joku koroke kaapille.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
oiva tumpeloinen
03.03.2006 11:19:56
(muita Marshall malleja en suosittelisi)

Mikäs vika esim. 1960 A/B:ssä on? Samalla lailla sekin jakaa mielipiteitä kuin V30:llä ladattu kaappi, mutta ei kukaan jätä silti mainitsematta V30:n mahdollista hyvyyttä/huonoutta.

1960 A/B on kuitenkin täysin toimiva kaappi, löytyy helposti käytettynä ja mahtuu hyvin budjettiin.
Ben_D
03.03.2006 11:23:14

Mikäs vika esim. 1960 A/B:ssä on? Samalla lailla sekin jakaa mielipiteitä kuin V30:llä ladattu kaappi, mutta ei kukaan jätä silti mainitsematta V30:n mahdollista hyvyyttä/huonoutta.

1960 A/B on kuitenkin täysin toimiva kaappi, löytyy helposti käytettynä ja mahtuu hyvin budjettiin.

Mun mielestä se ei ole kirpeän soundinsa ja kirskunnan takia hyvä kaappi. Oli se sillon kun ei paremmasta tiennyt, mutta nyt 1960A/B soveltuu lähinnä linnunpöntöksi, IMO.
Flash
03.03.2006 11:25:09 (muokattu 03.03.2006 11:29:36)

Tämä asia muuten kiinnostaa minuakin :) Mikä 2x12 tai 4x12 sopii hyvin tuolle JCM800 nupille? Mut minä vaan eroan topicin aloittajasta silleen, etten halua mitään raskasta säröä vaan hyvät cleanit ja sellaset rock/hard rock säröt?

Kuulostais just tolta 1960AX kaapilta.

Ja ilmeisesti noilla säröillä saa myös bluesia vedeltyä jos siltä tuntuu...?

Itse käytän omassa JCM800 nupissani lähes pelkästään sitä vähemmän säröistä kanavaa (keinokuorman läpi master täysillä) ja pedaaleilla sitten ne kovemmat säröt. Hyvät cleanit ja blues saundit irtoaa ko. kaapista eikä soi ihan niin kovaa kuin monet muut Marshall kaapit (mun mielestä hyvä asia).
Live Music Is Better!
Flash
03.03.2006 11:25:41

Mun mielestä se ei ole kirpeän soundinsa ja kirskunnan takia hyvä kaappi. Oli se sillon kun ei paremmasta tiennyt, mutta nyt 1960A/B soveltuu lähinnä linnunpöntöksi, IMO.

Komppaan.
Live Music Is Better!
JuSu
03.03.2006 11:30:07

Hyvä pointti! tuo perusmarsu on ihan hyvä all-round -kaappi, itseasiassa V30 -kaappi varmasti jakaa mielipiteet jyrkemmin rakastaa-ei rakastaa -osastoille... =)

Mutta eilen juuri soitin keikan lainamarsulla, ja muistin miksi Greenbackit kolahtivat ja lujaa. Ei sillä, ettäkö se perusmarsu olisi ollut huono, ei ollenskaan, mutta Greenbackeilla ladattu kaappi vain on parempi mun korvaan.

Jos mun pitäisi valita 4x12" perusmarsun ja 2x12" Greenback -kaapin välillä, niin kallistuisin kyllä Greenbackeihin. Eipä tuota tarvitsisi edes harkita.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
oiva tumpeloinen
03.03.2006 11:31:15

Komppaan.

En mä sitä tarkoittanut mitenkään ylistää yli muiden. Mun mielestä se on kuitenkin ihan toimiva kaappi. Pointtina oli vaan muistuttaa, ettei V30 tai Kriinpäkki ole ainoa oikea vaihtoehto. Toiset kuitenkin jopa tykkäävät myös tuon linnunpöntön soundista. :)
Flash
03.03.2006 11:33:03 (muokattu 03.03.2006 11:33:36)

Pointtina oli vaan muistuttaa, ettei V30 tai Kriinpäkki ole ainoa oikea vaihtoehto. Toiset kuitenkin jopa tykkäävät myös tuon linnunpöntön soundista. :)

No se on kyllä täysin totta. :) Kannattaa siis testailla eri elementeillä varustettuja kaappeja jos siihen vain on mahdollisuus.
Live Music Is Better!
JuSu
03.03.2006 11:36:38
Pointtina oli vaan muistuttaa, ettei V30 tai Kriinpäkki ole ainoa oikea vaihtoehto.

Niin, onhan vielä G12H... =)

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)